FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Bukhat a Ryanair: vizsgálat indul a szándékos szétültetések miatt

2018.02.04. 00:06 Fillér B. Gusztáv

Na végre: rácuppant a brit polgári repülési hatóság az utasok szétültetős szívatására, bejelentették, hogy vizsgálatot indítanak. 

A CAA közleménye alapján mondjuk inkább kínosan fészkelődni van kedvünk. Tisztában vannak a problémával, erre jól lekutatták a dolgot, megkérdezték az utasokat. Ebből az jött ki, hogy minden megvizsgált légitársaságnál van nagyjából 15 százaléknyi marha, aki azt válaszolta, hogy őt bizony szétültették, mert nem fizetett. (Az Emirates és a BA is benne van) A Ryanair persze már kimagaslik a maga 35 százalékával, de tekintve, hogy ez a valóságban 100 százalék, az adatot valahol az utashülyeség mérőszámának is tekinthetjük.

Van egy olyan érzésünk, hogy tudják a CAA-nál is, hogy mi a felállás, de még nem mernek nekirongyolni a Ryanairnek. De ha nem tudják, segítünk. Senki nem ültet szét, csak a Ryanair. A többiek csak akkor, ha már tele a gép és nincs más megoldás. Ahogy arról már többször írtunk, a legvisszataszítóbb a Ryanair eljárásában, hogy még le is tagadja a dolgot.

Ezt nem annyira bonyolult ám tesztelni se, csak venni kell két-három jegyet, majd elvégezni a becsekkolást. Szóval reméljük, hogy nem bemondásra vizsgálják majd a dolgot, a Ryanair szóvivője már jelezte, hogy együttműködik, az ő rendszere tiszta és világos, de pont arra nem válaszolt, hogy az algoritmust szándékosan programozták-e át szétültetésre. Az easyJet viszont leírta, hogy másoktól eltérően az ő rendszerük egybe teszi az együtt utazókat, ahogy kell. Ezt mi is megerősíthetjük, mindig együtt ültünk náluk, az elmúlt hetekben is.

A CAA-bejelentés lényege ez:

As part of the review, we will be asking airlines to provide information on their policies and practices.  We will be looking into how airlines decide where to seat passengers that have booked as part of a group and whether any airlines are pro-actively splitting up groups of passengers when, in fact, they could be sat together.  We will not hesitate to take any necessary enforcement action should it be required at the end of the review

Tehát jól megnézik, hogy kinél mi a rendszer és van-e olyan légitársaság,amely akkor is szándékosan szétülteti az utasokat, ha tehetné egymás mellé. A választ tudjuk, de koncentráljuk az utolsó mondatra: nem fognak habozni kényszerítő lépéseket tenni, ha kiderül a turpisság.

Ez jól hangzik, de érdeklődve várjuk mi is, hogy mit tudnak tenni. Vajon milyen szabályba ütközik az, hogy mindenki úgy osszon ülést, ahogy akar? Persze már az is előremutató, ha kiderül, hogy fél éve pofátlanul hazudik a cég. Már tavaly nyáron megjelentek az első cikkek a brit sajtóban a szétültetésekről, de mindig azt mondták, hogy nincs náluk ilyen, csak ha nem megy másképp. Mi magunk és a barátaink tudunk az elmúlt kb 50 utazásunkból 50 esetet, amikor rengeteg hely volt, mégis összevissza lettünk ültetve. 

Egy érdekes adat a mostani anyagból: az utasok 46 százaléka negatívan érzett a légitársaság iránt, amikor megtudta, hogy szétültetik, ha nem fizet. Reméljük ez a szemétség végre tudatosul az utasokban és ha nem más, majd ez a rendszer átgondolására kényszeríti a Ryanairt.

79 komment

Címkék: szétültetés Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr8313631426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.04. 11:31:41

Legfeljebb visszavonják és nagy csinadrattával bejelentik, hogy az utasbarát “Always Getting Better” program részeként ezentúl egymás mellé ültetnek, mert ők jófejek...

BloodOrange 2018.02.04. 12:29:58

Amellett, hogy ritka nagy szemétség ez a rendszer, a saját sztyuvijaikat is megszívatják vele, mert baromi nehéz induláskor leültetni 100+ spontán helycsereberélő embert, akiknek feltett szándékuk, hogy csakazértis egymás mellé üljenek.

tygger 2018.02.04. 12:42:36

most már mindegy, mert augusztusra kifizettük a helypénzt is, de a wizznél amúgy mik a tapasztalatok?

Bicepsz Elek 2018.02.04. 14:34:47

Ez mind szep es jo de en pl ha egyedul utazom mimek vegyek helyjegyet, hogyha valami trampli fillerb..o csalad egyutt akar ulni arra a 2 orara? Hat b..ak meg!! Uljenek csak szepen elkulonitve.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.04. 15:30:57

Jó eséllyel semmi nem lesz a dologból. A Ryanairnek 5 percébe kerül kiiktatni az algoritmusból az átültetést végző részt, és helyreállítani az eredeti, szétültetés nélküli működést.

flybye 2018.02.04. 16:28:02

Nem mondom, hogy utasbarát a tényszerű, de miért tagadná le a pofátlanul a Ryanair?? "Randomly allocated seats" azaz véletlenszerűen kiosztott ülések. Ebből mi nem derül ki?

flybye 2018.02.04. 16:29:38

@flybye: tényszerű = rendszer, sorry

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.02.04. 16:53:01

@flybye: utaspanaszok nyomán többször is konkrétan rákérdeztek újságok, hogy szétültet-e az algoritmus és azt válaszolták, hogy á nem, csak ha nincs más megoldás. ez a hazugság.

@tygger: senki más nem ültet szét, a wizz se.

VaradiJanos 2018.02.04. 18:43:41

R-re ülni lúzer dolog .... ha van más járat.

tygger 2018.02.04. 18:51:06

@Fillér B. Gusztáv: affene. sebaj, két gyerekkel nem akartunk kockáztatni

Róza mama 2018.02.04. 19:21:37

Mi nem érthető azon a fapados filozófián, hogy a cég a lehető legolcsóbban elvisz a célállomásra, cserébe minden extráért fizetni kell??? EZ a fapados modell lényege. Akinek nem tetszik, az fizet, vagy elül magában néhány órát. Ez utóbbi nem fáj.

