FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

A legdurvább módja, hogy időben kiérve is lekéssük a gépet

2018.06.25. 02:18 Fillér B. Gusztáv

Az angol reptereknek régóta rossz hírük van, teljesen megérdemelten. Nyilván lehet szerencsénk egy-egy flottul sikerült érkezéssel, vagy indulással, de gyakoribb, hogy sík ideg az utas, mire túljut valamelyik procedúrán. Az elmúlt hetekben volt szerencsénk újra a szenzációs London-közeli fapados repterek szolgáltatásait élvezni és most is gőzölgött a fejünk többször is. Sőt, egy egészen durva, majdnem géplekésést okozó jópofaságba is belefutottunk.

Lutonba kétszer érkeztük és egyszer indultunk onnan. Ótvarlistánk oszlopos tagján az egyik érkezésnél megúsztuk 20 perc várakozással az útlevél-ellenőrzésnél, a másiknál már nyomasztóan nagy volt a sor, a tömeg. Majdnem 40 percig tartott eljutni Border Control tábláig, csak minden második pultnál ült határőr, ami azért nem nevezhető még alapszintű szolgáltatásnak se.

Az egy szem indulásnál reggeli géphez igyekeztünk ki a városból (Lutonból, nem Londonból), mínusz 90-es reptérre érkezést célozva. Naivan azt hittük, hajnalban még nem lesz komolyabb dugó a reptér környékén, hát megtanultuk, hogy de. Akkora, hogy 20 perc ácsorgás után inkább a szállodáknál lepattantunk a buszról, hogy a gyorsabb és kiszámíthatóbb haladás érdekében gyalog közelítsük meg az objektumot. Főleg, hogy a jegykiadást láthatólag épp csak tanuló sofőr által vezett busz eleve 15 perc késést szedett össze már a reptér előtti dombig.

Ez nyilván túllazulás, felelőtlenség volt, hihetetlennek tűnt, hogy egy 10 perces úton összejöhet fél óra csúszás, jó volt kicsit tovább aludni. Az egész végül csak fejenként 5 fontunkba került, biztos ami biztos alapon helyből befizettünk az elsőbbségi szekura. Jól tettük, e nélkül szinte biztosan buktuk volna a gépet, saccra legalább fél órás sor kígyózott.

Ez tehát valahol a mi hülyeségünk, írtuk is korábban, hogy a széttúrt Lutonba tényleg jó, ha az ember betartja a mínusz két órát. De pár nappal később, Stansteden tudtuk meg, mi az igazi szívás. Amikor kiérsz időben, beállsz a szekuhoz bőven 90 felett, nincs is nagy sor, mégis majdnem lekésed a géped.

Itt az történt, hogy az egyik tálcánkat gyanúsnak találta az átvilágítógép mögött ülő alkalmazott, vagyis kitérőre tette a szalagon. Pont azt, amin csak kabátok és telefonok voltak. Már ezt se értettük és eleve szokatlanul sok idő telt el a között, hogy a cuccokat felrámoltuk a szalagra, addig, hogy át is mentek az átvilágításon. Aztán viszont a félretett, átvizsgálásra váró kézicsomagokkal alig történt valami. Tíz perc ácsorgás után kezdett igen zavaróvá válni az ácsorgás, jobban megfigyelve a procedúrát, kiderült, hogy egyetlen ember vizsgálja a félretolt pogyókat, a miénk előtt pedig még várakozik másik kilenc. Ott állsz, látod a plexi mögött a motyódat és annyit látsz, hogy az egyetlen illetékes épp darabokra szed egy csomagot, a létező leglassabban, legalaposabban.

Aztán ketten lettek, de a zseniális Villám tempójában működtek, jól láthatóan magasról tettek arra, hogy itt gépekhez siető utasokról lenne szó. Eltelt 20 perc és még mindig 5 csomag volt előttünk, ekkor, kábé mínusz 60-nál már kezdtünk kicsit idegesek lenni, amikor pedig 10 perccel később az egyik szekus lelépett, főleg. Egy jóval mögöttünk álló nő próbálta előrekuncsorogni a csomagját, de leoltották, 

Iszonyú szar érzés látni, hogy a kapu még rohadt messze, mínusz 45 van és még mindig semmi. Főleg olyannak, aki látott olyat többször, hogy a Ryanair mindentől függetlenül pontban mínusz 30-kor bezár. Végül a hivatalos kapuzárás előtt 6 perccel került ránk a sor, szerencsére egy percen belül kiderült, hogy semmi gond nincs a cuccunkkal, futhattunk. A több száz méteres kötelező kacskaringózás a tömegben a boltok között most különösen jól esett és persze hogy vonatos kaput kaptunk, Itt már a két perc várakozás is örökkévalóságnak tűnt. Hab a tortán, hogy a kisvonat az első megállónál valamiért hosszú perceket állt, ott már azt tervezgettük, hogy ha lekéssük a gépet, melyik B-tervet léptetjük életbe. A vonatból kiszállva rajtunk kívül még vagy tízen sprinteltünk a kapuhoz, amely mínusz 17-nél szerencsére még nyitva volt, épp utánunk zárták. Mák.

Azóta persze lejátszottuk párszor, hogy hibások vagyunk-e. Magas labda a trolloknak, persze, csakis mi csesztük el, miért nem mentünk ki egy nappal korábban. De ez valahogy mégse fair. Király, hogy kemény utasvédelem van például az unióban a késésekre, perkálnak is a légitársaságok 3 óra 1 perc csúszás után keményen, de egy reptér bármit megtehet? Három vizsgálóhelyre egy melós, legyen az utas kockázata? Persze. Eleve nem normális, majdnem másfél órával indulás előtt kiérkezve bárki lekésheti a gépét, de az a legdurvább, hogy egy ilyennél esélye sincs az utasnak. Ha valaki későn ér ki, nagy a sor, megveheti a gyorsítósávot, de ha közel 40 percre elveszik a csomagját, vagy az iratait, akkor nincs mit tenni.

