FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Írországba és Sármellékre is repülni fog a Wizz

2017.11.19. 20:02 Repülős Rozi

Van néhány olyan dolog Váradi József legutóbbi interjújában, amely nem csak az üzleti oldalról szól, hanem az utasok számára is érdekes lehet. Ezekből szemezgetünk.

Az interjú a Wizz-vezérrel november elején jelent meg a Forbes magazinban és mivel Gusztinak van némi köze hozzá, rám bízta, hogy mustráljam meg, utas szemszögből mi érdekeset érdemes itt a blogon kiemelni belőle.

Első helyen mindenképp azt, hogy vezérigazgatója szerint a jövőre századik gépét váró Wizz felnőtt, költségszintje annyira alacsony, mint a Ryanairé, vagy akár még alacsonyabb, ezért bárkivel bármikor tud már versenyezni. Erről egy laza idézet:

Igen, néhány dolog megváltozott idővel. Először is, ötmilliárd dolláros cég lettünk. Kettő, masszív készpénzállományt halmoztunk fel, több mint egymilliárd euró van a rendszerben. Három, mi lettünk a legalacsonyabb költségekkel működő légitársaság, nagyjából a Ryanair szintjén, vagy már alatta. Négy, felépítettünk egy márkát, összességében sokkal erősebb légitársaság vagyunk, mint pár éve. Ez teljesen más versenypozícióba helyez minket, és ha Budapestről nézem az életet, akkor azt gondoljuk, hogy mi vagyunk itt magasan az első számú légitársaság és ennek megfelelően is kell viselkedjünk.

És ebből következik az is, hogy olyan útvonalak, amilyenek eddig nem éltek volna náluk meg, most már szóba jöhetnek. A kérdésre, hogy Írország, ami akkora Ryanair-felségterület, hogy az easyJet sem mer bemenni, ide tartozik-e, ez a válasz:

Ott voltunk, de amikor jött a 2009-es válság, kijöttünk. Lassan ideje újra megnéznünk. Beszéltünk 2012-ről, amikor véreztünk. Akkor valóban nem volt aktuális, hogy miközben itt szorongatnak bennünket, nekünk kell odamenni és az oroszlán bajszát huzigálni. De már más a helyzet. A kérdés az asztalon van és biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb visszatérünk Írországba.

Reméljük, előbb. És nem csak Lengyelországból, mint legutóbb, hanem tőlünk is repülik majd, Cork-Budapestre például még nem ugrott rá egyik ír cég sem, utoljára a Malév tolta.

A magyar utasok másik régi vágya, hogy legyen már egy harmadik reptér is az országban, ahonnan repülni lehet. Sármellék volt ugyebár leghamarabb, de már rég kiment a Ryanair, évek óta a szokásos minimális charterforgalma van csak, mi meg már régóta azt gondoljuk, hogy minimum egy London onnan is megélne. Erről ezt mondja:

Nem vagyok benne biztos, hogy ugyanakkora súllyal meg lehetne csinálni még egy repteret, mint Debrecent. Pért meg lehetne, és nemzetgazdasági szempontból is sajnálatos, hogy az a reptér az Audié lett. Nyilván sokat profitál belőle Győr és a régió, de ettől még elszalasztott lehetőség, onnan lehetne versenyezni Ausztriával és Szlovákiával, áthozni Magyarországra a forgalomból, komoly bevétele lehetne az országnak. De az már kincs, ami nincs, innentől lehet nézegetni Pécset, Szegedet és Sármelléket. Az infrastruktúra egyelőre csak Sármelléknél adott, de nem gondolom, hogy a piacának mérete összevethető lenne Debrecennel, vagy Győrrel. Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb eljutunk oda, hogy elkezdjünk oda is repülni. Ezzel nem azt sugallom, hogy néhány hónap múlva, de igaz, hogy a piac és mi is beérhetünk arra a szintre, hogy definiálhatóvá váljanak a balatoni reptérről is útvonalak. 

Ez se holnap lesz tehát, de arra tippelünk, hogy egy-két éven belül örülhet Hévíz és Keszthely környéke is.

A már szinte mindenki más által elkezdett csatlakozás-biztosítást nem érzi időszerűnek és fontos tényezőnek se a Wizz-vezér, a cikk cégén meg van néhány utasélményre vonatkozó kérdés. Ezekből is érdemes idézni, itt van mindjárt az a téma, hogy ha annyira jól megy a cégnek, nem lehetne-e utasbarátabbnak lenni?

