FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (2) amman (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (1) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (6) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (21) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (14) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (4) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (2) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) hosszú hétvége (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (8) Izrael (4) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) kártérítés (5) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (5) kézipoggyász (4) Koppenhága (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (14) lényeg (1) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (1) Malpensa (1) Málta (1) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (1) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (3) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (3) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pizzo (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (61) Saint Tropez (1) Santander (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (3) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (11) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (7) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (4) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (83) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Kiderült, miért szívatja utasait szétültetéssel a Wizz és a Ryanair

2018.05.23. 22:37 Fillér B. Gusztáv

Fontos dolgok derülnek ki a Ryanair legfrissebb üzleti beszámolójából. Eddig is sejthető volt, hogy mire megy ki a játék a szétültetéssel, mostantól biztos a dolog, teljesen összeállt a kép.

Nagyon röviden: mindenekelőtt az üzemanyagár szárnyalása miatt a megtérülés váratlanul és nagy mértékben romlik a légiiparban, árat nem tudnak emelni a szolgáltatók, marad a kiegészítő bevételek minél ügyesebb felsrófolása. És a szétültetés a Ryanairnél eddig teljes siker, a balhé nem olyan nagy miatta, viszont a bevételnövekedés óriási. A megdöbbentő adat: az ülésválasztás penetrációja egy év alatt 23 százalékról 50-re ugrott. Vagyis már minden második utas fizet az ülésért, hogy elkerülje a szétültetést. Ez eldőlt, nem bojkottálnak az utasok, hanem miután kianyázták magukat, csendben fizetnek, mint a katonatiszt.

A kézipoggyász-szabály átalakítása is alapvetően bejött az íreknek. Azzal, hogy csak elsőbbségi beszállás vétele esetén vihetjük magunkkal a fedélzetre a motyónkat, 4-ről 20 százalékra nőtt a priorityt vásárló utasok aránya. De a Plus tarifára is rácuppant a nép, már minden tizedik utas megveszi azt a különféle szolgáltatásokkal összecsomagolt drága jegyet, amit mi például bottal nem piszkálnánk soha, mert nem éri meg.

Ez tehát a kiegészítő bevétel oldal, amúgy meg bejelentették, hogy jövőre csökken a profit. Nem csak a kerozinár növekedése az ok, de a bérköltséget is megdobja az, hogy a dolgozóknak kénytelen többet adni a cég. Közben hatalmas mennyiségben érkeznek az új gépek, ezeket be kell állítani, örülnek, ha az alapjegyárat szinten tudják tartani, nem csökken tovább. A kör bezárult, minden eddiginél nagyobb nyomás van a kiegészítő bevételek növelésén, s a szétültetéssel elérték, hogy a terveket jócskán túlteljesítsék. Egy évvel a korábban várt időpont előtt érik el azt, hogy a kiegészítőkből jöjjön a teljes bevétel 30 százaléka.

Ilyen egyszerű ez, hirtelen lórúgásnyi új bevétel jön tehát a szétültetésből, ha már minden második utas ráfanyalodik. A Wizz pedig egészen egyszerűen megvárta a Ryanair tapasztalatait és lemásolta a rendszert. Üzletileg ugyanolyan kihívásokkal küzd, mint a nagy tesó, ugyanúgy nagyon feszített ütemben növeli a flottát, amikor leadták a megrendelést, nyilván nem számítottak ők se arra, hogy az olajár milyen gyorsan száll az égbe. A Wizznél legalább a bérprobléma kisebb súllyal jelentkezik, majd az ő gyorsjelentésükből kiderülnek a részletek. Mindenesetre a Wizz árfolyamát fél éves mélypontra küldték a befektetők a napokban, ők nyilván örülnek majd, ha a szétültetés miatti friss bevételek elkezdenek áramlani.

A szétültetés, tehát egy meglevő alapszolgáltatás szándékos szétbarmolása és a korábbi alapállapot fizetőssé tétele utasszemszögből kifejezetten aljas dolog, de üzletileg úgy kellett a cégeknek, mint egy falat kenyér. Úgy dugnak el vele költséget, úgy tudják az alapárat alacsonyan tartani, hogy azt mondhatják, az ülőhelyválasztás sem kötelező, része a szabadon választható szolgáltatásoknak. 

