FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (3) ajándék (2) akció (16) alapok (1) alapszabályok (1) Amalfi-part (2) apartman (1) app (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (2) Athén (3) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (3) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balkáni útvonalak (1) bankkártyacsalás (1) Barcelona (1) Bázel (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (2) blama (1) blöff (1) Bordeaux (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (7) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (3) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csomagszabályok (15) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (4) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (12) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (7) Ferihegyi busz (2) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (1) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (2) Fuerteventura (4) futás (1) géplekésés (1) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (1) Granada (1) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (2) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) hosszú hétvége (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (5) Izrael (4) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (5) kártérítés (4) katasztrófa (5) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kés (1) késés (4) kézipoggyász (3) Koppenhága (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lanzarote (2) last minute (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) Legoland (1) lehúzás (12) lényeg (1) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (4) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (1) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (1) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Málta (1) Marákes (1) Mastercard lounge (1) MÁV (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (2) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norvégia (2) Norwegian (2) nyaralás (1) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (14) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (1) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (1) panasz (1) Párizs (2) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (1) profit warning (1) repjegy (1) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (45) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (1) szállás tippek (2) Szantorini (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) Szifnosz (1) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (3) sztrájk (2) sztyuvi (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (9) Transavia (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (5) új menetrend (7) új útvonal (5) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (3) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (1) wifi (1) Wizz Air (71) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Ennél aljasabb módon még a fapadosok is ritkán szívatnak meg

2017.07.28. 22:07 Fillér B. Gusztáv

Nyolc nappal a Wizz Air burgaszi durva utascserbenhagyása után most szerdán a Ryanair húzott egy nagyon keményet, teljes joggal háborítva fel azokat, akiket régi önmagához híven emberszámba sem vett. Újabb igazi mocskos és rendkívül tanulságos fapados történet.

A Ryanair egyik gépe Madridból tartott Budapestre, amikor megtorpant. A flightradar adatai alapján a gép meg sem közelítette Budapestet, a Balaton térségéig haladt a helyes útvonalon, de a Káli-medence felett tett egy kört, majd Győr fölé indult, ahonnan egy bal fordulóval egyenesen Pozsonyba ment. Ennek oka az, hogy zivatarláncok érték el Ferihegyet, a repteret lezárták és már több gép keringett Budapest környékén leszállásra várva.

Azt, hogy kitérő reptérre ment, nem érdemes egy mezei utasnak kritizálni, sose fogjuk megtudni, miért épp a madridi, valamint a Trevisóból érkező Ryanair-gép szállt le Szlovákiában. Utasoktól kapott e-mailek szerint azt mondták, kevés az üzemanyag a hosszú körözéshez, de ebből kívülállóként annak ellenére nem érdemes messzemenő következtetést levonni, hogy többször érte már kritika a Ryanairt, hogy nagyon szűkre szabott kerozinadaggal repül.

Az viszont tény, hogy ezen a két járaton túl sok más gép le tudott szállni kis várakozással, pontosabban majdnem mindenki más, fapados légitársaságok képei is, a Ryanair más járatai is. 

De fogadjuk el, hogy a pozsonyi divert volt a megfelelő megoldás. Na de amit ezután műveltek! Az utasok megpróbáltatásairól az Index is írt, a lényeg, hogy ilyen esetekben busszal szállítják át a célállomásra az utasokat, itt is ezt ígérték, de ebből nem lett semmi. Információ szokás szerint nulla, jött az éjszaka, az utasok érthetően idegeskedtek és haza akartak jutni. 

Amikor a célreptér zárva tartása miatt kitérőre megy egy gép, a fapadosnál rutinmegoldás, hogy üresen visszarepülnek a kiinduló bázisra, akik pedig a zárt reptérről utaztak volna, azok csak a törölve feliratot látják - mint a Wizz burgaszi sztorijában. Most viszont más történt. A zivatarzóna - ahogy azt még egy tök amatőr is ki tudta számítani a radarok figyelésével - elvonult, a budapesti reptér hamar kinyitott. Mit csinált a Ryanair a Pozsonyba irányított gépeivel? Átreptette őket Budapestre. Egy apró hibával: üresen, utasok nélkül. Őket kiszállították, ott maradtak Pozsonyban információ, ellátás, busz nélkül éjszakára.

A madridi gép aztán 3 órás késéssel rendben lenyomta a hazaútját, a Trevisóból jövő, pesti bázisú gép pedig elment a következő körére Pisába. 