Bármilyen felmérést csinálunk, az jön ki, hogy kiemelkedően az alacsony jegyár a fontos az utasoknak. A legjobb mód az igények kielégítésére az, hogy olcsón adod a jegyeket. Ezzel pedig visszajutottunk ugyanoda, ahova már többször: ehhez kell az alacsony költségstruktúra. Racionálisnak kell lennünk, hogy mire költünk és a légiutas-kísérő mosolyát leszámítva minden utasbarát kezdeményezés pénzbe kerül.

Tiszta beszéd, annyira kell utasbarátnak lenni, ami nem megy a profit rovására. Az árazásos kérdésre, hogy miért drágák hónapokra előre a jegyek, ugyanez jön vissza: úgy áraz az algoritmus, hogy a legnagyobb bevétele legyen a cégnek. Logikus, tudtuk eddig is, de így még egyértelműbb.

Végül a kedvencem, arról, hogy ha valami fennakadás van, miért nem kapnak segítséget az utasok, miért nincs információáramlás, írtunk már ilyen esetekről mi is sokat. Szóval miért?

Olyan költségtöbblettel lehetne tehát ezen javítani, amit nem vállalhatunk. Ez egy trade-off a rendszerben, abból, hogy nagyon alacsony költséggel dolgozunk, sokkal több előnyünk származik nekünk is és utasoknak is, mint az a néhány frusztrációs pont, ami a ritka üzemzavarok esetén bejön a rendszerbe.

Még tisztább beszéd, ezt is tudtuk eddig is, csak mi úgy fogalmaztuk meg, hogy ha ráfázunk, készüljünk, hogy segítünk magunkon. Ezerből egyszer előfordul, kalkuláljuk bele. Ezzel együtt ez pont ugyanaz, mint amit O'Leary mester üzent még fénykorában a reklamáló Ryanair-utasoknak, csak nem olyan nyers, hanem körbe lett írva.

Végül is nincs itt sok látnivaló, a Wizz egy profin üzemeltetett cég, amely úgy termeli a profitot a részvényeseinek, hogy mindenki másnak a lehető legkevesebbet adja, az utasnak is. A profi utas dolga meg az, hogy megkeresi a neki kedvező árakat, betartja a szabályokat és baromi jó ár/érték arány mellett repül, ahogy eddig is. 

43 komment

Címkék: Wizz Air Váradi József

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr4513311963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stock Holmi 2017.11.19. 21:56:19

Debrecen - Sármellék nagyon jó lenne, nyári szezonban tuti tele lenne heti 2-3 járat, főleg, ha 4490 - 5990 Ft-os jegyárak lennének a jellemzőek. Évköben is megérné ilyen árakon szerintem, ha valaki Kelet-Magyarországról Dunántúlra tart, rengeteg időt nyerne vele az ember. MÁV-val a leggyorsabb eljutási lehetőség Debrecenből Keszthelyre 6 óra 46 perc, ami 6860 Ft-ba kerül, 3 átszállással fűszerezve. Sokan szerintem még 10-12 ezret is simán kifizetnének, hogy 1 óra alatt a Balatonnál lehessenek. Lehetne akár W-ben is járatni egy debreceni bázisú gépet, pl DEB-SOB-LTN-SOB-DEB útvonalon, így akár egy pár órára is megérné a tiszántúli magyaroknak leugrani a Balcsira és csobbanni egyet.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2017.11.19. 22:23:59

@Stock Holmi: :D ja tuti megeri 5990ert adni a jegyeket

ordasbacsi 2017.11.19. 23:41:07

Ahogy mostanában néztem, már nem is olyan olcsók a fapadosok ha valaki feladott poggyásszal közlekedik legtöbbször.
Pl karácsonykor+ szilveszter Máltára a Turkish 86.000 -ből megjárja returba egy átszállással/fő, 20 kg -os poggyásszal.
Wizz ugyanez-135.000. Lisszabon kb ugyanez.

MindentGátlóSam 2017.11.20. 07:23:11

@ordasbacsi: Igen, mert sokan nem tájékozódnak hanem megveszik drágán is a jegyet, mert azt gondolják hogy ha ez fapados akkor biztos még így is milyen jól járt. Főleg karácsony környékén érdemes figyelni a hálózatosokat, sokszor tényleg olcsóbbra jönnek ki a fapadosoknál.
Erre erősítenek rá még az ilyen oldalak mint az Utazómajom, aki a posztolási kényszeréből fakadóan sokszor a teljesen átlagos árakat is hatalmas szenzációként tálalja, a tömegek meg vadul rárepülnek mert megszokták, hogy ha utazómajom posztolja akkor az biztos minimum valami error fare. A fapados meg röhög a markába és hülye lesz olcsóbban adni ha ilyen áron is megveszik.

