FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Így harcol a bunkók ellen a ferihegyi burzsujváró

2018.03.14. 10:17 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Amikor a MasterCard megnyitotta a reptéri burzsujváró kapuit a fapados horda előtt - vagyis nemcsak a prémiumkártyásokat, hanem a mezítlábas Wizz hitelkártyásokat is beengedték - várható volt, hogy nem kis számban tűnnek majd fel az ingyen kajára és vodkára éhező, szomjazó ócsójánosok.  Íme hogyan alakult a felhozatal a változás óta és mi lett a legfontosabb szempont a kaja és piakínálat kialakításánál.  

Mi először viszonylag későn, a nagy kapunyitás után több héttel szabadultunk be a szentélybe, mert sorozatban repültünk a hajnali géppel, amelyhez az 5.30-as várónyitás nem elég korai. Akkor kajafronton nagyjából a szendvics, pogácsa, sajtos roló (de legalább a jobbik fajta, nem az, amelyik annyira tele van tömve vajjal, hogy két falat után felfordulsz) menü volt. Aztán az előre csomagolt háromszögszendvicseket viszonylag gyorsan lecserélték kis zsömlékre, kis vajakra és szeletelt szalámira, sajtra. Már ebben is nyilván az volt a fő szempont, hogy nehogymá a paraszt kivigye.

Az más dolog, hogy manóméretű zsömléket kellett manóméretű életlen kenőkésekkel kettémetélni manóméretű tányérokon, ami azt jelenti, hogy az angolkisasszonyok számára is óriási kihívás lett volna kulturált módon étkezni. De mindez már a múlt. Mert eltűntek a zsömlék is. A menzákon nevelkedett, csárteres svédasztalos félpanzión szocializálódott utas számára egyrétegű szalvétába csomagolni a vajas kenyeret túl egyszerű egyszerű rutin volt, hiszen ha meglátja az alapanyagokat, azonnal kanyarítják a kést, ken, szalámit rárak, összeborít, majd két szalvétát egymáshoz képest 45 fokos szögben a szelet tetejére és aljára elhelyezve becsomagol. A túlélés érdekében. Nagyon nem kell csodálkozni ezen, elvégre 20 méterrel arrébb a nagyon híres hálózatnál a gyakorlatilag ehetetlen szendvics kétezer forint (?????!!!!!).

dsc_0809.jpg

De ennek is vége tehát. Nincs már zsömle sem, azt se lehet kivinni a lounge-ból. (Még a szokásos fikakommentek előtt megjegyeznénk, hogy mi effélére nem vetemedtünk soha, inkább az otthon készített normális kosztot fogyasztjuk a gépen.) A lényeg, hogy ma már csupa olyan kaja van, amit nem lehet szállítani. Majonézes saláta, sopszka, kolbásszal töltött hús vékonyra szeletelve (kenyér nélkül), gyümölcsrizs. A sütik egyelőre maradtak, de jellemzően ezek is puha, szétcsúszós, macerásan kivihető fajták. És van még délben leves. No igen, ha a kreativitáson múlik, akkor mindent ki lehet vinni, csak doboz kell hozzá, de akkora parasztok talán még nincsenek, hogy valaki ételhordóval sétáljon be és rakodjon.

Hasonló a helyzet az italoknál is. Víz, üdítő már régóta csak nagy üvegben volt, sör kis dobozban, alkoholmentes félliteres dobozban. De ezt is módosították, nyilván sok 33-as sör távozott. Ma már ez is csak üveges kiszerelésben van. Bár egy jól felszerelt turistánál van sörnyitó, mert sosem lehet tudni, mire számíthat - mi laktunk már olyan lakásban, ahol kaptunk üdvözlőpiát, de bontó nem volt a házban se -, szóval a nyitás nem lehet akadály. Az üveges kiszerelés azonban mégis kicsit macerásabb. Ha mégsem válik be ez a nehezítés, tutira jön majd a sörcsap, azt próbálja meg valaki kivinni. A többi alkoholos ital normál üveges, értelemszerűen ez sosem volt másképp. 

dsc_0811.jpg

Összességében a ferihegyi burzsujváró igyekszik úgy módosítani a kínálatot, hogy enni-inni lehessen, de ki legfeljebb morzsákat lehessen vinni. Így a család ingyen etetése a repülés előtt kútba esett. Mert míg korábban könnyen ki lehetett hordani a hitelkártyával nem rendelkező családtagnak a szajrét, ma már ez normál keretek között nem kivitelezhető.

Valahol sírnivaló, hogy erre kényszerült a lounge. Bár sok látogatásunk alatt sem láttunk ilyet, van sejtésünk, mit művelhettek páran, ha ennyire látványosan a kaja-pia mozdíthatatlansága lett a kínálatban az elsődleges szempont. Azt még érdemes megjegyezni, hogy itt az utasok részéről nem az anyagi helyzet számít, hanem a hozzáállás. Wizz-hitelkártyát nem könnyű kapni, sokan hasalnak el a hitelvizsgálaton, több sztorit hallottunk, hogy 200 ezres havi jövedelem nem volt elég. Tehát nem csórók járnak ide, hanem ócsójános módjára viselkedők, miattuk módosítják a kínálatot. 

Azért a majonézes saláta mindettől függetlenül borzasztóan rossz volt.

140 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr1613737428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pstomi 2018.03.14. 11:49:50

Barki bemehet ingyen oda, nagyon egyszeruen:

1. Toltsd le a Telenor Wallet appot. (Nem kell Telenorosnak lenni hozza)
2. Regisztrald a MasterCardos kartyadat.
3. Kattints alul a Couponsra (piros hatteru % ikonnal)
4. Mutatja a QR kodot, amit belepeskor mutatni kell a recepciosnak (barmennyiszer felhasznalhatod).

2018.03.14. 11:56:35

@pstomi: na ezért érdemes elkerülni az ilyen helyeket :)
Egyébként a Liszt Feri kaja fronton ultra szar. Ha mégis éhes vagyok akkor BurgerKing -azt hsizem az van - az mindenütt ugyan olyan, ízben is árban is.
De persze a legnagyobb luxus ha otthon csomagol az ember, de mivel nem szeretem a magyar kenyeret ez így erősen korlátozott.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2018.03.14. 12:07:25

Amikor még tényleg prémium kártyával lehetett csak bemenni, akkor volt szusi, szuper szendvics, tömények.
Határozott minőségromlás volt az utolsó időszakban. De nyilván a mastercardnak sem ugyanannyi haszna van egy 2 milliós hitelkereteseken és egy 200.000-esen.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.14. 12:15:54

Mi is laktunk már olyan Airbnb-s lakásban, ahol kaptunk egy üveg bort a házigazdától, de bontó nem volt a lakásban.

Az MC váróban tavaly olyan állapotok uralkodtak, hogy be nem teszem a lábam, amíg beengedik a nem prémium kártyásokat. Ott veszekedtek a recepcióssal, hogy ők akkor is kiviszik a kaját, ha tilos, mert az nekik jár...

Neofita 2018.03.14. 12:59:33

tömény italok is vannak. én hajnalban jártam ott, sokan unicumoztak...

Neofita 2018.03.14. 13:02:03

egy kosár natúr croissant is volt

huncut_kata 2018.03.14. 13:05:50

@irdesmond: Burger King árban tévedsz, szerint vagy jó 1,5x-es szorzó van rajta a többihez képest (nem véletlenül van rajta az összes kuponos szarukon is, hogy az a Liszt Ferin nem érvényes)

pottompanna 2018.03.14. 13:50:09

Bocs, de én pont az ellenkezőjét tapasztalom. Ne magasztaljuk már a háromszög műszendót az egekbe, sokkal jobb a kajafelhozatal, mint régen. Végre elfelejtették a Heinekent és a Fütyülős helyett normális pálinka van. Prolik a négy csillagos szállodában is vannak, azért ül ott a két recepciós csaj, hogy helyrerakja őket.

Yumurdzsak 2018.03.14. 14:06:23

most Fillérné felfedte sziluettjét a hűtó üvegén! :)

már rég voltam, de akkoriban mindenki tök kulturált volt. nem lehet az első kommentben olvasható trükközés miatt higult fel a közönség?

nekem 200 nettó határozott munkaviszonyra simán megadták a Wiszér kértyát. amúgy a prosztóság nem jövedelemfüggő. felsővezető barátom kivitte a literes üdítőt, mert nem volt wifi

Fandor 2018.03.14. 14:08:53

reemélem a káposztás hasé megmaradt, mert az nagyon finom volt :-)

meggyes alfonz 2018.03.14. 14:35:48

Múltkor 1 Wizz kártyával 4 pasi jött be.
Először tétován csak a kártyatulajdonos válogatott, majd aztán mindannyian felültek az asztalhoz és telezabálták magukat. A recepciós meg csak bámult, hogy akkor ő most mit csináljon....

hantabanta 2018.03.14. 17:48:07

Sajnos hiába a nagy üveges üdítő, láttunk 1.5 literes Fantát hátizsákba csusszanni. Meg egy házaspárból a nő mindent megígért, hogy ő nem eszik-iszik semmit, csak had üljön le, pár perc múlva már pezsgőzött. Nekünk is Wizz kártyánk van, de ilyenkor ég a képemről a bőr. Szóval nem kellene mindenkit egy kalap alá venni.

Yumurdzsak 2018.03.14. 18:28:41

Itt vagyok épp, full igénytelen lett: a fornettiben odaégett a pogácsa, meg még ehetsz salátát, más nincs. Inkább iszok egy vodka narancsot.