Megkérdeztük a Ryanairt, hogy ezt mégis hogy gondolták, a válasz nagyjából az, hogy így. Azt kérdeztük, hogy milyen szolgáltatást biztosítottak az utasoknak, miért nem küldtek értük buszt és miért üresen reptették át a gép gépet Pozsonyból Pestre, ez az állásfoglalás jött - valószínűleg más is érdeklődött és ugyanezt kapta:

These flights from Madrid and Venice Treviso to Budapest (26 July) diverted to Bratislava due to thunderstorms in Budapest. Both aircraft landed normally and customers disembarked and were provided with refreshment vouchers. Due to a shortage of coaches and overnight accommodation, customers were advised to source their own onward travel to Budapest and to submit all reasonable travel expenses to Ryanair, where they will be reimbursed. Ryanair sincerely apologised to all customers affected by these weather diversions, which were entirely beyond our control

Tehát busz és szállás hiányában azt javasolták az utasoknak, hogy oldják meg maguk a hazautat, aztán majd utólag kifizetik. Őszintén bocsesz az időjárás okozta kitérő miatt, amely nem a mi hibánk. 

Mivel ebben nem volt válasz a legfontosabb kérdésre, hogy miért nem utasokkal együtt repültek át Ferihegyre, erre még visszakérdeztünk, ez a válasz:

The aircraft later repositioned once Budapest airport reopened.

Nemá, ezt mi is tudjuk baszki, azt kérdeztük, miért üresen. Van erre valami szabály? Biztonsági ok? Vagy csak siettek, hogy a visszaút meglegyen három órás késésen belül, hogy ne kelljen perkálni a 400 eurókat? Nem tudtuk meg, de ilyen válasz után nem láttuk értelmét tovább faggatózni. Az biztos, hogy láttunk már sok olyat, hogy a kitérőre ment gép utasokkal együtt folytatta az útját a célja felé. Itt is egyértelmű volt, hogy rövid a reptérzár, az lett volna a normális.

A Ryanair részéről tehát ez ennyi. Kitérő, utasok otthagy, gép nélkülük átrepül a célállomásra, ők meg oldják meg maguk. Az nem indok, hogy este nem találtunk buszt és szállást. Tartunk tőle, hogy valójában nem akartak ezzel foglalkozni. De megtehetik. Noha kötelességük elvinni az utasokat, ha ezt megszegik, úgy tudjuk, csak bírósági úton lehet belőlük kiverni valamekkora kártérítést. Ha küldtek volna buszt, semmi se járna. A fogyvédők dumája teljesen értelmetlen, a vis maior egyértelmű, per nélkül nem fognak kártalanítást fizetni. Annyi igaz, hogy a jegyár visszajár, azt meg a Ryanair is mondja, hogy a hazaúthoz kapcsolódó számlákat kifizeti.

A rendszer baromi igazságtalan. Törlésre, illetve az annak minősülő 3 órán túli késésre ott van az uniós szabályozás a távolságtól függő 250-400 eurós kártalanítási összegről. Ez most alapból nem játszik, a lezárt reptér vis maior. Ha tehát késik a gépünk 3 óra 1 percet, van hogy pöccre fizetnek, ha meg ott hagynak valahol és sem szállást, sem szállítást nem biztosítanak, lehet jogilag harcolni a kártalanításért. És lehet, hogy a magunknak szervezett szállás, szállítás árát is csak hosszú idő elteltével perkálják vissza.

Tanulság: sokadszor írjuk, ez a legfontosabb különbség a fapadosok és a nem fapadosok között, utóbbiak adtak volna szállást és szállítást. A Ryanair ezt a dolgot most különösen hanyagul kezelte, szarba se nézve az utasait. De ettől még annak sincs értelme, hogy az utas hajnalban Pozsony belvárosában fagyoskodik is szidja a rendszert. Célszerűbb higgadtan átgondolni, hogy mit lehet tenni. Mi például ezt tettük volna:

Megvárjuk, hogy jön-e busz, aztán amint kiderül, hogy nem, ha nem tud értünk jönni senki, elmegyünk az első szállodába, közben foglalunk jegyet az első buszra, vagy vonatra reggelre haza. Számla elrak, kifizettet.