Kánikula 2017.11.20. 10:50:41

@ordasbacsi: @MindentGátlóSam: Egy kis kombinálással a Wizz is elvinne 60 ezerért.
Cserébe bő kétóra az út, a Turkish meg 10 órás utazás. Inkább nem adok fel csomagot és veszek elsőbbségit Wizz-en, ha ezen múlik és 2x8 órát mással töltöm el.
A konkrét dátumra budapest málta esetében nem nyerő a TA szerintem.

Van amikor tényleg versenyképes egy nem-diszkont cég is ez tény. pl. London esetében volt, hogy a Wizz a BA árak közelében volt, a Ryanair meg fölötte, majd idővel a diszkontok levitték az árat a BA meg drágább lett.

Elég sok faktoron múlik az, hogy mennyiért lehet megvenni egy jegyet.

Kánikula 2017.11.20. 10:55:52

A probléma rendezésre miért nincs egy sablon kidolgozva? Vagy minden ilyen fennakadás egyedi elbírálást igényel?

ordasbacsi 2017.11.20. 14:00:29

@Kánikula: 60.000 -ért kétlem, hogy elvisz 5 embert Máltára a Wizz, dec.26-jan.-02-ig, fejenként, 20 kg -os bőrönddel...

Töhötöm Kolompos 2017.11.20. 14:02:58

@Stock Holmi: Ha indítanak is valaha Sármellékről járatot, gondolom Németország lesz a célpont. Magyar belföldi járat szerintem esélytelen lenne, lerak a gép Sármelléken és onnan még el kell jutnod a Balatonhoz, ott közlekedni, stb... És nyilván az autóval rendelkezők nagy része el sem tudja képzelni hogy gépjárműve nélkül induljon a sarki boltnál messzebb, még ha fejlődne is az infrastruktúra arrafelé. Akinek meg nincs autója azoknak nagy része nem fog repülni sem, mert nincs olyan anyagi helyzetben. Aki pedig megvan autó nélkül (és státusszimbólumnak sem tekinti, amit egy bizonyos anyagi helyzet felett kötelező birtokolni), nos azokból valószínűleg nem lehetne megtölteni heti 1-2 gépet sem, főleg nem Debrecenből.

Kánikula 2017.11.20. 14:22:03

@ordasbacsi: azt írtad, hogy /fő és én sem írtam azt, hogy 5 embert. Nem is értem, hogy hogyan kezdünk most meg 5 emberre vetíteni jegyárakat.

Na most ha a Turkish elvisz 5 embert 86ezerért oda-vissza, akkor abból jegyből vegyél nekem is.. 8600 forintért Máltára irányonként 20 kg bőrönddel 1 átszállással.

35000 környékén van az /fő/irány..

Kánikula 2017.11.20. 14:31:51

@Töhötöm Kolompos: Nem a státuszról van itt szó. Egyszerűen ez teljesen értelmetlen lenne.
Debrecenből mondjuk Balatonakarattyán lehet lenni kb. 3 óra alatt. Ha 4 felé dobják a benzin költséget, akkor az fejenként kb. 5000 forint.

Mit lehetne nyerni a repülő úton? Semmit. Letesz Sármelléken, ami ugye nem strand az még onnan vagy 15 km.

Lehet menni a Tisza-tóhoz is egyébként, ami sokkal közelebb van. Arról nem is beszélve, hogy a Balaton nem egy hónapokra előre tervezhető hely, mert bármikor lehet 1 hét rosszidő is.

altimus 2017.11.20. 16:26:53

A hatosagoknak kellene a hasonlo szelhamos tarsasagokat megrendszabalyozni es halalra buntetni, ha szukseg van ra.

Arra nincs mentseg, hogy pl. jarat torles eseten ott hagyjak az utast a halal faszan, hogy oldja meg a problemat maga. Arra sincs mentseg, hogy csak emelt dijas telefonnal lehet elerni ugyintezot ...

a repulesi komfort, ital, etel ... valoban nem elvez prioritast a legtobb ember szemeben az olcso jegyarral szemben. de az, hogy ne egy badog folyosoban varassak 40 fokban a repteri betonon az embereket arra nincs mentseg.

a wizz air egy alja ceg, akarhogy is nezzuk.

altimus 2017.11.20. 16:41:59

@Stock Holmi: ez most ugye vicc? mert ha komolyan gondolod akkor valami nem stimmel a fejedben. egy fapados eseteben 1-1.5 oraval elobb ki kell erni a repuloterre, az otthonrol indulva 1.5-2 ora, a repules fel-egy ora, maris legalabb 2.5 oranal tartunk, plusz kesesek, kiszallas ... 3 ora legalabb es megerkezel a semmi kozepere sarmelleken ahonnan a balaton min 1-1.5 ora tomegkozlekedessel, mert a busz se jar otpercenkent. mindezek utan 4-4.5 oraval az indulas utan megerkezel a balaton partjara egy 20x30 centis torolkozovel, mert tobb csomagot eleve nem vihetsz magaddal.

