FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (3) ajándék (2) akció (16) alapok (1) alapszabályok (1) Amalfi-part (2) apartman (1) app (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (2) Athén (3) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (3) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balkáni útvonalak (1) bankkártyacsalás (1) Barcelona (1) Bázel (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (2) blama (1) blöff (1) Bordeaux (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (7) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (3) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csomagszabályok (15) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (4) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (12) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (7) Ferihegyi busz (2) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (1) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (2) Fuerteventura (4) futás (1) géplekésés (1) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (1) Granada (1) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (2) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) hosszú hétvége (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (5) Izrael (4) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (5) kártérítés (4) katasztrófa (5) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kés (1) késés (4) kézipoggyász (3) Koppenhága (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lanzarote (2) last minute (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) Legoland (1) lehúzás (12) lényeg (1) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (4) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (1) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (1) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Málta (1) Marákes (1) Mastercard lounge (1) MÁV (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (2) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norvégia (2) Norwegian (2) nyaralás (1) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (14) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (1) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (1) panasz (1) Párizs (2) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (1) profit warning (1) repjegy (1) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (45) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (1) szállás tippek (2) Szantorini (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) Szifnosz (1) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (3) sztrájk (2) sztyuvi (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (9) Transavia (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (5) új menetrend (7) új útvonal (5) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (3) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (1) wifi (1) Wizz Air (71) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Csoda történt, extra jófej volt egy magyar utassal a Ryanair

2017.08.06. 09:50 Fillér B. Gusztáv

Több horrorsztoriról, kemény utasszívatásról írtunk az elmúlt hetekben, örömmel nyugtázzuk, hogy vannak üdítő kivételek, íme egy szívmelengető eset a Ryanairtől.

Átszállásos szervezésnél ha az egyik járat időpontját módosítja a légitársaság, kinyírva a saját szervezésű csatlakozást, az nagy cumi, hiszen két külön jegyet vett az az utas A-ból B-be, illetve B-ből C-be. Ilyenkor a légitársaság nem szokott semmivel se segíteni, hiszen nála nincs hiba, a módosított járat átfoglalható, ennyi jár. Lászlónak viszont sikerült a lehetetlen, megmentette az utazást, levél indul. 

"Jó előre hetedmagamnak vásároltam Budapest – Athén, illetve Athén – Szantorini repülőjegyeket a Ryanairtől.

Tudtam a vásárlás pillanatában, hogy ez nem egy csatlakozásos jegy, ezért az oldalon utána néztem, hogy ilyen esetben mit ajánlanak. Azt írják, „a biztonságos átszállásra érdemes hagyni 160 percet”. Online chat felületen is rákérdeztem az ügyintézőtől, aki azt mondta: Két óránál hosszabb, az tökéletes.

Mivel az Athénba érkezés, és az indulás közt 3 óra 15 perc volt, utastársaimat tájékoztattam a  jegyvásárlás kockázatáról, és megbeszéltük, hogy feladott poggyász nélkül repülünk gondolva arra,  hogy ha késne az első gép, nehogy feladott csomagokra várva késsük le a következő csomagfeladási határidőt.

3 héttel indulás előtt, azonban a Ryanair írt egy levelet, melyben közölte, hogy a menetrend módosult, és a Budapestről induló járat 02:20 perccel később indul, és érkezik.

Az ijedtség nagy volt, mert így a két gép közt mindössze 55 percre redukálódott az átszállás ideje, és ebből ugye 20 perccel korábban a kapunál kell lenni, 10 perc átsétálni, 5 perc ki a gépből. Ha a felszállás 20 perccel eltolódik, vagy szembeszél lesz, vihar miatt kerülünk, stb, már le is késtük a csatlakozást.

A Ryanair felajánlotta, hogy a pénzt visszaadja, vagy módosíthatjuk díjtalanul az érintett járatot, tehát a Budapestről indulót. Korábban viszont nem ment gép. Későbbre halasztani meg feleslegesnek látszott. Pénz vissza az jó, de ugyanazon napon korábban jelentősen drágább jegyek lettek volna már csak elérhetőek.

Lényeg, hogy én kértem az Athén – Szantorini jegy módosítását, amit 2 alkalommal írásban, és egy alkalommal telefonon, 2 alkalommal chanten meg is tagadtak.

