FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (3) ajándék (2) akció (16) alapok (1) alapszabályok (1) Amalfi-part (2) apartman (1) app (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (2) Athén (3) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (3) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balkáni útvonalak (1) bankkártyacsalás (1) Barcelona (1) Bázel (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (2) blama (1) blöff (1) Bordeaux (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (7) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (3) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csomagszabályok (15) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (4) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (12) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (7) Ferihegyi busz (2) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (1) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (2) Fuerteventura (4) futás (1) géplekésés (1) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (1) Granada (1) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (2) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) hosszú hétvége (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (5) Izrael (4) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (5) kártérítés (4) katasztrófa (5) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kés (1) késés (4) kézipoggyász (3) Koppenhága (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lanzarote (2) last minute (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) Legoland (1) lehúzás (12) lényeg (1) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (4) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (1) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (1) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Málta (1) Marákes (1) Mastercard lounge (1) MÁV (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (2) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norvégia (2) Norwegian (2) nyaralás (1) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (14) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (1) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (1) panasz (1) Párizs (2) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (1) profit warning (1) repjegy (1) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (45) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (1) szállás tippek (2) Szantorini (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) Szifnosz (1) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (3) sztrájk (2) sztyuvi (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (9) Transavia (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (5) új menetrend (7) új útvonal (5) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (3) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (1) wifi (1) Wizz Air (71) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Megjött az utolsó figyelmeztetés a Ryanairtől

2017.08.19. 18:17 Fillér B. Gusztáv

Újra és még keményebben szólt be utasainak a Ryanair, hogy ne hozzanak fel a gépre túl sok csomagot, különben megváltoztatják a szabályozást. Mi már majdnem biztosak vagyunk abban, hogy meg is fogják.

Gyors háttér: a nagyon rossz feladott poggyász-szabályozással (pici és drága), majd a kedvező kézifeltételekkel (kettőt is vihet minden utas) a Ryanair elérte, hogy a kézik nagyjából harmada nem fér fel a fedélzetre, el kell venni az utasok egy részétől és a gép hasába tenni. Ezzel foglalkozik a beszállítószemélyzet, nem nézik, ki mennyit hoz. (Ezt az utat választotta a Wizz is, most makkozik azon, hogy mit kezd a földön a problémával.)

Júliusban tehát már megvolt az első figyelmeztetés a Ryanairtől, itt írtunk róla. Most ez a második, a duma ugyanaz, csak keményebb a fenyegetés, miután az elsőnek (számukra) meglepő módon nem volt semmi hatása Ez volt a múltkori lényeg:

our policy may be reviewed should this practice continue. 

Most meg ez:

we will be left with no choice but to review our policy should this practice continue.

Vagyis akár felül is vizsgálhatjuk vs. nem lesz más választásunk, mint hogy felülvizsgáljuk a rendszert.

Az a helyzet, hogy kiadott közleményektől semmi sem fog változni, ezt ők tudják a legjobban. Az utas természetes módon kurvul el, ha nem ellenőrzik a méretet, a súlyt. Pont a Ryanair volt az, amelyik ezt nagyon szigorúan vette évekig, büntetett is keményen a túllógásokért, meg is tanulták az utasok, hogy mi a szabály, nem volt ebből gond.

Aztán váltottak, le se szarják, ki mit visz fel, aztán meg csodálkoznak, hogy hozzák a népek a kályhát is? Nagyon kamuszagú ez az egész, szigorúbb ellenőrzéssel lehetne elejét venni annak, hogy túl sok legyen a cucc, e helyett nyomják most a második fenyegetést sajtóközleményként, ami nyilván az utasok töredékéhez se jut el. 

Várjuk tehát a bejelentést arról, hogy a szabályokat semmibe vevő utasok miatt kénytelenek voltunk változtatni, új szabályozást vezetünk be. 

27 komment

Nettó parasztvakítás a Ryanair két új budapesti járata

2017.08.17. 12:35 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Elindította a Ryanair az átszállós járatait Budapestről is, egyelőre Portóba és Ibizára lehet így elröppenni. Ehhez a római teszt után bergamói átszállást ajánl az ír légitársaság, de jobban megnézve nem sokkal több az egész a nagy semminél.