magyarorszagon belfoldi legikozlekedes soha a budos eletben nem lesz, erre merget lehet venni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.20. 17:48:09

@altimus: csak egyeterteni tudok ezzel. A fosh honlap, az emelt dijas telszam, a marhakaram, az allando varialas a csomagokkal, meretekkel, sulykategoriakkal es az arpolitikaval az agyamra megy.Ruhellem oket mint a tragyat, csak azert hasznaljuk evente 1-2 alkalommal oket, mert nincs jobb.Es ezeket az arakat meg csak fapadosnak se neveznem.En szinte sosem talalkozok ilyen parezres aru jegyekkel.Olyanok ezek nekem, mint a Colombo felesege...

ordasbacsi 2017.11.20. 17:58:34

@Kánikula: Sem számolni sem szöveget értelmezni nem tudsz. Kár veled a további párbeszéd bármilyen formája is.

cradbox 2017.11.20. 18:26:22

Változnak az idők...tavaly még kitiltás járt annak, aki ideírta kié ez a blog és melyik túlhypeolt reklámújságnál
dolgozik. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.20. 18:35:17

@cradbox: miert, most hol van ez az info kiirva?

Kánikula 2017.11.20. 18:38:19

@ordasbacsi: apa te jöttél itt két árral, meg aztán 5 fővel, amiről senki nem beszélt.

szerinted a turkis elvisz máltára 86ezer/fő ezt írtad, mikor mondom, hogy a wizz 60ezerért visz el/fő, akkor meg jössz azzal, hogy 5 főt ennyiért nem visz el.

persze én vagyok a hülye, de ki beszélt itt 5 emberről? egyedül te valamiért..

igazi troll vagy b@z&°˛g most jövök csak rá.. párbeszéd mi?

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2017.11.20. 19:01:03

@altimus:"magyarorszagon belfoldi legikozlekedes soha a budos eletben nem lesz, erre merget lehet venni"

azért lassan azzal a méreggel, volt már rá példa...

iho.hu/hir/repulni-varosrol-varosra-egy-szep-alom-vege-140314

ZX71 2017.11.20. 20:15:22

@geegee: bármikor találhatsz párezres jegyet, akár most is. Nem minden időpontra es nem is minden célpontra, de tucatjával láthatsz. A ryan pl kb 10 országba visz most 3 ezer/irány áron, csekkold.

vanek ur 2017.11.20. 21:44:44

@Stock Holmi: "MÁV-val a leggyorsabb eljutási lehetőség Debrecenből Keszthelyre 6 óra 46 perc, ami 6860 Ft-ba kerül, 3 átszállással fűszerezve." Ilyenkor, télen, amikor nincs szezon. Nyáron sokkal több lehetőség van, és van közvetlen vonat is, emlékeim szerint jó 1 órával rövidebb menetidővel.
A többit megírta @altimus: se a debreceni, se a sármelléki reptér nem rendelkezik megfelelő tömegközlekedési összeköttetéssel, ami van, azzal meg 30-60 perc alatt nem jutsz messzire. A teljes utazási idő akár bőven a vonat/busz fölött lehet, az autóról nem is beszélve. Amúgy a hétvégéket leszámítva túl nagy forgalom sincs a két országrész között, a nyarakat leszámítva meg a hétvégi forgalom is eléggé egyirányú: péntek délután Nyugatról Keletre, vasárnap délután vissza. (Ők viszont jó nagy bőröndökkel szoktak utazni.) Ez nem az a kereslet, amit repülőgéppel kell kielégíteni.
Az ilyen rövid távú utakat nagyon ritkán repülik olyan gépekkel (A320/321), mint amik a Wizz Air flottájában vannak. (És akkor is csak azért, mert amúgy is át kell repülni a géppel, akkor pedig már vigyen utast is...)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.21. 07:11:05

@ZX71: jo, az monnuk igaz, hogy nem szoktunk tudni barmikor,es barhova repulni.De az en ertelmezesemben a fapados az legyen mindig fapados, es ne csak szolgaltatasi szinvonalban, hanem arban is.Az elobbi mindig szokott sikerulni, az utobbi meg szinte sosem...

qwertzu 2017.11.21. 09:13:13

@nyomasek_bobo: Kevés embernek volt kocsija, akinek meg mégis, az lassan ment, nem volt autópálya, és vagy kibírta az utat, vagy nem.

