FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (3) ajándék (2) akció (15) alapok (1) alapszabályok (1) Amalfi-part (2) apartman (1) app (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (1) Athén (3) átszállás (2) autóbérlés (4) Azori-szigetek (3) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balkáni útvonalak (1) bankkártyacsalás (1) Barcelona (1) bénázás (1) Bergamo (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (2) blama (1) blöff (1) Bordeaux (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (7) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (3) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csomagszabályok (13) Dánia (1) Debrecen (4) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (1) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (12) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (6) Ferihegyi busz (2) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (1) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (2) Fuerteventura (4) futás (1) géplekésés (1) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Granada (1) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) hányinger (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (2) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (5) Izrael (4) járatindítás (1) járatmódosítás (1) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (5) kártérítés (4) katasztrófa (5) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kés (1) késés (4) kézipoggyász (2) Koppenhága (1) Kréta (1) kutya (1) Lanzarote (2) last minute (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) Legoland (1) lehúzás (11) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (4) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (1) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Málta (1) Marákes (1) Mastercard lounge (1) MÁV (2) mellékhelyiség (1) Mélosz (1) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norwegian (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (12) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (1) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (1) panasz (1) Párizs (2) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (2) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (1) profit warning (1) repjegy (1) repülőtér (3) részeg (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (40) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (1) szállás tippek (1) Szantorini (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (3) sztrájk (2) sztyuvi (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) törlés (8) Transavia (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (5) új menetrend (7) új útvonal (5) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (1) utasszívatás (5) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (3) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (1) wifi (1) Wizz Air (64) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Hat csodaszép futó- és túraútvonal Európában

2017.04.28. 11:40 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Fapados utazásaink során egy dolog mindig bekerül a zsákba, mégpedig a futócipő. Volt már utunk, aminek apropóját valamilyen futóverseny adta, de ettől függetlenül is kellemes futva felderíteni egy-egy környéket. Nagyobb távolságokat is be lehet fogni – bő egy óra alatt tíz, három óra alatt belesétálva, nézelődve is akár több mint húsz kilométert – mégis mindent látunk, és még edzünk is. Ezek a legemlékezetesebbek, aki arra jár, bátran próbálja ki őket.

Érdekes Párizs külvárosában úgy menni majd tíz kilométert, hogy végig parkokban, erdősávokon vezet az út, vagy London Croydon negyedében keringeni a kiserdőben. A ciprusi Pafoszban is tuti végignyargalni a tengerparton és megkerülni a tengerparton az erődöt és a régészeti parkot, de voltak ennél tutibb helyek is.

Isztambul

Városban akkor futunk, ha nincs más, de Isztambul ebből a szempontból (is) különleges. Egyik kedvenc városunkban egyszer próbálkoztunk a sétálóutcával is, de borzasztó idegesítő a tömeg, gyakorlatilag csak hajnalban működik itt a futás. Ellenben a Taksim tértől indulva a Macka Demokrasi Parki nevű, dimbes-dombos parkban egész jó edzéseket lehet tartani. A park egy domboldalban van, s több út is vezet rajta keresztül-kasul, így olyan köröket is lehet menni, ahol felmegyünk a hegytetőre, s olyat is, hogy alig futunk szintet. A talaj kellemes, beton és kemény földút. A parkban szipiszupi klotyók is vannak, amelyeket az alapvetően közlekedésre rendszeresített Istanbul Carddal lehet használni – egy korona egy pisi – és ha a hegytetőn fejezzük be az edzést, felvonóval mehetünk vissza a Taksim szomszédságába (szintén működik a kártyával), megúszva egy nem túl kellemes dombmászást visszafelé. Mivel köröket megyünk, annyi a táv, amennyit akarunk.