Lövésünk sincs, mi hasonlót bírnak kitalálni a következő években, de a Ryanair-góré az irányt már jelezte. Azt fejtegette, hogy túl sok kézit kell a gép hasába pakolni a kapunál, ez már veszélyezteti a menetrend szerinti működést, változás valószínű. Nos, mondhatnánk, hogy ez a helyzet a ti baromságotok miatt állt elő, hiszen a fedélzeti csomagtartók meg félig üresek azóta, hogy minden egyes fedélzetre vitt csomagért külön pénzt kértek - a Wizz és az easyJet rendszere (érkezési sorrendben annyi kézi megy a fedélzetre, amíg hely van és csak a maradék megy a gép hasába) sokkal jobb. De nyilván nem azt fogják átvenni, mert abból nincs plusz pénz.

A Ryanair eredményéről itt beszélnek a cég góréi, a prezentációból itt még egy érdekes adatsort emelünk ki, ezek (szerintük) most az átlagos jegyárak (csomagdíjakkal együtt számolva). A Wizznél a leglátványosabb a zuhanás, amiben bizonyára benne van, hogy a nagy kézit kénytelenek voltak ingyenessé tenni, ahogy arról beszélt is Váradi vezérigazgató, amikor a szétültetést magyarázta. A Wizz összességében tehát még drágább a Ryanairnél. 

jegyarak2.png

 

 

45 komment

Címkék: profit gyorsjelentés szétültetés Wizz Air Ryanair profit warning

A bejegyzés trackback címe:

http://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2213994200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hullajelölt88 2018.05.24. 01:32:34

Ennyit arról, hogy hogy is működik a kapitalizmus, meg a piaci verseny. Egy nem fapados akkor is drágább, ha a jegyárakhoz hozzáadjuk ezeket a plusz lehúzásokat?

Megdobbent 2018.05.24. 01:48:26

Valahogy mindig az van, hogy a draga uzemanyag az aztan belejatszik mindenbe, de ha mondjuk epp a negyedebe kerul, az meg valahogy sosem. Lassan visszasirom a szepemleku SkyEurope-ot, kurva nagy flash volt legcsavaros geppel repulni, elsokent ;)

Hell-Ász 2018.05.24. 09:48:29

Az EU valahogy leszabályozhatná, hogy pl. egy kötelező BASIC tarifáért mi járjon . A jegyárak is jobban összehasonlíthatóak lennének.

Darth Revan 2018.05.24. 13:24:41

"örülnek, ha az alapjegyárat szinten tudják tartani, nem csökken tovább."

hat, nem tudom. egy-ket eve meg max 40 euroert tudtam hetvegen Londonba utazni. mostanaban viszont 80-10 euro a hetvegi jegy (hetkoznap van olcsobb is, de nekem az nem jo)

pedig eleg nagy a konkurencia, nemcsak a ryanair repul Londonba.

A budapesti jegyarak pedig mar az egekben vannak. a legutobb is kenytelen voltam Lufthansaval atszallassal utazni, mert nem voltam hajlando 450 eurot kiadni a kozvetlen ryanair jaratert.

kis864 2018.05.24. 13:24:59

Én azért fizetnék, hogy több óra nyugtom lehessen.
Így meg ingyen van.

OkoskaTo:rp 2018.05.24. 14:18:35

Megakadályozza bármi is, hogy valamelyikünk ülésszomszédját megkérjem, hogy cseréljen helyet?

Ugyanannyi értelme van ennek a lehúzásnak, mint a csomagtérbe szopatós KÉZIpoggyásznak is (miközben a fedélzeten marad üres csomagtartó). Aztán a népek az akolba terelés közben letépik és eldobják a csomagkísérőt, és felviszik magukkal a fedélzetre.

VT Man 2018.05.24. 14:22:10

@Hell-Ász:
"Az EU valahogy leszabályozhatná, hogy pl. egy kötelező BASIC tarifáért mi járjon . A jegyárak is jobban összehasonlíthatóak lennének."