Harmadszorra hétfőn reggel 9 óra körül telefonáltam, és arra akartam rákérdezni, hogy feleslegesen erőlködöm e. Van mód egyedi elbírálásra, kérelem beadására, stb, avagy mondják ki, hogy nem érdekli őket a problémánk.

Én elmondtam az ügyintézőnek, hogy gondosan jártunk el, és hogy a probléma nem az, hogy lekéssük a gépet, hanem hogy nem tudjuk lekéssük e. Vagyis én, mint szervező olyan képtelen helyzetbe kerültem, amikor az utastársaknak nem tudok mit előadni. Ha veszünk másik jegyet, vagy módosítjuk pénzért a Szantorini járatot (700.000.- forint lett volna), és mégis elértük volna az eredetit, engem meglincselnek. Ha lekéssük, akkor is az én döntésem. Mi ilyenkor a jó döntés?

Az egyébként kedves, megértő, de szabályokhoz ragaszkodó „ügynök”, akkor kezdte súlyosnak érezni a problémát, amikor a döntésképtelen helyzetben kértem ki tanácsát. „Ön, mint a légitársaság képviselője mit ajánl? Mi az álláspontja? Vegyünk jegyet, vagy elérjük a csatlakozást?”

Ekkor kérte türelmem, és visszahívást ajánlott. Alig egy óra múlva hívott egy kedves hölgy, aki furcsa, de jól érthető magyarsággal azonnal felajánlotta a csatlakozási repülő járat díjmenetes módosítását egy nappal későbbre.

Nekünk ez így sem kényelmes, mert egy napot majd Athénban kell töltsünk, de mindent összegezve azt gondolom a légitársaság példásan járt el ügyünkben, és csak köszönni tudjuk nekik méltányosságukat. Jó példa a mi esetünk arra, hogy a Ryanair is tud emberséges lenni, és azon feltételezések, hogy eleve rosszindulattal állnak az ügyek segítéséhez nem feltétlen igaz..Mi szerencsések voltunk."

Eddig a levél. Tanulság: érdemes velük emberkedni, hátha kifogunk egy nagyon jóindulatú ügyintézőt, aki dönthet úgy, hogy segít olyannal is, amivel a szabályzatok alapján nem kellene.

Egy apróság még: a Ryanairnél is van rescue fare (missed departure fee), ha épp lekéssük a gépet és ezt a reptéren azonnal jelezzük, fix árért feltesznek a következő járatra. Ez náluk mondjuk 100 euró, a többi cégnél kevesebb.  

27 komment

Címkék: jófejség Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

http://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr1612723010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Darth Revan 2017.08.06. 22:04:21

Mult honapban lattam egy marha jo aru repjegyet, amszterdami atszallassal
2 opcio volt, az egyik 1 ora 10 perc, a masik 5 ora atszallas. Felhivtam a (kinai) legitarsasag ugyfelszolgalatat , hogy meg merjem-e venni (a sajat honlapjukon kinalt opciok), de fogalmuk se volt rola, hogy mennyi idot kellenne hagyni az atszallasra.
Gondoltam felhivom a KLM-et is (amszterdamig veluk repulok) de nem tudtam oket utolerni, ezert az 5 oras opcio mellett dontottem. Fel ora mulva visszahivtak a KLM-tol, hogy 50 perc a nemzetkozi atszallas. Shit. Hivom a kinai legitarsasagot tudjuk-e modositani a jegyet (430 euro Dublin - Tokyo), de persze nem.

svajcineger 2017.08.07. 03:41:14

Ezt a lekéséses dolgot, vajon kinél kell azonnal jelezni? Mert a reptereken nem található ryan alkalmazott, az tuti.:)

svajcineger 2017.08.07. 03:43:49

@Darth Revan:
Amenyiben egy foglalásban van a két utad, akkor onnantól már a légitársaság felelőssége, hogy eléred-e a csatlakozást. Amennyiben nem, akkor elvisznek a következő géppel, ha szűkséges szállást biztosítanak, stb.

_e30st_ 2017.08.07. 05:34:07

én egyszer easyjetnél foglaltam 3 különböző retúrjegyet egyszerre, és a foglalást követő 24 órán jóval túl vettem észre, hogy véletlenül teljesen összekutyultam a dátumokat, a mai napig nem értem, hogy hogyan. Írtam nekik emailt, facebook üzit, majd felhívtam őket, és legnagyobb meglepetésemre teljesen ingyen korrigálták a dátumokat, ráadásul úgy, hogy az egyik még drágább is volt kb 4EUR-al.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.08.07. 08:14:46

@svajcineger: Valószínűleg a check-in pultnál, mert a kisebb reptereken még jegyirodák se nagyon vannak...