Idegeskedni tök felesleges. Ilyen nagyon ritkán van, ha beleszaladunk, nagy balszerencsénk volt, nagyrészt ez az ára az olcsó jegynek. Ahogy ebből a sztoriból is látszik, igazán aljasul tudnak ilyenkor viselkedni a szolgáltatók, ne legyen semmi elvárásunk, magunkra vagyunk utalva. A legjobb, ha ezzel tisztában vagyunk és nem lepődünk meg, viszont néhány nagy bazdmeg elmorzsolása után gyorsan lépünk, segítünk magunkon, aztán hazaérve leverjük rajtuk, ami jár, meg amit lehet. 

KIS KIEGÉSZÍTÉS:

Több utas is megerősítette, hogy a busz ígérgetése órákon át tartott. Tehát amikor kiderült, hogy nem küldene buszt, a gépek már rég átrepültek üresen Ferihegyre. Úgy tűnik, abban a pillanatban, amikor úgy döntöttek, hogy az utasokat kiszállítják, eldőlt, hogy busszal mennek, a gép onnantól az operations iránymutatása szerint repült üresen, majd haza. Ettől függetlenül, később derült ki, hogy nem találtak buszt és jelentették be, hogy okés, akkor oldja meg mindenki maga, szevasztok. Ez így teljesen elfogadhatatlan - már az utasok kiszállítása is, amikor tudni lehet, hogy csak rövid reptérzár lesz, várhatóan órán belül tovább lehet repülni. És persze az is, hogy kerestünk buszt, senkit nem értünk el este, akkor így jártatok. Azt ne mondják, hogy nem volt szállás Pozsonyban és ne tudtak volna reggelre buszt szervezni. Még embert se küldtek a reptérre, hogy foglalkozzon az utasokkal, noha Pozsony a bázisuk. Egyszerűen úgy döntöttek, hogy eldobják maguktól a problémát, akit ők maguk okoztak az utasoknak. 

 

46 komment

Címkék: utastájékoztatás utasjog Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

http://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr7012695567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Bartha Péter 2017.07.29. 06:20:00

Megoldás: telefon haza. Papa, após, barát kocsiba, jönni értünk Pozsonyba. Pár óra mulva lenni otthon!

Tke 2017.07.29. 09:15:49

@Bartha Péter: Ez a legjobb. Már csak egy fontos kérdés van: benzinszámlára is fizet a fapados? Akár én is lehetek, aki "otthagyott" ismerősért megy autóval.
Szívesen olvasnám a Poszter válaszát is.

mól 2017.07.29. 11:15:27

Mi a helyzet ilyenkor a 18 év alatti egyedül utazó utasokkal? Ha bármi történik, az kinek a felelőssége?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.07.29. 12:10:13

@Tke: Bennem is felmerült a kérdés, de nem tudom. Nem tudunk senkiről, aki benzinszámlával próbálkozott volna. Csak gondolom, hogy ha hivatalosan is megerősítették, hogy oldja meg mindenki maga, aztán utólag kifizetik, akkor ez az aznap esti benzinre is vonatkozik. Meg az autópályadíjra is.

@mól: jó kérdés. 16 évtől mehetnek egyedül a gyerekek, ők meg leteszik egy idegen országban és azt mondják, heló.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.07.29. 12:21:54

@Fillér B. Gusztáv: Az Index cikke alapján az volt a fő probléma, hogy 3-4 órán keresztül vártak a kamu buszra és nem szóltak, hogy mindenki oldja meg maga és majd utólag fizetik a számlát...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.07.29. 13:49:03

@Fillér B. Gusztáv: Emlékszel, hogy mit szoktam sokszor mondani? A Legacy esetében az, hogy ad szállást amikor nem lenne amúgy kötelező abból ered, hogy szétteríti a kockázatot az ügyfelei között. De emiatt már eleve magasabb az ára, azon az áron sok mást is elvársz, így ehhez kell alkalmazkodjon szolgáltatásban.

A kockázatok ügyfelek között való szétterítését megteheti egy biztosító is, de neki is van haszna. Adminisztrációs költségek, haszon, stb. is van.

Ha sokat utazol akkor a sok út között te is "szétterítheted a kockázatot", minden út árába beépítve azt, hogy X összeg megy a virtuális malacperselybe, hogyha baj van akkor a tartalékból megoldod, ha már felkészültél rá. És benne van az általad kalkulált költségekben.

Ha keveset utazol "kockáztatsz" és vagy nyersz vagy nem nyersz. Ha sokat, akkor kell azzal számolni, hogy a kockázatot így vagy úgy de megfizeted. Ha magad kezeled a kockázatot, akkor annyit nyersz a dolgon, hogy mások felelőtlenségének kockázatát nem te fizeted, te viszont mérsékelheted a saját kockázatod sok dologra odafigyelve, előre szervezve.