Bicepsz Elek 2018.02.04. 20:16:36

index.hu/belfold/2018/02/04/liszt_ferenc_repuloter_lopas_del-koreai_nagykovetseg/

bejegyzésben arra hívták fel a Budapestre utazók figyelmét, hogy értékeiket lehetőleg a gépre magukkal vitt csomagjaikban tárolják, valamint azt is kiemelték, hogy az ellopott készpénzért a meglopott utasok nem kaphatnak semmilyen kompenzációt.
"Ez a LEGROSSZABB reptér a világon. A poggyászomat biztonsági lánccal lezárva adtam fel, de megérkezéskor nyitva találtam. Ellopták az órámat, és beletúrtak az úszócuccomba. Dühös lettem, hogy valaki végigtapogatta a bikinimet, az alsóneműmet és a személyes tárgyaimat" – írta később az egyik koreai utas a Budapest Airport Facebook-oldalára.
"Tényleg ez a legrosszabb repülőtér egész Európában, soha ne menjetek ebbe az országba" – reagált kommentben egy másik utas is. A 444 aztán felgöngyölítette az ügyet, és kiderült, hogy a január 19-ről 20-ra virradó éjszakán több külföldi utast is megloptak Ferihegyen, valamint egy magyar házaspárt, akiknek az eljegyzési és a karikagyűrűjük is elveszett.

funfun 2018.02.04. 20:18:49

@Róza mama: Igen, ezt én sem értem. Legyen baromi olcsó, viszont minden igényt kielégítő. Szerintem vagy-vagy. Amúgy Európán belül jellemzően 1-2 órás repülőutakra mennek a legtöbben. Nem hinném, hogy házasságok esnének szét amiatt, mert nem egymás mellett ül férj és feleség.
Sok étteremben külön ára van a köretnek, nincs beépítve a főétel árába. Emiatt vizsgálódott már valamilyen hatóság?

szemétpasi 2018.02.04. 20:24:19

@Róza mama: Ettől nem lesz olcsóbb a cégnek. Másrészt meg fapadossal sok család utazik ahol mindenki jobban jár, ha a hülye kölke pofon távolságon belül van mutter-fater-nek. Tudom demagóg "de hát a gyerekek"-el jönni, de ez esetben tényleg ezért probléma ez a dolog.

Etniez 2018.02.04. 20:42:15

BA 0%. Eddig hétből hétszer egymás mellé kaptunk jegyet, háromszor pedig nem ült senki a harmadik székben, tehát miénk volt az egész sor :D
Mindig a szárnyhoz közel dobott a gép minket, egy fontot nem fizettem az ülésekért. Ráadásul mindig úgy raktak minket, hogy ablak+közép, ahogy szeretjük.

Ryanair Berlinből egybedobott minket (ablak+közép), de vettem elsőbbségit a csomagok miatt, nem tudom az számít-e.
Wizzair-el két éve nem repülök, lógnak 500 euróval és bíróságon van az ügy.

Tsteinar 2018.02.04. 20:51:47

Értem, hogy valahol elég szemét húzás tőlük szándékosan szétültetni, na de könyörgöm nyilván mindenből pénzt akarnak csinálni. Bp-Győr vonatjegy többe kerül, mint kimenni pl Berlinbe. Ha vki ennyire filléres, akkor üljön külön arra az 1-2 órára.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.02.04. 21:12:51

@Róza mama: @Tsteinar:

Az árral nem lehet megmagyarázni ezt a hozzáállást, aki 100 euróért megy velük, ugyanezt kapja.

Egészen más dolog pénzt kérni kiegészítő szolgáltatásokért, mint szándékosan szétbarmolni egy alapszolgáltatást csak azért, hogy pénzt lehessen érte kérni. Pl. a csomagfeladás rendben, aki nem visz, nem fizet. Elsőbbségi, nagy lábtér, ez plusz, fizessen, akinek kell. De átprogramozni a helyosztást úgy, hogy minden párt szétültessen, az kb olyan, mint ha beszálláskor a sztyuvi lekever egy pofont és leköp, kivéve ha fizetsz pár eurót. vagy az étteremben külön asztalhoz ültetnek, ha nem perkálsz a belépéskor a pincérnek.

Tsteinar 2018.02.04. 21:59:32

@Fillér B. Gusztáv: nem hiszem, bár nem tudom, hogy bárhol le van írva hogyha ketten foglaltok akkor egymás mellé kell szólni a helynek.
Nem azt mondom, h szimpatikus amit csinálnak, de azért fizetsz hogy A-ból B-be elvigyenek. Ha egymás mellett akarsz ülni, fizess. Ha le van írva bárhol, hogy egymás mellé kell tenni két embert ha együtt foglalnak akkor jogos a felháborodás. Ha nincs, akkor fáradj a kasszához vagy foglalj BA-t.
Mégegyszer, nem túl jópofa amit csinálnak, de a filléres jegyeket vhol be kell hozni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.04. 22:06:59

@Tsteinar:

Egy dolog az, ha fizetni kell egy plusz szolgáltatásért. Nagyon más dolog azonban az, ha azért kell fizetni, hogy ne basszanak ki veled.

Ha a Ryanairnek pénzébe került volna egy olyan helyfoglaló rendszer kialakítása, amely egymás mellé ülteti a csoportban utazókat, akkor még érthető lenne az eljárás. De jelen esetben azért fizetett pénzt (még ha csak a programozók szokásos havi fizetését is), hogy SZÉTültesse őket, hiszen meg kellett változtatni az eddig egymás mellé ültetős rendszert.

Tsteinar 2018.02.04. 22:31:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: az kb semmibe sem kerül nekik, aki ezt karban tartja és ért hozzá, úgy 5 perc munka átírni a code-ot és kivenni egy conditiont belőle.
Ha eddig is megtehették volna, hülyék hogy nem ezt csinálták. Ha most is le van írva bárhol, hogy egymás mellé kell szólni a jegynek, akkor jogtalan.
Vhol ez egy plusz kényelmi szolgáltatás, hogy egymás mellett ülj a csajoddal, haveroddal. Akinek nem tetszik amennyiben nem jogszerűtlen - hangsúlyozom nem ismerem a szerződési feltételt - az repüljön mással, vagy ne legyen ennyire sóher. Aztán a piac eldönti, hogy melyik társaság jön ki jól ebből.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.02.04. 22:46:50

@Tsteinar: látom sikerült megérteni amit írtam. az sincs benne a szabályzatban, hogy nem csuláznak le, meg nem tesznek rágót az ülésedre, csak ha fizetsz érte. javasold ezeket is, hiszen elvisznek A-ból B-be.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.04. 23:00:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Nem érted, de mindegy. :( Ilyeneknek is kell lenniük.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.04. 23:14:25

@Tsteinar:

"Ha le van írva bárhol, hogy egymás mellé kell tenni két embert ha együtt foglalnak akkor jogos a felháborodás. Ha nincs, akkor fáradj a kasszához vagy foglalj BA-t."