A lényeg, hogy két meglevő járatra egyben lehet foglalni, a két külön vett jegyhez képest a nagy előny annyi, hogy átszállásnál az utasnak nem kell kimennie és vissza, újra átesve a biztonsági ellenőrzésen, hanem maradhat a tranzitban. Akkor köt össze a Ryanair ily módon járatokat, ha legalább 3 óra van a kép gép között, tehát ez majdnem ennyi várakozást jelent az utasnak a reptéren. 

Ha Portót nézzük, első blikkre ez nem egy komoly ajánlat, elvégre a Wizz közvetlenül repüli, minek fárasszuk magunkat azzal, hogy a várakozással, plusz egy ki-be szállással együtt három és fél óra helyett hét-nyolc órát utazzunk? Olyan napon lehet ez esetleg jó, amikor nincs közvetlen járat, illetve szóba jöhet az a szempont is, hogy így sokkal olcsóbb, és akkor megéri a bumlit.

De nem ez a helyzet. Amit néztünk, ott a két ajánlat majdnem ugyanaz. November végén vannak egyelőre a legolcsóbb jegyek, s itt a Wizz 15 ezer forint alatt adja Portót, a Ryanair pedig 14,5 ezerért kínálja az átszállásosdit. Igen, nyilván szempont valamennyire, hogy a Ryanairnél több cucc, két kézipoggyász vihető fel a gépre.

De mélyebben megnézve a Ryanair ajánlatát, még rosszabb a helyzet. Az átszállásnál ugye azt ajánlja a társaság, hogy ha valamiért megcsúszik az első gép több órával és emiatt késsük le a másodikat, akkor ingyen átraknak a következő járatra. Ez mondjuk annyira nem jó, ha az adott városba csak heti két járat megy, hiszen ez esetben ott ragadunk, ahol nem szeretnénk lenni. Az nem derül ki, hogy ez esetben a szállást is fizeti-e a légitársaság, de ez azért vélhetően benne van az ajánlatban. Tehát attól, hogy mi Budapest-Porto átszállásos jegyet vettünk, a Bergamo-Porto járat nem fogja megvárni, ha a Budapest-Bergamo késik két és fél órát. 

15 komment

Címkék: átszállás Porto Ryanair

Újabb Wizz-szívatás: csak pénzért lehet időben becsekkolni

2017.08.16. 14:52 Fillér B. Gusztáv

Új innovatív szolgáltatásról szól a Wizz Air friss bejelentése. A helyzet azonban az, hogy amiről beszélnek, az a legkevésbé sem innovatív, inkább sima másolás. Amit viszont nem jelentettek be, az megint egy kis kicseszés lehet sok utassal: ingyen csak az utazás előtt két napon belül lehet becsekkolni.

A 48-as szám körül forog ma a Wizz Air, kezdjük azzal, amiről színes-szagos bejelentés érkezett. "A Wizz innovatív szolgáltatása: 48 órára rögzíthető a választott út viteldíja" a közlemény célja, a szolgáltatás ára pedig 950 forint utasonként. A dolog annyira innovatív, hogy már lényegében minden konkurens kijött ugyanezzel, a koppintás kifejezés talán közelebb áll a valósághoz. 

Lassan két éve írtunk ebben a posztban erről is, s a Wizzre vonatkozó rész nagyrészt ma is áll belőle, illusztrálandó, mennyire jó szolgáltatás is ez az utasnak, idemásoljuk:

De őszintén szólva hasonló helyzetben a Wizz utasai ingyen is megúszhatnak egy ilyen fixálást. Csak átutalásos fizetést kell választani, amikor befejezzük a foglalást. Ha a többiek nemet mondtak, nem kell kifizetni és kész. Ha okés az út, az ár pedig emelkedett, lehet utalni. Ha viszont változatlan az ár, vagy csökkent, amire mindig van esély, megint csak lehet hagyni a francba az első foglalást, csinálni egy újat és kártyával fizetni, gyűjteni a pontokat.

Annyi a különbség, legkésőbb a foglalás másnapján utalni kell, ami kevesebb a 48 óránál, de elég arra, hogy átgondoljuk, a nagyon kedvező ár láttán tudunk-e utazni. De azt is érdemes figyelembe venni, hogy az esetek döntő többségénél simán mehet lefelé is az ár, kár rohanni a foglalással. Többnyire felesleges pénzkidobás minden fapadosnál az árrögzítés, a kivételre mondjuk épp két napja láttunk jó példát: az új agadiri járat 6-8 ezres jegyeit érdemes volt megvenni, vagy érdemes lett volna zárolni.