A tanulság persze kézenfekvő: nyilván több ezerből egyszer fordul elő ilyen, de akkor nagyon rá tud fázni az utas. Ellenszer valóban egy van: feleslegesnek látszóan korán kint kell lenni, Angliában különösen.    

83 komment

Címkék: biztonsági ellenőrzés Luton géplekésés Stansted

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr7114069581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.06.25. 06:40:58

Itt már be vagytok csekkolva. Akkor azért illik bevárni, nem?

arpad1983 2018.06.25. 06:46:53

@Ződ2000: Nem illik a légitársaság nélküled elmegy, még akkor is ha benn vagy a terminálban és lekésed a géped saját vagy önhibádon kivül.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2018.06.25. 08:39:55

9-én a Wizz érte el Bp-en, hogy majdnem lekéssük a gépet bőven időben kiérve. A csomagfeladásnál kígyózó sorba tucatjával pofátlankodtak be oldalról emberek, mert a megszokottal ellentétben nem volt ott egy alkalmazott, aki figyelne erre. A pultos picsa, amikor kérdőre vontam, ártatlan pofával forgatta a szemeit, hogy jaj, hát ők nem is látják onnan, mit is tehetnének, és nem tudja, miért nem áll ott a kolléga. Szerencsére megvártak végül mindenkit.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.06.25. 09:48:10

A határőrök a budapesti fapados reptéren se szoktak dolgozni, egy élmény, amikor egyszerre érkezik a Ryanair és a Wizz Air londoni gépe és 2 határőr dolgozik... Hogy akarnak ők transzatlanti és ázsiai bővítést?

svajcineger 2018.06.25. 11:05:25

@bm613:
Ők nem a légitársaság alkalmazottai.

invalid user name 2018.06.25. 11:33:10

@svajcineger:

kis pénz kis foci. ha a brájener meg a viccer a bőrén érzi, hogy a reptér szivatja az utasait, akkor esetleg cselekszik. addig minek.

bandika57 2018.06.25. 11:57:22

Luton? Ótvar pusztulat. 10 éve járok oda, mindig építik, mindig sor van mindenhol.
Ha utast veszek fel, nagyon ritka, hogy a leszállástól számított fél órán belül kiérjen a parkolóba.
Ha több gép érkezik egyszerre, az egy órás kijutás sem sok, főleg ha csomagra is várni kell. Volt, hogy csak a lépcsőre vártak 3/4 órát. Apropó, parkoló £3 10 perc, utána £1/perc... ha ügyes vagy, belefér a sima áthajtás. Volt, hogy némi szóváltást igényelt a kijutás.
A másik fizetős reptér Stansted, 10 perc £3,50 (a semmiért), itt legalább nincs sor kint. Bent ugyanaz mint Luton.
Heathrow és Gatwick ingyen drop off-pick up. Az utaskiszolgálásuk is jobb.
Ami általános bizonytalansági tényező, az autópályák forgalma (M1-M11-M25)

egigi 2018.06.25. 12:00:38

Nekem a bőröndömet nézték meg pár hete Budapesten, amiben kizárólag ruhák voltak. Igazából nem értem az egészet, mert ha az átvilágítással nem látnak minden veszélyes dolgot, akkor elvileg bármi felkerülhet a gépre, hiszen csak szúrópróbaszerűen néznek meg egy-egy csomagot. Ha meg látnak mindent, akkor mi értelme nyitogatással húzni az időt?

Fülig José 2018.06.25. 12:09:44

hát én nem tudom, mit gondoljak... egyszer BUd- on parkoltunk leszállás után a betonon vagy 25 percet, mert a létrás fickónak másfele volt fuvarja... máskor a csomagokra vártuk egy óvatos 45-öt, gondolom nem találták a raktér kulcsát... a repjegyek olcsók, máshol kell spórolni a repülő társaságoknak: nincs ügyfeles, nincs pultos, az egész repülés olyan "dúitjorszelf" rendszer, ha valahol elkapálod-buktad. Ha megjössz örülj, ha a csomagod is, pláne... a reptérnek meg kell felelni a zakkant biztonsági előírásoknak, gondolom a felrobbantott repcsit rá HTK-zzák a nyomi turkáló emberre, hát alapos. ...így aztán mindketten pont leszarják az utast. menj kocsival. vagy gyalog.

zoli_ 2018.06.25. 12:10:41

Stansted, na ott múltkor két és fél órát vártunk! Ahhoz képest luton egy 10 perc max...

bandika57 2018.06.25. 12:26:09

@maxval bircaman balcán: Hiányos a neved. "A fá" kimaradt balfácán minden szarban lapát.

ICPX 2018.06.25. 12:41:20

Reszemrol Birmingham volt katasztrofa, az utlevel vizsgalat. arra vartam 50 percet, este 9 fele. Nem nagyon izgattak magukat.

Günther von Kastenfrosch 2018.06.25. 12:51:05

A légitársaságok évek óta szajkózzák, talán 9/11 óta, hogy javasolt 2 órával az indulás előtt kiérni. A poszternek mégis nagyon becsípődött ez a 90 perc, Lutonban majdnem megszívja, de azért pár nappal később, Stansteden újra ez a viszonyítási alap. Ja nem, "bőven" több volt, mint 90 perc. Bárcsak ne tudnám, hogy ez mit jelent a notóriusan késős, mindent kicentizős embereknél...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.06.25. 12:56:02

Lutonban a tavasszal mi is vagy 30 percet álltunk sorban a határőrökre várva. Vicc, hogy az útleveles sorban senki nem állt, ott kb 5 perc alatt átjutottunk volna.....ha lett volna nálunk :D.

