FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (3) ajándék (2) akció (16) alapok (1) alapszabályok (1) Amalfi-part (2) apartman (1) app (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (3) Athén (4) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (3) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (1) Bázel (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (2) blama (1) blöff (1) Bordeaux (1) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (7) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (3) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (16) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (5) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (12) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (7) Ferihegyi busz (2) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (2) Fuerteventura (4) futás (1) géplekésés (1) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (1) Granada (1) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (2) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) hosszú hétvége (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (5) Izrael (4) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (5) kártérítés (5) katasztrófa (5) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kés (1) késés (4) kézipoggyász (3) Koppenhága (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lanzarote (2) last minute (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) Legoland (1) lehúzás (12) lényeg (1) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (2) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (1) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Málta (1) Marákes (1) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (2) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norvégia (2) Norwegian (2) nyaralás (1) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (14) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (1) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (2) panasz (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (1) profit warning (1) repjegy (1) reptér (1) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (49) Santander (1) Schönefeld (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (1) szállás tippek (2) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) Szifnosz (1) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (3) sztrájk (2) sztyuvi (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (11) Transavia (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (6) új menetrend (7) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (3) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (1) wifi (1) Wizz Air (72) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

A legfontosabb tudnivalók egy király Balkán-túrához

2017.10.20. 19:50 Fillér B. Gusztáv

Ahogy ígértük, kicsit hosszabb gyakorlati tudnivalós posztot csatolunk a rövid Balkán-túránkból. Főleg azért részletezzük ennyire, mert erre a régióra nehezebben érhetők el a neten az infók, Horvátországot leszámítva pedig nem működik az az egyszerű rendszer, hogy bármit keresek látnivalótól a menetrendekig, útközben megnézem a neten. Unión kívül a mobilnet horror áron van, sok helyen nem is működik, Boszniában és Montenegróban maradnak a hagyományos módszerek, előre érdemes készülni mindenből, letölteni térképeket, menetrendeket. És ott a pénzváltás problematikája is.

A lényeg, hogy könnyű egy fasza kanyart összehozni és nagyon olcsón meg lehet úszni kis odafigyeléssel. A mi kis túránk egy dolog, de csak Boszniába is érdemes akár egy hosszú hétvégére elmenni, a péntek-hétfő menetrend alkalmas rá. 

A repjegy sima ügy, Szarajevóba könnyű 3 ezerért venni, Podgoricába nyáron drágább a tengerpart közelsége miatt, de télen oda is van bőven 3 ezres.

6 komment

Egy igazán tökös húzás a Wizz Airtől

2017.10.16. 16:19 Fillér B. Gusztáv

Új útvonalból kaptunk bőven az elmúlt hónapokban, de olyan azért nem gyakran van, hogy a kisebb ultra úgy indít rá a nagyobbra, hogy nincs egy még nagyobb szereplő, aki eltűnik a piacról. A Wizz pont azokon a napokon tolja majd jövő tavasztól Athént, mint a Ryanair, de délelőtti indulással, ami - legalábbis odaúton - sokkal kedvezőbb a magyar utasnak.

Korábban azért nem azt szoktuk meg a Wizztől, hogy a nála nagyobb játékosok bajszát húzogatja, ritkán fordult elő, hogy rájuk indított. Inkább úgy terjeszkedtek, hogy más által nem repült útvonalakat kerestek, köztük olyanokat, ahova nem lehet szabadon repülni, csak kijelöléssel - az unión kívül.

De újabban egyre inkább bevállalják a szemtől szembe versenyt a nagyokkal. Genfnél még megfutamodott a Wizz az easyJettel szemben, de akkor hirtelen jobb útvonalakra kellettek a gépek. Jövőre viszont beáll egy az egyben Bázelba, sokkal olcsóbban. A Ryanair-versenyben az volt egy érdekes húzás, amikor elébe mentek az írek frankfurti járatindításának, aztán jött Berlin. Ahhoz viszont az Air Berlin csődje adta a löketet és jól számoltak akkor, amikor rögtön arra bazíroztak, hogy a német társaság már ősszel leáll.

4 komment

Címkék: Athén Wizz Air Ryanair Aegean

A botrány legnagyobb kérdése: merjek Ryanairre foglalni?

2017.10.15. 19:09 Fillér B. Gusztáv

A kérdés egy olvasótól jött, meg többen érdeklődtek nagyjából ugyanerről, csak finomabban. Tényleg megroggyanthatja a Ryanairt a mostani botrány? Mennyi törlés lesz még? Ki az, aki még megbízható? Ideje kicsit kifejteni, hogy miért lett ekkora ez a balhé.