Erről tehát ennyit, most arról, amiről természetesen nincs bejelentés, csak csendben változtatták meg. Persze nehéz is lenne utasbarát lépésként kommunikálni. A lényeg: eddig az online utasfelvételt, beszállókártya nyomtatását bárki elvégezhette az indulás előtti 30. naptól, az új szabály szerint viszont ezt csak azok tehetik meg, akik vásároltak maguknak ülőhelyet. Akik nem akarnak ezért fizetni, jó nekik az a hely, amit ingyen dob a gép, csak 48 órával az indulás előtt végezhetik el a becsekkolást.

A magyarázat nyilván az, hogy ha a csóringerek korán szabadulnak rá a csekkinre, akkor elég korán oszt nekik helyeket a rendszer. Ha viszont csak az utolsó pillanatban jöhetnek, a későn jegyet vásárló zsíros turista, vagy üzletember számára jóval nagyobb és átláthatóbb lesz a székfelhozatal, könnyebb nekik drága nagy lábteres, vagy csak feláras ablakos helyet eladni. Meg persze eleve ha a csóringer nem akar várni az utolsó két napig, egy részük mostantól fog ülést választani és fizetni.

A Ryanair is hasonlót lépett nemrég, de nem 2, hanem 4 napra vitte le a határt. Annyi kis jófejség viszont van a Wizznél, hogy retúr útnál a vissza lábnál nem szívatnak a 48 órával, be lehet csekkolni 15 nappal indulás előtt, tehát a retúr utak nagy részénél még itthon, indulás előtt. De aki körutat tesz, vagy külön foglalja a visszautat, az már ráfázott. Az appot használva persze elvileg gyorsan megoldható a becsekk bárhol, ahol tudunk netet csiholni, de elég sok reptéren még nem működik az appos beszállás. Ráadásul nem is találunk róla listát, hogy hol nem, menet közben derül ki.

Ha jól értjük, ha a mobilos beszállítás (függetlenül az online-tól) nem elérhető, ingyenes a reptéri becsekk ("Online and Mobile check-in may not be available at some airports. In these cases Airport check-in is offered free of charge") de ki akar e miatt végigállni egy hosszabb sort? 

Tehát összességében csak egy újabb apró, az utasoknak kellemetlen lépés azzal a céllal, hogy a kiegészítő bevételek növekedésének célszámát elérje a légitársaság. 

78 komment

Címkék: Wizz Air utasszívatás

Téli budapesti fapados sláger: újabb járat indul Marokkóba

2017.08.14. 19:22 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Gyakorlatilag egyszerre kezdi el repülni Marokkó két városát is  két ultra fapados légitársaság: a Ryanair október 30-tól repül Marrákesbe, a Wizz Air pedig október 31-től kezdi repülni Agadir városát. Mindkét társaság heti két járattal megy, az írek hétfőn és pénteken, a Wizz kedden és szombaton. A járatok sajnos délutániak és estik, vagyis az első nap nagyrészt kuka, elviszi az utazás.

A Ryanair már rég bejelentette Marrákest, ma - hosszas tökölés után - a Wizz bedobta Agadirt. A két cég nagyjából hasonló árra lőtte be az utakat első körben. A Ryanairnél régóta 18-21 ezer forint között lehet elcsípni egy oda utat - kivétel az első pár járat és természetesen a karácsony előtti időszak, ezek jóval drágábbak - visszafelé 17-20 ezerért lehet jönni.

A Wizz is hasonló, valamivel nagyobb kilengésekkel. A 6-8 ezres jegyek a járat meghirdetése után pár óra alatt elfogytak, kifelé el lehet csípni egy-egy jegyet 15 ezer forintért, de inkább a 18-22 ezres jegyek a jellemzők. Visszafelé egy-két árlépéssel olcsóbbak (egyetlen 30 euróst találtunk, jellemzően 40 az alja), viszont meglehetősen sok a 28 ezres jegy is, ezeket vétek most megvenni.

7 komment

Íme a legjobb tengerparti repjegyajánlatok nyár végére és őszre

2017.08.13. 08:59 Repülős Rozi

Rég írtunk már ármustrás posztot és őszintén kénytelenek vagyunk bevallani, ez is nehéz szülés volt. Jó hír a légitársaságoknak, rossz az olcsó jegyre vadászó utasoknak: nagyon nehéz volt összevakarni jóárasított jegyeket nyár végére, illetve ősz elejére.