Ha kiengednek újra visszaengedni idő és pénz. A fapados pedig minimalizálja a költségeket és megnézi mi az amit kifizettél, mi az amit nem kell vállalnia.

Pepibubó 2017.07.29. 14:04:57

Ugyan már! Címlapon aljasozni emiatt? Amikor állami tulajdonú volt a légi közlekedés, akkor épp egy havi fizetés volt a Budapest-Berlin. Kösz, én inkább a "fapados" kockázatot választom.
S ha már címlapos aljasozás, akor igazán itt lenne a helye és ideje arról írni, mit művelt az állami MÁV csak a tegnapot és csak a délutánt nézve! Vonatok tucatjai késtek az távolsághoz képest rengeteget, a miskolci több mint 1 órát. Mind "műszaki hiba" miatt. Mialatt a hanyatló Nyugat vonata, a Railjet Münchenből MÁSODPERC pontosan érkezett.
Ha mindez a címlap szerkesztői szerint is így normális, akkor ne csodálkozzunk, hogy egyre inkább egy hátsó-afrikai ország szintjét kapjuk.

M_R 2017.07.29. 14:07:08

@Bartha Péter: Te is az az egységnyi sugarú droid vagy, akinek az egész ország egyenlő Butapesttel..

És ha az bizonyos papa, barát nem buta pestről kell Pozsonyba "elugrani", hanem pl. akár csak Kecskemétről? Akkor az a "pár óra" minimum 5, a költség meg összemérhető a Rájner repülőjegyének árával..

John Heard 2017.07.29. 14:50:33

Fapados, nem fapados: vallalni kell az utas minden aron celba juttatasat! Azt a celt, amit a repulojegyben kifizetett az utas! Jelen esetben a MAD-->BUD utat! Nem Pozsony, nem Becs, hanem Budapest!

tomfree 2017.07.29. 15:17:27

@M_R: es ha a repulo rendben leszall "butapesten" -koszi videki hozzaszolo- akkor a hazaut ingyen lett volna? Az mindenkeppen koltseg, csak segitek.

KovácsLajos19 2017.07.29. 15:39:04

Mit kell picsogni? Bemutatod az uzemanyagszamlat, autopalya dij szamlat, buszjegyet, taxit, fizetnek, ennyi. Plusz utazasi biztositas is fizet, szolgaltato irasban megerositette, hogy mi tortent, repter le volt zarva. Nyilvan nem idealis a szitu de legalabb penzbe nem kerul. De a panaszkodas az megy, kalvaria meg fuj gonosz legitarsasag. Nem tetszik, repulj massal baszki. Van millió masik tarsasag ami elvisz.

lutria 2017.07.29. 16:28:52

Miért nem szállt le a gép Sármelléken(ha már ott körözött felette)vagy Debrecenben?

Jobban tudja 2017.07.29. 16:56:38

Istenem! Még ilyen szánalmas okoskodást! Ha egy kicsit is értene a kedves író a joghoz, akkor tudná, hogy a Ryanairt, vagy mi a fenét úgy verhetik keresztbe egy nagy bírsággal, hogy arról kódul.
Első körben az illetékes és hatáskörrel rendelkező hatóság hoz egy határozatot a jogsértés tényéről, majd ezzel párhuzamosan bírságot vet ki, és eltiltja a céget a további jogsértő magatartástól valamint kötelezi a kártérítésre. Utána pedig már lehet a kárigényeket beterjeszteni. Ha a Ranyaer ugrálna, akkor annál rosszabb lesz neki. A fellebbezés és a bírósági út igénybevétele nincs halasztó hatállyal a végrehajtásra.
Szóval kispénzű fotelhuszár, én elhiszem, hogy szeretsz kurva okosnak látszani, és ez néhány tájékozatlan olvasót le is nyűgöz, de NEKEM NE!
A fogyasztóvédelmi egyesület azért nem veled egy súly- és tudáscsoprotban van. Nekik vannak kipróbált rutinos szakjogászaik és egyéb szakembereik akik nem először csinálják ezt. Te meg csak blöffölsz egyet egy blogba, mert véletlenül, valamiért kaptál hozzáférést és mindjárt egy légiközlekedési szakjogászt játszol el. Azért ez marós!
A ranyaer amúgy szarban van, mert nemsokára bevonják az engedélyeit és majd közlekedhet egy 600 km sugarú körön belül ott messze a ködben, ha kilépnek a vöröskabátosok. Szóval nem célszerű pont most feszegetniük a pofonosládát pont azoknál akiknek a jóindulatára kurvára rá lesznek szorulva.
Ja és vegyél már visszább abból nagy arcból, mert senki nem vevő a tudálékosságodra és gondold át kétszer is mielőtt valamit lefirkantasz.