Nekem is ez a bajom.
Nem az a baj az uleshellyel, hogy +X euro, hanem az, hogy igy sokkal nehezebb osszehasonlitani a repulojegy arakat.

Mert kitalalod az utvonalat, latod, hogy RyanAir ennyi, Wizz annyi, majd jon a matekolas, hogy plusz ules, plusz ez, plusz az, de raadasul ezek a tetelek csak foglalas kozben derulnek ki.

TAURUS 2018.05.24. 14:28:27

Az EU-nak ilyen napi problémákat/ erőfölénnyel való visszaéléseket kellene szabályozni, felügyelni, s nem az uborka görbületét, nem a lángos hőfokát
sütéskor, a sertések etetési szokásait!! A WizzAir is kitalál az áremelésre mindent, de szinte állandóan késve indul Bpestről Lutonra. Jegyárai pedig
mára csillagokban .

OkoskaTo:rp 2018.05.24. 14:39:02

@TAURUS: A késéseket mondjuk megértem. Mivel a fapados kevesebbet fizet a reptérhasználatért, ott is alacsonyabb prioritást kap. Ferihegyen mindennapos látvány, hogy három Wizz/Ryan áll sorban a gurulóút végén, majd valami "rendes" gép előttük fordulhat rá a futópályára.

Steven67 2018.05.24. 14:48:51

@OkoskaTo:rp: na azért zöldségeket ne beszéljünk már!
A légiforgalmi irányítás egy külön tészta, ahol nincs az hogy egyik ennyit fizet másik annyit. Ferihegyen és Magyarországon a Hungarocontrol végzi a légiforgalmi irányítást ahol nincsenek "díjcsomagok" meg árképzés. A repülőtér szolgáltatásai (beszállítás, csomagpakolás,benzin, stb.) meg a légiforgalmi irányítás szolgáltatásai két teljesen más műfaj.

Nazareus 2018.05.24. 14:59:10

Szerintem jövöre mindegyik ülésben lesz egy szeg és azért kell fizetni, hogy kivegyék onnan...

Rich.mond 2018.05.24. 15:36:29

A szétültetés még hagyján, mert voltaképpen korábban is akkor volt BIZTOS egymás melletti helyed, ha megvetted a székeket.
Viszont ez a prájoritis-szopatás a csomagokkal már felbaszott egy kicsinykét.
De amíg ők maradnak a legolcsóbbak, velük megyek. Ha egy-két napra megyek valahová hátizsákkal, így is megéri. Viszont asszonnyal, pláne a gyerekekkel már fejvakarós, mert ár-értékben már nem mindig és nem mindenhová éri meg fapadossal menni.

ZX71 2018.05.24. 16:17:16

Még szeptemberben vettem idén júliusra Lisszabonba jegyet, és meglepő módon a TAP volt a legolcsóbb (kb 40k retúr). Viszont például bosszantóan drága a helyfoglalása, 20 eurót kért volna érte per fő per irány. Kíváncsi vagyok szétültet-e.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.05.24. 16:17:37

Emlekszem, hogy ment a siras-rivas, amikor a beka segge alatt volt az uzemanyag ara, O'Leary nem gyozte euros bankokkal torolgetni konnyes szemeit.
Na mindegy, ilyen ez a kozgazdasagtan. Ha megtehetik, miert ne.

2018.05.24. 19:04:32

@Hell-Ász:
Ha így gondolkodtak volna anno a szabályozóky akkor nem léteznének ma fapados társaságok, és méregdrága lenne a repülés. De ez igaz más ágazatra is, az ilyen túlszabályozások hosszútávon magasan tartják az árakat, ráadásul olyan szolgáltatásokat vernek rá a fogyasztóra, amit nem akar.

Kelet1 2018.05.25. 00:35:38

@Nazareus: Légyszives ne adj már tippeket nekik. Lehet a hétfői meetingen már ezen fognak rugózni.

bkkzol 2018.05.25. 06:23:07

Akik ilyen "légitásasággal" utaznak azok ne reklamáljanak semmiért! Apróért utanak akkor , mit várnak? Ennyiért nem fér bele az emberi kiszolgálás, vagyék tudomásul, hogy ott szívatják az utasokat ahol lehet.