BaGabi 2018.06.25. 13:41:12

@bandika57: Ez a birkabacó mindig, mindenhová beugat. Gondolom erre veri ki esténként. Főleg most, hogy az anyja már nem ér rá aláfeküdni....

tommybravo 2018.06.25. 13:42:39

Másnak még hasznos tananyag lehet: Budapesten, ha a gép 6:00-ra van kiírva, az nem azt jelenti, hogy akkorra kell a kapunál/hostess-es pultnál lenned. Én 5:53-ra értem a pulthoz (két kapuhoz van egy sor, én meg balfék módon nem izgultam, és kivártam). A modellcsaj a pultban közölte, hogy már elment a busz a géphez, így jártam. Kb. 36 ezer forinttal és 2 órával később a következő járatra kerültem fel.

Süsüke 2018.06.25. 13:58:21

@Ződ2000: illik???? Es a gepnek mennyit "illik" kesni miattad?

Süsüke 2018.06.25. 14:00:42

@bm613: a pultos picsa vedelmeben megkerdezhetem, hogy megis honnan kellett volna latnia es mit kellett volna tennie? Orditozni es kiugralni a pult mogul 2-3 percenkent?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2018.06.25. 14:17:18

@Süsüke: Látni igen egyszerű lett volna, hiszen arrafelé állt a buta feje. Csak akarni kellett volna. Nem egy-két ember osont be, tömeges volt a jelenség. Amúgy is tudta, hogy nincs ott az illetékes kolléga, ez engem a helyébe arra ösztönzött volna, hogy különösen figyeljek. És igen, szóljon oda, hogy álljanak sorba tisztességesen.

_B_ 2018.06.25. 14:28:47

A poszter előadja a nagy utazót, de azért fapados reptérre fapados járatra -90-re tervezni elég kezdő hibának tűnik.

jr.79 2018.06.25. 14:37:02

@tommybravo: Mint az rá is van írva a beszállókártyára.

tommybravo 2018.06.25. 15:58:41

@jr.79: Ha esetleg félreérthetően fogalmaztam volna, akkor álljon itt még egyszer: nem okoltam a wizz-t. De hátha másnak nem egyértelmű, és tanul az én hibámból, így nem szív hasonló esetben. Beszállókártyát egyébként csak a kezdők használnak, mióta elektronikusan is be lehet csekkolni, így egy papírral kevesebbet lehet elhagyni, viszont nincs az utazó szeme előtt az apróbetűs rendelkezés.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.06.25. 16:33:26

@Süsüke: A késés ráadásul nem pusztán a várakozó utasok kényelmetlenségeiről, sőt, még nem is a csatlakozások lekéséséről szól. A késés közvetlenül a társaságnak is érvágás. A sűrűbb forgalmú reptereken a társaságoknak komoly pénzt kell kicsengetnie ahhoz, hogy ő választhasson egy rövid időszakot, amikor a géppel felszállhat. A pénzt a repteret üzemeltető cég kapja. Ha a lefoglalt időszakból a gép kicsúszik, akkor várhat a következő lehetőségre, és hacsak nem fizet megint, akkor az a legközelebb akár órák múlva is lehet. A fapadosok ezeken az illetékeken, különdíjakon, sarcokon spórolnak, szóval nekik nagyon nem mindegy.

De ez az egész egy nagyon szemét rendszer. Vita esetén mindenki mutogathat másokra, egymással rosszindulatúskodó cégek lusta vagy fásult alkalmazottai vonogathatják a vállukat, más végzi a takarítást-feltöltést, más a rakodást, más a tankolást, más az útvonal jóváhagyását és az indulási idő kiadását, más a csomagfelvételt, más a biztonsági ellenőrzést, és végül más a beszállítást és reptetést. Akik persze szintén alkalmazottak, és hamar seggbe rúgja őket a főnökség, ha rosszkor próbálnak a jó szívükre hallgatni az utasítások helyett.

A hatvanas években készült filmekben az utolsó pillanatban érkező utas rohanás közben lecsapja a jegyét a pultra, és már szalad is be a gépbe, a sztyuvi elégedetten zárja az ajtót és mindenki mosolyog. Hányszor hallottuk azt filmekben, hogy tessék a jegy, negyven perc múlva indul a géped Kuala Lumpurba, ott várnak a további utasításokkal vagy valami hasonló. Mindez elhangzik valami elegáns irodában, nyilván nem a reptér szomszédságában, az utazó pillanatnyilag rendelkezésre álló poggyásza egy pohár konyak. Már régen sem volt világos, hogy ezt az író hogyan gondolta, de ez ma már szerintem csak az igazán kőgazdag nagyuraknál képzelhető el, ha egyáltalán.

A tavasszal Ciampinón délután két hosszú sor állt a labirintusban, a felirat szerint valahová máshová indulva, a harmadik tömeg pedig üldögélt, reménykedve. Aztán egyszer csak kiderült, hogy mindhárom társaság ugyanarra a gépre várt, hajrá. Mindenki megrohanta az apró pultot, de meglepő módon előjött egy harcos olasz menyecske, és kikiáltotta, hogy tessék mutatni az elsőbbségi jegyeket. Mi megváltottuk, azt a kétezret megérte, hogy kimaradjunk a közelharcból, meg a csomagfeladás-felvétel tortúrájából. A pénz beszél, ugye. Szóval szépen kimentünk a buszhoz, a busz elindult, aztán megállt, és negyven percet vártunk valamire, a buszban állva. (Ülőhely kettő darab van.) Találgattuk, hogy mire. Nem mondták meg, mindig mindenki ezt utálja, teljes joggal. Aztán egyszercsak mégis elindultunk, fel a gépre, és szó szerint toronyiránt haza. Megállapítottuk, hogy mi aznak kimondottan szerencsések voltunk, sajnos egy ilyen esetből ez a tanulság vonható le. Ma repülővel útnak indulni egy kockázatos kaland, nem egy utazási forma. A legkisebb gond az, hogy lezuhan-e a gép.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.06.25. 16:38:50

@tommybravo: "viszont nincs az utazó szeme előtt az apróbetűs rendelkezés"

Azt bizony még otthon kell elolvasni, ehhez mára igazán hozzászokhattunk. Le vannak írva a szerződési feltételek, és ők nyugodt lélekkel mondhatják, hogy szóltak előre.