Business4All 2017.08.07. 09:22:31

@_e30st_: Igen. De az EasyJet egészen más. Itt viszont a RyanAir-ről volt szó, akik nem tesznek, sőt nem is tehetnek ilyesmit, mert ha minden utasnak engednek csak olyan mértékben, ami 10 centtel "megkárosítja" őket, akkor az havi ~1 millió Euro. Ennyi pénzt meg "nem dobhatnak ki az ablakon" – nem engedi a szabályzat.
Az EasyJet azonban tudja, hogy mennyit jelent egy elégedett ügyfél, és mennyivel jobban jár, ha az ügyfél nem azt mondja, mint én, hogy "RyanAir-rel soha többet, EasyJet-tel bármikor".

odamondó 2017.08.07. 09:31:59

@svajcineger: csak tippelek, de szerintem a klm és "egy kínai légitársaság" nem ugyanaz a cég.

Business4All 2017.08.07. 09:35:34

Én akkor döntöttem el, hogy soha többet nem fogok RyanAir-rel utazni, amikor a láthatóan terhes feleségemmel felszálltunk a repülőre, és a légiutas-kísérő, akinek előtte felhívtam a figyelmét arra, hogy a feleségem terhes, ezért kicsit lassabban mozog, nem tette lehetővé, hogy vegyünk egy üveg ásványvizet.
Mondtam, hogy mit szeretnék, mondta, hogy mennyibe kerül, erre odaadtam neki egy Euro bankjegyet, erre azt válaszolta, hogy nem fogadhat el 50 eurós címletet vagy nagyobbat. Mondom, semmi gond, akkor itt egy bankkártya. Az nem jó, Amexet nem fogadnak el. Nem baj, akkor itt egy Visa. Az jó, azt elfogadják. Ja, nem, mert ezen nincs chip, csak mágnescsík. Ezt nem fogadják el. De hát ez Visa, azt mondta, hogy elfogadja. De csak mágnescsík van rajta, így nem. Jó, akkor itt egy Maestro, amin van chip. Azt sem fogadjuk el. OK. Budapestre megyünk, itt van forint. Azt sem fogadjuk el. De hát öt fizetési módot ajánlottam fel!!!
És képes volt nem sűrű bocsánatkérések között felajánlani valamilyen megoldást vagy kárpótlást, hanem elvette a terhes feleségemtől az ásványvizet, és úgy gondolta, hogy ez egy korrekt eljárás.
Na, ezért nem megyek soha többet velük. Én ilyen helyzetben biztosan sűrű bocsánatkérések közepette felajánlottam volna a saját szolgálati készletemből valamit, és nem is a légitársaság miatt, hanem a saját lelkiismeretem és emberségem miatt. De persze az ilyesmi a RyanAir esetében ellenkezik a szolgálati és működési szabályzattal. Akkor inkább fizetek ötezer forinttal többet, de velük soha nem megyek.
(Elég sok tapasztalattal rendelkezem a többi fapadosról is, és ezt a hozzáállást teljességgel elképzelhetetlennek tartom a többi cégnél.)

dan72 2017.08.07. 10:40:44

@Business4All: Elég kamu szagú ez a történet. Elég sokat repülök (többek között) RyanAir-rel, és forinttal mindig lehetett fizetni a budapesti járatokon, mágnescsíkos kártyával is fizettem már, méghozzá úgy, hogy lenyomatot vettek róla, mint a POS terminál előtti időszakban. Az, hogy néha bunkó egy-egy stewardess, előfordul mindegyiknél. Sajnos. De azt is tudni kell, hogy alulfizetettek, túlhajszoltak, és hidd el szívesen adnának el neked még felszállás ellőtt bármit, mivel a fizetésük jelentős hányadát az eladott árú után kapott jutalék képzi (ez egy ilyen szar munka, ráadásul úgy tudom, a betanításuk költségét is le kell dolgozni, ha munkába állnak) - de felszállás ellőtt szigorúan tiltják neki a szabályzat. Örülj inkább, hogy te csak (olcsón) repülsz, és nem szorulsz ilyen melóra (ha annyi-féle bankkártyád van, gondolom te sem a mekiben dolgozol, de mégis fapadossal utazol...).