tetszőleges km, közepesen szintes 

 Positano

Félig városi futás az Amalfi part kis ékszerdoboza, Positano körbejárása. Itt a kihívás nyilván az, hogy a tengerpartról fel kell kocogni a városka végébe a hegyre. Nem tudni, melyik a jobb, fölfelé kezdeni vagy lefelé, a mi szállásunk egész magasan volt – egy kanyarral a helyközi buszmegálló alatt – így jó tempó mellett gyönyörködtünk a tájban. Fölfelé mondjuk több időnk volt nézelődni az biztos, nem adja könnyen magát az a szerpentin. Az igazán tökösek több kört is mehetnek, meg lépcsőn rövidíthetnek nekünk napi egy is elég volt:

körönként 5 km meglehetősen szintes

Nizza környéke

20160521_092326.jpg

A francia Riviéra csodája abban rejlik, hogy csak szétnézünk, hol építkeznek ezek a derék frankok. Vagyis ideális esetben csak lődörgünk a tengerparton és a kis félszigeteken. Tökéletes erre a Nizza mellett elterülő kis benyúlás, Saint-Jean-Cap-Ferrat. Nizzából vonattal mentünk a lírai nevű Gare de Villafranche sur Mer megállóig, majd lekocogtunk a félszigetre. Közvetlenül a parton fut végig egy kis ösvény, az ideálisnál talán több lépcsővel az elején, de az egész annyira bájos, hogy megéri a fáradtságot. Miután körbefutva a félszigetet megnéztük, hol laknak a burzsujok, Nizzába a 81-es busszal gurultunk vissza.

8 km, enyhén szintes

 Az Alhambra felett

granadakor.jpg

A fantasztikus Granada falain kívül is tartogat látnivalót. Az Alhambra fölötti dombokon remek túra és bringaútvonalak találhatók, gyakorlatilag öt percre a várostól már a végeláthatatlan erdőben futhatunk. Szolid, vörös színű lankákon sorakoznak a fenyőfák, a távolban pedig egyszer-egyszer felvillan a hófehér város. Érdemes térképen vinni, mert könnyedén csinálhatunk a tervezett tízes helyett 15 kilométeres túrákat. Annyira kellemes terep és annyira szép táj, hogy alig akartunk visszarfordulni. Ez a kr felfelé is még futható, aztán hosszú enyhe lejtő a visszaút.

8,5 km közepesen szintes

 Madeira csücske

Vannak helyek, ahová érdemes kimenni, mert a látvány elragadó, csak az az időrabló tíz kilométer ne lenne oda-vissza. Ilyen Madeira csücske, a Ponta de Sao Lourenco és a Ponta do Furado közti útvonal. Sziklákon át vezet a gyalogút, jobbra-balra pedig nem látunk mást, mint az óceánt és a vízből kiálló sziklatömböket, amelyeken tajtékot vet a víz. Fa elvétve nő ezen a tájon, a szél viszont annál inkább fúj. Végigfutni nem könnyű, egyrészt mert néhol elég bizonytalan a járás, másrészt nem lehet kibírni nézelődés nélkül. Meg szelfikészítés nélkül. Hátborzongatóan gyönyörű táj.

10 km, enyhén szintes

Vulkánsziget 

lanzikor.png

Az igazán hardcore (vagy eszement) futók vulkánt is megfuthatnak, vagy legalább is lefelé döngethetnek a kínlódós mászás után. Erre Lanzarote különösen alkalmas, mert meglehetősen sok, úgy 300 vulkán van a szigeten. Túránkat úgy kezdtük, hogy Yaizába elbuszoztunk Puerto del Carmenből, ahol megszálltunk - mindig könnyű a partmenti falvakban olcsó szállást találni szezonon kívül -, majd a végig szép kilátást nyújtó gerincen elfutottunk Femésbe, egy hegyekkel körbevett kis faluba. Az volt a terv, hogy innen le a partra és visszafutunk Carmebe. Végül inkább visszakanyarodtunk Femésbe, ettünk egy jó Kanári-krumplit meg levest egy kitűnő kisvendéglőben, majd onnan visszabuszoztunk Carmenbe (ezt tervezni kell, napi három jár) . Így is elég kemény volt, a futóalkalmazás szerint több mint 900 métert mentünk fölfelé. 