Darth Revan 2018.06.25. 17:22:10

Egy időben hetente jártam Londonba (Stansted), de nem tapasztaltam, hogy rendszer szinten lassú a reptér.

Mostanában a gatwickre járok, itt sem tapasztaltam semmi különöset

csadeev 2018.06.25. 17:22:16

Ez sajnos benne van, gyakorlott utazo a rutin es az evek ellenere is lekesheti a gepet. Pekingben egyszer ket orat altam sorban, hasonlo szitu 3 or, 2 szalag es vagy 5 szelesstorzsu utasnyi ember. Hal istennek volt idom, es nem kestem le a gepet, de sokan nem voltak ilyen szerencsesek.

Europaban csak Stansteden lattam hasonlo sorokat, de oda mar csak a nem Schengeni ovezet miatt is erdemes 2 oraval elobb kimenni. Legtobb europai repterre viszont tenyleg eleg a t-90es erkezes (meg Ferihegyre is).

Darth Revan 2018.06.25. 17:26:03

@bm613: miért nem szóltál te? Miért másnak kelett volna szólnia?!

Süsüke 2018.06.25. 17:40:25

@bm613: igazad van, egy idealis vilagban, ahol a fonokseg nem a te borodon sporol, es nem 2 ember munkajat vegeztetik veled. Nemcsak a borondos hulyekkel kell hadakoznod, akik minden szart fel akarnak vinni, mert szerintuk 1-2 kilo ugysem szamit, es nem ertik az irott visszaigazolast, hanem a bunkokkal is, akik besorolnak. Ha nagyon felidegelnek, elejuk allok, aztan vitazzanak velem......

tommybravo 2018.06.25. 17:43:28

@Androsz: Tudom, hogy verekedéskor oda ütünk, ahol fáj, de itt most az a helyzet, amikor a fogatlan edzőbá elmondja, hogy srácok, használjatok fogvédőt, ha rendesen akartok mosolyogni a csajokra. Ha érted.

Süsüke 2018.06.25. 17:51:01

@Androsz: Ket nagy legitarsasagnal is dolgoztam. Ertem amit mondasz. A legutolso betuig elolvasok mindent, sot fel is hivom oket vagy chatelek ha kell. Nem akarok tobbet, mint amit fizettem es belekalkulalom, hogy a repteren szarnak ram, ha valami gond van, nem varok toluk sokat es nem er csalodas. Es nem kenek mindent a legitarsasagra. Nekem a repules nem luxus, hanem kenyszer, es nem vagyok hajlando gyomorfekelyt kapni. Vigyenek el engem, a ferjemet meg a gyereket A-bol B-be, a tobbit kibirom.

Süsüke 2018.06.25. 17:56:01

@tommybravo: de az indulasi ido ugye azert ki van irva kismillio helyen? Hogyha "6-ra van kiirva a gep", akkor te ne 7 perccel elotte koccoljal a kapuhoz, mert akkor mar a gyujtast adja a pilota? Hanem esetleg a Boarding meg Last Call for Boarding felhivast figyeld a nagy fekete tablakon, ami alatt a nyakaszegett emberek allnak?

tommybravo 2018.06.25. 18:05:23

@Süsüke: Ki van írva, persze, okoska. Van Budapesten néhány kapu (talán az A1), aminél egy folyósó végén van 2 (vagy három, már nem emlékszem, mennyi) kapu is, a folyósó közepén pedig útlevélellenőrzés. Na, ebbe a sorba álltam be olyan fél órával a gép indulása előtt. Érted, addigra a nyakaszegett emberek már kilóméterekkel mögöttem voltak. Aztán az útlevél ellenőrzésen átjutva még olyan 10 métert kell megtenni, hogy kilépj a szabadba, ahonnan (az A1 kapunál) busz visz a géphez. Na, ez a busz húzott el a gép indulása előtt 10 perccel. Érthető, hogy a gép indulását írják rá a jegyedre és nem azt, amikor neked jelenésed van a wizzairnél? Végülis igen, sőt, fel is hívják rá a figyelmet. Hát, ezt én megtanultam, és most, ha valaki ezt olvassa, talán szintén megtanulja.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.06.25. 18:14:54

@Süsüke: "Nekem a repules nem luxus, hanem kenyszer, es nem vagyok hajlando gyomorfekelyt kapni."

Vágyálom. A gyomorfekély már akkor el van intézve, amikor az ember először hallja meg azt a szót, hogy repülőjegy. De mondok valami sokkal közérthetőbbet is: a gyomorfekély+bélhurut+szívinfarktus kombó opcionális agyvérzéssel nekem már akkor el lett intézve, amikor először vállaltam el rendszerkarbantartást egy Windows 10-es számítógépen. Pedig az a Microsoft szerint felér egy nászutas-luxusüdüléssel, a folytonos mámortól fennakadó szemmel. Hát a világ, úgy tűnik, folyamatos szopatás, amihez még mosolyognunk is kell.

@Darth Revan: "miért nem szóltál te? Miért másnak kelett volna szólnia?!"