Business4All 2017.08.07. 11:02:49

@dan72: Igen. Nyilván kitaláltam az egészet, és nem így történt.

És annak semmi köze sincs ahhoz, hogy mennyi pénzem van, hogy fapadossal utazom-e vagy nem. Egyik alkalommal Bajnai Gordonnal utaztam menetrend szerinti WizzAir járattal. Hát ő aztán tényleg nem a Mekiben dolgozik.

De most, hogy ilyen kamu sztorit kitaláltam, már nem akarok többet utazni a RyanAir-rel, mert akár megtörtént, akár nem, egy ilyen légitársaság nem játszik nálam.

(Amúgy pontosan úgy történt minden, ahogy leírtam, akár elhiszed, akár nem.)

Darth Revan 2017.08.07. 11:52:52

@svajcineger:

mivel napi egy jaratuk van Amszterdambol, nem akartam volna egy napot elvesziteni, ha lekesem a csatlakozast.

Jo hosszu lesz a varakozas :(
A visszautra be mertem vallalni a rovid atszallast, hiszen ha le is kesem az eredeti jaratot, a KLM-nek napi tobb jarata is van Dublinba.

Darth Revan 2017.08.07. 11:55:42

@odamondó:
XIAMEN AIRLINES-tol vettem a jegyet, a Dublin Amsterdam utvonalon a KLM gepen utazok majd (de csak egy jegyet vettem a kinaiaktol)

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.08.07. 11:57:37

@Business4All:
Sajnos a Ryanairnel nem igazan letezik olyan, hogy szolgalati keszlet, ugyhogy abbol akkor sem adhattak volna, ha akarnak. Az mar megint csak mas kerdes, hogy, ha arrol van szo, akkor zsebre teszi a forintodat, odaadja a vizet, utana pedig valahol levaltja eurora es azt teszi be a kasszaba.
Nem akarom vedeni a Ryanairt, ugyanakkor 1 vagy 2 sztyuvi viselkedese alapjan megitelni az egesz tarsasagot elegge elhamarkodott dontes (olyan, mintha a recepcios alapjan itelnel meg egy egesz ceget). Amellett pedig, ha ismerned a munkakorulmenyeiket, akkor tudnad, hogy eleg kemenyen kell dolgozniuk, elviselniuk a sok utas megtobb trukkjet, kifogasat, inzultalasat, esetleges bunkosagat. Raadasul, ha a check-innel, vagy a beszallitokapunal eri a kedves utazot velt vagy valos atrocitas, akkor is az utaskiserokon csattan az ostor. Mindezert raadasul nem is fizetik oket agyon. Ez sem lehet ugyanakkor mentseg az o viselkedesukre.
Masik oldalrol nezve pedig, ha tudod, hogy szukseged lehet vizre, azt a repteren a bufeben vagy a duty freeben is meg lehetett volna venni (valoszinuleg olcsobban is). Az eddigi 120 utaskent eltoltott repuloutambol mindossze haromszor repultem fapadossal. Amikor utazok, mindig ugy szallok fel a gepre, hogy van nalam viz is es valami ennivalo is, pedig a gepen ingyen van az ital (alkoholos es mentes is), es az etel is. Viszont azt is figyelembe veszem, hogy rajtam kivul sokszor tobb, mint 400 ember van a repulon, es, ha csak minden masodik kerne egy pohar vizet felszallas elott, mert szomjas, izzad, beteg, stb..., akkor kb. az ut felenel elfogyna a keszlet. Raadasul, ha barmi oknal fogva meg a foldon tobb oranyi keses alakulna ki, akkor sem szeretnek a szemelyzetre utalva lenni, hogy ad(hat)nak-e valamit enni/inni.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.08.07. 12:35:12

