Elindította a Ryanair az átszállós járatait Budapestről is, egyelőre Portóba és Ibizára lehet így elröppenni. Ehhez a római teszt után bergamói átszállást ajánl az ír légitársaság, de jobban megnézve nem sokkal több az egész a nagy semminél.
A lényeg, hogy két meglevő járatra egyben lehet foglalni, a két külön vett jegyhez képest a nagy előny annyi, hogy átszállásnál az utasnak nem kell kimennie és vissza, újra átesve a biztonsági ellenőrzésen, hanem maradhat a tranzitban. Akkor köt össze a Ryanair ily módon járatokat, ha legalább 3 óra van a kép gép között, tehát ez majdnem ennyi várakozást jelent az utasnak a reptéren.
Ha Portót nézzük, első blikkre ez nem egy komoly ajánlat, elvégre a Wizz közvetlenül repüli, minek fárasszuk magunkat azzal, hogy a várakozással, plusz egy ki-be szállással együtt három és fél óra helyett hét-nyolc órát utazzunk? Olyan napon lehet ez esetleg jó, amikor nincs közvetlen járat, illetve szóba jöhet az a szempont is, hogy így sokkal olcsóbb, és akkor megéri a bumlit.
De nem ez a helyzet. Amit néztünk, ott a két ajánlat majdnem ugyanaz. November végén vannak egyelőre a legolcsóbb jegyek, s itt a Wizz 15 ezer forint alatt adja Portót, a Ryanair pedig 14,5 ezerért kínálja az átszállásosdit. Igen, nyilván szempont valamennyire, hogy a Ryanairnél több cucc, két kézipoggyász vihető fel a gépre.
De mélyebben megnézve a Ryanair ajánlatát, még rosszabb a helyzet. Az átszállásnál ugye azt ajánlja a társaság, hogy ha valamiért megcsúszik az első gép több órával és emiatt késsük le a másodikat, akkor ingyen átraknak a következő járatra. Ez mondjuk annyira nem jó, ha az adott városba csak heti két járat megy, hiszen ez esetben ott ragadunk, ahol nem szeretnénk lenni. Az nem derül ki, hogy ez esetben a szállást is fizeti-e a légitársaság, de ez azért vélhetően benne van az ajánlatban. Tehát attól, hogy mi Budapest-Porto átszállásos jegyet vettünk, a Bergamo-Porto járat nem fogja megvárni, ha a Budapest-Bergamo késik két és fél órát.
Persze ritka az ekkora késés, ez alapján meg az ajánlat valójában nem sokat ér, a két külön vett jegyhez képest feladott csomag nélkül annyit lehet nyerni vele, hogy nem kell kétszer átmenni a szekun. De ugye akkor sem, ha közvetlen járattal megyünk. Ha meg pont Bergamón át és van három óránk, a reptéri ücsörgés helyett inkább kimennénk szembe a bevásárlóközpontba flangálni egyet.
Ezért a kövér semmiért ráadásul pénzt is kér a Ryanair - hasonlóan a többi fapadoshoz, akik nyújtanak ilyet. Az átszállásos ajánlat nyolc extra euróba kerül, ezt azonban nem írja ki külön a cég, próbafoglalással derült ki, hogy ha külön vennénk meg a jegyeket Bergamóba és onnan Portóba, akkor éppen nyolc euróval lennénk beljebb. Összességében tehát a Ryanair nagy átszállós ajánlata annyi, hogy összepárosítanak járatokat, ahol legalább három óra van a két járat között és kész, lehet fáradni a kasszához.
Helló!
És még egy apróság. Az nagyon jó, hogy Budapestről mondjuk november 25-én el tudunk menni Portóba átszállással 14401 forintért, de visszajönni ugyanígy október vége után már nem lehet semmikor. A téli menetrendváltás miatt ugyanis ez az átszállás csak október végéig működik. Napi két járat van Portóból Milánóba, ám a hajnali járatot, amellyel épp el lehetett csípni a pesti gépet, télire áttették kilencre. Ezzel pedig bukta az átszállás, mert Bergamóból Budapestre csak egy gép megy, az is délelőtt.
Az már csak külön adalék, hogy ezt sima járatösszekötést képesek voltak úgy bejelenteni a közleményükben, mint a Ryanair új járatindítását Budapestről. Ez alapján viszont azt is mondhatjuk, hogy két hónap múlva meg is szűnik a Ryanair új Porto-Budapest járata.
Utolsó kommentek