Panna Anna 2018.03.14. 20:43:55

Nem igazan ertem miert hivjuk burzsujvaronak ugyanis nem a gazdagok jarnak ide hanem fokent az igenytelenek. Akinek van penze es hozza valamennyi esze is az megvalogatja hogy mit eszik, es az tipikusan nem a repteri szar. Aki kicsit is igenyes az nem eszi meg csak azert mert i gyen van hanem mondjuk eszik elotte otthon NORMALIS kajat. Kevesen toltenek annyi idot a repteren amit ne lehetne zabalas nelkul atveszelni. 2 hetente repulok, eleg sok varoban jartam mar, tudom mirol beszelek.

altimus 2018.03.14. 20:57:44

@irdesmond: de mivel nem szeretem a magyar kenyeret ez így erősen korlátozott.

??

milyen a magyar kenyer? budapesten van jopar olya pekseg ahol vilagszinvonalu kenyeret lehet kapni. annyira igaz ez, hogy en pl. a kedvenc kenyeremet egyenesen budapestrol viszem svajcba ha csak par napra megyek es jo kenyeret szeretnek enni.

vackor1 2018.03.14. 20:58:24

@Panna Anna: Amikor még csak prémium kártyával lehetett bemenni , nem volt tömeg és nem is hallottam anomáliákról - hozzátéve és elismerve , hogy nem a pénztől lesz valaki intelligens és tud viselkedni - , mostanra tényleg kicsit "kényelmetlenebb" lett ..

trázsom 2018.03.14. 21:27:31

"Bár egy jól felszerelt turistánál van sörnyitó, mert sosem lehet tudni, mire számíthat - mi laktunk már olyan lakásban, ahol kaptunk üdvözlőpiát, de bontó nem volt a házban se -, szóval a nyitás nem lehet akadály. "

Cimbora, az egész világ egy nagy sörnyitó.
www.youtube.com/watch?v=1ZhkAuKzCzg

Nyitottunk már újsággal is, Nemzeti Sporttal....

Ritter Judit 2018.03.14. 21:50:15

Mindenhol trend, hogy nagy kiszerelést, meg nem elvihető dolgokat tesznek ki. 7 éve voltam Berlinben egy 4*-os akkor nyílt szállodában, luxus reggeli volt, damaszt szalvétával. Semmit sem lehetett kivinni, a tea is szálas volt, a tejszín porcelán kancsókban a kávéhoz, a gyümölcsök félbevágva.

Kánikula 2018.03.14. 21:54:56

A lényeg, hogy ma már csupa olyan kaja van, amit nem lehet szállítani.

haha.. biztos van megoldás :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.14. 22:33:05

@Yumurdzsak: 200 nettóval még jó hogy megadják. Gyakorlatilag úgy kell elugrálni egy hitelkártya elől, főleg az a wizz vagy a kisebb otp-s (ok ezzel mondjuk nem tudnál bemenni) elől, hogy ne legyen. Tényleg csak elhatározás kérdése, nem a kereseté.

fingerbangs 2018.03.14. 22:48:15

szégyen az egész
undorító emberek, ezeket a fapadosokat vissza kellene telepíteni a régi terminálba

Irwine 2018.03.14. 22:54:08

Mikor kiváltottam a MasterCard-ot, mivel csak hitelkártyával lehetett repülőjegyet venni, az unokaöcsém mondta, hogy használjam ki a lehetőséget, és menjek be a váróba. Kb. a recepciós pultig jutottam, ahol közölték, hogy a dombornyomott aranykártyám ide nem jó, mivel német. Maradhatok 5000 Ft-ért. Nem gondoltam, hogy MasterCard és MasterCard között van különbség. Na, én akkor sarkon fordultam, és soha nem mentem oda többé. Pedig nem zabálni mentem oda. De megalázva, megkülönböztetve éreztem magam, és nem, ezek után nem ért nekem egy fillért se, hogy ott legyek a sznobváróban. Nem jártam utána, hogy ez jogos volt-e, de ha valóban csak magyar kártyával lehet oda bemenni, akkor ez tahóság és ezúton csókoltatom a longeu kiötlőit.

Szzzz 2018.03.14. 23:24:36

jézus fahasza, a mastercardos fapados utazóügynök prolik azon puffognak, hogy már a sima prolik is ott röföghetnek velük együtt a ferihegyi vip-vályúnál ...
egyáltalán, ahhoz mennyire kell már prolinak lenni, hogy arról egy veretes tárcát kerítsen valaki, hogy bezzegrégen mennyivel jobb volt az ingyenpogácsa...

arpad1983 2018.03.14. 23:50:20

@fingerbangs: Milyen régi terminálról beszélsz? Olyan már nincs. Ha az 1-es terminálról beszélsz már örökre bezárt.

ordasbacsi 2018.03.15. 00:50:33

@Yumurdzsak: ...és nem volt rest egy fotót lőni a szonierikszonjával!

ComLo 2018.03.15. 06:28:06

Legútóbb mikor jöttem haza Budapestről, eszembe jutott hogy a blog-on olvastam a MasterCard várórol, és felrémlett bennem hogy hisz a mi dombornyomott hitelkártyánk is MasterCard, tegyünk egy próbát. A kedves hölgy a pultban közölte, hogy hiába MasterCard, fizessünk fejenként 5000 Huf-ot ha be akarunk menni. Most nem tudom ez azért volt párom angolul szólalt meg, vagy csak magyar MasterCard-ot fogadnak el, de azzal a lendülettel fordultunk ki az ajtón ...

genghini 2018.03.15. 06:51:20

@Panna Anna: Ezt nem is a 2 hetente járónak találták ki, van bőven normál prémium büfé minden reptéren. Viszont az itt leírtak alapján, márkanévrombolás történik, ezt komoly cég(ek) sokáig nem tűrheti(k), lehetnek még meglepő változások. Egyik örök példa a tesco-fila eset.

anyadmajma 2018.03.15. 07:09:57

Namost: olyan nincs ami nem sörnyitó. ezt minden rendes ember tudja.
Amúgy mégis mit várható egy ilyen kezdeményezés után? Magyarparaszt azonnal megtanul embernek lenni? Az utóbbi 7-8 évben meg sajnos csak felerősítették az ilyen tahók önérzetét, hogy neki jár, mer mondták a M1-en.
Sajnos jelenleg a felzárkóztatás van, mert az hülyeség, hogy gondolkodjon a paraszt, hanem a lécet viszik egyre lejjebb, hogy attól érezze magát különlegesnek, hogy megugorja a szintet.
Ez amúgy tényleg nem pénzfüggő.

Norx 2018.03.15. 07:11:18

@Online Távmunkás: bontótéma:
Én is jártam már olyan világban, ahol egy férfiembert kiengedtek (jobb esetben dugóhúzós) bicska nélkül, de szerencsére nem olyanban nõttem fel, így borosüveggel csak egyszer jártam pórul, mikor elfelejtettem vinni férfiasságom eme kellékét.

anyadmajma 2018.03.15. 07:37:00

@Norx: meg ahogy az öreg székely mondta a dobozos sörre: hja fiam, akinek nincs bicskája.
A dugót is vagy 4 féle egyszerű alternatív módon is el lehet távolítani.

tompus 2018.03.15. 08:03:15

@ComLo: Csak magyar kártyával ingyenes.

Cormorant 2018.03.15. 08:04:09

Mág a kezdetektől kezdtem járni ebbe a soha nem luxuskategóriás "burzsuj" váróba. Legutóbb, február végén voltam ott utoljára, bementünk és pár perc múlva fogasztás nélkul kifordultunk erről a lepra helyről.
Korábban is sz@r volt, mert bár rendszeres esti utazó vagyok, a nyitvatartása miatt én nem tudtam normálisan használni, vagy be sem jutottam, vagy maradt 12-15 percem este a zárás előtt. Igen, néha vittem ki magammal egy-egy háromszögszendvicset, amit a váróban megettem, mert kidobtak a zárás miatt. Lehet trollkodni, mekkora bunkó voltam.
Nos a választék korábban is rendkívül szegényes volt és előfordult egyszer, hogy SEMMI normál kaja nem volt, sem szendvics, sem saláta, csak pár édesség. Még sajtos roló sem!
Még egyszer: LEPRA hely volt korábban is, de bebizonyították, hogy ennek nincs alja!

tompus 2018.03.15. 08:04:58

Én szinte mindig láttam csomagolókat. A nagyüveges víz/üdítő sem volt probléma, a háromszög szendvicsekből meg az egész heti nyaralást megoldották. Hiába, a probléma a fejekben van.

Cormorant 2018.03.15. 08:11:20

@ComLo: Egy szolgáltatás igénybevételének feltételei mindig szabályozva vannak. Jó esetben ez megtalálható a neten. Ebben az esetben is így van. Ha elolvastad volna, nem született volna meg a bejegyzésed. Hozzátenném, hogy bármely országban található MC várókat kizárólag a helyi bankok MC kártyáival lehet igénybevenni.

Más dolog, hogy örülnöd kellene, hogy nem jutottál be, csak csalódás ért volna. Nem az a hely, amit a reklámokban látsz. Sokkal nagyobb a különbség mint a mekis szendvicsfotó és a kapott szendvics között!!!

Tsteinar 2018.03.15. 08:37:11

A kezdetekkor lehetett két vagy háromféle meleg főétel közül is választani, amit rendelésre a mozgólépcső melletti étteremből hoztak át, aztán ez lecsökkent az ebédidő körüli órákra, majd eltűnt.
Stabilan esik a színvonal régóta, de amióta rászabadultak a wizzeres olcsójánosok azóta drasztikusan tovább romlott. Ott van kb az A10es kapunál a "rendes" lounge.
Minden reptéren csak az adott országban kiadott MasterCard érvényes belépőként.