@Darth Revan:
Egy legiszovetseghez (SkyTeam) tartozik mind a 2 legitarsasag, ezert lehet az, hogy az egyiknel veszed a jegyet, ami a masik jaratara szol. Egyebkent, ha az 1:10 perces atszallast valasztod, es megsem ered el, akkor sem biztos, hogy egy egesz napot kellett volna varnod. Ha van masik, a szovetsegbe tartozo legitarsasag, aki repul arra, akkor nagy valoszinuseggel arra tettek volna fel. Persze ez sincs kobe vesve, de, ha nem a te hibad, hogy keson ertel oda, akkor eleg sok mindent meg tudnak tenni azert, hogy minel elobb eljuss az utocelodhoz. Minden repuloter egyebkent megadja, hogy mennyi a minimalis csatlakozasi ido 2 jarat kozott. Ha az erkezesed es indulasod kozott ennel tobb idot hagytal, akkor te mar johiszemuen jartal el, megtetted a toled telhetot, hogy eleg idot biztosits a csatlakozasra. Persze, ha a duty freeben vagy valamelyik kavezoban toltotted el az idot, es nem erted el a gepet, az mar a te hibad.

Zest 2017.08.07. 13:06:51

Arról nem lesz poszt, hogy hova lehet olcsón elrepülni nyárvégi, őszelejei nyaraláshoz? Melyik tengerpartra érdemes még repjegyet venni?

Darth Revan 2017.08.07. 13:25:16

@Business4All:
budapesti jaraton utaztal? Mert azokon elfogadjak a forintot is.
Az, hogy nagy cimletu euro bankjegyet nem fogadnak el az ertheto. Irorszagban meg bankban sem biztos, hogy be tudsz valtani egy 200 eurost (egy baratom jott meglatogatni es otthonrol 200 eurost hozott, csak ugy sikerult megszabadulnunk tole, hogy befizettuk az en bankszamlamra.)

elkepzelheto, hogy rossz napja volt az utaskiseronek es csak azt akarta, hogy masnak se legyen jobb.

Peetee 2017.08.07. 13:54:28

@Business4All: De azért az a szegény kisgyerek megúszta maradandó károsodás nélkül ezt a rettenetes borzalmat, ugye?

Business4All 2017.08.07. 14:15:29

@Facelessbook: Rendben van, látom, hogy mindenkinek a RyanAir a kedvence, még annak is, aki nem utazik vele, ezért teljes arzenállal támad nekem mindenki, és kiderül, hogy én voltam a hibás az egész esetben. Sajnálom, hogy ilyesmi történt velem, én kérek elnézést.

Azt azért szerintem te sem tartod életszerűnek, hogy a légiutas-kísérők egy pohár vizet (főleg olcsó teát) sem ihatnak meg a repülőgép fedélzetén. Én erre gondoltam, amikor szolgálati készletet írtam. Igen. Félrevezető szót használtam.

Nem egy légiutas-kísérő miatt ítélem meg az egész légitársaságot, hanem amiatt, hogy nem tudtam kifizetni az ásványvizet és amiatt, hogy többe kerül módosítani egy jegyet, mint a legdrágább jegyük és amiatt, hogy milyen állapotok uralkodnak a saját repülőterükön. De amiatt is megítélhetném, hogy milyen körülmények között kell a személyzetüknek dolgozni, hiszen tudhatnák, hogy pont az ő személyzetük az, aki a céget az ügyfelek felé képviseli, így nagyon nem mindegy, hogy mi sugárzik róluk.

Én sem szoktam a repülőgépen vásárolni semmit, de akkor voltam először (és utoljára) a Stansteden, ezért elképzelni sem tudtam, hogy egy átlagos hétköznap délután (nem pénteken) nem elég a gép indulása előtt közel két órával kint lenni, mert csak egyetlen ellenőrzőponton engedik be az embereket, és utána több mint egy kilométert kell még megtenni a legutolsó kapuig, ahonnan a gépünk indult. A bejáratnál elvették a magunkkal vitt innivalót, amiben nincs semmi meglepő, tudtuk jól, hogy nem vihetünk fel semmilyen folyadékot, de a terhes feleségem sajnos nem tudott egy kilométeren át rohanni, hogy tudjunk még venni valamit a kapunál a büfében. Ezért mondjuk egyáltalán nem hibáztatom a RyanAir-t, de az azért mégiscsak furcsa, hogy egyetlen ellenőrzőponton (ahol csak két poggyászátvilágító van) kell bemenni mind a félszáz kapuhoz.

Biztos az angol tudásom is nagyon rossz volt akkor még, és nem értettem, hogy a budapesti járaton a "No, sir, we only (!) accept Euros or British Pounds." azt jelenti, hogy forintot is elfogadnak.