A Ryanair következő fizetős extra szolgáltatása az utazás közbeni levegőellátás lesz. Mivel nincs benne az utazási feltételekben ill. az ÁSZF-ben, hogy a Ryanair köteles az utasokat levegővel ellátni, sőt még az sem áll benne, hogy az utast köteles élve eljuttatni a célállomásra, 2018. március 1-től a cég csak külön díjfizetés ellenpében teszi lehetővé utasainak a lélegzést (a gép belsejében ezentúl 1000 helyett csak 337mbar lesz a nyomás). Aki leperkálja a plusz díjat, az kap egy oxigénpalackot. Aki nem, az a Ryanair különleges figyelmessége jóvoltából INGYEN élvezheti a csak a Mount Everest csúcsán, csak a profi hegymászók által megtapasztalható egészséges magashegységi légnyomást.

Tsteinar 2018.02.05. 07:50:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: az igazi fillerbszó mintapéldánya vagy. Pár ezer forintért elvisznek és picsogsz, hogy 1 óráig más mellett kell ülni, brühühű. Lehet mással menni, ha nem tetszik az üzletpolitikájuk. Aztán, ha nem csökken igy se a forgalmuk, ne csodálkozz, ha más is kitalálja.
Autópályadíjat fizetsz? Pedig régen ingyen volt...

Tsteinar 2018.02.05. 07:57:47

@Fillér B. Gusztáv: szerintem az ilyesmi, amúgy pont benne lehet, hogy tiszta körülményeket kell biztosítani, de ti vagytok a nagy filléres szakértők, nézzetek utána ha ennyire fáj 1000 forint. tényleg nem érzed, hogy mennyire rossz példát hozol fel?
Értem, hogy divat ryant fikázni, de Inkabb kezdj azon aggódni hogy mikor veszi át a többi low cost.

Josagos 2018.02.05. 09:04:29

Annyi kellene csak, hogy járatonként 5-6 gyerekes - lehetőleg kisgyerekes család hegyja hogy szétültessék őket, ha már ez a policy. Aztán ordítson a sok pulya a policynak megfelelően...
Hamar abbahagynák.
A többi utas meg ordítva beszélgethetne a családtagjaival 5-10 sor távolságból :)))

alalala 2018.02.05. 09:09:56

A ryanair ott hibázik csak, hogy tagadja. Fapadosak, minden extráért fizetni kell. Aki nem akar fizetni érte, az olcsón utazik. Szerintem teljesen normális dolog. Több órás útra lehet, hogy megvenném én is, na de ~1 órás utakra? Nem tök mindegy, hogy ki mellett olvasol/alszol/stb? Persze lehet vele balszerencséd, de ez áll arra is, ha foglalod a helyedet.
BA és Emirates ellen is van vizsgálat? Eddig mindkettő egymás mellé osztot ki. Mindig. Ráadásul az Emirates már foglaláskor (hónapokkal előtte) engedte, hogy pakolgassam a helyeket. Ami egyébként tök mindegy volt, mert a repülő negyede - ha egyáltalán - volt elfoglalva. Induláskor a kényelmesebb népek befeküdtek az egyébként komplett üres középső széksorba aludni és senkit nem érdekelt, még extra takarót is vittek nekik. Eddig a legkorrektebb légitársaság, amelyikkel utaztam, meglepne ha ilyen "olcsó" trükkökkel játszanának. Amit egyébként tök jogosnak tartanék, a helyfoglalásért miért ne lehetne pénzt elkérni? Vagy spórol az ember, vagy kényelmes. Egyszerre mindent nem lehet akarni.

alalala 2018.02.05. 09:12:06

@Josagos: Amúgy a ryanair a kisgyerekeket ingyen a szülőhöz rakja. Ez oda is van (volt) írva a szabályzatba. Mikor egyszer ryanairral utaztam elolvastam, merthát azért van, hogy elolvassa az ember. De a ferihegyes istállót meglátván nem tervezem, hogy pestről mégegyszer fapadozok bárhova is :D

igazi hős 2018.02.05. 09:15:06

@Bicepsz Elek: Jól értelek, hogy a többiek, akik ugyanazzal a géppel utaznak, azok fillérbaszók, de te persze nem?

vanek ur 2018.02.05. 09:16:27

Arról megy a vita, mi része az alapszolgáltatásnak egy repülésnél, ls mi nem. (Az alapszolgáltatás alatt azt értem, amit minden légitársaságnak minimálisan nyújtnia kell(ene), legyen az fapados vagy nem fapados.) Ebbe pedig nemcsak az tartozik bele, hogy elvisznek A-ból B-be.
Mi az, amit elvárunk még? Például hogy valamennyi csomag elvitele is legyen benne az árban. (Nyilván itt más lenne az elvárása az egy üzletembernek, aki reggel megy este meg hazajön, és más egy kéthetes nyaralásra utazó családnak. De a kb. 8-10 kilós, kb. 25×40×50 cm-s csomag még mindenhol ingyen vihető. Ebbe meglepően sok belefér.)
Azt is elvárjuk - teljes joggal - hogy utazónként 1 db ülőhelyet is ingyen adjon a légitársaság. Azzal egyetértek, hogy ha nem tetszik a hely, amit a rendszer dobott nekem, akkor egy másik helyért fizessek. Még akár az is belefér, hogy a kurrensebb helyek drágábbak legyenek. (Kérdés, mi számít kurrensnek. Az ablak mellett nem olyan egyértelmű, ismerettségi körömben legalább ugyanannyian részesítik előnyben a folyosó melletti helyet, mint az ablakost.) De azt elég nehéz nem az alapszolgáltatás részének tekinteni, hogy akik egy foglaláson vannak, azok ne egymás mellé üljenek, amíg erre a szabad helyek alapján lehetőség van. Tényleg kíváncsi vagyok azok érveire, akik úgy gondolják, ezért is gond nélkül szedhetnek pénzt a légitársaságok. (Csak zárójelben: a fizetős egymás mellé ültetés simán sérti a fogyatékkal élők jogait - a légiársaság rendszerére pedig csak bizonyos típusú fogyatékosságok tartoznak praktikus okokból.) Szóval: szerintetek miért nem alapszolgáltatás, hogy akik együtt veszik meg a jegyüket, azok együtt is üljenek?