15km, meglehetősen szintes

1 komment

Címkék: futás

Íme 2 látványos diagramon a Wizz Air legnagyobb trükkje

2017.04.20. 20:36 Fillér B. Gusztáv

Elképesztő, hogy mennyire végletesen áraz a Wizz Air: sokáig iszonyat drágán próbálja rásózni a jegyeket a lúzerekre, hogy aztán az indulási dátumhoz közeledve majdnem nulláig vigye le az árat, hogy megtöltse a gépeket. Last minute rendszer újratöltve és kimaxolva.

Írtunk már párszor arról, hogy milyen árazási módszereik vannak az ultra fapadosoknak, most illusztráljuk is a Wizz technikáját. Ez az, amire több olvasó is azt mondta, hogy lutri, de ha jobban megnézzük, végül is nem: csak ki kell várni a pillanatot az olcsó jegyhez. Persze bosszantó, hogy a jegyek többsége irreálisan drága és a valóban fapados árhoz folyamatosan figyelni kell.

Például a Wizz az elmúlt napokban árazta le drasztikusan a júniust és kisebb mértékben a júliust is. Általában sokkal jobban jár, aki ilyenkor vesz jegyet, mint aki a 20 százalékos akciókban. Most is. De jöjjön a két példa.

Budapest-Bergen járat, április 28-ra. Mivel másnap van ott egy király félmaraton, azóta figyeljük, ahogy meghirdették. Aznap 12 ezer forintról indult, de pár óra alatt 20 ezerre ugrott, majd hetekig tovább drágult. A diagaramon szereplő október vége volt a csúcs, több mint 40 ezer forintért próbálta adagolni a gép. Onnan szakadt le február végére 6 ezer forintig, majd tingli-tanglizott hetekig. Most, egy héttel indulás előtt is csak 9090 forint.  

bud_bgo.png

A jövő pénteki bergeni járatra szóló jegy árának változása az elmúlt fél évben

Persze lehet mondani, ez azért ennyire extrém, mely új járat, a kezdeti vásárlások alapján nagyobb fogyást várt az algoritmus, ezért árazta túl magasra. De akkor jöjjön egy jól bejáratott útvonal.

42 komment

Címkék: alapok árazás Wizz Air

Igen olcsó jegyekkel indul új járat egy új londoni reptérre

2017.04.18. 21:40 Repülős Rozi

Új járat, új londoni reptérre, szokatlan géptípussal: pár hét múlva indul a Stobart Air-FlyBe közös járata Southendre. Még bejáratós, sok az olcsó jegy, sok dátumra simán alámentek a Ryanairnek és a Wizznek.

Decemberben jelentették be a FlyBe érkezését Budapestre, ami most, pár héttel a londoni járat indulása előtt azért vált érdekessé, mert kimondottan sok olcsó jegy tűnt fel a cégnél. A 29,99 eurós alapár is elég vonzó, de ha oda-vissza foglalunk, ez is 25,63-ra csökken. (Hitelkártyás foglalásnál van még egy 5 eurós díj, de például Electronnal ez nincs, a mi magyar kártyánkat elfogadta a rendszer.) Ennyiért ugyan a Wizz és a Ryanair és elvisz néha, de a Flybe-nél nem csak last minute akciózzák a sokáig drágán adagolt jegyeket, hanem alacsonyról indul az ár.30-40 euróért nyárra is vannak jegyek, az ultráknál a július-augusztus ennél sokkal drágább. Később csökkenni fog, de ha valaki nem akarja folyamatosan figyelni, jól jár, ha most le tudja fixálni a helyét.

