Kíváncsiak lennénk, mi indította a Ryanairt arra, hogy vasárnap reggel tegyen komoly bejelentést - talán csak nem akartak megelőzni valakit? Ez majd kiderül, de az biztos, mi is jókora hátast dobtunk, amikor megjött a közlemény arról, hogy Budapest-Amman járatot indítanak.
Kis személyes: többször is néztük, hogy lehetne átruccanni Izraelből Jordániába, de annyira macerás és drága lett volna, hogy hagytuk a francba, mondván, megvárjuk, míg lesz oda is közvetlen olcsó járat. Több mint két éve a jordán turizmusos szervek egészen konkrétan kommunikálták budapesti sajtótájékoztatón, hogy közel a megállapodás a Wizz Airrel a járatról (Akabába), sőt, az indulás valószínűségét 90 százalékra tették.
Akkor hallottuk wizzes forrásból, hogy a légitársaságnál berágtak kissé az elhamarkodott nyilatkozatra - mivel soha nem kommunikálnak tárgyalás alatt levő útvonalat, csak amikor már fix és indul rá a foglalás - de arra biztos nem tettünk volna egy huncut petákot se, hogy velük elbuknak a tárgyalások, aztán jön a Ryanair és megcsinálja helyettük.
Nincs infónk ennek a hátteréről, de azt a jordánok most sem titkolják, hogy marketingtámogatások vannak a járatokra. Lehet, hogy a Wizznél ezzel együtt sem jött ki a matek, a Ryanair meg máshogy számolt. Itt azért az is számíthat, hogy a Ryanak nagyobb csomagot vállalt, több útvonalat, vagyis több Jordániába szállított turistát. Arra ugyanis ott nagy szükség van, jókora visszaesés volt náluk az elmúlt években a beutazó forgalomban.
A konkrét számok: Ammanba 10 útvonalat jelentettek be,ősztől, ebből az egyik a budapesti - heti két járattal. Plusz van a legelső, amely Pafoszról már most tavasszal beindul, ezek egész éves járatok lesznek. Ezen kívül repülni fognak Akabába is,csak a téli időszakban, négy európai városból (Athén, Köln, Róma, Szófia) Lehet, hogy érdemes lesz az egyikbe repülni és a másikból haza, vagy fordítva.
A Wizz mindenesetre szívhatja a fogát, a 10 ammani útvonalból hat kelet-európai, ezeket ő is elvihette volna. Viszont az se kizárt, hogy Akabát meg majd ő indítja Budapestről - jó lenne, de csak spekulálunk. Eilatnál mindenesetre az van, hogy egy csomó helyről a Ryanair repüli (Budapestről is), más kelet-európai városokból meg a Wizz.
Valahol érdekes, hogy a Vörös-tenger egyik öblének csücskében, Eilatban már nyaraltunk februárban, onnan 3 kilométerre pedig egy másik országba, másik reptérre kell utazni. És sajnos a kettő között az átjárás nagyon nehézkes, rövid időre nagyon drága, de több nap Jordánia esetén már lehet, hogy kijön a matek egy jordán-izraeli körre is. (Petrába például minél több napra megyünk, minél több éjszakát töltünk ott, annál kisebb a belépődíj.)
Várjuk az árakat, egyelőre annyit tudni, hogy Pafoszról lesznek 20 eurós jegyek szerdától.
Utolsó kommentek