Például azért, mert ma egy repülőgép közelében akkora a hisztéria, mintha csupa aggszűz lenne kénytelen odébbvinni egy besült bombát. Ha egy elégedetlen utas, vagy magát reménybeli utasnak gondoló várakozó kicsit is idegesen szólal meg, máris ott lebeg a feje felett a lehetőség, hogy letiltanak a gépről, és a légiforgalom veszélyeztetése miatt bíró elé állítanak. A gép kapitánya jogilag félig isten, és néhányan úgy is viselkednek. De minimum félreállítanak és három órán át tükrözik a beledet, hátha kábítószer vagy robbanóanyag miatt vagy oly tűrhetetlenül izgága. Nálunk még nincs itt ez a görcsölés, de a legtöbb reptéren az ember jobban teszi, ha fogat összeszorítva kussol, és reménykedik, hogy a dolgozók törődnek a problémákkal.

B.Log · glossza.blog.hu 2018.06.25. 18:25:27

Checkinnél feladott csomag a megoldás :) - De komolyan, ha azt tapasztalják a légitársaságok, hogy a feladott poggyász gazdája nem jut át zárós határidőn belül a drop-offtól a kapuig és emiatt vagy 1. meg kell várni az utast, vagy 2. ki kell keresni a csomagját a gép rakterében és lepakolni (mert gazdátlan csomaggal nem indulhatnak el, hátha bomba van benne), akkor majd olcsóbb lesz, ha normálisan megszervezik (pontosan ismert, hány órakor hány utast kell ellenőrizni), ahelyett, hogy az utas másfél órát áll sorba a biztonságnál (biztonság szempontjából ez amúgy nagyon gáz megoldás, képzeld, ha egy terrorista a menekülési útvonalak nélküli szűk terekben szorongva sorban álló tömegeket veszi célba).

szódabár 2018.06.25. 18:27:29

@Süsüke: a felhívom őket sajnos reménytelen mondjuk hétvégén az Air France esetében.Ettől függyetlenül ők simán értesítenek emailben, hogy sztrájk miatt lehet, hogy nem repülnek kedden, ezért javasolják az átfoglalást. Ez mind szép is lenne, ha nem lógott volna emiatt a tengerentúli járat és szállodai foglalás is a levegőben. A vége -5 év az életünkből és a rizikó bevállalása lett.

upho 2018.06.25. 20:01:52

Kb. 150 úton vagyok túl, soha egyetlen egy gépet sem késtem le. T-120 még Bécsből is. Feltételezem halkan, ha valaki ennyire ufb mint a siránkozók, akkor az ő idejük pont nem kerül annyiba, hogy ne lenne plusz fél órája kivonszolni a valagát előbb. Főleg ha expertnek adja elő magát a helyi adottságokból lol.

Majdnemréka 2018.06.25. 20:32:33

@Darth Revan: Én mostanában jártam elég sokat, és télen valóban nem volt gond, de tavasz óta egyre durvább. A sorok is, a késések is, meg tűzriadó, meg egyéb agybaj.

Shanarey 2018.06.25. 20:42:27

@maxval bircaman balcán:

Mikor is ültél utoljára repülőn? S főleg London környéki reptéren, mikor is jártál utoljára?

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.06.25. 21:02:49

Nem konkretan ehhez a poszthoz tartozik, de mivel eleg aktiv a kommentszekcio igy megkerdeznem.
Fapadossal az elmult 10 evben nem utaztam, viszont a kozeljovoben lesz veluk egy utam. Mivel meglepetes, igy a masik felnek nem szeretnem egesz addig elmondani, amig a repterre nem erunk. Az online check-inhez mindenkeppen meg kell adni sz.ig. vagy utlevelszamot? Eu-n (Schengenen belull) utazunk, Wizzek lesznek a “fuvarosok”.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2018.06.25. 21:09:57

Tobb szaz repulessel a hatam mogott a mai napi T-120ra erek ki. Ezalol egyetlen egy kivetel vagy, ha egynaposra megyek a poen kedveert es ha lekesem hat lekesem. Amugy egyetlen egyszer kestem le gepet, azt is azert mert annyire kimerult voltam, hogy elaludtam a beszallokapu mellett ulve...

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.06.25. 21:29:26

Par nappal ezelott az indulas elott 2 oraval vettem meg a jegyet, es meg utana mentem furdeni, es feloltozni. T-70 korul voltam a repteren, szeku utan meg elmentem kajalni, T-30-kor pedig mar az ulesemben ultem.

TMGBP 2018.06.25. 22:17:32

@Facelessbook: Schengenen belül elég a név, nincs szükség okmányazonosító megadására.

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.06.25. 22:19:41

@TMGBP:
Koszi szepen! Akkor igy nem kell mondvacsinalt indokokkal elkerni barmelyik azonositot, az utazas, es a celpont lehet meglepetes.

adrfst 2018.06.25. 22:24:48

@csadeev: Azért Ferihegyen is érhetnek meglepetések. pár hónapja Kiev-be repültem Wizzair-rel, dél körül, és szokás szerint kicsivel több, mint két órával előtte kiértem. A Wizzair csomagfeladásnál 4-5 alkalmazott szerencsétlenkedett, és a dél körüli egy-két órában legalább tíz Wizzair gép indult, úgyhogy jó hosszú sor volt, mint mindig. A terelő alkalmazottak pedig kiabálva gyűjtötték az épp induló gépek utasait, és amint előre jutottam tíz méter, rögtön behoztak elém/elénk egy focicsapatnyi embert, mert az ő gépük mindjárt indul. Így végülis vagy másfél órát vártam a csomagfeladásra, és mire a kapuhoz értem, az utasok fele már buszon volt.
De mégis akkor akartam felvágni az ereimet, amikor az utolsó utas beszállása után még fél órát állt a két busz, mielőtt a géphez indult volna, hogy végülis csak meglegyen a kötelező késés.