A járatot a Stobart Air üzemelteti (heti háromszor), de a két cég között létrejött franchise szerződés alapján Flybe gépekkel, foglalni is utóbbi weblapján lehet. A Stobartról azt kell tudni, hogy a korábbi ír Aer Arannról van szó, a légitársaság része annak Stobart-csoportnak, amely többek között a southendi repteret is üzemelteti. Mivel az easyJeten kívül nem tudtak más komoly légitársaságot oda csábítani, világos, miért a sok "saját" járatindítás Southendről.

flybe_e195.jpg

A legnagyobb forgalmú budapesti útvonalon (ha az összes London-környéki repteret a brit főváráshoz soroljuk), ahol nagy a konkurenciaharc, a választáshoz az utasnak mindenképp célszerű figyelembe vennie a szolgáltatók csomagszabályait.

9 komment

Címkék: Southend Flybe

Itt a rég várt közvetlen reptéri busz Ferihegyről a belvárosba

2017.04.16. 17:19 Fillér B. Gusztáv

A meghirdetett menetrend alapján igazi gyorsbusz indult a budapesti reptérről a belvárosba. Az útvonal kitűnő, felfűzi a pályaudvarokat is. A menetrend is zseniális, fél óránként jár. A valóság egy cseppet más, de a szolgáltatás valóban létezik, minibusszal. Sőt egy másik szolgáltató is belépett a piacra közvetlen reptér-Deák tér járattal.

A Flibco nem kamu játékos, nagyon jó és olcsó járatokat üzemeltet, mi is többször írtunk róluk, például ők visznek Brüsszel-alsóról a fantasztikus Brűzsbe. Próbálnak terjeszkedni Európában és őszintén szólva logikus lépés, ha a közvetlen belvárosi buszkapcsolattal nem rendelkező Budapestben láttak fantáziát.

flibco_bud.jpg

Ami biztos: a Flibco oldalán fenn van a járat a teljes menetrenddel. Útvonal: reptér-Népliget-Keleti pályaudvar-Deák tér-Nyugati Pályaudvar- Déli pályaudvar. Járatok fél óránként. Mivel a valóságban még nem láttunk Budapesten Flibco buszt, gondoltuk, foglalunk egy próbát, meglátjuk, jár-e.

86 komment

Címkék: Ferihegy MiniBUD Flibco busztranszfer

Európai fapadosok is simán ledobhatják az utast a gépről

2017.04.13. 16:31 Fillér B. Gusztáv

Óriási botrány lett Amerikában abból, hogy a biztonságiak elég agresszív módon távolítottak el egy United-gép fedélzetéről egy utast. Megnéztük, beleszaladhatnak-e ilyenbe európai fapados utasok is. Elméletileg igen, túlfoglalás kisebb mértékben, de itt is előfordul. Hasonló balhé viszont még nem volt, elég magas az uniós kártalanítási összeg, plusz az önkénteseknek felajánlott jutalom is vonzó. 

Volt jegye, túl voltak a beszállításon, amikor kellett a hely a légitársaság embereinek. Úgy tűnik, túlfoglalás esetén teljesen szabályos, ha eltávolítanak utasokat a gépről és noha sokan kétlik, hogy a saját emberek gépre ültetése túlfoglalásnak minősül, a légitársaság biztos a dolgában, jogilag védettek. Talán ezért is kommunikáltak fél vállról és itták is meg a levét: sok millió utas akadt ki a cégre, több ezren jelezték a közösségi csatornákon, hogy nem repülnek többet Uniteddel.

Jó kérdés, hogy hasonló előfordulhat-e Európában, különösen egy fapados járaton. Az ugyanis a United-ügyben is világossá vált, hogy túlfoglalás esetén először önként jelentkezőket keresnek az útlemondásra és ha a felajánlott több száz dollár ellenére sincs elég jelentkező, akkor irányított sorsolás következik. Azt kérik fel távozásra, aki a legolcsóbb jegyekből vett, illetve aki utolsónak csekkolt - a gyerekesek, átszálló és törzsutasok általában védettek. Na de egy fapadosnál ebből általában csak a gyerekes játszik.