A net kukaca · http://www.anetkukaca.hu 2018.03.15. 08:44:07

@Szzzz: :)))

Amúgy köteleztek rá valakit, hogy bemenjen? Vagy mindenki azért jár oda, hogy tudjon mit fikázni?

na4 2018.03.15. 09:08:13

Ellepnek mindent a prolik.

body_andras 2018.03.15. 09:11:48

Nálam alap, hogy reptéren semmit nem veszünk, max egy utazásból hazafelé olyan szuvenírt ami kimaradt, vagy kifelé menet egy üveg tokajit a külföldi haveroknak.
Hogy valaki a reptérre lopni járjon, az nekem is magas... aztán ha a fagyi visszanyal és a poggyászát kifosztják, akkor 1-1.

Gtusa 2018.03.15. 09:13:48

Én a kezdetek óta járok oda, amikor még csak a 20.000 forintos kártyával lehetett bemenni. A mostani helyzetet látva azt mondom, hogy sokkal jobb az a vendég, aki elviszi a másfél literes fantát mint az, aki harminc pohár piát töm ott gyorsan magába. Sajnos utóbbiból sokkal több van, mert a fél ország ugye alkoholista nálunk.

midnightcoder2 2018.03.15. 09:18:10

Eleve nem értem, mi szükség van erre az egészre. Ha kaját akarok, megveszem, olyat ami nekem tetszik. Vagy a sok kis birka azt hiszi, hogy létezik olyan, hogy ingyen étel ?

midnightcoder2 2018.03.15. 09:19:25

@body_andras: Ha annak lopnák el a poggyászát, aki lop a reptéren, akkor nem is lenne baj.

bazzgeth 2018.03.15. 09:38:09

K...vaegyszerű a megoldás, kajálj otthon, akkor olyan lesz, amit tényleg kívánsz.
Soha nem értettem ezt a prosztó ganajkodást, hogy a tufabogár paraszt csak azért éhezteti magát két napig, "mer' a reptéren maj' bezabálunk más kontójára", aztán meg megy a fikázás, hogy "f...ért nem adnak kaviáros szarvasgombát?".
A másik, ami feb....a a vérnyomásom a sztratoszféráig, amikor felszállás/indulás után (hatalmas trend vonaton, távolsági buszon is) a rüszügyík veszi elő a fokhagymás lángost meg a kolbászos szendvicset, és nekiáll falatozni, majd elégedetten böfög, s a gyomra kipárolgásával megörvendezteti utastársait is. A legtöbb csóró a Wizz járatokon nem repül 2-3 óránál hosszabb távokat, (magyar vonat/busz hasonlóképp "rövid"), egyszerűen nem fér a fejembe, miért kell "csakazértis" zabálni nyilvánosan.
Amennyiben a delikvensnek tényleg orvosilag indokolt, hogy megadott időben egyen, azt meg lehet oldani egy-két müzli- vagy proteinszelettel, és nem feltétlenül muszáj elviselhetetlenné tenni az amúgy sem túl jó minőségű levegőt a járaton (mosdatlan csótányok szevasztok!).
A fajunk egyedeinek kb. 2-3 éves koráig van szükségük arra, hogy tényleg rendszeresen, megadott időben jussanak táplálékhoz, afelett azonban már megtanuljuk (meg kellene tanulni) kontrollálni ezt a szükséget, és visszatartani az ingereket arra az egy-két órára, amíg 2-300 másik majommal összezárva suhanunk egy acélcsőben. Sima szocializáció, egymásra figyelés, és mások tiszteletben tartása (lenne) az egész, sajnos 99% nem tanulja meg, nem nevelik rá erre (tipikus magyar "dögöljönmegaszomszédtehene" mentalitás).

treffhetes 2018.03.15. 09:44:49

@Szzzz: Hát igen. De legalább lenne önkritikája.
Merthátugye azért írja ezt a blogot, hogy mindenféle fillér b. "trükköket" mutasson be. Azt csodálkozik, hogy más meg felhasználja. Pedig akár büszke is lehetne magára ;-)

Mottó:"Király, te tetted ezt!"(by Arany J.)

qwertzu 2018.03.15. 09:46:28

@bazzgeth: Bakker, ha ennyire zavarnak más emberek, akkor járjál kocsival, vagy magángéppel.

A net kukaca · http://www.anetkukaca.hu 2018.03.15. 09:57:23

@bazzgeth: Így van! Mindenki maradjon otthon, aki hülye!

Mi csak azért megyünk be a váróba (azóta tagok vagyunk ott, amióta a Wright fivérek először szálltak a magasba), hogy az otthonról hozott szikkadt zsömlés teszkópárizsis minőségi szendvicsünket együk meg odabenn, miközben lesajnálva nézzük a kétpofára zabálós fapados hunparasztokat és a béjlízre gerjedő hunmacákat, mert ilyet az Emirates business bőrfoteljeiben úgysem látunk!

Samba22 2018.03.15. 10:11:37

@Turbulencia: az kimaradt a cikkből, hogy nemcsak a szolgáltatási színvonal romlik, hanem a nyitva tartási idő is. Ugye, a reggel 6-os járatok előtt még pont nem lehet beülni, ez eddig is így volt, de semmi esetre sem nevezném utasbarátnak, hogy pont úgy van kitalálva a nyitás, hogy az pont ne legyen jó számos járat utasának. Az esti nyitva tartást viszont konkrétan megrövidítették. Most 19:30-ig van nyitva a váró, nem tudom, korábbam hogy volt pontosan, de emlékszem, hogy tavaly még a bakui járat indulása előtt is beültem, és ahhoz biztos, hogy 19:30-nál jóvál tovább kellett, hogy nyitva legyenek.

Ami egyébként ezen túl a legjobban idegesít, az az, hogy az utóbbi időben sokszor helyet sem lehet találni a váróban. Nekem bőven elég lenne szolgáltatásként, hogy kényelmesen be tudjak ülni 20-30 percre indulás előtt, nem vagyok az a tipikus "igyuk ki őket a vagyonukból" utas, néha csak egy narancslét iszok, viszont azt nagyon értékelném, ha nyugodtan le tudnék ülni. A legidegesítőbb az, hogy sokszor még ha van is hely, ahol le lehetne ülni, de az előző utas szemetét nem takarították el - a személyzet valahogy nem nagyon törekszik arra, hogy folyamatosan fenntartsák a kulturált környezetet.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.03.15. 10:12:07

2 hete voltam bent, volt zsemle is, péksütik, meg tömények , saláták, minden

ekat 2018.03.15. 10:33:53

@onlajnok: Nekem anno a Citibank, aki lasszóval halászta a delikvenseket, ennél jóval magasabb fizetésre nem adott, pedig náluk (is) volt számlám. (Addig. :D) És kérdésre sem árulta el, hogy miért nem. (Hacsak azért nem, mert az OTP-nél is volt/van 1,3M hitelkeretű kártyám, amit ráadásul mindig időre visszafizetek... Na így aztán nem hagytam ott az OTP-t, pedig ez volt a terv.)
Ami a témát illeti, igényelhetnék / kaphatnék prémiumkártyát, és a lounge miatt anno töprengtem is rajta, de aztán rájöttem, hogy olyan kevés időt töltök a reptéren, hogy semmi értelme. Meg a gépen van kaja úgyis, ha nem adnak, akkor veszek. És mióta olvasom, hogy boldog-boldogtalan bemehet, pláne nem is akarnék bemenni.

ekat 2018.03.15. 10:39:11

@ComLo: Attól hogy dombornyomott hitelkártya (mint az összes többi hitelkártya, annak, hogy dombornyomott-e, vagy nem, csak a betéti kártyánál van jelentősége), attól még nem prémiumkártya?....

ekat 2018.03.15. 10:41:45

@Szzzz: És Ön a választékos, finOm úri modorával vajh hogy került ide?

ekat 2018.03.15. 10:43:36

@genghini: A TESCO-t csak az alsó középosztály nézi le. :) És a FILA is csak nekik hűde márka.

PomberMaci 2018.03.15. 10:49:29

Zseniális poszt...

Ab start, aki wizzairral vagy más efféle fapadossal repül, az egy szarrágó ócsójános.
Aztán reklamál, hogy vannak nála bunkóbb ócsójánosok is, és emiatt ő már nem kapja meg az "úri" érzést, hogy a 10.000 forintos jegye mellé még leülhet ingyen meleg ételre is a reptéren.

A dzsentri sznobizmus nonpluszultrája, Mikszáth ezekből regényciklust tudna írni.:-)))

Éhesló 2018.03.15. 10:53:54

Micsoda gyűlöletbajnok ez a poszter!
Erre a sok műmájer minirotschild még rá is trompfol a kommentszekcióban!

Mekkora gáz az, ha az emberek komolyan gondolják az őket amúgy tucatnyi aljasabbnál aljasabb jogcímen alaposan lehúzó bankjuk meghívását - évente párszor, a gondosan limitált nyitvatartásnak hála!

Mekkora hatalmas nagy ciki az, hogy a poszter mellett mások is élvezhetik a bankjuk által aprópénzből tolt nyugatbalkánira hangoltz PR akcióját, mely a résztvevők számával fordított arányában pukkan le keletbalkáni szintre, mivel se pénz, se akarat semmiféle színvonal és rend fenntartására, az európai viszonyok fenntartása szándékának hiányáról nem is szólva.
Nem lehet, hogy a szolgáltatói hozzáállás nem kóser?