Most meg felhajtok az autópályára, bepöccintem a tempomatot 140re, és pár óra alatt ott vagyok.

qwertzu 2017.11.21. 09:15:53

@geegee: Ezt hogy gondolod? Mindenkit vigyen el 10ezerért Londonba a gépen?

ZX71 2017.11.21. 09:48:46

@geegee: Szerintem akkor inkább rosszul értelmezed a fapados modellt. Alapvetően, ők sem karitatív, hanem profitorientált szervezetek. Az árképzésük valóban összetett, és őszintén szólva ha valóban jóáras utat szeretnél, ahhoz kell némi intelligencia, kellő szabadidő (jegyeket vadászni), megfelelő rugalmasság (az utazási időpontokat illetően), egy adag szerencse (error fare), meg még pár dolog. De nagyjából bárki össze tud rakni egy kedvező árú utat, aki kicsit utána megy.

Más kérdés, hogy last minute árakban magasak (bár általában még így is a klasszikusok alatt), illetve ha rugalmatlan vagy, mert fix időpontra mész, akkor jó eséllyel többért repülsz. De ez az árképzés sajátossága.

ZX71 2017.11.21. 09:52:36

@geegee: Még egy gondolat a szolgáltatási színvonalról:
Az elmúlt két hónapban úgy hozta a sors, hogy repültem 6 szektort Ryannal, egyet Wizzel, kettőt pedig Air France-szal. Na mit gondolsz, melyik késett egy órát? :) Bingó, csak az AF.
Az a szottyadt kaja, amit pedig a gépen kaptam: egy, azaz 1 db pilóta keksz nagyságú valamilyen sütemény féle, az meg messze nem fedezte az árbeli különbséget, mert az AF két szektora többe került, mint a fapadosok összesen 7 útja. Jó drága az a pilótakeksz... :)

csadeev 2017.11.21. 12:28:16

Ryanair ma levitt egy csomo jegyet(Koppenhaga, London, Brusszel, Berlin, Bergamo) 1300 ft-ra, ugy, hogy talan meg nem keso rarabolni az akciosakra. Nekem behuppant egy Brusszel es egy Bergamo is a zsakba (osszesen 11k-ert).

Toxic Waste 2017.11.22. 09:57:58

@ZX71: a ryannél meg nemhogy keksz nincs, még pilóta sem :D
Bocs, nem tudtam kihagyni.

Amúgy nem értem, egyáltalán miért került szóba a Balaton. Szerintem Sármellék mint nyugati reptér kerül számításba, ahonnan el tudnak repülni az emberek Londonba, meg hazajönni onnan, Budapest érintése nélkül. Az, hogy a Balaton ott van viszonylag közel hozzá, szinte mellékes is, nagyon kis súllyal esik latba.

balco 2017.11.22. 14:39:16

@Toxic Waste: A Debrecen - SÁrmellék ötlet tényleg felejthető, de lehet nem csak London élne meg onnan.
Jön sok német, orosz Hévízre, Zalakarosra stb...
A Debrecen - Mozskva járat is a Szoboszlót felkereső oroszokra építhet elsősorban. (egyébként ezért nem értem miért nincs egy rendes német járat Debrecenből)

ICPX 2017.11.22. 16:01:20

Belfoldi jarat:
Nincs annyi utas, hogy a wizz megtudja tolteni a jaratait Debrecen Sarmellek kozott. Se ido, se eljutas miatt. Amikor anno volt Budapest Debrecen jarat az a MALEV hosszutavujarataihoz csatlakozott.

Sarmellek:
Ha a nemet piacon aktivan jelen lenne a WIZZ, akkor megprobalhatna Franfurt - Balaton v Munchen - Balaton utvonalakat. De odakint meg nem annyira eros brand. Addaig is Lufi repuli ezeket charter jelleggel
Magyar oldalrol Balaton - London illetve Balaton - Dortmund jaratokonn el lehetne gondolkodni, es nyari idoszakban heti egyser Baalton - MOszkvan is. (Nyaron van tarsasag ami ezt repuli)
De ezen jaratok meg nem annyira erosek, hogy sok penzt hozzanak, vannak most mas jobban jovedelmezo utvonalak. De varhatoan strategia lepeskent, hogy kie az utvonal eloszor Wizz lepni fog. (lasd Budapest- Szofia)

aranyár 2017.11.22. 18:44:54

"(egyébként ezért nem értem miért nincs egy rendes német járat Debrecenből)"
Úgy tudom, hogy a Lufthansa repüli heti 3 alkalommal a München-Debrecen útvonalat - nem is rosszul.
A WIZZ Düsseldorfba repült a kezdet kezdetén, de azzal még a bevezetés idején leállt, pedig igen jó volt a töltöttségi mutató.
Egy előző hsz.-hez: Sármelléken valóban nincs tömegközlekedés, de Debrecenben van repülőtéri busz a városba, meg van taxi, meg autókölcsönző - tehát a reptér megközelítése nem egy nagy feladat...