Josagos 2018.02.05. 09:34:10

Annyi kellene csak, hogy járatonként 5-6 gyerekes - lehetőleg kisgyerekes család hegyja hogy szétültessék őket, ha már ez a policy. Aztán ordítson a sok pulya a policynak megfelelően...
Hamar abbahagynák.
A többi utas meg ordítva beszélgethetne a családtagjaival 5-10 sor távolságból :)))

alalala 2018.02.05. 09:48:45

@vanek ur: Mi lenne, ha ez az egész fordítva menne?
Vagyis ami jegy most 30 Euroba kerül, az kerül mondjuk alapból 60 Euroba. Ebbe benne van a szabad helyválasztás, feladott bőröndök, kaja a repülőn. Akinek meg nincs rá szüksége, az lehúzhatja ezeket a foglalásról és megkapja a jegyet a fapados 30 Euroért.
Igazából ugyan az lenne mint most, csak épp a kereső nem őket dobja ki majd legolcsóbban. Ha spórolni akarsz így neked sem lenne nagy segítség, hisz nem a legolcsóbb árat látod. Máshogy fogalmazva nem a fapados árat látod, hanem a normálisat. De te szerintem azért keresel ryanair jegyeket, mert spórolni akarsz.

CoolKoon 2018.02.05. 09:49:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ja, a vizsgálat idejére. Miután pedig lezárul, szépen visszakapcsolják.

CoolKoon 2018.02.05. 09:52:56

@Bicepsz Elek: "több külföldi utast is megloptak Ferihegyen, valamint egy magyar házaspárt, akiknek az eljegyzési és a karikagyűrűjük is elveszett" - Mondjuk aki az ékszereit (pláne a jeggyűrűiket!) nem a kézipoggyászában tartja, az sikeres ember nem lehet :P

CoolKoon 2018.02.05. 09:55:45

@funfun: "Sok étteremben külön ára van a köretnek, nincs beépítve a főétel árába." - Én ezt mondjuk leginkább ahhoz hasonlítanám, mint amikor az étteremben tízezrekkel vágják meg a turistákat az Andrássyn, és közben úgy tesznek a maffiózó patkányférgei, mintha minden a legnagyobb rendben lenne.

CoolKoon 2018.02.05. 10:01:22

@Tsteinar: Már nem azért, de ha lekevernek egy maflást a Mekiben vagy (teszem azt) a KFC-ben a semmiért, akkor is azt fogod mondani, hogy jogos volt, és visszamész oda még egy pofonért? Mert ez bizony az az eset, és gondolom, az ő szabályzatukban sincs konkrétan benne, hogy nem szabad a vendéget felpofozni....

alalala 2018.02.05. 10:23:54

@CoolKoon: "az ő szabályzatukban sincs konkrétan benne, hogy nem szabad a vendéget felpofozni"

Miért lenne? Vannak felsőbb szabályzatok (lásd: törvények, alkotmány, stb..), amikben azért ez-az le van írva, nem kell azokat minden üzletszabályzatba külön belemásolni.
Megnézném azért mit szólnának a megmondóemberek, ha eztán a meki szabályzata azzal kezdődne, hogy nem erőszakoljuk meg a vendégeket (büntetlenül) :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.05. 10:33:23

@Tsteinar:

"az igazi fillerbszó mintapéldánya vagy."

Mondták már neked, hogy a repedt sarkú bárcás kurva anyukádat minősítgesd?

Ha már egyszer nem vagy képes személyeskedés és a vitapartner ócsárlása nélkül érvelni. :(

Tsteinar 2018.02.05. 10:58:32

@CoolKoon: az büntetőjogi kategória. Ez meg egy adásvételi szerződés feltétele. Almát a körtéhez.

CoolKoon 2018.02.05. 11:03:44

@alalala: "Miért lenne? Vannak felsőbb szabályzatok (lásd: törvények, alkotmány, stb..)" - Jó, de vannak helyzetek, amik nincsenek benne a törvényben (pl. mert egyelőre még nem gondoltak rá a honatyák), de attól még igenis gusztustalan dolog. Ilyen pl. a nők becsmérlése, vagy pl. ez az ügy is. Mert attól, hogy a fillérbaszózó burzsik itt nyüzsögnek, hogy "fizess, bazmeg", még egyáltalán nem etikus direkt kibaszni az emberekkel csak azért, hogy felárért ezt elhárítsák. Ugyanis ezt hívják védelmi pénznek, és normális helyeken (pl. az Észak-Balkánon kívül) tűzzel-vassal harcolnak ellene.

Tsteinar 2018.02.05. 11:07:15

@vanek ur: pontosan erről van szó. Amennyiben nincs benne semmilyen repülési szabályzatban vagy az adott céggel kötött vásárlási szerződésben, hogy csoportos foglalás esetén egymás mellé kell tennie onnantól max moralizálhatunk rajta, hogy kinek mi az elképzelése az alap szolgáltatásról. Az, hogy genyóznak nem szép, de eddig még nem linkelte be senki, hogy nem tehetik meg.
A low cost próbál mindenen fogni, amit nem köteles adni. Innentől már csak jófejség kérdése, hogy a többi mikor vezeti be esetleg. Amúgy meg a piac dönti el, ha emiatt mást választanak sokan, vissza fogják adni.

CoolKoon 2018.02.05. 11:08:22

@Tsteinar: Jó, akkor mondok egy másik példát: elmész egy koncertre valamilyen társasággal, és direkt szétültetnek titeket, kivéve, ha felárat fizetsz. Vagy koszoz, büdös vagonba ültetnek a vonaton, kivéve ha felárat fizetsz. Vagy nem használhatod a vécét (vonaton, buszon, repülőn), kivéve, ha felárat fizetsz. Ezek közül szerinted melyik méltányos és etikus?

Tsteinar 2018.02.05. 11:22:39

@CoolKoon: hát ha koncertre foglalsz ülőhelyet, ott te választod ki a konkrét maradék széket már foglaláskor. Amúgy sztem olyan is van, hogy helyfoglalás érkezési sorrendben. Nem a rendszer oszt be, mint a fapadnal.
Az, hogy tisztának kell lennie, sztem benne van a szerződésben, a wc stb az meg törvényileg van szabályozva.
egy kicsit más téma, régebben 10-15 évvel ezelőtt sokkal jobb volt az alapellátás a rendes légitársaságoknál, ma kapsz egy száraz croissant kaja címén. Aki azt szokta meg most írjon petíciót? Money rules, valahogy a fapadnak be kell hozni azt, hogy kis túlzással egy rántott húsos szendvics áráért kivisz Berlinbe. Keresik a lehetőségeket. Hogy morálisan elítélhető e, valószínűleg igen. De nem kell vele menni, van elég sok konkurens.

vanek ur 2018.02.05. 11:28:23

@alalala: "Mi lenne, ha ez az egész fordítva menne? Vagyis ami jegy most 30 Euroba kerül, az kerül mondjuk alapból 60 Euroba."

Ez csak marketing. Máshogy hangzik, hogy fizetsz azért, hogy oda ülsz ahova akarsz, és máshogy az, hogy kapsz engedményt, ha oda ülsz, ahova mi mondjuk.