Még egyszer bocsánatot kérek azért, hogy megsértettem a Nagy RyanAir-t, de nekem akkor sem fog megfelelni, hogy öt fizetési módból egyet sem fogadnak el. És erről nem a légiutas-kísérő tehet.

Darth Revan 2017.08.07. 14:32:40

@Business4All:
"milyen állapotok uralkodnak a saját repülőterükön."

sajat? Ezt hogy erted?
A Ryanair szerintem nem uzemeltet repuloteret.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.08.07. 14:46:31

@Business4All:
Igy, azert mar arnyaltabb a kep egy kicsit. Mint irtam, nem akarom vedeni a Ryanairt. Tudom, hogy milyen korulmenyek kozott dolgoztatjak a munkavallaloikat, ismerem a modszereiket. Azt is tudom, hogy, ha a fedelzeten szeretnenek enni, vagy inni, azt ki kell fizetniuk. Ezert viszik magukkal a sajat eteluket es italukat. Ha pedig egy fel napos muszakbol veletlen egesz napos munkaido lesz (ez sokszor a nap kozepen derul ki), akkor valaszthatnak, hogy vagy vegigcsinaljak etlen-szomjan a "tulorat" vagy megveszik a fedelzeti kajat azon az aron, amin az utas. Az elmondasodbol egyebkent arra kovetkeztetek, hogy a delutani jarattal utazhattal, mert a reggelit a pesti bazis csinalja, azaz ok beszelnek magyarul is, es valoszinuleg nem csinaltak volna nagy ugyet a forinttal valo fizetesbol. Az viszont, hogy nem fogadtak el az ot fizetesi modbol egyet sem, az mindenkeppen az o hibajuk (sot, a leirtak alapjan ez inkabb a legiutaskisero hibaja lesz, nem magae a legitarsasage).
A repteri anomalia pedig (egy ellenorzopont a tobbszaz utasra) nem a legitarsasag hibaja, hanem a repteruzemeltetoe.

BéLóg 2017.08.07. 14:57:55

@Business4All: Nemsokára megkapod, hogy nem is ez a neved!
Ne törődj velük. Én is pontosan tudom hogy igazad van, nem a sztoridból hanem saját élményekből.
Ott van például a bőröndösöknél lévő "RynAir", "WizzAir" "mindenmás" kompatibilis kabin bagázs (sic!) címke meg a többi sztori amiből millió volt már itt is.

tompus 2017.08.07. 17:18:12

@Business4All: Bocs, de én a terhes feleségemnek még a reptéren veszek innivalót és nem a felszállás előtt próbálom basztatni a sztyuvit. De a ryanair a geci.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.08.07. 17:29:17

@dan72: ugyanmar, kulfoldon siman igenyelheto topupos bankkartya, ki tudja , hatha morabban ott elt?! ( monzo, meg a travelcardok is ilyenek).

Szoval nem ekll ehhez kogazdagnak lenni, hogy az ember 4-5 fele bankkartyaval szaladgaljon.

svajcineger 2017.08.07. 18:00:04

@odamondó:
Lottoznod kene, nyertel! :-)
Nem csak egy legitarsasag lehet egy foglalason belul.

M. Péter 2017.08.08. 03:17:43

@svajcineger: Van, amikor az ember szeretne a lehető legnagyobb valószínűséggel akkor odaérni, amikorra a jegyet vette, mert pl. ha csak egy nappal később ér oda, akkor nem csak a nyaralásából veszt egy napot, hanem a további útiterveit is át kell szervezni.

Business4All 2017.08.08. 08:35:19

@tompus: Bocs, de én nem szoktam lefikázni embereket úgy, hogy nem ismerem őket, sem a körülményeket – ezeket egyébként szépen leírtam. Bocs, hogy nem olvastad el.

De teljesen mindegy egyébként, hogy miért akartam a repülőgépen vásárolni, mert ha ez egy fontos bevételi forrás számukra, akkor nem normális, hogy öt fizetési módból egyet sem fogadtak el.

És bocs, de én teljesen kulturált módon beszéltem a légiutas-kísérővel, mert erről az esetről elsősorban nem ő tehet. Nyilván megint magadból indultál ki, hogy te mit csináltál volna ebben a helyzetben, és valószínűleg azt, amit odaírtál, hogy szerinted én mit csináltam vele.