Épp most jöttem rá, hogy valójában felesleges volt két órával korábban kimenni, mert ha később megyek, akkor is betuszkoltak volna a sorba, és ugyanúgy elérem a gépet. Ez most épp a te t-90-es tételedet bizonyította.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.06.25. 22:57:32

@Facelessbook: Ez nagyszerű, de Miamiban, Lhasában vagy Debrecenben történt?

LebensraumamOsten 2018.06.26. 07:35:15

Ahogy a medve a vadásztól kérdezte:
Vadász te szopni jársz ide?
De komolyra fordítva a szót: Inkább azt érzem ki a soraidból, hogy te egy dicsekvős kis pöcs lehetsz, aki fel akar azzal az amúgy a kutyát sem érdeklő ténnyel vágni, hogy lássátok közrendűek és Londonból a faszpados, amúgy olcsójános fillérbaszók számára fenntartott lutoni reptérről utazok haza repülőgéppel. Ezt kapjátok ki buzikáim!
Nos, tömören: szánalmas

LebensraumamOsten 2018.06.26. 07:36:36

@Androsz: Egyik sem.New Yorkban és phenjani járathoz igyekezett. :DDD

LebensraumamOsten 2018.06.26. 07:38:15

@Facelessbook: T 0-kor pedig a függőleges helyzetű indítóállásból kilőttek mi? Ne jampizz már kis asztro-atomfizikus!

Netuddki. 2018.06.26. 08:27:08

@bm613: Mi fsznak hagytátok? A politikus söpredék is azét tud itt mindent megtenni, mert a zemberek mindig mástól várják a megoldást.

V B T 2018.06.26. 08:34:45

-90, nóóórmális. Jól esett az alvás. Ennyi. Plusz fél óra alvásból lett egy gyomofekély, meg ez az agresszív, de mégis laza stílusú post.

Mindenhonnan -120, még a szomszédos Bécsből is...

Első avagy Egetverő Arrogancia 2018.06.26. 08:49:50

A Stansteden én még nem tapasztaltam hasonlót. Mondjuk én több mint 2 (néha 3) órával hamarabb szoktam kimenni. Ha a gyerekkel vagyok, mindig átterelnek a biztonsági ellenőrzésnél egy másik kapuhoz, ahol nincs olyan sok ember.

fda 2018.06.26. 09:19:18

"csak minden második pultnál ült határőr, ami azért nem nevezhető még alapszintű szolgáltatásnak se."

Kedves cikkíró, mi lenne az "alapszintű" szolgáltatás? Ha minden lehetséges pultnál, azaz az elvi kapacitás 100%-án dolgoznak állandóan?

Melyik tesco-ban, vagy vasútállomáson láttál olyat, hogy minden pénztár mindig dolgozik?

Miért nem lehet megérteni, hogy a fapados attól fapados, hogy mindent kispórolnak, ami nem feltétlen szükséges a biztonságos utazáshoz. Ettől lehet olcsóbb bármilyen más utazásnál az egyébként marha drága és környezetszennyező repülés.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.06.26. 09:58:25

@tommybravo: Nem tudom, nálatok olvasás ügyben mi a szokás, de a besz kártyán az van rajta, mikor zár a kapu. (Húsz perccel a járat indulása előtt.) Onnantól csak a személyzet jófejségére vagy utalva. Ehhez nem kell apróbetűt olvasni, csak rá kell nézni a telefonodra.

Kánikula 2018.06.26. 10:18:24

@tommybravo: hát igen. jól rá is van írva a beszállókártyára, hogy kapuk zárnak 5.20-kor vagy 5.30-kor. melyik cég mikor.

hir6kommentár 2018.06.26. 10:43:00

Akárhogy nézem a T-90 perc nem T-120 perc amit a repjegy vásárlásakor javasolnak... éééértem persze reggel 4kor felkelni nem poén....

hir6kommentár 2018.06.26. 10:44:10

@adrfst: legközelebb majd menj ki T-90 perc és lekésed, és a következő post-ot te írhatod... :)

Expresszbusz · http://expresszbusz.blog.hu/ 2018.06.26. 10:57:02

Be kellene vezetni, hogy ha már a szeku előtt úgyis van beszkártya-csippantás, akkor legyen utána is. Ebből pontosan lehetne látni, hogy az utas a szekun akadt-e fenn, vagy mondjuk a shoppingolásnál. A reptér is tudná ellenőrizni, mérni a szekun átjutás idejét, és szankcionálni az alvállalkozóját.
Már ha egyáltalán érdekli, illetve ha egyáltalán érdeke, hogy gyors legyen a szeku. Vélhetően nem érdeke, épp a fast track eladhatósága miatt...
Mondjuk Angliában eleve sokminden arra épült föl, hogy az embernek mennyit bír az idegrendszere.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.06.26. 10:57:25

Többeknek: én nem fogok beugatni annak, aki ráhagy feleslegesen sokat, mert ráér, de ne legyek már arcoskodva megfikázva, mert nem cseszek el feleslegesen az életemből napokat a reptereken. elég jól tudjuk, mikorra célszerű biztonsággal, ráhagyással kiérni, a -90 pedig nem általános, hanem repterenként változó, ahogy a kijutási idő és kockázat is más és más.

@fda: egyrészt, kevered a szezont a fazonnal, a reptéri határrendészeti alkalmazottak számának semmi köze ahhoz, hogy én éppen fapadossal jövök, vagy sem. állhatsz manchestreben is ennyit leszállva a business classról. másrészt, igen, amikor csúcsidő van és rengeteg gép érkezik, tessék megfelelő mennyiségű embert odatenni, elég sok helyen meg tudják oldani, csak akarni kell.