58 komment

Itt van 10 nevetségesen olcsó repülőjegy egészen tuti helyekre

2017.04.09. 07:49 Repülős Rozi

Továbbra is nagyon dinamikusan áraznak a derék ultra fapadosok, ami azt jelenti, hogy a jegyeik nagyjából fele irreálisan drága, 20 százalékuk simán drága, 20 százalék reálisan árazott és kábé 10 az, ami olcsó, amit érdemes megvenni. Ezekkel viszont szerencsére egészen tuti helyekre repülhetünk, éljenek a nehezen bejáratódó új útvonalak.

A Wizz Air az utóbbi időben már nem sima 20 százalékos leárazásokat hoz, hanem szofisztikáltabban akciózik. Van amikor 30 százalékos leárazást hirdet, de csak egy rövid időszak jegyire, van amikor csak egy ország érintett és előfordul, hogy csak az eleve olcsó jegyekből enged. Ennek trükkjéről már írtunk párszor: a jegyárból 2600 forintra (az admin díjra) nem jár a leárazás, tehát olcsó jegyeknél messze van az akció a 20, vagy 30 százaléktól.

Amivel épp most próbálkoznak, az sokatmondó. A hétvégi leárazás az idén induló új útvonalakra vonatkozik. Ez is jól mutatja, hogy ezeknél nem fogynak megfelelően a jegyek, ezeket kénytelenek nagyon olcsón adni, hogy megtöltsék a gépeket. Akció hiányában is ezek a legolcsóbbak, a legjobb magyarországi ajánlatok ebből a körből kerülnek ki. Listánkon is ezek vannak túlsúlyban, de azért akad pár régi motoros is.

A balkáni útvonalak

Nem vesszük őket külön, az adófizetői pénzből jól megtámogatott jegyeket érdemes kihasználni. Ahogy vártuk, olcsóbbak, mint a bejelentéskor, mind az öt célra elég sok időpontra lehet nyolcezer forint alatt jegyeket találni, de a 3-4 ezres sem ritka. Tiranába például április 23-26. között lehet retúrt venni alig több mint 10 ezer forintért, Szarajevóba és Pristinába is sok 3-4 ezer forintos jegy is van.

alban2.jpg

Kanári-szigetek

Megint last minute vannak a legjobb ajánlatok, például április 16-án kifelé Fuerteventura 7590 forint, 26-án vissza Lanzarote-ról 40 euró. De jó is lenne öt-öt napot eltölteni azon a két szigeten. Aki a nagyobbal kötné össze, a Ryanair szokatlanul olcsón ad jegyet Gran Canariára, de csak last minute, április 14-re 14239 forint az ajánlat kifelé.

27 komment

Címkék: ármustra

Bárhova egy jeggyel: csatlakozást biztosít a Ryanair is

2017.04.07. 08:44 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Átszállásos kapcsolatokat is biztosít a Ryanair - jelentette be tagnap a cég. A legnagyobb fapados légitársaság áprilisban már élesíti a rendszert, egyelőre a római átszállásokkal próbálkoznak. A Fiumicinóra érkező és onnan induló Ryanair-járatokat lehet majd összekapcsolni. Emellett szeptemberben startol egy másik átszállós ajánlat: itt más cégek hosszú távú járataira hord majd rá az ír cég.

Nagyon jól hangzik a fejlesztés első blikkre, de azért érdemes kicsit szkeptikusan állni a történethez. Az ajánlat az, hogy ha például Sevillába akarunk repülni Rómán át (vonatkoztassunk el most attól, hogy Pestről a Ryanair a másik római reptérre jár), akkor ahhoz képest, hogy külön megveszem a két járatra a jegyet, rámolom a csomagomat és vállalom a kockázatot, hogy bukom az egész utat, ha esetleg az első gép késik, úri módon megcsinálnak helyettem mindent. Egyben veszem meg a két jegyet (Budapest-Sevilla), átpakolják az egyik gépről a másikra a feladott csomagomat, és nem (elméletben) kell túl sok órát hagyni a két gép között a késés kockázatát kezelendő.