erbusz 2017.11.22. 20:47:42

Belföldi repülés:
Belföldi fapados járatokat max. Q400-asokkal tartom elképzelhetőnek. Pl. Debrecenből Győr, Pécs, Szeged 3-4 óra autóval, 4-6 óra vonattal vagy busszal, de bármelyik két, a listán szereplő város között időigényes a közlekedés. A repterek megközelíthetősége nyilván a forgalom nagyságával javulna, Debrecenben ez már egész jól kialakult. De a többi reptér elhelyezkedése is jó a városokhoz képest, könnyen beindíthatóak lennének, ráadásul a debreceni tapasztalatokból kiindulva 40-50 perccel is elég kimenni a járat indulása előtt (poggyászfüggő), ami javít a repülés versenyképességén.

Balaton:
A wizz részéről Sármelléken életképesnek tartok heti 2-3 Lutont, 1-2 Vnukovót, illetve egy német járatot is (pl. DTM), belföld jelenleg esélytelen. A Balatonnak a siófoki reptér jelentené az igazi lehetőséget. Épp tegnap olvastam a honlapjukon, hogy aszfaltozzák a futópályát, valaki nem tud esetleg a jövőbeli elképzelésekről? Kisebb regionális gépekkel fel lehetne futtatni nyugati és keleti irányba egyaránt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 12:24:51

@qwertzu: Igen. Már ha fapadosnak nevezi magát.Lehet alacsony szintű a szolgáltatás, szinte épp hogy csak állóhely, de akkor legyen is olcsó.
Ha meg nem olcsó, akkor meg legyen jó.Csak az a baj, hogy általában mindig csak az egyik szokott sikerülni, vagyis az egyszerű sem olcsó, a jó az meg horror kategóriás árban van...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 12:28:10

@qwertzu: És igen, kéne is ilyesmi szabályzat, hogy csak az nevezhesse magát fapadosnak, akinek bárhová vannak járatai mondjuk 2000 km/10e forint kategóriában, mondjuk kis kézipogyóval.A bárhová alatt azt értem, hogy a vállalt szolgáltatási területén.És nem kell mindenkit ennyiért vinni, de legyenek ilyen útjai az összes célpontjukra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 12:35:32

@ZX71: Akkor viszont ők is tévedésben vannak a fapados szó jelentésével.
Az nem azt jelenti, hogy időnként, éppen ha páros számú a dátum, meg süt a nap, meg telihold után vagyunk, akkor fapados; hanem mindig!
Vagy különben nem fapados, hanem csak normál.
Ez olyan, mint ha én minden hónap 29.-én árulnék a boltomban kézműves termékeket, 9-11-ig.És ugyanakkor meg kitenném a kirakat fölé, hogy kézműves bolt...
Hát lóf@$zt, mama.
És igen, sajnos mi nem tudunk akármikor repülni, köt a szabadság, meg az iskolaidő, stb.Mint még másik pár milliárd embert.
Viszont pof@'tlanságnak tartom, hogy amikor tudnánk menni, akkor sosincs valóságosan fapados jegy nagyjából sehova.A sztyeppe közepére, ahová meg van, az meg nem érdekel.Hát így jártam.Viszont kurvaanyázom is őket, ahol csak tudom.ez az én bosszúm. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 12:42:19

@ZX71: Elhiszem, hogy a bőrszékesek is egyre inkább pofátlanok.

A fapasosnak csúfoltak fixen sz@r szolgáltatással egyre pocsékabb árakon visznek.
A bőrszékesek fixen szar árakon és egyre pocsékabb szolgáltatásokkal visznek.
Bár ez utóbbiakra nincs saját tapasztalat, de egyre többet olvasok ilyen kommenteket, tehát lehet benne valami.(Igyexem a más kárán is tanulni.)
Gondolom, a vége az lesz, hogy kialakul egy közepes piaci szint, közepesen szar árakkal és szolgáltatásokkal.
Vagy nem. :D

ZX71 2017.11.23. 13:45:00

@geegee: Pedig hidd el, hogy ha időben és ügyesen keresel, akkor jó eséllyel találsz jó árú jegyeket, iskolaszünetre is, nyárra is - bár kiemelt időszakra kétségtelenül nehezebb jóáras jegyet találni.
Itt a blogon erre sok példát találsz, hogy ki merre mennyiért járt. Mi például most az iskolai őszi szünetben repültünk Tenerifére, ahova (átszállással) kb 45e/fő áron jött ki a jegy, még júliusban foglalva. De ha most körülnézel a Ryan honlapján, a kövi tavaszi szünetre találhatsz jegyeket.