"De te szerintem azért keresel ryanair jegyeket, mert spórolni akarsz."
Teljesen normális, szerintem mindenki, aki repülőjegyet vesz, az éppen elérhető legolcsóbb ajánlatot keresi. De repültem én már hosszú távot is fapadossal, feladott bőrönddel és meleg étellel is olcsóbb volt, mint az ugyanazt az utat repülő hálózatos légitársaság.

Továbbra is az a kérdés, hogy mi az a minimumszolgáltatás, amit a legolcsóbb árnak is tartalmaznia kell. Szerintem az együtt foglalók egymás mellé ültetés ilyen.

ZX71 2018.02.05. 11:36:06

Na akkor valami fontos is: tegnap olvastam, hogy Ammanba is repül a Ryan. Ez az amit a Malév csőd óta várok....

John Heard 2018.02.05. 11:38:03

Mi lenne ha valamivel dragabban adnak a jegyeket, viszont benne lenne a szabad ulesvalasztas barhova, es a kezipoggyasz + egy ridikul (vagy laptop taska)?!? A feladott legyen fizetos, meg az osszes tobbi extra. Es ha emellett meg csöhöz is allnanak, sztem mindenki egy fokkal jobb szajizzel utazna fapadoson, es kevesebb fikazo hozzaszolas lenne.

vanek ur 2018.02.05. 11:43:29

@Tsteinar: Kérdés: le van-e írva bármilyen szabályzatban, hogy egy étterem köteles biztosítani az evőeszközt? Szerintem nincs. Ennek ellenére még a lovagi étteremben is ott volt az asztalon, ahol pedig a "kézzel eszünk, mint a középkorban" hozzátartozik az imagehez.
De ha már légitársaság: nincs jelenleg arra semmilyen jogszabály, vagy kötelező jellegű előírás, hogy mi az a minimális poggyász, amit a légitársaság köteles az utassal együtt, külön díj fizetése nélkül elszállítani. Például van olyan fapados légitársaság, ahol a jegyár 2 db feladott poggyászt is tartalmaz (utána lehet nézni: Southwest). És általában olcsóbb, mint a hálózatos légitársaság alapára, amiben nincs benne feladott poggyász, csak a kézipoggyász.
Tehát: bármikor, bármelyik légitársaság kijelenthetné, hogy a kézipoggyász is fizetős. Miért nem teszi? Mert ez már alámegy a "közmegegyezés szerinti" minimumnak, és csak azt éri el, hogy elveszíti az utasait + hoznak egy kötelező érvényű szabályzatot az alapárban elszállítandó csomag méretéről.
Szerintem az, hogy az együtt foglalók alapból egymás mellé üljenek, ugyanígy egy olyan minimum, ami ha nincs is szabályozva, eléggé része a "közmegegyezésnek". Nem véletlenül gerjeszt ez ekkora vitát.
De tőled is megkérdem: szerinted mi az a minimum, amit egy repülőjegy árának mindenképp tartalmaznia kell?

szombi 2018.02.05. 11:54:56

@tygger: Wizz-nél ha online csekkolsz, kiválaszthatod HOVA akarsz ülni. Csak össze kell ülni. Nagyobb csapatoknál kicsit kényelmetlen lehet.

CoolKoon 2018.02.05. 11:58:53

@Tsteinar: "hát ha koncertre foglalsz ülőhelyet, ott te választod ki a konkrét maradék széket már foglaláskor" - Alapesetben igen. De ott is meg lehetne csinálni ugyanezt. Tehát hogy azt kapod, amit a gép dob. Ha meg nem tetszik, akkor fizess felárat.

"Az, hogy tisztának kell lennie, sztem benne van a szerződésben" - Még ha benne is van, valahogy ez sok MÁV-vagonon pl. nem igazán látszik. Nem véletlenül perelte annak idején az MKKP-s Kovács Gergőt, amikor különböző cetliket hagyott a vonatokon, miszerint a vagonokat direkt nem takarítják. :D

"a wc stb az meg törvényileg van szabályozva" - Tényleg? És ha ezt úgy kerülnék meg, hogy a nem fizetők a retkes, teleszart, sose takarított vécét használhatnák csak, a felárat fizetők meg a szép, tiszta, felújított, kitakarított vécét? NAGYON sokáig lehet ezt fokozni ám, és - mivel az emberi aljasság pont annyira határtalan, mint a butaság - nem lehet minden eshetőséget törvénybe foglalni.

"egy kicsit más téma, régebben 10-15 évvel ezelőtt sokkal jobb volt az alapellátás a rendes légitársaságoknál, ma kapsz egy száraz croissant kaja címén." - Én speciel ezt is a fapadok keltette árversenynek tudnám be. Egy repülőtársaság üzemeltetése sose volt bombaüzlet, még a 60-as, 70-es években se, amikor tömegével jelentek meg Amerikában az ezzel foglalkozó cégek. A fapadosok megjelenése pedig még ezt a kis hasznot is lényegében lenullázta.

alalala 2018.02.05. 12:06:40

@vanek ur: "szerinted mi az a minimum, amit egy repülőjegy árának mindenképp tartalmaznia kell?"

Ugyan nem tőlem kérdezted, de szerintem a minimum az, mint amit a bkv-n is kapsz. Beszállsz valahol, majd a végállomáson kiszállsz. Persze a repülésre vonatkozó biztonsági szabályozások figyelembe vételével. (Pl. biztosan lesz ülőhelyed, míg a bkv akkor is elindul, ha úgy kell a tömegre nyomni az ajtót, hogy becsukódjon :D)
A fapados azért fapados, mert le vannak csupaszítva a szolgáltatásai. Megkapod a minimumot minimum áron, minden másért fizetni kell.
Azt elismerem, hogy nem jó érzés, ha drágul a jegyünk, miközben kényelmesebbé próbáljuk tenni az utazást, de nekem jobban tetszik ez a megoldás, mint fordítva, hogy a drága jegyet "olcsítom" vissza a nem szükséges szolgáltatások kihúzásával.
Így végülis csak könyebb olcsó járatot keresni. Elvégre aki fapadon utazik, az az ár miatt teszi.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.05. 12:12:58

@alalala:

"A fapados azért fapados, mert le vannak csupaszítva a szolgáltatásai. Megkapod a minimumot minimum áron, minden másért fizetni kell."

A fapados azért olcsóbb, mert _megtakarít_ a szolgáltatások lecsupaszításával.

Mit takarít meg az együtt jegyet váltók szétültetésével?

alalala 2018.02.05. 12:23:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mit takarít meg az együtt jegyet váltók szétültetésével?"