A rövid válasz: most durván megrázták a pofonfát, de nem hogy túl fogják élni, visszatekintve az egész nem lesz több egy apró zökkenésnél. Abból a szempontból vannak komoly gondban, hogy a végletekig alacsonyan tartott költségszintet nem fogják tudni tartani, de e miatt inkább a részvényesek aggódhatnak, az utasoknak nem érdemes.

Ez pedig a kicsit hosszabb kifejtés.

14 komment

Fapados kör a Balkánon: három csodás nap semmi pénzből

2017.10.12. 09:56 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Csináltunk egy villámkört a Balkánon. Mivel a Wizz némi állami támogatással tuningolva több balkáni városba is repülni kezdett, kipróbáltunk néhányat. Három nap három ország annak érdekében, hogy amelyik tetszik, oda visszamegyünk. Az eredmény háromból egy tuti visszatérés, egyet meglátunk, egy pedig speckó, kiderül, miért.

A körünk a következő volt: odafele Szarajevó, némi városnézés, majd délután vonattal át Mostarba, ahonnan reggel mentünk tovább busszal Dubrovnikba, majd délután a montenegrói Kotorba. Onnan harmadnak délután felgurultunk Podgoricába, ahonnan repültünk haza. A cél tehát az volt, hogy körülnézzünk, hová fogunk visszajönni. Ez bizonyosan Bosznia lesz elsőnek, de egy kisebb montenegrói kör is esélyes. Dubronvik nem egyenlő Horvátországgal, de a Trónok Harca helyszín annyira nem volt meggyőző.

18 komment

Címkék: Bosznia-Hercegovina Montenegro Szarajevó balkáni útvonalak

Így dorbézolnak a fapados utasok a ferihegyi burzsujváróban

2017.10.08. 18:20 Fillér B. Gusztáv

Több mint fél éve nyílt meg a lehetőség, hogy a Wizz hitelkártya elfogadása miatt fapados utasok is ingyen beszabaduljanak a ferihegyi Mastercard lounge-ba. Látogatjuk mi is persze szorgosan, itt az ideje, hogy leírjuk, miket tapasztaltunk. Az biztos, hogy jócskán megdobja az utazás kényelmi faktorát a burzsujváró, de csak emiatt senki ne rohanjon hitelkártyáért.

Mindenek előtt: nyilván minden Wizz-kártyás jegyvadásznak bizsergető érzés, hogy 3 ezer forintért nem csak elrepülhet király helyekre, de előtte még úri módon várakozhat, ingyen megkajálhat, iszogathat is a pesti reptéren. De még mielőtt mindenki rárontana a lehetőségre, fontos sokadszor is megjegyezni, hogy a hitelkártya nem való mindenkinek. Aki sokat utazik Wizzel és mindig figyel a hitelkeret feltöltésére, annak a Wizz-kártya főnyeremény (már az ingyen klubtagság is jó, de a lounge még értékesebb), sőt kötelező kellék, de aki trehány, feledékeny, vagy nem érdekli, hogy minden hónapban időre és fullra visszatöltse, iszonyat magas kamatot kell fizessen.

110 komment

Címkék: Mastercard lounge

Csődbe ment egy európai fapados, ezreket hagyva külföldön

2017.10.02. 23:44 Fillér B. Gusztáv

Egy nagyon régóta működő légitársaság dobta be hétfőn reggel a törülközőt. A Monarch csődje azért érdekes, mert a légitársaság pályaíve szépen mutatja az iparág átalakulását.

A brit Monarch 1967 óta repül, első sugárhajtású gépét 1971-ben szerezte be. Sokáig tipikus charter cég volt, ezek közül elsőként szerzett be Boeing 757-eseket a nyolcvanas évek elején. Nem sokkal később elkezdett menetrend szerinti járatokat is üzemeltetni, a fapados átalakulás azonban kényszerpályára állította.

Szinte mindvégig abból élt, hogy brit turistákat szállít a szigetországból különböző, döntően mediterrán nyaralóhelyekre, erre a piacra viszont egyre jobban rácuppant az easyJet, majd a Ryanair is. A hagyományos szolgáltatóknak a komoly áresésre kellett reagálniuk, mindenki ezerrel költséget csökkentett, árat is, de próbálta úgy pozicionálni magát, hogy jobb szolgáltatást nyújt a low-cost cégeknél. 

monarch.jpg

A Monarch - ellentétben például a Magyarországra is repülő Jet2-val - teljesen elengedte a chartert, pár éve teljesen fapados modellre váltott, de így magasabb költségei mellett kellett árversenyeznie, leginkább az easyJettel. Tavaly még, miután szárnyra kaptak a közelgő csődjéről szóló híresztelések, kapott egy utolsó tőkeinjekciót, mostanra azonban kifogyott a készpénzből és már senki sem akadt, aki alányúlt volna. 