Nagyon úgy fest, hogy a szolgáltatók dögre keresik magukat, a két legolcsóbb szolgáltató könnyen és igen magas áron tudják tölteni a Magyarországról tengerközelbe induló gépeik többségét a következő két hónapra - ez az elmúlt években nem volt így, mindig akadt néhány olcsóbb cél.

Most repkednek a 20-30 ezer forintos egy útra szóló jegyek, sok célra szeptember végétől kezdenek lejönni az árak. De 10 ezer alatti jegyekből sem láttunk évek óta ennyire keveset kora őszre, mint most - pedig van megint egy csomó új, bejáratós útvonal is. Persze a szokásos legolcsóbbakra (Malpensa, Brüsszel-alsó, Nürnberg, Hannover, stb.) most is ott vannak a filléres jegyek, de mi próbáltunk minimum vízközeli, jóval frankóbb célokat keresni.

nizza1.jpg

Nem is tudunk kiemelni 10 legjobbat. Inkább különböző preferenciák alapján ajánlunk néhány olyan jegyet, mely per pillanat jó vételnek tűnik.

19 komment

Címkék: olcsó jegyek ármustra

Csoda történt, extra jófej volt egy magyar utassal a Ryanair

2017.08.06. 09:50 Fillér B. Gusztáv

Több horrorsztoriról, kemény utasszívatásról írtunk az elmúlt hetekben, örömmel nyugtázzuk, hogy vannak üdítő kivételek, íme egy szívmelengető eset a Ryanairtől.

Átszállásos szervezésnél ha az egyik járat időpontját módosítja a légitársaság, kinyírva a saját szervezésű csatlakozást, az nagy cumi, hiszen két külön jegyet vett az az utas A-ból B-be, illetve B-ből C-be. Ilyenkor a légitársaság nem szokott semmivel se segíteni, hiszen nála nincs hiba, a módosított járat átfoglalható, ennyi jár. Lászlónak viszont sikerült a lehetetlen, megmentette az utazást, levél indul. 

"Jó előre hetedmagamnak vásároltam Budapest – Athén, illetve Athén – Szantorini repülőjegyeket a Ryanairtől.

Tudtam a vásárlás pillanatában, hogy ez nem egy csatlakozásos jegy, ezért az oldalon utána néztem, hogy ilyen esetben mit ajánlanak. Azt írják, „a biztonságos átszállásra érdemes hagyni 160 percet”. Online chat felületen is rákérdeztem az ügyintézőtől, aki azt mondta: Két óránál hosszabb, az tökéletes.

27 komment

Címkék: jófejség Ryanair

Fapados kvíz: tudod hol készült ez a 10 kép?

2017.08.02. 19:30 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

10 komment

Címkék: kvíz

Hasznos tudnivalók a reptéri csövezéshez

2017.07.31. 00:06 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Ki kényszerből, ki spórolási célzattal teszi, de előfordul, hogy az utas a reptéren tölti az éjszakát. De mit érdemes tudni és mire kell számítani, ha hasonló helyzetbe kerülünk, vagy ha csak azon gondolkodunk, hogy bevállaljuk-e?

Lutonban leginkább a punkok dobnak le egy pokrócot a földre, de Reykjavíkban találkoztunk olyan ötvenes nővel is, aki csak úgy tudta megoldani, hogy sürgősen kiutazzon a lányához Chicagóba, hogy az izlandi átszállást reptéri csövezéssel bekkelte ki. Szinte nincs olyan fapados bázisreptér, ahol a hajnali járatindulások előtt ne töltené több tucat ember az éjjelt - a többség azon logika alapján, hogy ha hajnali 3-kor kell indulni a reptérre, annak az éjjelnek amúgy is reszeltek, akkor meg minek fizetni még egy szállást? 