Hát a sok hülye kérdést biztos nem :D
Valóban nem voltam elég pontos, de nem is akartam az lenni, gondoltam aki akarja, az így is megérti. Egyébként azzal sem takarítanak meg semmit, ha nem vagy priority-s, aki az akar lenni, annak mégis fizetnie kell érte. Szerinted miért? :P

Darth Revan 2018.02.05. 12:32:31

@Róza mama:

nem erted a problema lenyeget. nem az a baj, hogy penzt ker egy szolgaltasert, hanem mert atlathatatlan, sunyi modon teszi

Lehazudjak a csillagos eget is, es tagadjak, hogy szetultetik az egyutt utazokat.

Darth Revan 2018.02.05. 12:35:51

@funfun:

ha az etterem azt allitja, hogy a koret benne van az arban, de lehet, hogy nem jut, csak ha felarat fizetsz es 10-bol 10 alkalommal nem jut, amikor nem fizetsz felarat, akkor is meg lennel elegedve az etteremmel?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.05. 12:38:12

@alalala:

Végigolvastad, azt, amire válaszoltál? Ha igen, biztos nem fogtad fel, pedig nem bonyolult.

Darth Revan 2018.02.05. 12:49:03

@alalala:
"Amúgy a ryanair a kisgyerekeket ingyen a szülőhöz rakja"

hát, nem egeszen "ingyen"

Ugyanis a felnottnek fizetnie kell az ulesert, de a vele utazo kisgyereket valoban extra dij nelkul ekkor mar melle teszik.

"Effective from October 2016 for an adult travelling with children under 12 (excl. infants) – it will become mandatory for one adult on the booking to purchase a seat so that the children in their booking get a free reserved seat."

Darth Revan 2018.02.05. 12:51:11

@CoolKoon:
"nem a kézipoggyászában tartja, az sikeres ember nem lehet :P"
mar a kezipoggyasz is megy le a csomagterbe szoval hiaba rajka oda :)

Tsteinar 2018.02.05. 12:51:37

@vanek ur: egy talponálló hamburgeresnèl a nyugatiban lehet hogy nem kapsz evőeszközt, egy körúti beülős helyen lehet csak műanyag van, a Costesban meg ezüstöt hoz a kesztyűs pincér. Olyan szintet kapsz amit fizetsz.
Ebben az 3-4e Ft-os jegy kategóriában én nem várom el, hogy a haver mellett ülőhessek. Kiskorú gyerek az más, de az ugy is működik. Ennyiért vigyen el a scheduled time-on egy kis gurulóssal biztonságosan. Olyan összegről beszélünk, amiért a taxi nem visz át Pestről Budára.
De nekem személy szerint az nem fér bele, hogy egy pléh dobozban ácsorogjak mint a marhák, és gyalogoljak ki esőben a géphez, ezen meg más fapados turista nem háborodik fel. Igy fogom magam, és választok a tucatnyi másik légitársaság közül és azzal megyek.

A wc rossz példa, tisztának kellene lennie, mert meg egy étteremet is megbüntetik ha nincs takarítva es óránként jegyzőkönyvezve. A mav egy monopol helyzetben levő társaság nekik meg jobban kellene ügyelni erre, csakhát az állam nem bünteti saját magát sajnos. A tisztaság,a takarítás előírás a gépeken h ki kell pucolni két forduló között, egymás mellé szóló jegyre nincs ilyen. Innentől ez csak morális kérdés. De mi-ti döntünk, es azzal megyünk amivel akarunk es utána korrigálja a piac.

vanek ur 2018.02.05. 12:56:58

@alalala: "Ugyan nem tőlem kérdezted, de szerintem a minimum az, mint amit a bkv-n is kapsz." Ebben te biztos vagy? Csomag? Vagy azon kívül, ami rajtad van, már csak fizetés ellenében jöhet veled? Kis papírzacskó rosszullétre legyen ott, vagy csak pénzért? Wc? (Ezt O'Leary úr már konkrétan felvetette...) Egyébként a bkv-n ha együtt utazol valakivel, és nincs egymás mellett ülőhely, mit tesztek? Leültök külön, vagy együtt maradtok úgy, hogy csak az egyikőtök ül, esetleg egyikőtök sem?

"A fapados azért fapados, mert le vannak csupaszítva a szolgáltatásai. Megkapod a minimumot minimum áron, minden másért fizetni kell." Ez nagyon nem így van. A fapados "rendes neve" az, hogy low-cost, esetleg diszkont. A modell lényege, hogy ezek a tártsaságok az üzemelési költséget veszik le minimumra. Pl. a fapadosok nem karbantartás alatt álló gépei reggel 6 és éjfél között csak az alkalmanként max. 30-40 perces utascsere idejére vannak a földön. Azt is nézik, hol lehet költséget megtakarítani. Egységes flotta, minél fiatalabb (és modernebb, üzemanyagtakarékos technikát képvielő) gépek. A modell úttörője, a Southwest 40 éve ezt csinálja. Bővebben itt: en.wikipedia.org/wiki/Low-cost_carrier

vanek ur 2018.02.05. 13:06:54

@Tsteinar: "egy talponálló hamburgeresnèl a nyugatiban lehet hogy nem kapsz evőeszközt, egy körúti beülős helyen lehet csak műanyag van, a Costesban meg ezüstöt hoz a kesztyűs pincér."
Kérdés: kellett-e a két utóbbi kategóriába tartozó bármelyik helyen is fizetni az evőeszközért külön? És mit szólnál, ha kellene?

"Ebben az 3-4e Ft-os jegy kategóriában én nem várom el, hogy a haver mellett ülőhessek." Neked is felteszem a kérdést: bkv-n utazol valakivel együtt, de nincs 2 ülőhely egymás mellett. Mit teszel? Leültök külön arra a pár megállóra, vagy inkább nem ültök (mindketten), de együtt maradtok?
És ne csak abból indulj ki, hogy haverrel utazol. Szerintem teljesen normális igény, hogy ha azonos foglaláson több utas is van, ők együtt utazzanak. Függetlenül attól, hogy ez csak a "jó lenne" vagy a "kényszer" kategória (nemcsak kisgyerek, lehet fogyatékkal élő is, vagy épp idegen nyelvet nem beszélő útitárs), amit a légitársaság viszont a foglalási adatok alapján nem tud eldönteni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.05. 13:08:55

@Darth Revan:

"nem az a baj, hogy penzt ker egy szolgaltasert"

Na de itt nincs is szó szolgáltatásról. Miféle szolgáltatás az, hogy nem ültet direkt szét?

Ezzel az erővel az is szolgáltatás, hogy a pincér az étteremben nem ülteti szét a társaságot annyi asztalhoz, ahányan vannak. Aztán plusz díjfizetésért kaphatnak közös asztalt.

Tsteinar 2018.02.05. 13:19:49

@vanek ur: igen, indirekt módon az árba beépítve kellett.