Az tehát áll, hogy egy füst alatt megvehető a két jegy - még jó. Az is áll, hogy végig viszik a csomagot. Csakhogy egyáltalán nem biztos, hogy lesz feladott poggyász, az utasok többsége nem ad fel a Ryanairnél se. A kézit meg úgyis magunknak kell vinni. De végül is az egész betudható afféle kényelmi szolgáltatásnak, még ha nem is használjuk ki az esetek jelentős részében.

Ami a legfontosabb: átszállásos jeggyel megszűnik az első járat késése miatti lekésési kockázat, de ehhez elég nagy biztosítékot épít be a Ryanair. Átszállásos jegyet ugyanis csak akkor lehet venni, ha a két járat között legalább három óra van. Nagyjából ennyit magunk is rá szoktunk hagyni, néha kevesebbet. Egy átlagos napon a gépek kevesebb mint egy százaléka késik két és fél órát, így az ajánlat meglehetősen karcsú. 

Persze ha ingyen adják és van több mint három óra a két járat között, akkor érdemes élni vele. De ha az átszállásos jegy drágább lesz, mintha külön vennénk meg a két járatra a jegyet, akkor nem ez az év szolgáltatása. És bár erről nem esett szó a sajtótájékoztatón, azért ne legyenek illúziónk e tárgyban. A spanyol Vueling egyébként már évek óta árul átszállós jegyeket, amely öt euróval drágább, mintha külön vennénk meg a két utazásra a jegyeket. Még egy, főleg UFB-ket érintő apróság: a két jegyet sokszor érdemes eltérő időpontban venni, amikor épp leesik az áruk. Ha élve az átszállást biztosító lehetőséggel egyben vesszük őket, ezzel nem lehet spórolni.

De nem csak a saját hálózatban biztosítanak garantált átszállásos lehetőséget, a Ryanair hosszú távú átszállós járatai szeptembertől az Air Lingusszal és a Norwegiannal együttműködve indulnak. A két partner adja a hosszú távot, a Ryanair pedig a ráhordó lesz. Ezzel eldőlt, hogy bár korábban tervezte maga is hosszú távú járatok indítását, erről már letett. A kisebb szolgáltatókkal szerződve főleg a nagyoktól próbálnak utast elvenni, s a megállapodással azt is megüzenték, hogy a nagyok foglalkozzanak csak a hosszú távval, de igazán elhúzhatnának a rövid távú járatok piacáról, úgyse fogja sose megérni nekik. 

6 komment

Újabb féldiktatúrába indít járatot a Wizz

2017.04.03. 12:31 Fillér B. Gusztáv

Kifejezetten érdekes útvonalat dobott be a Wizz Air: Abba a Kazahsztánba indít járatot, ami nagy jóindulattal is csak fékdiktatúrának nevezhető, de persze egzotikus turistacélpontnak nem rossz.

A bejelentésre sajtótájékoztatón került sor, a Wizz vezére mellett a magyar nemzetgazdasági miniszter és a kazah nagykövet is jelen volt.

Egy ilyen útvonal indításához megfelelő politikai háttér kell, ezzel nincs is gond, hiszen a magyar miniszterelnök is mintának állította már a baráti Kazahsztánt. (Például Brüsszellel szembeállítva - reméljük, ettől még nincs veszélyben a járat Brüsszel-alsóra.) Az biztos, hogy a magyar légügyi hatóságtól pár hete kapta meg a Wizz a kijelölést a kazah járatra.

18 komment

Címkék: Kazahsztán