Belefutottunk ebbe az összeállításba, ahol a szakszerző öt tippet sorolt fel reptéren alváshoz. Azért Magyarországon arra viszonylag felesleges figyelmeztetni az utasokat, hogy a pénzt, telefont, laptopot ne hagyjuk elöl. Azt pedig csak az amatőrök gondolják komolyan, hogy a reptéri étkezdék 0-24-ben vannak nyitva csak a csövezők kedvéért, úgyhogy a vegyél kaját záróra előtt tanácsot leginkább megmosolyogni tudjuk. Ám érdemes végig venni, mire számíthatunk, ha a reptéren kell aludnunk.

 repter_alvo.jpg

Az első, amivel érdemes tisztában lenni, hogy a repterek ugyan nem zavarják ki a csövező utast, de nagyon nem szeretik, ha hálóteremként használják a terminált. Ez ellen az alábbi kis idegesítő megoldásokkal próbálnak fellépni. Mindig mindenhol világos van, nincsenek eldugott kis kuckók, ahol össze lehet gömbölyödni, nem lehet semmilyen privát szférát kialakítani. A székeket úgy rakják össze, hogy lehetőség szerint mindnek legyen karfája, vagyis ne lehessen végigfeküdni a széksoron. Persze végig lehet feküdni a padlón is, de az azért már meglehetősen igénytelen, szóval a fekhely nélküli reptér nem éppen vonzó.

Talán nem ez a konkrét cél, de tény, de szinte minden reptéren huzat van. Ez fel sem tűnik, amikor az ember vár valamennyit arra, hogy átmenjen a tranzitba, ám ha kénytelen több órát is ücsörögni, már feltűnő. Aki erre érzékeny, az pedig garantáltan nem fog egy fikarcnyit sem aludni a reptéren. És amikor épp nyugi van, éjjel kettőkor a legtöbb ember képes lenne hunyni valamennyit, jönnek a takarítók és felkeltik a népet, vagy extra hangerővel szólal meg valami felesleges bemondás arról, hogy mindenki vigyázzon a csomagjára.

A huzat, a kényelmetlen székek és az erős mesterséges fény miatt eleve felejtsük el, hogy a reptéren töltött idő és a pihenés bármilyen közös halmazt eredményez. Vagyis érdemes azzal számolni, hogy a csövezést követő út után szükségünk lesz valódi pihenésre és felfrissülésre. Szóval ne a kétnapos nyűglődést követően iktassuk be a legkeményebb teljesítménytúrát vagy maratoni városnézést. A megérkezés napja inkább legyen könnyed szórakozás.

A reptéren érdemes olyan helyet választani, ahonnan látjuk a kiírást, így punnyadás közben is láthatjuk, mi a helyzet a gépünkkel. Mindig legyen nálunk egy nagy pulóver vagy kardigán, esetleg sapka. Akkor is, ha a trópusokra megyünk, a reptéren ugyanis mindig hűvös van, és húsz fokban nem kényelmes hat órát eltölteni, ha minden ruhadarabunk harminc fokra van tervezve. Bármi is legyen velünk, ne feledjük, senki sem fogja megkérdezni tőlünk, mit keresünk még reggel nyolckor is a pad alatt betakarózva, vagyis ha hajnalban megy a gépünk, húzzuk fel az ébresztőórát. Murphy törvénye szerint ugyanis épp akkor fogunk fél órát hunyni végre, amikor elindul a beszállítás.

Tök egyéni, hogy ki mennyire használhatatlan egy átvirrasztott éjjel után, az is, hogy ki mennyit tud hunyni reptéri körülmények között. Átlag utast véve szerintünk csak akkor érdemes bevállalni reptéren alvást, ha nem találunk más megoldást, vagy ha nagyon nincs pénzünk, de ragaszkodunk az utazáshoz.

Ha mindenképp hajnali géppel megyünk tovább, ha időnk és a menetrend engedi, jobb, ha egy napot szánunk a városra. Ez persze például Londonnál (transzfer és szállás) minimum 10-15 ezer forint extra kiadás, de megérheti.

Átszállásos szervezésnél eleve érdemes figyelembe venni, hogy az átszállóhely mennyire vonzó cél arra, hogy ott töltsünk akár fél napot. Ha például Sevillába Charleroi és Bergamo érintésével hasonló az ár és a menetrend, akkor biztos az olasz város felé érdemes indulni. De ha hajnali a második gép és a reptéri csövezés jön szóba, mindkét reptér borzasztó, de a kettő közül Bergamo a nagyobb gáz. A csövezéssel kapcsolatban kötelező oldal a sleepinginairports, sok hasznos és haszontalan utasbeszámolóval. 

10 komment

Címkék: reptéri alvás