Több horrorsztoriról, kemény utasszívatásról írtunk az elmúlt hetekben, örömmel nyugtázzuk, hogy vannak üdítő kivételek, íme egy szívmelengető eset a Ryanairtől.
Átszállásos szervezésnél ha az egyik járat időpontját módosítja a légitársaság, kinyírva a saját szervezésű csatlakozást, az nagy cumi, hiszen két külön jegyet vett az az utas A-ból B-be, illetve B-ből C-be. Ilyenkor a légitársaság nem szokott semmivel se segíteni, hiszen nála nincs hiba, a módosított járat átfoglalható, ennyi jár. Lászlónak viszont sikerült a lehetetlen, megmentette az utazást, levél indul.
"Jó előre hetedmagamnak vásároltam Budapest – Athén, illetve Athén – Szantorini repülőjegyeket a Ryanairtől.
Tudtam a vásárlás pillanatában, hogy ez nem egy csatlakozásos jegy, ezért az oldalon utána néztem, hogy ilyen esetben mit ajánlanak. Azt írják, „a biztonságos átszállásra érdemes hagyni 160 percet”. Online chat felületen is rákérdeztem az ügyintézőtől, aki azt mondta: Két óránál hosszabb, az tökéletes.
Mivel az Athénba érkezés, és az indulás közt 3 óra 15 perc volt, utastársaimat tájékoztattam a jegyvásárlás kockázatáról, és megbeszéltük, hogy feladott poggyász nélkül repülünk gondolva arra, hogy ha késne az első gép, nehogy feladott csomagokra várva késsük le a következő csomagfeladási határidőt.
3 héttel indulás előtt, azonban a Ryanair írt egy levelet, melyben közölte, hogy a menetrend módosult, és a Budapestről induló járat 02:20 perccel később indul, és érkezik.
Az ijedtség nagy volt, mert így a két gép közt mindössze 55 percre redukálódott az átszállás ideje, és ebből ugye 20 perccel korábban a kapunál kell lenni, 10 perc átsétálni, 5 perc ki a gépből. Ha a felszállás 20 perccel eltolódik, vagy szembeszél lesz, vihar miatt kerülünk, stb, már le is késtük a csatlakozást.
A Ryanair felajánlotta, hogy a pénzt visszaadja, vagy módosíthatjuk díjtalanul az érintett járatot, tehát a Budapestről indulót. Korábban viszont nem ment gép. Későbbre halasztani meg feleslegesnek látszott. Pénz vissza az jó, de ugyanazon napon korábban jelentősen drágább jegyek lettek volna már csak elérhetőek.
Lényeg, hogy én kértem az Athén – Szantorini jegy módosítását, amit 2 alkalommal írásban, és egy alkalommal telefonon, 2 alkalommal chanten meg is tagadtak.
Harmadszorra hétfőn reggel 9 óra körül telefonáltam, és arra akartam rákérdezni, hogy feleslegesen erőlködöm e. Van mód egyedi elbírálásra, kérelem beadására, stb, avagy mondják ki, hogy nem érdekli őket a problémánk.
Én elmondtam az ügyintézőnek, hogy gondosan jártunk el, és hogy a probléma nem az, hogy lekéssük a gépet, hanem hogy nem tudjuk lekéssük e. Vagyis én, mint szervező olyan képtelen helyzetbe kerültem, amikor az utastársaknak nem tudok mit előadni. Ha veszünk másik jegyet, vagy módosítjuk pénzért a Szantorini járatot (700.000.- forint lett volna), és mégis elértük volna az eredetit, engem meglincselnek. Ha lekéssük, akkor is az én döntésem. Mi ilyenkor a jó döntés?
Az egyébként kedves, megértő, de szabályokhoz ragaszkodó „ügynök”, akkor kezdte súlyosnak érezni a problémát, amikor a döntésképtelen helyzetben kértem ki tanácsát. „Ön, mint a légitársaság képviselője mit ajánl? Mi az álláspontja? Vegyünk jegyet, vagy elérjük a csatlakozást?”
Ekkor kérte türelmem, és visszahívást ajánlott. Alig egy óra múlva hívott egy kedves hölgy, aki furcsa, de jól érthető magyarsággal azonnal felajánlotta a csatlakozási repülő járat díjmenetes módosítását egy nappal későbbre.
Nekünk ez így sem kényelmes, mert egy napot majd Athénban kell töltsünk, de mindent összegezve azt gondolom a légitársaság példásan járt el ügyünkben, és csak köszönni tudjuk nekik méltányosságukat. Jó példa a mi esetünk arra, hogy a Ryanair is tud emberséges lenni, és azon feltételezések, hogy eleve rosszindulattal állnak az ügyek segítéséhez nem feltétlen igaz..Mi szerencsések voltunk."
Eddig a levél. Tanulság: érdemes velük emberkedni, hátha kifogunk egy nagyon jóindulatú ügyintézőt, aki dönthet úgy, hogy segít olyannal is, amivel a szabályzatok alapján nem kellene.
Egy apróság még: a Ryanairnél is van rescue fare (missed departure fee), ha épp lekéssük a gépet és ezt a reptéren azonnal jelezzük, fix árért feltesznek a következő járatra. Ez náluk mondjuk 100 euró, a többi cégnél kevesebb.
Utolsó kommentek