Töhötöm Kolompos 2018.05.25. 10:06:12

Laudáék újabb bécsi dobásáról mikor lesz poszt? ;)
Csak index címlapra ne kerüljön ki, ha lehet. Drámaiank lehúzza a kommentek színvonalát.

juls 2018.05.25. 10:12:32

Tudom, hogy ember, és élethelyzet válogatja, de nálam nagyon mellétrafáltak.
Én speciel külön, ingyenes szolgáltatásként értékelem, hogy újabban nem kell a kisbőrönddel küszködnöm a zsúfolt utastérben, hanem kényelmesen leadhatom beszálláskor, és célba érkezéskor megkapom.

Ylim 2018.05.25. 10:54:13

@Hell-Ász: Majd a piac szabályoz. Nem az EU (vagy bármilyen más kormányzat) dolga, hogy meghatározza, hogy egy magáncég kinek mit mennyiért ad. Súlyos probléma az a magyar emberekkel, hogy mindig másokkal akarják kitöröltetni a seggüket.

@bkkzol: Azért az "apróért" erős túlzás. Olcsóbb persze, de figyelembe véve a járulékos költségeket (nem a helyfoglalást értem ezalatt), sokszor közel sem annyival, mint az emberek elsőre gondolnák.

Ylim 2018.05.25. 10:54:13

@Hell-Ász: Majd a piac szabályoz. Nem az EU (vagy bármilyen más kormányzat) dolga, hogy meghatározza, hogy egy magáncég kinek mit mennyiért ad. Súlyos probléma az a magyar emberekkel, hogy mindig másokkal akarják kitöröltetni a seggüket.

@bkkzol: Azért az "apróért" erős túlzás. Olcsóbb persze, de figyelembe véve a járulékos költségeket (nem a helyfoglalást értem ezalatt), sokszor közel sem annyival, mint az emberek elsőre gondolnák.

Dasani 2018.05.25. 11:00:34

@svajcineger: Mondjuk arról, hogy téli menetrendtől kezdve 4 helyett 8 lauda gép lesz Bécsben, és már foglalhatóak a nagyon jó árú jegyek Bécsből.
Egy posztot mindenképp megérne.

Töhötöm Kolompos 2018.05.25. 11:05:27

@svajcineger: Téli menetrendre indítanak egy rakat új útvonalat Bécsből, ,mst nem sorolom fel mindet, de pl Sevillába, Kanári szk. közül 4-re is. Vueling is rástartol Bécsre, ott a Wizz is ugye, a többiről (Easy, Eurowings) nem is beszélve. Szóval nem kis túlkínálat lesz, ami az utasoknak mindig jó.

Dasani 2018.05.25. 11:10:29

@Töhötöm Kolompos: Autrian pedig mehet a lecsóba. :) A tulaj, lufthansa főnök kijelentette, ha nem javul a cég nyereségessége, akkor nem újulhat meg a flotta. :) Így azért nehéz lesz javítani a nyereségességen, ha hirtelen ennyi low-cost cég lesz jelen Bécsben, és LAuda- Oleary kijelentette, hogy 10 eurós jegyekkel fogják elárasztani a rendszert. (Ez már nyárra igaz is a 10/15€-s Mallorca jegyekkel. :) )

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.05.25. 11:11:02

@bkkzol: Most viccelsz? Konkretan ugyanannyibol kijon sokszor a legacy nekem, mint Ryan vagy Wizz. Meg mi az, hogy ne pofazzon? Majd akkor te se durrogj, ha az 50 forintos zsemle belul ures, annyiert ez jar. pofad befogod.

Töhötöm Kolompos 2018.05.25. 11:17:49

@Dasani: Igen, szegény Austriannak nem túl jók a kilátásai. De szerintem a wizzt is ki akarják füstölni onnan Laudáék (aka Ryanair) minél előbb. Érdekes lesz, kíváncsi vagyok a végére. Meg a jagyárakra. A 10 Eurós jegyek tényleg durvák, de a téli áraik még nem annyira jók.
Amúgy a Vueling is most alapít osztrák leányvállalatot, 8 gépes bázist akarnak Bécsben...