Erről a halom szarról, amit itt felpanaszol a sok sok francianevelőnővel edukált arisztokrata, a sok egyszerű EMBER tehet, aki oda mer menni és komolyan veszi a meghívást?
Komolyan ennyire elviselhetetlen, ha egy vendég:
Enni mer.
Inni mer.
Le mer ülni.
Repetázni is mer.

Rettenetes!

Senkinek nem jutott eszébe, hogy talán input oldalon, üzemeltetői részről van gond, ha a "svédasztalos" "szolgáltatás" ilyen mértékben lepusztul?
Helyette kóser a szerencsétlen vendégeket fikázni, fapadosozni egy olyan "lounge" kapcsán ami a fapados csúcsidőben gondosan zárva tart?

Szánalom.

karirobi 2018.03.15. 10:59:16

@ekat: én múlthéten voltam benn, volt fasírtroló, saláta, zsemle is
Reggel fél tízkor teljesen jólesett.
Évente repülök 3 x kb és valóban tavalyhoz képest romlott a szint, viazont úgy gondolom nem kell leszólni a wizzkártyásokat egytől egyig, én pl megszoktam inni egy kvt megeszek egy szendvicset és megiszok max egy sört. Ez reptéri áron kb 3500 ft, nem a magyar átlaghoz van szabva, az egész kb 300 ftból jön ki. Az hogy nyugaton is ez az ár az ok, de itt mások a keresetek. A fapadost elvileg a szegényebb rétegnek találták ki, de mindenki ezzel megy mert a pénz a gazdagnak is pénz, ha nem túl sznob vagy ez a járat van abba az irányba.
Szóval ha eltettem anno egy háromszög szendvicset az max azert volt mert nem vt időm vagy épp kedvem megenni
A legtöbb törülköző és köntös a 4-5 csillagos hotelekben tűnik el, de ez ott is és itt is a váróban bevan kalkulálva ergo te fizeted ki csak nem azonnal hanem a thmmel ha nem figyelsz

alalala 2018.03.15. 11:01:03

@ekat: "kaphatnék prémiumkártyát, és a lounge miatt anno töprengtem is rajta, de"

Én csak elsétáltam párszor előtte, benéztem és inkább be se mentem. Kicsit olyan érzésem volt, mint mindennél, amire rá van írva, hogy vip, de közben bárki számára elérhető minimális többletköltségért cserébe: beszabadulnak (a parasztok), különlegesnek érzik magukat és ettől/ezért vállalhatatlanul viselkednek. Elvégre abban a pár percben ők is királyok.

Mivel nem voltam sosem abban a váróban, ezért nem is tudok róla véleményt mondani, de úgy általánosságban azt vettem észre, hogy mindent kerülni kell, ami ingyen "vip" tagságot ad :D

karirobi 2018.03.15. 11:02:13

@karirobi: minél több pénze van valakinek annál gátlástalanabb tud lenni a mennyiséget illetően mert telhetetlen. A kisember a mai napig kulturaltabb

ekat 2018.03.15. 11:02:43

@PomberMaci: Én is rühellem a fapadost, egyszer használtam, de a hangár miatt többet nem. De utóbbi állítólag már nincsen, és én úgy gondolom, hogy újabb próbát fogok tenni, pedig se szarrágó nem vagyok, se ócsójános. Sydneyben Emirates-szel voltam, az USA-ban múltkor British Airways-szel, idén meg Lufthansa-val megyek.
De nem látom be, hogy rövid utakra miért ne mennék 'fapadossal', hacsak megint nem tetszik valami, de ezt nem tudhatom. Van jobb helyem is a pénznek, minthogy drága repülőjegyre költsem, pl. inkább a helyszínen költenék többet. Másik lehetőségként meg egy wellness-hétvége árából lehet egy-két-három napra külföldre kiugrani, szerintem ez jó dolog. Mert azért a gazdagtól messze vagyok. (De két rózsadombi házzal és egy balatoni nyaralóval rendelkező, a szarrágótól és az ócsójánostól is messzeálló rokonaim is most voltak fapadossal egy hétvégére Eilatban.)
Viszont ha valaki azért megy fapadossal, mert kevés a pénze, de mégis utazni akar, akkor az szerintem igenis jó dolog, és becsülöm.
A te beírásod csak rólad mond sokat, mások fikázására van szükséged ahhoz, hogy nagyobbnak érezd magad. Hát kellemes kísérletezést, de nagyon rossz úton vagy a célodhoz.

ekat 2018.03.15. 11:06:33

@karirobi: Korrigálnék, a pénzes, ámde egyszerű neveltetést kapott emberről beszélsz :)

bazzgeth 2018.03.15. 11:13:47

@qwertzu: a normális emberek -akik hajlandóak másokkal együtt élni, és viselkedni- azok nem zavarnak. A hozzászólásom pont erről szól, a szolgáltatásokat használni lehet (és érdemes), de nem kihasználni. Ha zsömle van életlen késsel, akkor alkalmazkodjanak ehhez a helyzethez, örüljenek, hogy ez van, de ne picsogjanak, hogy sz.r. Rá lehet szólni azokra, akik egy hétre akarnak onnan kaját csomagolni, hogy "bocs, ezt nem kellene". És amennyiben a tahók hozzáállása javul, valószínűleg a reptéri váró is változni fog pozitív irányba, de jelenleg sajnos a sok olcsójános tapír miatt olyan, amilyen, ezzel kényelmetlenné téve a tényleg normális utazók tartózkodását.
Pont, mint a kutyagumi-gyűjtő zacskók a belvárosban. Egy ideig voltak, de mivel a sok proli leszedte az egész tekercset, hogy szendvicset csomagoljon belőle ("hisz ingyé' van, nehogy má' ne vigyem haza"), mára már a legritkább esetben van csak kirakva. Mert visszaéltek vele, és nem úgy használták, ahogy az be volt tervezve.

A társas együttélésnek meg vannak bizonyos szabályai, szélsőséges példa, de pl. mindenki fingik. A normális elintézi kulturáltan, kimegy az erkélyre, folyosóra, mellékhelységbe, a paraszt meg odadurrant az orrod alá, és még büszke is rá, hogy megtette, valamiféle fals hatalomérzetet biztosít a csökött agyának, hogy "most megmutatta mindenkinek, hogy ő ezt megteheti". Pont ilyen a tömött közlekedési eszközön való kajálás is, van, akinek pont ez kell ahhoz, hogy valakinek érezze magát, a normálisan szocializált emberek meg egyszerűen nem csinálják, mert megtanultak együttélni másokkal. Élettanilag simán ki lehet bírni azt az egy-két órát anélkül, hogy félig emésztett paprikás pacal forgolódna a kitátott pofájukban.

nemecsekerno_007 2018.03.15. 11:15:34

Nem tudom mit csodálkoztok, az egészségügyben is pont ez a mentalitás működik :) Meg igazából mindenben ami "közös", erre lettünk szocializálva. Kicsit off amit írok, de így talán érthetőbb a lounge is.

karirobi 2018.03.15. 11:17:33

@ekat: az biztos, hogy aki dolgozik a pénzéért és nem csak az ölébe hullott, az nem fog csak azért más légitársasággal menni mert utálja a fapadost, pláne ha 100 eurból is meg lehet járni ua. a távot mint 500ból. Na és ez fordítva is igaz

bazzgeth 2018.03.15. 11:19:17

@Éhesló: nem azzal van a baj, hogy bemegy oda, eszik és talán repetázik is, mert megteheti. A baj ott kezdődik, amikor visszaél ezzel, és két hétre való kaját akar onnan csomagolni az útjára.
Cippzár elv megvan az utakon? Ha egy innen egy onnan módszerrel mennek, sokkal hamarabb ér minenki a céljához. De amikor beengedek valaki, és a következő is bepofátlankodik, akkor felmegy bennem a pumpa.
Ha valaki szomjas és adok neki egy pohár vizet, az teljesen természetes, és nem várok semmit cserébe, hiszen szüksége volt rá, nekem meg nem akkora plusz kiadás, és csak örülök, hogy jobbá tettem a napját. De amikor ezután feljogosítva érzi magát, hogy mindennap bejöjjönn a lakásba, és vödörrel kezdi hazahordani a vizet, hogy abból oldjon meg mindent, akkor ugyanez lesz a helyzet, egész egyszerűen nem adok neki többet.

karirobi 2018.03.15. 11:23:02

@bazzgeth: ez egy jó példa volt,
csak a politikusok is ezt csinálják ás várót itt Mo.nak hívják...sajnos

ekat 2018.03.15. 11:30:01

@karirobi: Akkor én vagyok az ellenpélda, mert természetesen megdolgozom a pénzemért, de a hangárt olyan visszataszítónak és megalázónak éreztem, hogy inkább British Airway-szel mentem (párszor) Londonba. :) De mondom, ha az tényleg nincs már, akkor újabb próbát teszek.
Amúgy meg szerintem a simán megélhetési szintre elég fizetéstől felfele már nem csak pénzkérdés sok dolog, hanem inkább prioritásoké. Kinek mi a fontos, kinek mi mit ér meg.

karirobi 2018.03.15. 11:34:45

@ekat: a hangár az egy szemét dolog, de.ez is magyar találmány,mert megengedték
Sehol europaban nincs ilyen, én legalábbis nem találkoztam vele ahol eddig wizzel voltam szardiniától krétáig, néhol busszal néhol pedig folyosón jutsz el a repülőig

Éhesló 2018.03.15. 11:39:38

@bazzgeth: én még életemben nem láttam sem szállodában, sem fogadáson sem a reptéren olyan embert, aki kétheti kaját gyömöszölt volna magába, vagy a szatyorba.
De még ha van is ilyen ember, arra való a személyzet, hogy az ilyet ne engedje meg, vagy ha megengedi, töltse utána.