Ha fáradt vagyok leülök, ha olyan kedvem van akkor nem ülök.
Normális és érthető igény, csak szerintem nem magától jár az alapban.

A vonatos példánál maradva, veszel egy sima jegyet Pestről Győrbe 3 embernek. Kb 2 óra és 3 ezer forin/fő. A sima személyen könnyen előfordul főleg reggel, hogy már nincs egymás mellett hely. Mit csinálsz, nem ülsz le külön helyekre es állsz 2 órát? Akinek nem tetszik vesz IC-re es kap garantált helyet dupla áron.
Ha a személyvonaton nem várja el reggel senki, hogy egymás mellé ülhessen akar munkába akar kirandulni megy, a fapados repülő ugyanennyiert miert várnám el.

alalala 2018.02.05. 13:42:32

@vanek ur: "Egyébként a bkv-n ha együtt utazol valakivel, és nincs egymás mellett ülőhely, mit tesztek? Leültök külön, vagy együtt maradtok úgy, hogy csak az egyikőtök ül, esetleg egyikőtök sem?"

Pont ugyan azt, mint a repülőn is. Ha van szabad hely, akkor egymás mellé ülünk. :D Számomra érthetetlen módon a jegyre nyomtatott hely nem kötelez, úgyhogy repülőn is oda ülsz, ahova akarsz. Ráadásul szabad hely sem kell, mert cserélni is szabad.
Egyébként a konkrét kérdésedre két válaszom is van. 1: hacsak tehetem nem ülök le a bkv-n, 2: simán ülök távol a többiektől. Az első öregasszonynak úgyis átadom a helyem. :D

1-2 órás útnál amúgy sem érdekel a padszomszéd, fontosabb, hogy hamarabb lejussak a repülőről, ezért inkább ülünk külön, de közel a kijárathoz, mint belül egymás mellett. Már amennyiben nincs feladott csomag. Akkor úgyis mindegy, hogy mikor jutunk ki a gépből.

"A modell lényege, hogy ezek a tártsaságok az üzemelési költséget veszik le minimumra"

A modell működése nem érdekli a lakosságot, ők csak az árat látják, épp azért az a marketing fő része és épp ezért nem maxi jegyeket árulnak, hanem olcsó "fapadosakat"kat, amiket aztán fel lehet turbózni.

Mindemellett ez egy végtelen vita. Szerinted beletartozik az árba az egymás mellé ültetés, szerintem nem. Egymást úgysem tudjuk meggyőzni, de még ha sikerülne is, a ryanair úgyis leszarja, úgyhogy akár ki is léphetünk a végtelen ciklusból :)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2018.02.05. 13:47:13

Pont az emlegetett Southwestnél más rendszerben, de szintén a priority boarding megvételére próbál sarkallni a helyfoglalási rendszer. Mindenki szabadon választhat helyet, de a beszállási sorrend kötött (rajta van a beszállókártyán, hogy hanyadik vagy), persze a priorityseket léptetik be először.

wrstjnethn 2018.02.05. 13:51:03

@szemétpasi: Szomorú tapasztalat, hogy sokszor jobb lenne, ha idegenek közé ülne a gyerek, mert a saját szülei amúgy sem nevelik, úgy meg talán kicsit megszeppenne.

vanek ur 2018.02.05. 14:44:34

@alalala: "Számomra érthetetlen módon a jegyre nyomtatott hely nem kötelez, úgyhogy repülőn is oda ülsz, ahova akarsz. Ráadásul szabad hely sem kell, mert cserélni is szabad."
Akkor most van igény arra, hogy akik együtt utaznak, egymás mellé üljenek, vagy sem? Nyilván van, különben nem csereberélnének az emberek. Ráadásul ebből az is következik, hogy felesleges is az egymás mellé ültetésért külön pénzt kérni, mert az emberek ezt anélkül is megoldják...
Viszont felmerül bennem a kérdés: te miért gondolod úgy, hogy nem része az alapszolgáltatásnak az, hogy ha X és Y (meg Z, meg ...) együtt veszi meg a jegyét ugyanarra a foglalási kódra, akkor őket a légitársaság plsuz pénz kifizetése nélkül is egymáshoz ültesse (feltéve, hogy van még úgy szabad hely)?

vanek ur 2018.02.05. 15:04:45

@alalala: "A modell működése nem érdekli a lakosságot, ők csak az árat látják,"
Ez igaz. És azt hiszik, azért olcsó, mert nem kapnak szendvicset és csak egy kis hátizsákot vihetnek magukkal ingyen. Csakhogy most már egyre több nem fapadosnál is van ilyen minimálcsomag, de azoknál valamiért még sincsenek olyan árak, mint a fapadosoknál... Vajon miért? Nyilván azért, mert _nem ettől_ olcsó a fapados. Hanem azoktól a dolgoktól, amiket korábban írtam és ami a linkelt cikkben benne van.

"Szerinted beletartozik az árba az egymás mellé ültetés, szerintem nem. Egymást úgysem tudjuk meggyőzni, de még ha sikerülne is, a ryanair úgyis leszarja,"
Maradjunk annyiban, hogy a Ryanair ezt addig teheti meg, amíg vagy rá nem pirít egy hatóság (lásd a cikket), vagy az utasok tömegesen el nem pártolnak tőlük. Vagy részvénytársaságként nem kerülnek olyan helyzetbe emiatt, mint a United egy másik ügyben. www.dalecarnegietraining.hu/blog/amikor-united-airlines-180-millio-dollart-vesztett-csapnivalo-ugyfelkezelese-miatt/

alalala 2018.02.05. 15:06:00

@vanek ur: "te miért gondolod úgy, hogy nem része az alapszolgáltatásnak"

Szerintem azért nem, mert nem traccspartyra veszel jegyet, hanem arra, hogy eljuss A-ból B-be (=alapszolgáltatás). Azt teljesítik is, a többit meg vagy odaadják ingyen (mármint beleépítik az árba) vagy külön pénzt kérnek érte.
Egy fogós kérdés: mekkora lenne a felháborodás, ha a most pl. 30 euros jegyeket eztán 20 euroért árulnák, de cserében az istálló extrának számítana, és ha ott akarsz várakozni, akkor az +10 eur (esőben +20)? :D

Én amúgy amondó vagyok, hogy vegyék bele az árba a szabad helyfoglalást, az ingyen sört, meg az épületben várakozást is. Aki meg olcsón akar utazni, az nyugodtan mondhasson le ezekről. (Na jó, elkaptatok, tudom, hogy ez most is így működik. Akinek megéri, az lufthansával megy, aki spórolni akar az meg ryanairrel.)