Dasani 2018.05.25. 11:22:04

@Töhötöm Kolompos: Az Easyjet Europe pedig osztrák engedéllyel üzemel. Ők is fejleszteni fognak Bécsben, de a lufthansa a Eurowings brandet is nyomni fogja Bécsben.
Egyelőre ennek először az utasok lesznek a nagy nyertesei, és az Austrian a vesztese.
Lauda a múltjából eredően ismertebb brand, mint a Wizz Ausztriában.

Töhötöm Kolompos 2018.05.25. 11:28:13

@Dasani: Igen, a wizz nagyon rástartolt Bécsre, de elég kemény fa lesz ez nekik ilyen konkurenciával szemben. Ráadásul azért az osztrákok nem annyira árérzékenyek, hogy 10-20 EUR számít amikor légitársaságot választanak egy utazáshoz.
Ha nem jönne be Váradiéknak Bécs, akkor talán nyitnak végre Budapestről is 1-2 új útvonalat, van azért még néhány ami elférne tavasszal-ősszel is, nem csak főszezonban. Budapestről amúgy sincs nagy kedvem Bécsbe bumlizni.

ninimimi 2018.05.25. 11:45:02

@hullajelölt88:
"Ennyit arról, hogy hogy is működik a kapitalizmus, meg a piaci verseny. Egy nem fapados akkor is drágább, ha a jegyárakhoz hozzáadjuk ezeket a plusz lehúzásokat? "

Mennyibe fog kerülni egy repülőjegy, amikor majd a "lehúzós fapadosok" már messze elkerülik a "kapitalizmustól megszabadított", új kádári hiánygazdaságot? Egyszerű számítás: a mostani jegyárakat szorozd meg tízzel! Mert pont annyiba fognak kerülni a repülőjegyek jövedelmekhez képest, mint a kádári diktatúra állami monopóliumi légi közlekedése idején kerültek. Ugyanis a semmirekellő, oda ejtőernyőztetett elvtársi/nertársi haverok extra jövedelmeit is az utasok fogják fizetni. Pontosan emlékszem, hogy egy Budapest-Berlin MALÉV jegy 3400 Ft-ba került akkor, amikor egy vállalati igazgatói fizetés ennek kevesebb mint duplája volt.

wrstjnethn 2018.05.25. 12:18:56

"...árat nem tudnak emelni a szolgáltatók..." Aztán mégis miért nem??? Nem mindegy milyen címszóval szedik be a pénzt? A gyomrom felfordul ettől a bújtatott pénzbeszedéstől. Persze ez is azért van, mert ilyen hülye birkák az emberek. Ha 5 Ft-tal drágább a jegy, ugatnak, de a 3 Ft-os jegyet, aztán meg a 2 Ft-os felárat a székért, az 1 Ft-ot a csomagért, meg megint 2 Ft-ot az elsőbbségi beszállásért szó nélkül kifizetik. Az emberi bánásmódot mennyiért lehet hozzáadni a jegyhez?

Mennyire hajlandóak az emberek lealjasodni? Vajon hány ember állna be a sorba, ha azt mondanám én fizetem az utazásukat ha arcon köphetem őket? Kíváncsi leszek, mikor vezetik be a műanyag ülést a gépeken. Vékonyabb, olcsóbb, könnyebb tisztán tartani.

A csomagos dolog meg már egy vicc. Először fizetni kellet ha fel akarta adni az ember, a cégek erre vinnyogni kezdtek, hogz lassú a beszállítás a sok kabin csomag miatt. Nosza, akkor fizess ha fel akarod vinni, paraszt. Na de az se jó, most meg túl sok a feladott csomag, üres a kabin, ez sem tetszik a cégnek. Pedig csomag mindig lesz, kár ennyit variálni. A hülye kérődzők meg hagyják, hogy minden hónapban más szabállyal cseszegessék. A normál légitársaságoknál ezért van egy-kettő ingyenes kézi, oszt csókolom. De ha nektek ez kell, hát toljátok torokra...