@upho: tévedsz, drága az időnk nekünk is és ez független attól, hogy drága, vagy olcsó jeggyel utazol. ez a poszt arról szól, hogy van, amikor semmi se segít, teljesen kiszolgáltatott lehetsz. szóval sajnáltam volna a sok száz feleslegesen reptéren elcseszett órát, ha mindig -120-ra megyünk, az biztos

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.06.26. 11:01:20

@Facelessbook: wizznél igen, easyjetnél is, a ryanair idióta módon kitöltet továbbra is minden adatot schengenen belüli útnál is.

John Heard 2018.06.26. 12:20:51

@fda: Igen, bizony az alapszintu szolgaltatas resze, hogy nem szarozunk az utassal, hanem segitjuk ot azzal, hogy pl. van eleg hataror a nem-schengeni oldalon erkezesnel! Ha ezt nem tudja garantalni a fapad, akkor szunjon meg, vagy legyen picit dragabb a jegyar! Bar az eleg fura lenne, ha a fapados fizetne azert, hogy kettovel tobb hataror uljon a fulkeben... Egyebekben pedig eleg szanalmas ez az egesz fapados bullshit a meg szanalmasabb repulotereivel egyutt.

_e30st_ 2018.06.26. 12:27:55

@tommybravo: "Beszállókártyát egyébként csak a kezdők használnak"
Ne haragudj, de ezzel a fellengzős, lenéző stílussal beszélsz arról, hogy a szemét "modellcsaj" nem engedett fel a buszra T-7 perckor? Miért is fontos a sztoriban a modell-alkat? Én első olvasásra a "hülyepicsa" utalást veszem ki belőle. Ez 2018-ban elég metoo-gyanús, úgyhogy óvatosan.
Szerintem ha valaki, itt te vagy a kezdő. Elnézést a személyeskedésért.
A non-schengeni fapados beszállítás az ottani A-kapukkal tényleg elég katasztrófális, főleg amikor egyszerre több gép indul. Volt is itt róla cikk valamikor, hogy ott jó korábban menni, és megkérdezni a csőben tömörülőktől, hogy melyik gépre várnak. És ha egy olyanra, aminél még a matricázás sem indult el, miközben a te géped már lassan indul, akkor előre tolakodni.
Pár hét múlva átadják a non-schengeni mólót, onnantól kezdve ez a probléma megszűnik.
Ettől még T-30ra legkésőbb a kapuhoz kell érni, és nem csak fapadosnál. AF-nél épp a múltkor láttam olyan CDG-n, hogy a csápban még állt a hosszú sor, (leghátul voltam, loungeból jöttem, úgyhogy nem siettem), az utánam pár perccel érkező párt pedig nem engedték felszállni, mert hogy a gate agent már bezárta a kaput... Mindezt T-18 körül.

tommybravo 2018.06.26. 12:36:42

@_e30st_: A "modellcsajra" egyáltalán nem haragudtam, csak egy meglepően szép lány volt. Egyébként meglepően kedves és türelmes is volt, ami külön érdem a hajnali időpontot figyelembe véve (ez a hétfő 6:00-ás járat volt). Ha a leírtak alapján úgy tűnt, hogy hülye picsának tartottam, akkor rosszul fejeztem ki magam, tőle elnézést kérek innen a távolból. Valóban nem fontos a külseje a történet szempontjából, csak néha szeretem magamat színesebben kifejezni, mint az alany-állítmány-tárgy-egy jelző-egy határozó egyszerűségű mondatok.

És valóban, én is kezdő voltam, ezért is írtam le a történetemet, hogy tanuljon belőle más, aki hozzám hasonlóan kezdő. Azóta jobban figyelek, különösen, ha ahhoz a bizonyos kapuhoz van kiírva a gépem.

vwxyz 2018.06.26. 12:40:09

@Expresszbusz: Egy bizonyos határon túl felesleges mérni. Pl. amikor BUD-on a csarnok túlsó végéig áll a sor, akkor pontosan lehet tudni, hogy
"Kelet-Európa legjobb repülőterének" megint nem sikerült a kapacitástervezés. Én azt nem értem, hogy jön ki nekik a matek, néhány megspórolt szekus bére és fast trackek díja miért többet ér nekik, mint az így elvesztett utasok jelentette forgalom?

Darth Revan 2018.06.26. 13:30:33

@Androsz:
maradjunk annyiban, hogy aki irta, az egy mulya fasz, aki nem meri kinyitni szajat

John Heard 2018.06.26. 14:55:43

Dehogy ne legyunk igazsagtalanok Feriheggyel szemben: tavasszal LH-val jottunk vissza es a check-in pultnal ult egy fiatal jo kedvu es humoru(!!) lanyka, nagyon vidam volt kora reggel, ez nagyon tetszett!!

Kánikula 2018.06.26. 14:55:44

@Fillér B. Gusztáv: Ha azt mondjátok, hogy 2 órával előtte kint voltatok, de a feladott csomag miatt 90 perccel indulás előtt álltatok be a szeku sorba, akkor kapnád, hogy hát csomagfeladással 3 órával előtte ki kell menni..

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.06.26. 15:08:54

@Facelessbook: Fú, DXB-ben? Ez nagyon profin hangzik.