"plsuz pénz kifizetése nélkül"

Valahogy csak nyereségessé kell tenni az utat :D

alalala 2018.02.05. 15:08:43

@vanek ur: "a Ryanair ezt addig teheti meg, amíg"

Ez így van. Lásd éttermes példa. Ott sem kötelező egy asztalhoz ültetni a társaságot, mégis azt teszik, máskülönben hamar bezárhatnának. Ugyan ez igaz a repülőtársaságokra is. Addig csinálják, amíg megéri nekik.

blacha 2018.02.08. 16:15:44

ennek akkor lenne értelme, ha a stewardok betartatnák, hogy mindenki csak oda ülhet ahová a jegye szól. mi tegnap jöttünk vissza teneriféről és oda-vissza ment a csencselés, hogy ki hova üljön. végül már a stewardes mondta, hogy tökmind1 hová csak üljön már le mindenki a valagára.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.02.09. 11:40:56

@blacha: Nem csak, hiszen a probléma összetettebb és a kérdés jóval árnyaltabb. Nem véletlen az sem, hogy nem minden utas tapasztal szétültetést, de az sem, hogy a blog gazda rendszeresen.

Egy sor 3 ülésből áll. A fapadosok esetében sok utas "párosával" utazik, így nem meglepő, ha az utasok 33%-át szétültetik.

A kérdés az, hogy ez kiket érintsen?

Alapvetően több taktika van. A blog szerzői, akik általában korán foglalnak, korán bechecholnak, élelmesek, olyan taktikát várna el, ami ez esetben enged egymás mellett ülni, és a későn jövő fizetőképes kereslet szív. Akkor is, ha fizetne azért, hogy biztosan egymás mellett ülhessenek.

De van egy másik taktika: Az a hely amit később valószínűleg megvesznek felárasként legyen a vevőé. Te a valószínű maradékból kapsz véletlenszerű helyet akkor is, ha ez szétültetést jelent. Így a járat bevételéből több jut a feláras extrákra, alacsonyabb lehet az alap jegyár.

A fillérbaszó aki helyi járatos színvonalat vár el filléres áron megkapja ami neki leginkább fontos: Az árkedvezményt, és ennyi kényelmetlenséget ilyen rövid távon kibír. A fizetőképes kereslet pedig vehet egymás mellett helyet.

A rendszer véletlenszerűen oszt helyet, minden társaság ezt állítja. De ugye véletlenül nem kapsz ingyen nagy lábteret sem? A foglalási rendszer a legolcsóbb ülések közül választ véletlenszerűen. Hagyományos légitársaságánál is sokkal több foglalási osztály van, mint kommunikált osztály a fapados árazás titka pedig az, hogy még nagyobb különbség lehet két jegy között.

A kérdés az, hogy az ülések árát az algoritmus hogyan értékeli. Jól látjuk: A valószínű szétültetés, a biztos szétültetés az adott ülés értékét csökkenti (eltérő mértékben). A legolcsóbb helyek mellett van 2 hely két összetartozó utasnak. Ha még sokan fizethetnek az összetartozó helyekért, akkor ez az árkülönbség indokolt.

Ezek az olcsóbb helyek nem egymás mellett vannak, akkor az utasok szétültetésénél mindkét fél véletlenszerű helyet kap. Az első utas kap egy helyet. Van mellette azonos kategóriájú hely? Nincs. Akkor szépen végigpróbálja az összes helyet a rendszer. Nincs egymás mellett két olcsó hely, akkor kapnak 2 véletlenszerű olcsó helyet nem egymás mellett.

Ahogy látni lehet, hogy a gép mennyire fog megtelni, kb. mindenki foglal ez az értékkülönbség eltűnik. Lehetne szabad sor is... És már nem sok olyan hely van ami "valószínű szétültetést" jelent. Így jönnek az egymás melletti helyek, az összeültetés.

Aki fizetett azért, hogy biztosan egymás mellett ülhessenek nem fog csereberélni. Aki véletlenül ülhet egymás mellett az nem fog. Ha a többiek csereberélnek addig, amíg nem okoz késést, akkor az semmivel sem rosszabb a Ryanairnek, mintha későn becheckolva eleve így kaptak volna helyet, azt hagyják.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.02.10. 20:16:18

@Válasszunk: nagyon tudományosnak tűnő magyarázat, kár, hogy a végeredmény baromság. a blog gazdái és a tág ismerősi kör letesztelt mindenféle becsekkolási stratégiát, a jegyek vétele is változó időpontban történt. A tény: tavaly nyár óta a Ryanair MINDEN ALKALOMMAL és MINDENKIT szétültetett, a többi általunk használt légitársaság EGYSZER SE és SENKIT.

vanek ur 2018.02.12. 11:54:59

@Fillér B. Gusztáv: Valójában magyarázza, hogy a Ryan miért ültet szét mindenkit: mivel a keskenytörzsűeken a 3+3 elrendezésnél a sor közepi ülés a legolcsóbb, tehát ha először ezeket tölti fel a rendszer, akkor érthető, miért ül mindenki külön. (Következő árszint a folyosó, majd az ablak, majd a nagyobb lábteres helyek.)
Más kérdés, hogy visszaüt-e ez a fajta bevételmaximalizálós módi, vagy "az olcsóbb repülésért cserébe minden kompromisszumba belemegyünk" elv alapján (lásd is itt is több hozzászóló) megússzák különösebb felháborodás nélkül.
Nyilván azt a légitársaság tudja jobban, mi a jellemző: az utas a jegyvásárláskor vagy a check-innél hajlamosabb inkább fizetni a helyért. (Logikusan azt mondom, hogy aki nagyon egy bizonyos helyre akar ülni, az megveszi már jegyvásárlásnál, check-innél legfeljebb az fizet az ülőhelyért, akinek nagyon rossz helyet dobott a gép.)

the crow 2018.04.25. 09:23:38

Nem csak a Ryanair, hanem a Wizz is átvette a szétültetést. Legalábbis most csekkoltam be, ülésválasztás nélkül, és mivel utasonként és irányonként külön külön kellett megnyomni a checkin gombot ezért persze nem tette egymás mellé.

VT Man 2018.04.27. 12:21:59

@funfun:
"Sok étteremben külön ára van a köretnek, nincs beépítve a főétel árába. Emiatt vizsgálódott már valamilyen hatóság?"

Haha...
Pontositsuk az analogiat:

Bemesz az etterembe, ki van irva az etel ara, es melle van irva, hogy "korettel". A koretnek nincs kiirva az ara.

Miutan megrendelted, es hozzak az innivalot, jon a pincer, hogy akkor milyen koret is kellene, es megmondja, hogy melyik mennyibe kerul.

Ha nem valasztasz, akkor a pincer tippel, hogy melyik koretet utalod a legjobban (parolt spargas spenot), es azt mondja, hogy csak az van ingyen.
süti beállítások módosítása