Darth Revan 2018.05.25. 12:48:22

@wrstjnethn:

"A normál légitársaságoknál ezért van egy-kettő ingyenes kézi"

""ingyenes""

wrstjnethn 2018.05.25. 13:01:13

@Darth Revan: igen, tudjuk, hogy semmi nincs ingyen, de nekem többet ér az, hogy eleve benne van az árban és nem trükköznek vele. Én vagyok annyira lusta/gentleman/hülye, hogy inkább kifizetem az "átalányárat" csak utána ne cseszegessenek és alázzanak meg.

Darth Revan 2018.05.25. 14:47:27

@wrstjnethn:

A Ryanairnél sem trükköznek, világosan le van írva az ár, sőt, nekik is van full service tarifájuk (mint ahogy, a hagyományos társaságoknak is van fapados tarifájuk)

wrstjnethn 2018.05.25. 16:00:52

@Dasani: a karámmal, a bőrönd méret változtatgatásával, a kerekek és fogantyúk méregetésével, az ülés választással, stb. Az egészről bűzlik a "Fizess, vagy szenvedj!" hozzáállás.

Darth Revan 2018.05.25. 16:19:40

@wrstjnethn:

a karam a Budapest Airport ajandeka.
a borond meregetes sem divik jo ideje.

A British Airways 46 fontot (majd' 17 ezer forintot) kert volna az ulesvalasztasert. Hat, koszi, jo nekem amit majd a gep sorsol :)

Dasani 2018.05.25. 16:22:05

@wrstjnethn:
Karámmal a reptér aláz meg, hogy ilyen lehetőséget biztosít a low-cost cégeknek.
Kerekeket és fogantyút már rég nem nézik, sőt nagyon nem érdekli őket a csomag mérete ha nem akkora mint a fél ház, mert megy a gép aljába.
Legacyknál pedig drágább az ülés.
Amúgy ryanairnél foglalás pillanatában 3€ körül van a legolcsóbb hely (és itt az ablakmeletti nem drágább) wizznél ez jóval több.

wrstjnethn 2018.05.25. 16:31:51

@Darth Revan: ha akar, a ryanair is állhat kapuhoz, bármikor...

De ha a BA-nek nem fizetsz, attól még együtt ültök (egyelőre).

Bicepsz Elek77 2018.05.28. 00:45:35

Ma mar jarattorlessel is szivatta. Hivatalosan az idojaras, masok szerint a francia repulossztrajk miatt.
Budapestre jovo gepeket ia toroltek.
celebstarznews.com/2018/05/ryanair-flight-cancellations-full-list-of-cancelled-flights-following-french-atc-strike/

Bicepsz Elek77 2018.05.28. 01:26:31

www.bbc.co.uk/news/uk-england-essex-44270666
Hundreds of passengers are stranded at Stansted Airport after lightning strikes damaged aircraft fuelling systems, grounding flights.

Flights have been cancelled or delayed and some are being diverted away from landing.

The airport said its aircraft fuelling system was "unavailable" for a period earlier due to a lightning strike.

A spokeswoman said engineers had since restored the system but "flights may be diverted, delayed or cancelled".

"We apologise for the inconvenience and advise all passengers to check with their airlines for their latest flight updates," she said.

Passengers have described being stuck on planes for hours waiting to take off, while others are waiting in an already crowded departure lounge for information.

The problems occurred as thunderstorms and torrential rain swept across the UK overnight during the Bank Holiday weekend and at the start of school half-term.

BBC Look East reporter Richard Daniel said Ryanair had announced at the airport that all its flights are fully booked for the next two days, meaning passengers whose flights have been cancelled would not be able to re-book during that period.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2018.05.31. 00:29:08

A Wizz, attól függetlenül, h megváltoztak a kézipggyász méretére vonatkozó szabályok, emailben még bepróbálkozik. Már a 3. "emlékeztetőt" kapom tőlük:
Cabin baggage: Passengers are allowed to carry only one piece of cabin baggage. The maximum allowed dimension of cabin baggage is of size 55x40x23cm, but if your cabin baggage is larger than 40x30x18cm you can only take it onboard by paying a fee.