Speciel arról még tévéműsort is készítenek – valószínűleg a reptér jelentős anyagi támogatásával –, hogy Dubaiban még az utolsó percben is elé mennek a hintóval, ha a kedves utas mélztatik a D.F.S.-ban nézelődni T–1-kor. Ami vagy igaz, vagy nem. De te, ahogy írtad, az utóbbi tíz évben nem repültél fapadossal, de majd nemsokára, szóval majd utólag említsd meg itt a bevált témínuszt arról az útról is. Ha pedig a kommented tanulsága az lett volna, hogy aki nem akar sokkal korábban kimenni, az szálljon nem fapados gépre DXB-ben, akkor kösz a tanácsot, legközelebb majd meggondolom.

vizicickány 2018.06.26. 15:21:35

A posztoló problémája nem kizárólag a fapados repterek sajátossága. Egyszer én is majdnem megszívtam a Heathrow-on, mert gyanúsnak találták a kézipoggyászomat (ami egy ártatlan kenyérsütőgép volt), pedig csak átszálltam Londonban, Hongkongból Budapest felé. Ahogy elkülönítették a csomagomat és persze engem, az amúgy viszonylag gördülékeny áthaladásnak számomra vége szakadt. Ott is egyetlen ember vizsgálta át a gyanúsnak kikiáltott csomagokat, rendkívüli alapossággal (=rohadt lassan).
Kb. 20-25 perc múlva kaptam vissza a kenyérsütőt, ami után futólépésben folytattam utamat a budapesti géphez. Szerencsére odaértem időben a kapuhoz, de addigra már majdnem az összes utas felszállt a gépbe.
Mivel átszállásról volt szó, én semmiképpen nem is tudtam volna korábban menni a reptérre.
A tanulság? Ne vigyetek potenciálisan gyanús kézipoggyászt magatokkal a repülőre :)

M. Péter 2018.06.26. 23:07:53

@John Heard: Az USA-ba nem fapadossal járok, még sincs soha elég bevándorlási tisztviselő, a legtöbb helyen nincs külön sor azoknak, akiknek csak kevés idejük van az átszállásra, a biztonsági vizsgálatnál sem.

@Expresszbusz: A liverpooli reptéren volt olyan érzésem, hogy mindenért pénzt akarnak legombolni rólam, nagyon reklámozzák a fast track-et, a műanyag zacskóért is pénzt kérnek, míg másutt azt ingyen osztogatják.

@vizicickány: Azt szeretném tudni, hogy miért szoktak olyan gyakran robbanóanyagot keresni a táskámban.

bati67 2018.06.26. 23:58:28

Mi nem szeretünk busszal menni Lutonba. Megy oda vonat is és az sose dugul be (az ára pedig sokkal olcsóbb)! ;-)

Chris London 2018.06.27. 00:09:57

En szeretem Lutont. Pici repter, ugyhogy legtobbszor geprol leszallas utan 6-7 perccel mar a buszmegalloban vagyok. Ok, elsokent szoktam leszallni a geprol es eleg gyors vagyok + az ePassportos kapukat szoktam hasznalni. Nagyon ritkan kell 1-2 percnel tobbet sorakoznom.

En januar elsejen Pesten kestem le majdnem a gepet. 2 es fel oraval indulas elott ott voltam, de a csomagot csak 2 oraval indulas elott lehetett leadni (easyjet). Addigra valamiert mindket oldalon kilometeres sor kigyozott. Emellett a security checknel fennakadt a kabatom (csak a mobil volt a zsebeben), arra is varni kellett. A vegen szaladtam, de megvartak.

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.06.27. 00:40:18

@Androsz:
Nem a fapadossagon, vagy a nem fapadossagon volt a hangsuly. Hanem azon, hogy egy BUD-nal, vagy LTN-nel is nagysagrendekkel nagyobb forgalmat bonyolito repteren is lehet flottul, hatekonyan szervezni a hatarellenorzest, es az utasbiztonsagi atvilagitast. Pedig aztan az arabok nem a nemetes szervezettsegukrol ismertek.
Egyebkent hozzatennem, hogy Pesttel is jo tapasztalataim vannak, T-90-nel elobb nagyon ritkan szoktam kimenni. Igy is eleg sok idot toltok reptereken, repulogepeken, a plusz fel ora alvas, vagy otthon toltott ido igenis sokat szamit. Es igen, a Wizz-hez sem fogok elobb kimenni. Feladott csomagom nem lesz, a repter egyik vegebol a masikba kb. 5 perc alatt at lehet erni, es, ha megis hosszabb lenne a sor a szekunal, akkor 2 asvanyviz araert veszek egy Fast Track-et.

Süsüke 2018.06.27. 12:54:11

@szódabár: jo hat nem rogton kapcsolnak, teljesen igaz, mea culpa.

Süsüke 2018.06.27. 12:58:37

@Androsz: minden a fejben dol el. Meditalj egy kicsit. 2001 ota repulok es meg mindig alacsony a vernyomasom. Aki meg folyton veri az asztalt..... ne felejtsd el rengeteg honfitarsunk vilagvege hangulatat, ha barmi fennakadas van. Nem beszel nyelveket, mi lesz vele, megeszik a helyiek, megfazik, es kulonben is, o a Kovacs Belane!!!!

mrazziee 2018.06.28. 23:57:26

ÚJ WIZZ CSOMAGSZABÁLYOZÁS!!!!!!!!!!!!4444!nÉGY

csak priorityval lehet felvinni kézipoggyászt.

erről volt valami hivatalos kommunikáció? csak véletlenül láttam a honlapjukon. viszont ez így ultrageciség.

mrazziee 2018.06.29. 00:02:03

@mrazziee: és micsoda kamuduma:

As we have limited space onboard, we cannot guarantee that all passengers’ hand luggage will be travelling with them in the cabin area of the aircraft. Only passengers with Wizz Priority will be able to bring their hand luggage on board subject to boarding procedures at each airport. The hand luggage of all passengers who have not purchased Wizz Priority will be placed into the cargo hold compartment of the aircraft and can be collected at the baggage belt in the arrival airport.

mrazziee 2018.06.29. 00:04:56

@mrazziee: nem derül ki, hogy az értékeket ki lehet-e venni belőle, vagy abszolút semmi sem lehet nálad.

pofátlan. ebből remélem botrány lesz. ennél még a kétféle méret is sokkal jobb volt.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.06.30. 00:02:29

Írjuk a sztorit, de botrány az nem lesz. Már akkorák, hogy szinte bármit megtehetnek.
süti beállítások módosítása