Elsőre brutális bejelentés a Wizz Airtől, hogy napi járattal nyomul rá a Ryanair szintén napi Budapest-Berlin útvonalára, de jobban megnézve logikus és érthető a döntés: megindult az Air Berlin piacának újraosztása, aki hosszabb távon is ott akar lenni, jó, ha előre szalad. Frissítés: a járat jövő március helyett már idén decemberben indul.
Nem semmi a változás alig több mint két év alatt: akkor az Air Berlin és az easyJet repülte (elég drágán) a Budapest-Berlin útvonalat, jövő tavasztól viszont lesz az easyJet és a Ryanair mellett Wizz Air is. Tipikus példája lehetne annak, ahogy a fapadosok átveszik a hatalmat Európában egy fontos, két főváros közti útvonalon, de persze a gyors változás fő kiváltó oka az Air Berlin gyengélkedése, majd kipurcanása.
A Ryanair 2016 telén indította be a Berlin-Budapest útvonalat, amivel odacsapott az addig kényelmesen pöffeszkedő easy-Air Belin párosnak. E járatindítás háttere az volt, hogy egy nagyon gyenge és egy stabil, de gyengélkedő szereplőt (Air Berlin és Lufthansa) látva akkoriban kezdett nagyon rányomulni a német piacra, nagyot bővített Berlinben is és arra a kérdésre, hogy hova érdemes onnan repülni, Budapestet is vonzónak találták.
Nem gondoljuk, hogy a járat az elmúlt egy évben nyereségbe fordult volna, most télre is hegyekben állnak a 3-4 ezer forintos ajánlatok, de utasként köszi, a másik kettő is kénytelen volt nagy mértékben levinni az árait.
Biztos a Ryanair nyomulása is benne van abban, hogy az Ethihad belátta, az Air Berlin menthetetlen, ezért nem tesznek bele több pénzt. A német állam segélyéből addig elműködget, amíg az épkézláb részeit szétkapják az érdeklődők, mint Floki a lábtörlőt. Utána vége a dalnak. Nem tudni, meddig repül még és pontosan mi marad meg belőle, de valószínűleg semmi. A Wizz Air most úgy döntött, beáll a helyére annak ellenére, hogy így brutális harcba bocsátkozik a Ryanairrel.
Az Air Berlin napi három járatot üzemeltet ma is Berlinbe, a téli menetrendváltással megy le ez kettőre. Utána valamikor ez a székkínálat kiesik - sokatmondó, hogy normális árú, 12 ezertől induló jegyeket már csak október végéig árulnak. Azt gondoltuk, hogy a felszabaduló űrre vagy az easyJet, vagy a Ryanair reagál sűrítéssel, de vagy elaludtak, vagy nem jött ki nekik a matek, esetleg úgy gondolták, hogy az Air Berlin eltűnése után majd lehet árat emelni és nyerőben működtetni az útvonalat.
A Wizz azt mondta: nem. Inkább bukjon mindenki egy darabig, de ő beleáll. Jövő márciustól ő is napi járattal indul és 3 ezer forintos jegyekkel. Tavaszra 5-7, de jön ez is majd lejjebb. És - első blikkre - jobb menetrenddel, mint a Ryanair, mert nem mindig reggel jár majd, hanem bizonyos napokon késő délután - pénteken és vasárnap is. Sajnos csak a kavaszi menetrendváltásig, másfél hétig. Utána hajnalban, vagy délelőtt ő is. Délutánra marad az easyJet.
Ezzel együtt még a megrögzött UFB-k is csak azt mondhatják,ügyes, csak így tovább.
FRISSÍTÉS: Egy nappal a bejelentés után azt közölte a Wizz, hogy a hatalmas kereslet miatt előrébb hozta az indulást, így lett idén december 18. Az indoklás nyilván kamu, valószínűleg pontosabb infójuk van arról, hogy mikor áll le az Air Berlin, vagy sejtenek arról valamit, hogy mit tervez valamelyik konkurens. Januárra-februárra meglepő módon sok napra drágábbak a jegyeik, az íreknél több a 3 ezres ajánlat. De menetrendben (márciusig( a szerdai és vasárnapi esti kanyar miatt kedvezőbb a Wizz.
Utolsó kommentek