Az emberek nem egyformák. Pont az általad felhozott példa jó erre.
Van aki együttműködő, szabálykövető és van aki kevésbé, vagy egyáltalán nem.
Ha a társadalom által erre tartott "személyzet" nem tartatja be a szabályokat, abból anarchia lesz, nem csak a közlekedésben, hanem bárhol.
De szerintem ebben nincs vita közöttünk.

Abban inkább, hogy nem kellene leszólni azt, akinek a zsebében csak fapados jegy és párezer forint lapul, ha betér egy a részére is fenntartott svédasztalos ellátást propagáló helyre és ott enni, inni és pihenni mer.
Azt kell inkább leszólni, aki ezt a reptéri propagandát fillérekből (se) tolná és szarik a helyet tisztességesen üzemeltetni, beleértve a személyzettel a "lounge" szabályainak betartatását is.

Semper Fidelis 2018.03.15. 11:44:45

@bazzgeth: Ne törődj velük, nagyon igazad van. Mindenhol tobzódik ez a sok prosztó, puruttya, belesz@arós kretén, aki azt hiszi, hogy aki nagyobb bunkó, annak van igaza.

Rosszul vagyok tőlük.

bazzgeth 2018.03.15. 11:55:52

@Éhesló: Nem szóltam le azokat, akik fapadossal utaznak. Értelemszerűen jó választás a Wizz, mivel amit spórolnak a repjegyen, azt fel tudják használni más programokra, szuvenírre, még egy utazásra, miegymásra. A fapadosok nagyon sok embernek teszik elérhetővé olyan városok és országok meglátogatását, amik más légitársasággal vagy egyéb közlekedési formával jóval drágábbak lennének. Ha valaki jogosult rá, menjen, és használja a szolgáltatást (kultúrált keretek között), hiszen megfelel a feltételeknek.
A bajom azokkal van, akik nem tanultak meg közösségben élni, és az íratlan szabályokat sem tartják be. Jogos, a reptéri személyzet dolga lenne, hogy rájuk szóljon és kordában tartsa őket, ez sajnos Ferihegyen úgy sikerült, ahogy. Nyilván csak azt tudod kordában tartani ilyen módon, akiben megvan a hajlandóság az eggyütműködésre. Sokan próbálják feszegetni a határokat, de ha rájuk szólnak, észbekapnak, és megpróbálnak viselkedni, csak szükségük vagy minimális fegyelmezésre. És vannak azok, akik "csakazértis" parasztul viselkednek, mert "nehogymá' egy kiscsaj mondja meg nekik", hogy nem kéne egy ember jogosultságával a teljes családot etetni. A posztban pont ez került említésre, hogy "mekkora genyóság már, hogy nem lehet szendvicseket csomagolni az útra", pont ebbe kötöttem bele.

ekat 2018.03.15. 12:02:30

@Semper Fidelis: Akikről beszéltek, az a tényleg nagyon egyszerű réteg, mondhatnám a prolik. De ők ezeket a dolgokat sosem fogják megérteni, mert ők így szocializálódtak. Ami a közé, az az övék, mással kitolni és elé kerülni az ügyes és jó dolog, ami a közé, az az övé, minél többet elvesz / elcsal belóle, annál ügyesebb, ha valamire kifizeti a pénzecskéjét, akkor azért neki toronyóra jár lánccal, stb. Ja és igen, én is rosszulvagyok, mikor előkapja a vonaton az első percben a rántotthúsos vagy kolbászos szendvicsét. :) De mondjuk a moziban se dob fel a nachos szószának az átható szaga, mégis bevett dolog.

De a dolog nem úgy működik, hogy kispénzű = proli, és úgy meg pláne nem, hogy kispénzű = proli = fapados utazó.

2018.03.15. 12:18:41

@altimus: biztos nagyon jó, de én akkor sem szeretem, ez szerintem ízlés dolga. Akkor sem szerettem amikor itthon életem, nem szeretem, van ilyen, miért nem lehet ezt elfogadni.
ha jövök haza mindig hozok magammal, vagy Knäckebrot.

2018.03.15. 12:27:58

@Ritter Judit: magyarokkal reggeliztem egy szállodában, jobban mondva, csak kávéztam mert nagyon másnapos voltam és épp azon gondolkoztam hogy nagyon ciki lenne-e ha harmadszorra is vissza mennék kávért, amikor leült mellém egy utitársam megpakolt tálcával. Ezt mind megakarod enni? Nem. becsomagolom. - minek? ma városnézni megyünk, és nem túrázni. Előszön nem is értettem, hogy mi van, túl régen élek ehhez külföldön, Eltelt is kis idő mire megértettem, hogy mi van. :)

VáradiJános 2018.03.15. 12:32:57

@irdesmond: és lehet, hogy még iszákos is volt a rohadék magyarja

ekat 2018.03.15. 12:40:44

@irdesmond: Mivel aránylag sokat éltem Németo.-ban, régen én is mindent hozzájuk hasonlítottam, és sokszor szégyelltem magam a magyarokért / helyett / nevében. De mióta voltam egy német szervezésű háromhetes buszos társasúton az USA-ban, megnyugodtam. :) Ugye ilyenre csak kispénzűek mennek :D, főleg keletnémetek voltak, meg osztrák... izé... gazdálkodó, svájci kamionsofőr, ilyesmi. Kétparti út volt (közben repülővel) rengeteg várossal, szállodával és reggelivel, és sok más turistacsoporttal is találkoztunk, főleg franciákkal. Na és akkor megnyugodtam, mert akkor derült ki számomra, hogy az egyszerű emberek mindenhol ilyenek: csomagolták a kaját, tolakodtak, foglalták az üres asztalt előre, előreálltak ismerőshöz a sorba, stb. Mi voltunk a férjemmel a csoportban a kultúremberek. :D

alalala 2018.03.15. 13:26:55

@karirobi: "aki dolgozik a pénzéért és nem csak az ölébe hullott, az nem fog csak azért más légitársasággal menni mert utálja a fapadost"

Én dolgozok a pénzért és nem megyek fapadossal, mert nekem megér annyit a kényelmem (jobb kiszolgálás és kevesebb útitárs).
Kinek mi a fontos ugye. Van aki inkább szép autóval jár én meg inkább szép helyen lakok.
Persze a fapadosnak is van nálam létjogosultsága. 1-2 órás utaknál ki lehet bírni és ha az a jobb választás, akkor azzal megyek én is. Legalábbis ha csak a repülésről beszélünk. Pesten egyszer szálltam fel fapadossal, soha többet nem fogok, mert az az istálló nem nekem való.
Egyszer majd, ha egy sok fős családdal kell elrepülnöm messzire, akkor valószínűleg másképp fogom látni, mert - mivel dolgozok a pénzért - nem mindegy, hogy pár heti vagy pár havi fizetésem megy el csak utazásra, de amíg nem ezen múlik, addig inkább fizetek a kényelemért.

ételizésítő 2018.03.15. 13:48:48

@altimus:
Nem tudom, kenyérben (szerinted) mi a világszínvonal, de a régi parasztkenyérhez hasonló igazán jó kenyeret kb. csak a Lipótikban lehet kapni, és mivel nem egy helyen sütik, még azokban sem mindenhol.

Olyat, amire az egykor pék nagyapám is azt mondta, hogy na, ez kenyér.
Ja, és az még 1 hét múlva is kenyér, nem kő vagy penésztelep.

Pedig mivel kenyérmániás vagyok, elég sokfelé és sokfélét próbáltam Budapesten.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.03.15. 13:51:37

@ekat: Végre valaki, aki kimondja. Mert itt az önostorozásra még rá is játszik a globalista média nyugaton-minden-jobb ismételgetése. És sokan elhiszik, hogy mindenki mennyire kultúráltabb, mint a magyarok.

ételizésítő 2018.03.15. 13:59:41

@Norx:
És nem volt ott a mutatóujjad sem?
Már csak a pórul járást illetően.

(Se fakanál az első háztartási boltban.)

Mondjuk ezért (is) jó, hogy újabban csavarós kupakúak a borok. Hogy a hozzád hasonló leleményes emberek se maradjanak szomjan. :-)

@tompus:
A 32 lapossal?
Az mindig van nálam.

@A net kukaca:
Mi azért adtunk pénzt a Wright-fivéreknek a kísérletekhez, hogy legyen valami értelme a tagkártyánknak, ne csak üljünk ott a váróban, mint addig, aztán meg az ökrösszekérrel kelljen továbbmenni azzal a Petőfi nevű kellemetlen nyikhajjal.

Attila Racz 2018.03.15. 14:02:58

@Irwine: En is igy jartam, nekem angol platina dombornyomott Master Cardom van. A Lloyds bank ezt zold szinben adja ki es a recepcios csaj azonnal szikrazo szemekkel nezett ram, h ide csak arany vagy platina Mastercardos mehet be. Kozoltem vele, h ez Platina. Erre aki ott volt mindenki elkezdte vizsgalni a kartyam, majd az egyik elegedetten bokott ra es kozolte "Nem Magyar". Erre neztem nagyokat, majd vallat rantottam es kimentem.

Mondjuk en akkor abban a tevhitben voltam, h ott is fizetni kell azert amit fogyasztasz, szamomra csak a kenyelmesebb uloalkalmatossag miatt volt csabito, h bemenjek, igy, h ingyen vannak a dolgok, nem is gondoltam, igy szamomra kicsit elfogadhatobb, h miert nem engedtek be.