A fapadosokat csak nálunk hívják így, valójában "low cost" légitársaságok. Nem kockázatmentes velük repülni (lásd járattörlések), de a jó árakat ezen az áron tartják.

Volt már szó róla a blogon, és valaki majd kisegít, de ha jól emlékszem, átlagosan ~50 euróra jön ki egy egyirányú jegy csomag nélkül ezeknél a cégeknél. Ezt minden évben közzéteszik amúgy. 50 euró pedig valóban nem sok. Főleg ha a legacy áraihoz méred. De azt is mondhatjuk, hogy átlagban egy tank benzin áráért repülnek egy retúrt olyan helyekre, ahova egy tank benzinnel nem jutsz el.

Bendegúz Miklós Gergye 2017.11.23. 20:28:30

@vanek ur: A Wizz Air most is repül nagyon rövid járatokat:
Budapest-Kolozsvár, Budapest-Marosvásárhely, Kolozsvár-Bukarest, Szófia-Várna, Budapest-Podgorica (55 perc).

kerteszg86 2017.11.23. 22:17:37

@Bendegúz Miklós Gergye:

Az összes ilyen útvonalnak oka van.
BUD-TGM ill. BUD-CLJ : TGM-re jelenleg nem repül a WZZ a reptér felújítása miatt hónapok óta, helyette a BUD-TGM járatok Kolozsvárra mennek.
CLJ-OTP : Kolozsvár és Bukarest Románia 2 legnagyobb városa, 450km-re egymástól, amiből 100-130 km autópálya, tehát az infrastruktúra zéró, az út alsó hangon 5, de inkább 6 óra autóval, így versenyképes alternatíva a repülés a 2 város közt.
SOF-VAR : Az előző csak pepitában, szintén a 2 legnagyobb városa az országnak, kb. ugyanaz a táv, csak kevesebb autópályával.
BUD - TGD : Ez egy magyar állam által pályázati úton támogatott útvonal, amit a Wizz üzemeltet. Az egész lényege, hogy állami támogatást kapnak a repülőjárat fenntartásáért, ha pedig veszteséges a magyar állam (demagóg leszek : azaz mi, adófizetők) állja a cehet.

A fenti példákhoz képest nálunk egész fejlett infrastruktúra van, autópályákkal, lakott területeket nagyon sok esetben elkerülő főútvonalakkal, ahogy fentebb is megírták, Debrecenből Budapest 2 óra, a Balaton déli partja pedig 3 óra alatt elérhető, úgy hogy lakott területre nem kell bemenned...

Nálunk sosem lesz rentábilis a belföldi repülőjáratok üzemeltetése az ország földrajzi adottságaiból kifolyólag sem, az ország lakosságának egy ötödét adó főváros szinte az ország közepén található, és az utóbbi 10-20 év úthálózati fejlesztései miatt gyakorlatilag 2-3 órán belül elérhető bárhonnan.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.30. 12:29:16

@ZX71: Akkor már csak azt kéne tudnom, hogy hogyan kell "időben" és "ügyesen" keresni?
Arról már itt is volt szó, hogy nem a legrégebben foglalt jegy lesz a legolcsóbb.Akkor viszont mikor kell?Erről még nem láttam használható cikket.Amit láttam, az legalább is nekünk nem adott plusz infót...
Az idő-kérdésre nem is az ár a legnagyobb probléma, hanem az, hogy ha nem foglalunk azonnal, akkor egyszerűen elfogynak a jegyek...
Ügyesen meg szintén egy kérdés, ezexerint lehet "ügyetlenül" is beírni a keresőbe a kívánt célállomást?