Jelenleg a brit hatóságok keményen küzdenek, hogy hazajuttassák a Monarch által külföldön hagyott utasokat - több mint 100 ezer emberről van szó, nagyon durva.

A piac átalakulását jól mutatja, hogy a Monarch fő bázisa, székhelye Luton volt, de az easyJet is ott lakik és már rég túlnőtte a Monarch-t. De már nem is az easy a legnagyobb játékos Lutonban, mert megelőzte a Wizz. 

Mi egyszer utaztunk Monarch géppel, Gibraltárról Lutonba, nagyon kellemes volt. Sajnálatos a csődje, de semmiképp sem váratlan. A piacát pillanatok alatt leosztják a többiek egymás között, a második leggyengébb láncszem nyer egy kis időt.

 

10 komment

Címkék: csőd Monarch

Íme Európa három legótvarabb repülőtere

2017.09.29. 23:53 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Sok reptéren jártunk már, sok furcsaságot is láttunk, zongorától kezdve bódé terminálig minden fogadott már bennünket. Volt azonban három olyan reptér, amelyek annyira borzasztóak voltak (nagyon nehéz frissen lakkozott körmökel gépelni), hogy megérdemelnek egy külön posztot. Szerintünk ez a 3 legtrutyibb fapados reptér Európában.

Önmagában az, hogy egy reptér egyszerűen kicsi, vagy a semmi közepén van, nem számított. Ezek olyan adottságok, körülmények, amivel nem nagyon lehet mit kezdeni.

Listánkon csak olyanok szerepelnek, amelyeknél igen sok bosszantó dologba fut bele az utas. Lehetne jobb, sokkal jobb is a szolgáltatás, meg úgy összességében minden. Mert vagy leülni nem lehet, vagy az egész annyira undorító, hogy jobb lenne az emberiségnek, ha összedőlne az egész a francba. Abban bízhatunk, hogy a háromból kettő csak ideiglenes borzalom.

126 komment

Címkék: reptér Luton Schönefeld

Magyar utasoknak is százmilliókat kell fizessen a Ryanair

2017.09.27. 22:45 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Ahogy ígértük, utána kérdeztünk a nagy Ryanair járattörlést illetően a szabályoknak és a Flight Refundtól kapott információk alapján is egyértelmű a helyzet: aki október elejéig utazott volna, de ezt bukta a ritkítás miatt, az biztosan jogosult kártérítésre. Függetlenül attól, hogy egy másik járatra ingyen átfoglalt vagy sem. A szabályok szerint 250, 400, vagy 600 euró jár a bebukott repülőútért cserébe - rövidebb útra kevesebb, hosszabb útra több pénz jár. Közben a Ryanair újabb járatokat törölt az év végéig.

A szabályozás egy része tök világos: ha a légitársaság kevesebb, mint 14 nappal az indulás előtt jelenti be a törlést, jár a kártérítés. Ha az indulás előtt 15 nappal küld értesítést, akkor sajna nem, akkor az utasé minden kockázat és költség - a társaság csak azt ajánlja fel ilyen esetben, hogy átfoglalhat az utas más időpontra, illetve visszakérheti a jegyárat, ha módosítással már nem megfelelő számára az utazás. Kérdés, mikor tud ez alól kibújni a légitársaság?

A Ryanair szeptember 15-én jelentette be, hogy járatokat töröl, akkor tett közzé egy rövidebb listát. Aztán a következő hétfőn állt elő a részletes listával, amelyen már rajta volt minden, amit a következő hat hetes intervallumban kivett a menetrendből. Mivel kártérítés a 14 napon belüli járatokra érvényes, ezért csak az október elejéig törölt gépek utasai jogosultak az extra pénzre, a többiek nagyon ráfáztak. Természetesen nem a sajtóközlemény kibocsátása számít, mint a törlés bejelentésének időpontja, hanem az, amikor az utast értesítik. A cég szerint ez a kettő most nem válik el egymástól, megtörtént mindkettő múlt hétfőn.

11 komment

Címkék: kártérítés törlés Ryanair