Amugy meg kenjek a hajukra az egeszet, a Liszt Ferenc egesz elmegy kategoriaju repter siman talal az ember helyet ahol tudja varni a gepet.

ételizésítő 2018.03.15. 14:10:29

@alalala:
Menj be egyszer a Szigeten a VIP-be, ha akarsz míves taplógyűjteményt látni.
És a többség valami kormánymaffia-ismerősökön hirtelen meggazdagodott, 70-es IQ-jú talajvíz (mert ez is alulról tört fel hirtelen; prolit nem mondanék, a prolik az öntudatos, keményen dolgozó, ámde szarul fizetett gyári és egyéb nem földművelésből élő munkások.)

Az ott dolgozó pultosok tudnak mesélni...

Az első néhány évben még nem így volt, de mióta minden szponzor meg a franc tudja ki VIP-belépőt kap, és oszt ki az arra érdemes alkalmazottaknak - amit az aztán a neten elad negyedáron -, hát, húbazmeg... Nekem is volt többször, de az utóbbi években már max. azért mentem be, ha valami ismerős melózott ott, beszélgetni, jóval éjfél után, mire a taplók hazamennek. A legutóbbi években meg már a Szigetre se, valami borzalom lett.

FayRodisz 2018.03.15. 14:17:26

Hubanyek. Mindig jó látni, hogy az emberek befizetett adója jó helyekre kerül. Gondolom nálad is van a parlamenti képviselői budikból ellopott takarékos izzókból, mi másért kellett ilyen gyorsan eltüntetni amit írtam...
Használd egészséggel, remélem amikor kiég a seggedbe dugod fel, hogy még utána is érezd a lopás ízét.

ételizésítő 2018.03.15. 14:22:30

@ekat:
Mivel ezek hosszú utak, vigyél magaddal egy nyelvtankönyvet meg egy helyesírási szabályzatot.
Pl. hogy megtanuld a különbséget a minthogy és a mint hogy között, meg hogy a Lufthansával miért nem Lufthansa-val.
stb.

Van fapados változatban is (ingyen) a MEK-en.

"természetesen megdolgozom a pénzemért"
Gondolom, egy irodában végzel valami kőkemény aktatologatós melót egy multinál, jó pénzért. Kurva kemény meló lehet.

@irdesmond:
Hátbazmeg, ha neked a Knäckebrot a kenyér... Csak sajnálni tudlak.

Gipsz Ferenc 2018.03.15. 14:33:20

@Panna Anna: Aki kicsit is igenyes, az a sajat szakacsa altal keszitett 7 fogasos ebedet a magangepen fogyasztja el. Repteri varokba es Michelin csillaggal nem rendelkezo ettermekbe csak az igenytelen prolik mennek.

Tsteinar 2018.03.15. 14:37:47

@ételizésítő: Mert csak az a munka, ha valaki arkot as vagy csak siman irigykedsz, hogy van penze?

capacete 2018.03.15. 14:50:34

@Meister: Na jó, ezt a hülyeséget sürgősen felejtsétek el!
1. A minőségromlás kb. 5 évvel ezelőtt kezdődött. Akkor még a Leroyból szállítottak oda kajákat, onnantól kezdve jöttek a borzalmas szendvicsek. Ennek semmi köze a Wizzair kártyákhoz.
2. A Wizzair kártyások jó része - köztük én is - volt City bankos, akiket akaratuk ellenére raktak ide. A City banknál pöttyet magasabb elvárások kellettek a premium kártyához, úgyhogy nem kellene ezt a "Most szabadultak oda a wizzairesek" c. városi legendát terjeszteni.

horvathviteztamas 2018.03.15. 15:09:24

Anyád meg a gyökér felmenőid a horda...kretén....

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2018.03.15. 15:32:43

@capacete: én is a Cititől lettem átrakva, és lettem Wizz Air kártyás. Azt nem tudom, előtte hány WizzAir kártya volt forgalomban...

Egyébként tényleg a LeRoyból hozták, még a szusit is...

blöff 2018.03.15. 15:55:26

Bírom azt, hogy ha egy egyén kapzsi, ócsójános, akkor azt teli megvetéssel nézzük, de ha egy cég csinálja ugyanezt, szaroskodik, minden fillért lehúz az utastól, azt progresszív üzleti szemléletnek nevezzük.
Mi lenne, ha nem kettős mércével mérnénk és a ún. költséghatékony, utasokat leszaró, otthagyó fillérbaszó cégeket is ugyanígy egy kalap alá vennénk?
Egy embernél elvárjuk, hogy ne csak a maga kicsinyes hasznát nézze, de egy cégtől, emberek csoportjától, a mögötte lévő tulajdonostól már nem? Azt már tiszteljük?

zuhanorepulesss 2018.03.15. 16:13:42

A cititől átpakolva az Erstéhez, kéretlenül én is kaptam egy ilyen kártyát. Aztán egy ügyintézésnél nem voltak túl segítőkészek, vágtam be a pulton, hogy csak úgy füstölt. Pedig ha tudom, hogy bemehettem volna foogyasztani...akkor is.
Nem járok fapadossal, ha a család normálisan akar utazni, ugyanannyira jön ki a jegy, akkor meg inkább az Airfrance vagy a Lufthansa.
Akinek meg az utazás mellé nem futja arra, hogy beüljön a Skycourt-ön egy kávéra, teára vagy a gyereknek szendvicsre, valóban, maradjon otthon.

Peetee 2018.03.15. 17:01:33

@Cormorant: Ha valóban éhes/szomjas lettél volna, találtál volna kedvedre való ételt/italt. De Te a fikázásért mentél, küldetésedet teljesítetted, gratulálunk!

ételizésítő 2018.03.15. 17:06:16

@Tsteinar:
Próbáld ki, koma, aztán majd utána nyilatkozz arról, mi a kemény munka.

Mert nem, az aktatologatás nem az.

@blöff:
Eleve vicces olcsójánoskodásról beszélni egy fapadosrajongó blogon.
Kiszól a lyuk a gödörből?

@zuhanorepulesss:
Csak érdekelne, hogy a Skycourt miért -ön ragot kap.
(Mondjuk az is, hogy miért kötőjellel.)

Gipsz Ferenc 2018.03.15. 17:32:57

@ételizésítő:
"Próbáld ki, koma, aztán majd utána nyilatkozz arról, mi a kemény munka."
Mindenkinek az a nehez, amit csinal. Amit a masik csinal, az bezzeg konnyu. Osszetennem a ket kezem, ha csak egy asot kellene emelgetnem egesz nap. Tudod milyen szar dolog azzal fekudni es kelni, hogyha egy aktat nem pont oda tolok, ahova kell, akkor puff 200e Euros kar meg kodber.

"Csak érdekelne, hogy a Skycourt miért -ön ragot kap.
(Mondjuk az is, hogy miért kötőjellel.)"
Gyanitom, hogy legyen mit kerdezned.

Cormorant 2018.03.15. 17:39:14

@Peetee:
Az igazsag inkabb az, hogy te egy nagy budos troll vagy, aki akkor elvez el, ha naponta legalabb egy emberbe belerug.
En oszinte velemenyt irtam es azt is megirtam, hogy utoljara voltam ott.
Az pedig kulon szanalmas, emberi alja, ha valaki azert megy oda, mert ehes. Zabalj otthon!
Soha nem megyek ehesen egy repteri varoba, hanem azert, hogy nyugodtan, a hozzad hasonlo ehenkoaszoktol mentes kornyzetben toltsek el egy nyugodt orat es ekozben nyilvan megkostolnek egy-egy kulonlegesseget es meginnek egy kortelevet.
Szerencsere nekunk mar nem lesz eselyunk ott talalkozni, de vigyazz, ha kiszakad a zacsko a zsebedben, kifolyhat a finom majonezes sali! Vegul is nem gond, legfeljebb majd rakened az elozo esti svedasztalbol maradt disznosajtra.
Nyugodtan trollkodj es szemelyeskedj tovabb, ezzel is szeretnek hozzajarulni az esti maganyos kalandjaidhoz.

Tsteinar 2018.03.15. 17:44:02

@ételizésítő: szoval csak irigykedes volt, igy ertheto.

Gipsz Ferenc 2018.03.15. 17:56:12

@Semper Fidelis: Bocs, angol helyesiras ellenorzo mellett csak ennyire telik. A lenyeg az, hogy atment es erted azt, mit irni. es a kommunikacionak ez celja.

www.youtube.com/watch?v=N4vf8N6GpdM

N. Barbie 2018.03.15. 18:10:58

@ekat: Na vegre valaki, aki konkret peldaval leirja, hogy prolik mindenhol vannak. A gyomrom fordul fel a "tipikus magyar"-ozo nimandoktol, akik jellemzoen csak azert tipikus magyaroznak mert eletukben nem lattak mas nepeket kozelrol.

ételizésítő 2018.03.15. 18:17:44

@Gipsz Ferenc:
"Osszetennem a ket kezem, ha csak egy asot kellene emelgetnem egesz nap."
Ja, mondod most az íróasztal mellől. De ha valóban ezt kéne tenned egész nap, nem a kezed tennéd össze, hanem összeesnél.
Tudom, mindkettőt csináltam.

Ez a kodber egyébként kódbér vagy ködbér akar lenni? Mármint hogy a kódért vagy a ködért kell fizetni ilyenkor?
Ennyit a felelős aktakukacokról.