ZX71 2017.11.30. 12:48:37

@geegee: Az "ügyesen"-ben arra gondolok, hogy pl sokszor átszállással érdemesebb egy-egy helyre elmenni, mint közvetlen járattal. A másik posztban is emlegetett Kanári szigetek (azon belül is különösen Gran Canaria ill Tenerife) erősen túl van árazva itthonról, mármint a közvetlen járatok, ezért sokszor jelentősen kedvezőbben foglalható átszállással. Tipikusan érdemes olyan átszálló helyeket keresni, ami tőlünk olcsón és napi szinten repülhető (pl Charleroi, Bergamo) és ahonnan sok járat indul sokfele. De ha bevállalsz egy kis autóutat, akkor érdemes pl Pozsonyból is nézni (közvetlen) járatokat, vagy akár Dél-Lengyelországból.
Az időbent meg úgy értem, hogy célszerű jó előre gondolkodni. Az én saját tapasztalatom szerint a menetrendek frissítésekor elég jó árakat lehet kifogni. Mindkét nagy cég évente kétszer, kb szept-okt fordulóján és március körül rakja fel a következő féléves menetrendjét. Nekem volt már olyan, hogy menetrend meghirdetésekor, amit legalább naponta csekkolok, error fare miatt Máltát nyárra 12 ezer körül fogtuk ki(retúr), közel húszan repültünk együtt, éjszaka mindenki jegyet vásárolt. De nem error fare mellett is találtam párezres jegyeket, egy másik nyáron pl egy nagy belga túrát hatezer alatt repültük.
Meg érdemes gyakran, mondjuk legalább hetente felnézni a Ryan, Wizz honlapjára, gyakran kifogsz jó akciót. Iratkozz fel hírlevélre. Iratkozz fel a HolidayPirates hírlevelére is, ők gyakran mazsolázzák az akciós ajánlatokat.
Mindez ugyan sok időt felemészt, de valamit valamiért. Sok sikert!

Stock Holmi 2017.11.30. 14:12:19

@geegee: Szia. Az én tapasztalatom az, hogy a járatindulás előtt másfél-2 hónappal érdemes megvenni a jegyeket, így a legolcsóbb. Nézd meg, az adott járatra mennyi egész évben a legolcsóbb jegyár, általában ehhez közeli lesz 1,5-2 hónappal a tervezett indulásod előtt is. Ha ezt a minimális árat közelíti vagy eléri, akkor foglalj.
Saját példa: júliusra akartam jegyet foglalni Szkopjéba. Kora tavasztól figyelgettem a jegyárakat, az látszott, hogy a legalacsonyabb jegyár a járatra 4490 Ft. Júliusra viszont kezdetben egységesen 14990 volt a legolcsóbb (március eleje körül jártunk időben). Áprilisban már megjelentek a 8990-es majd szép lassan a 6990, 5990-es júliusi jegyek is. A jegyárak naponta , kétnaponra ingadoztak, de a csökkenő trend megfigyelhető volt. Végül május elején az odajegy elérte a 4490-es minimumot, a visszajegy hozzá 5990 volt. Nem akartam kockáztatni, így akkor megvettem. 10 500 Ft nem rossz vétel egy retúr repjegyért. :) 1 hétre rá lement a visszajegy is 4490-re, úgymond buktam rajra 1500 Ft-ot, de nem izgatott, jobb a biztos 10500, az eredeti 2x14990-hez képest (amennyi márc elején lett volna), így is harmadába került. Eltelt még pár nap ( május vége felé jártunk) , és hirtelen megdrágult a jegy. Tehát fontos a jó időzítés, ezért írtam az elején, h ha megjelenik a rendszerben az abszolut minimumhoz közeli ár, akkor ne várj többet, foglalj ;)
Másik tipp: ha rugalmas vagy az úti célok tekintetében, az új útvonalak bejelentését követően vannak nagyon jóáras jegyek. Pl. 2 éve amikor elindult a Debrecen-Párizs járat, korlátozott számban voltak jegyek irányonként 2500 Ft-ért. Így másfél éve a szülinapomat áprilisban Párizsban ünnepelük, mert sikerült venni 5000 Ft-ért retúr jegyet. Előtte nem is terveztük pont Párizst, de 5000 Ft-ért nem volt szívem otthagyni a jegyet. :) Ha várunk egy évet, idén már a legolcsóbb jegy is minimum 15-20 ezer lett volna retúr.
Jövő tavaszra / nyárra valószínű a mostanában indulni fogó Berlin, Frankfurt, Athén járatok lesznek olcsóbbak, nekem ez a tippem :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.04. 15:17:57

@ZX71: az a baj, hogy en nem pestrol megyek, hanem a svedektol.ilyenforman a wicc reklamarak kurva kevesse jutnak el hozzam, mert a csillagpontok kozott a kozpont kihagyasaval nem szokott akcios lenni.az atszallas meg nem nagyon hianyzik, tenerifere igy is 6 ora az ut, atszallassal meg lett volna nyaron 23 ora. Gyerekkel, asszonnyal meg a kis ivarszervem csovezzen egy tok ismeretlen repteren, ahol meg esetleg terrorveszely is elofordulhat...De azert kosz a valaszt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.04. 15:21:43

@Stock Holmi: kosz a valaszt neked is. Sajnos nekem pest meg debrecen nem jatszik, en telleg stock holnmi vagyok, skavstarol meg nem igazan vannak sehova sem jaratok.atszallni meg meg nagyobb sz0pas lehet, lasd egyel feljebb levo kommentem.de a masfel- ket honapot kiprobalom, kosz.
süti beállítások módosítása