@Tsteinar:
Javasolnám megtanulni az értő olvasást. Írott szöveg esetén nagyon hasznos tud lenni. Neked láthatólag még nem megy.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2018.03.15. 18:43:17

@ételizésítő: A Lipótiban megkapod a szocializmusban megszokott nagyipari kenyeret, hogy nosztalgiázhass. Bónuszként a legtöbb termékük ehetetlenül száraz.

@Attila Racz: Kint van a bejáratnál az elfogadott magyar kártyák képe és mellette a szöveg, hogy külföldi kártyát egyedi elbírálás alapján fogadnak el.

@capacete: A Leroy melegszendvicseiből is bőven volt ehetetlen, ráadásul az is csak az első hónapokban volt ingyenes, utána fizetni kellett érte.
A változás pedig tényleg annyi, hogy az Erste Wizz-kártyásait is beengedik, mert aki citibankos volt, az korábban is bemehetett.
Amúgy Citi és nem City :)

@zuhanorepulesss: Az Air France és Lufthansa jóval kevesebb helyre repül Budapestről, mint a Wizz Air.

Gipsz Ferenc 2018.03.15. 18:44:44

@ételizésítő:
"Osszetennem a ket kezem, ha csak egy asot kellene emelgetnem egesz nap."
"Ja, mondod most az íróasztal mellől. De ha valóban ezt kéne tenned egész nap, nem a kezed tennéd össze, hanem összeesnél. Tudom, mindkettőt csináltam."
Mindkettot csinaltad, azaz probaltal asni aztan osszeestel? Tiszteletet parancsol, hogy nem felsz felvallalni. En szerencsere meg nem estem ossze, bar volt mar, hogy a 28. oraban kicsit gorongyos volt az iroda padloja. De, ha mar ott voltam es par szazan szamitottak arra, hogy idoben, jo helyen talaljak az aktakat, akkor megcsinaltam a 4. muszakot is folyamataban.
Aki elment aztan masnap bejott, az csak annyit latott, hogy ott vagyok meg a gepet pufolom, meg, hogy mennek a dolgok. De arrol elkepzelese nem volt, hogy miert vagy hogyan. Majd legkozelebb, amikor a fel gyartas odaall elem es keri a muveleti leirast meg az utasitasokat meg a beallitasokat, akkor finoman megmarkolok egy asot, aztan annyit mondok nekik, hogy "en mentem asni, ti meg oldjatok meg az eleteteked, DE JO LEGYEN AM!". Aztan lelepek.
De mint mondtam, mindenkinek az a nehez, amit o csinal es amit mas csinal az mindig konnyu. A szomszed kertje is mindig zoldebb es nyugaton a kerites is kolbaszbol van.

qwertzu 2018.03.15. 19:00:26

"A másik, ami feb....a a vérnyomásom a sztratoszféráig, amikor felszállás/indulás után (hatalmas trend vonaton, távolsági buszon is) a rüszügyík veszi elő a fokhagymás lángost meg a kolbászos szendvicset, és nekiáll falatozni, majd elégedetten böfög, s a gyomra kipárolgásával megörvendezteti utastársait is. "

@bazzgeth: A fentire reagáltam. A vonaton, vagy bármilyen nem helyi közlekedésen kajálás teljesen elfogadott társadalmilag. Csak mondom.

A fapados éra előtt bármilyen repülőúton szolgáltak fel kaját, én pl. Korfura menet is kaptam, pedig természetesen ki lehet bírni. És gondolom, hogy az Emirates pl. a mai napig szolgál fel kaját minden rövid járatán is. Tehát nem lehet azt mondani, hogy egy rövidebb úton nem illene enni, tehát egy vonaton is teljesen normális kajálni.

Az, hogy te ezt zavarónak éled meg, még nem lesz bunkóság.

Deal with it.

easy mango 2018.03.15. 19:04:18

Hova a nyélbe repültök ti, hogy nem bírtok ki pár órát kaja nélkül? Ha meg bélpoklos vagy, akkor pakolj otthon, vigyél egy banánt, igyál egy smoothie-t, némi csokit....
A vip szolgáltatások nagyrésze többnyire az átlaghoz képest néhány százalékkal jobb/tartalmasabb élményt ígér, jelentős felárral. Általában pont azoknak szól, akiket elvarázsol a kecsegtető lehetőség.
Komikus a szórakozóhelyek vip részlege, a niemand kártyákhoz nyújtott -valójában piszlicsáré- “exclusive” szolgáltatás, stb.
És sajnos tényleg az van, hogy bizonyos nemzetek kedves utasai másképp viselkednek, mint más nemzetek utasai.
Az oroszok legendásan antiszociálisak, hangosak, tapintatlanok. Sok ázsiai nem ismeri a sorbanállás fogalmát sem, nemhogy a kivitelezés mikéntjét...
Bizonyos jelenségek egyértelműen megfigyelhetőek pl. A check-in pultnál, vagy a bőröndös futószalagnál érkezéskor. Nézd meg hogyan viselkedik a tömeg egy Heraklion-Budapest és egy Zürich-Budapest bőröndjeinek felvételekor....

somlobodog 2018.03.15. 19:06:37

@Gipsz Ferenc: ködbér. Bazmeg. :))) te maximum akkor tologatsz aktát mikor este letorlod az asztalát valakinek. KÖDBÉR:)))) sírok komolyan

capacete 2018.03.15. 19:13:45

@Étteremkritikus: Melegszendvicsekre nem emlékszem, de az biztos, hogy ezerszer jobb volt a színvonal még 5 éve, mint most, és ez nem a wizzairesek megjelenése miatt történt. A váró színvonala folyamatosan zuhan, ezen a potyázók megjelenése már nem ront sokat.

Etniez 2018.03.15. 19:27:33

@Online Távmunkás: www.wikihow.com/Open-a-Wine-Bottle-Without-a-Corkscrew

Sört meg tényleg akármivel ki lehet nyitni. Odarakod bármihez a szélét és finoman leütöd-lenyomod.

midnightcoder2 2018.03.15. 19:36:47

@capacete: Nagyon egyszerű. Volt valahol egy menedzser, aki elgondolkodott, hogy hogyan lehet növelni a cég profitját. És a gondolatot tett követte. És mivel látták, hogy ez jó, továbbvitték a dolgot. Így működik a kapitalizmus, legalábbis mostanában.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.03.15. 19:39:48

@ordasbacsi: csak sony az, de az árából mehettünk volna vagy három szép kanyart, szóval annyira nem voltam boldog, amikor megvette. :)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.03.15. 19:41:18

Borzasztó, időnként mennyi szövegértésre képtelen, de hatalmas arcú paraszt szabadul be ide kommentelni.

ételizésítő 2018.03.15. 19:57:32

@Fillér B. Gusztáv:
Ja. És mennyi ilyen ír ide cikkeket...

Etniez 2018.03.15. 20:38:33

@bazzgeth: De ennék egy jó kolbászos szendvicset :D

Etniez 2018.03.15. 20:48:01

@megamovieboy: Jaja. Én is elhittem, amíg nem költöztem 7 éve Londonba.

Akkor megtanultam, hogy az angol prolinál nincs lejjebb ;)

easy mango 2018.03.15. 21:43:38

@Etniez: vajas zsömlén zöldpaprikával...

Az angolok tényleg kemények tudnak lenni, főleg ha utaznak. A fantáziadús öltözetű, többnyire disztingvált, vonulós legénybúcsúzás, mint angolszász hagyományt, sok budapesti ismerheti már például. De Korfun mentem át valami déli városkán, ahol a főút mindkét oldalán csak bárok és diszkók voltak. Kizárólag angolokkal tele. Délután négykor már mindenki csábosan lejtett a kricsmik között, megmagyarázhatatlan koreográfia szerint. Az utcán százméterenként a szórakozóhelyek között, meg volt egy csomó elsősegélyhely. Angolul beszélő személyzettel, neonreklámokkal, vagy 30 a településen. Mindenesetre konkrét!

Egy topikot megérne a síhütték teraszán, a svédasztalos reggeliből barkácsolt, becsomagolt szendvicsek, és csapból utántöltött víz, pet palackból elfogyasztása, űzött vadként habitus is.

jjoey 2018.03.15. 22:04:17

Szanalmas hova zulott a varo, de fapad gondolom tapsikol, mert burzsuj. Meg jajdejo a Malev is. Igen, az, mindketto burzsuj volt, mert szinvonal es hatarido. Nem leszarom, mert ennyiert orulj, hogy van. Nezopont. De mogyoroert mokus jar. Aki havonta 2x, 4x, Yx repul es nem a vicc er jarataival es esetleg meg nem is minimalberes, talan elvarhatta a multban az mc varo xlcusive mivoltat, hamar premiumnak irjak magukat. Mai tapasztalat, hogy ismet kifordul, masikba atmegy, a Bank fizet. Hja lassan a banki kerdes az lesz, fizet vagy megvon es elveszit. Ennyi. Penz beszel, kutya ugat. Penz itt van.
Azt a marketyint vezetot aki raszabaditotta egy fapad ugyfelkoret eg xclusive varora meg hagyjuk, szakmailag 0. Bar lehet, fiatal es tapasztalatlan, de olcso. Nekik is sokba fog fajni, ha a Bank radobben, eleg az alap es a premiumkartya dijbol lehet adni prioeity pass-t is. Na akkor lesz baj. Utobbi a piros asz, a mostani a makk nyolcas.

jjoey 2018.03.15. 22:05:28

@easy mango: gondold el, fel barpaon atmennek, leendo asszonyainkon. N migransok ok?

jjoey 2018.03.15. 22:08:49

@easy mango: tod, van aki dolgozik. Ezert utazik. Amikor atment a szekun es van pl 30 perce, dolgozik. Ezt nem lehet ocsojani mellett. De hat ezert van az, hogy van aki netto 400€ert van aki 4000€ert dolgozik.

easy mango 2018.03.15. 23:26:32

@jjoey: persze, értem én, hogy ezzel a lounge veszít a színvonalából, meg az eredeti funkcióiból, erről szól a poszt.
Ezért baj, ha tudomisén, húszezer ügyfél helyett megemelik ezt a számot, mondjuk nyolcvanezerre. Nagyobb a merítés.

ComLo 2018.03.16. 09:37:17

@Kánikula: Köszi de már többen leírták. Mint mondtam nem néztem utána, naívan azt feltételeztem egy nemzetközi cég, egy nemzetközi reptéren, a világ bármely platina mastercard hitelkártyáját elfogadja. De mint azt mástól megtudtam álítólag ez a bevett gyakorlat világszerte.

2018.03.16. 10:33:57

@ételizésítő: hát sajnáljál is, mert az élesztős fehér kenyértől fáj a gyomrom, a zsemléről már nem is szólva. Úgy hogy nem fogok e miatt a kardomba dőlni. Szeretem a Knäckebrotot kb 40 éve ezt eszem, akinek meg nem tetszik az bekaphatja

ételizésítő 2018.03.16. 15:23:30

@Étteremkritikus:
"A Lipótiban megkapod a szocializmusban megszokott nagyipari kenyeret, hogy nosztalgiázhass."
Hát nem.
A Lipóti kenyér csaknem olyan, mint a régi házi parasztkenyerek. Az, hogy neked halvány fingod sincs róla, miről beszélsz, mert valószínűleg se parasztkenyeret nem ettél még, se a szocializmusban nem éltél, más dolog.

"Bónuszként a legtöbb termékük ehetetlenül száraz."
Nem tudom, a többi terméküket nem szoktam venni.

bazzgeth 2018.03.16. 15:26:54

@qwertzu: "A fentire reagáltam. A vonaton, vagy bármilyen nem helyi közlekedésen kajálás teljesen elfogadott társadalmilag. Csak mondom."

Nem a kajálással magával van bajom, egyen, ha akar, de azt is lehet kulturáltan csinálni. Amikor az istenbarma csakazértis háztáji rottyot meg erjesztett bizbaszokat kajál, amik átható szaggal rendelkeznek, attól durran el az agyam.
Utaztam rajtam kívül csak franciákkal teli repülőn Bordeaux és Párizs között, egy kivétellel (na ki volt az?) mindenki fokhagymát szopogatott. Valahol Poitiers környéként akartam megkérni a stewardess-t, hogy ugyan, nyisson már ablakot, mert elviselhetetlen volt a levegő.

Dohányzás ugyanez, aki akar gyújtson rá, de ne kényszerítsen másokat arra, hogy a kipárolgását inhalálják. Mondom mindezt elég erős dohányosként, de a közvetlen munkatársakat megkérdeztem, hogy mennyire zavarja őket, amikor meg repülővel, busszal, vagy bármilyen más közlekedési eszközzel utazom hosszabb távon, akkor kibírom a rágóval/e-cigivel/tapasszal, mert tudom, hogy elég sokan vannak, akiknek kellemetlen lenne a szagom.

ételizésítő 2018.03.16. 15:33:02

@Gipsz Ferenc:
Magyarul eddig csak irodai munkát végeztél, és szerinted 28 órában tologattad az aktákat, hú, de fárasztó...
(Azt mondjuk biztos nem látták, mennyit aludtál közben.)
Röhejes vagy.

Ja, neked is csak azt tudom javasolni, tanuld meg az értő olvasást meg a magyar nyelvet, most láthatóan még egyiknek sem vagy a birtokában.
Hátha meg aktatologatás mellett is. Bár ha eddig nem sikerült...

@qwertzu:
Még a Budapest-Bécs járaton is volt kaja, vicces volt, hogy a gép még javában emelkedett, amikor a sztyuvik elkezdték kiosztani, hogy mindenki megkapja, meg leszállás előtt még össze is tudják szedni a tálcákat.

@irdesmond:
Bocs, azt nem írtad, hogy tisztességes kenyeret nem ehetsz.
Amúgy meg kapja be neked a fogaskerék. Többször is.

ételizésítő 2018.03.16. 15:38:14

@bazzgeth:
Nem akarlak elkeseríteni, de ha dohányos vagy, pláne erős dohányos, akkor - egy nemdohányzónak - elég kellemetlen a szagod alapból, mert a bőrödön át is párolog ki. És a melletted ülő ezt érzi.

Tudom, volt olyan csajom, aki dohányzott, és zuhanyzás után is kellemetlen dohányfüstszagú volt a bőre, egy idő után nem bírtam. Azóta dohányos csajjal nem is próbálkozom.

Arról nem is beszélve, hogy a ruhád mennyire dohányfüstszagú nagyjából a felvételét követő első cigi után.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2018.03.16. 19:27:05

@ételizésítő: Szerintem te se ettél házi parasztkenyeret az utóbbi évtizedekben, ezért hiszed el a Lipóti reklámszövegét, mint sok pesti :(

A dohányosok szagánál egy rosszabb van, aki dohányzik és kávézik egyszerre.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2018.03.16. 21:02:02

@irdesmond: Az már régen rossz, ha egy kenyérbe élesztőt raknak :( Próbálj minőségi pékségekben kenyeret venni.

qwertzu 2018.03.17. 09:34:40

@bazzgeth: "Utaztam rajtam kívül csak franciákkal teli repülőn Bordeaux és Párizs között, egy kivétellel (na ki volt az?) mindenki fokhagymát szopogatott."

Tehát az étkezés ezen formája teljesen elfogadott társadalmilag. Szokj hozzá.

qwertzu 2018.03.17. 09:40:53

@Étteremkritikus: A lipóti parasztkenyere az egyetlen széles körben elérhető, ehető, stabil minőségű és megfizethető kenyér az országban.

Budapesten (és biztos néhol vidéken is) vannak lokálisan jobbak, drágábban.

ételizésítő 2018.03.17. 14:58:37

@Étteremkritikus:
Az utóbbi évtizedekben nem, de gyerekkoromban sokat, ráadásul mint írtam, nagyapám pék volt, és mikor vittem neki Lipótit, hogy szerinte milyen, neki is az volt a véleménye, hogy már majdnem olyan, mint a házi kenyér volt. Pedig lehúzott a szakmában közel 50 évet (az inaséveket is beleszámolva), valami fogalma talán lehetett arról, milyennek kellene lennie a kenyérnek (sajnos, már nem él). Valamivel talán több, mint neked.

És írtam is, hogy nem mindenhol jó a Lipóti, mert több pékség süti, régen még tényleg Lipótról hozták az akkor még csak 2 meglévő pesti boltjukba, az jó volt, és egy-két pesti boltjukban most is jót árulnak.
De ettem már én is olyat, ami szappanos (állagú) volt, meg csomókban volt a liszt a közepében, nem volt jól meggyúrva. Lehet, hogy te csak ilyennel találkoztál.

ételizésítő 2018.03.17. 15:01:08

@qwertzu:
Ha Budapesten vannak jobbak, mondhatnál néhány helyet, hogy hol, kipróbálnám.
Mert sok nagyra tartott pékségnek is elég szar kenyere van Budapesten. Kenyérimádó vagyok, elég sokat kipróbáltam, volt, amiért átmentem a város másik végébe, de nem érte meg.

Budapest a kutyaszar városa 2018.03.18. 14:06:15

@ételizésítő: A Príma pékségben (nem tévesztendő össze a CBA álnevével) lehet kapni jó minőségű kenyeret. A legjobb a bajor rozskenyér, de ha te a fehérhez ragaszkodsz, a Kárpát kenyér és a házikenyér is nagyon jó minőségű lehet számodra.

ételizésítő 2018.03.18. 16:16:36

@Budapest a kutyaszar városa:
Köszi, keresni fogok egy ilyet és kipróbálom.

kuf 2018.03.24. 11:56:47

Eltűnt a kommentem.. szóval azt lehet tudni,h egy Hitelkártyával 1 személy jogosult bemenni a lounge-ba? Nem harácsolásra gondolok,hanem mondjuk egy feleségre..:)

pstomi Telenor Wallet-es megoldása nekem sántít, használtam már korábban is az app-ot,de nincs benne Coupons menü.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2018.03.24. 17:05:27

@kuf: Nem tud bemenni más veled, elvileg gyerek sem, de mi a hatévessel bementünk, mégis fura, hogy kinn kéne hagyni vagy le kellene perkálni 5000 forintot. De felnőttet nem engednek be pluszban.

DarkWolf 2018.03.27. 21:44:16

@easy mango: az ugye megvan, hogy nem kötelező lounge várókat használnod?

ha meg valaki használja, let them be.

@ételizésítő: oh valamiért érződik az átható irigység a szavaidból. Vannak akik tesznek a sikerért és vannak mások akik meg csak irigykednek.

de az már nagyon gáz amikor úgy fikázol irodistákat hogy alapvetően fogalmad sincs hogy az általad úgy lenézett irodakukacoknak keze alatt a felelősség is nagy, és nemcsak abból áll az egész napjuk hogy facebookon lógnak.

DarkWolf 2018.03.28. 09:37:35

@kuf: ez nem egészen így van viszont, a premium longue honlap szerint egy felnőtt ember behozhat magával 1 vendéget ÉS egy 18 év alatti gyereket

Minden további plusz személynek perkálni kell
süti beállítások módosítása