Darth Revan 2017.07.29. 17:17:23

@Jobban tudja: remélem nem zavar, hogy a Ryanair ír cég és az EU-s pozícióit nem érinti a brexit.
Köszi, hogy segíthettem

JGDus 2017.07.29. 17:23:00

Ryanair különösen aljas ügyintézésű általában. Három órás késése okán lemaradtam más légitársadág londoni csatlakozásáról. Két éves !!! Levelezés után peren kívül küldtek 75,00 euro-t. Ha keveslem, pereljem be őket, kedves levél kíséretében.

Darth Revan 2017.07.29. 18:04:37

@JGDus:
miert leveleztel veluk ket evig?! Azert csinaltak, mert meg lehetett ezt veled tenni.

torveny van ra, hogy mely keses eseten kell fizetniuk (az, hogy emiatt lekestel egy masik gepet, nem szamit)

fizetesi meghagyas a masodik level utan es megsporolsz egy csomo idot es idegeskedest

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2017.07.29. 18:06:05

Együttérzésem az utasokkal... bár aki fapadossal repül, az készüljön az ilyen esetekre. Inkább gyalog megyek vagy otthon maradok, mint hogy egy ilyen szir szar légitársasággal utazzak.

Medgar 2017.07.29. 18:36:34

Érdekel valakit pozsony-budapest számla 5000€-ról?

sterimar 2017.07.29. 19:01:58

@Medgar: Felesleges erőlködni, az ötezer Euró nem ésszerű költség: "submit all _reasonable_ travel expenses"

Etniez 2017.07.29. 19:21:41

@Tke: Nem csak benzinköltség merül fel, hanem avulás is.
Arról hogy viszel számlát? Továbbá az apósod életéből is órák mennek el, azt hogyan fizetik ki?

csadeev 2017.07.29. 19:33:08

Azert aki online le tud foglalni egy repjegyet, annak nem szabadna gondot okozzon egy budalestre meno busz/vonat foglalasa sem. Nehez elhinni, hogy nem volt ott valami talpraesett ember aki szerez egy privat buszt, vagy felrakja az embereket a vonatra.

Mi is voltunk anno hasonlo szituacioban Torokorszagban, es kb 30 perc telefonalgatas es alkudozas utan szereztunk 2 kisbuszt ami bevitte az embereket a 150 km-re levo varosba.

mestska · http://cities.blog.hu 2017.07.29. 19:57:50

fapados vs. nem fapados: nekem pl. a
Lufi nem adott szállást múltkor, kaptam egy papírt, hogy intézzek magamnak éjfélkor, mert az ő keretük elfogyott.

irdesmond 2017.07.29. 21:07:59

Ez annyira tipikus hogy meg sem lepődök, mindenütt ugyan ez a módszer. A DeutscheBahn is eljátszotta már velem ugyan ezt: Paderbornból mentem volna Pestre, de Fuldánál kisorolták a szerelvényt és azt mondták menjünk Münchebe ahogy tudunk, via Würzburg tudtam, ott át kellett iratni a jegyem , át is írták, de nem a 2 óránként induló ÖBB railjet re, amivel átszállás nélkül Pesten lehettem volna igaz több mint 2 órás késéssel, hanem Salzburg és Wien átszállással. A sósmogyoró mellé alig tudtam kialkudni a nyomtatványt a késére, így csak 50% ot kaptam vissza.
A buszosok még ennyire sem méltatnak , ott a menetrend csak tájékoztató jellegű.
Sajnos nekem nincs más közvetlen járat mint a Ryan, hacsak nem akarok CDG vagy via Shipol átszállással, és rághatnám a chipszet a KLM vagy az Airfrance járatán 3x os idővel meg 3x os pénzért
Fapados : ez van nem kell ezen háborogni, lehet menni a Lufival - már ha épp nem szrájkolnak - buisnis klasson aki igényes .

irdesmond 2017.07.29. 21:11:37

@lutria: Pozsony is magyar város, még csak nyelvi nehézségek sem lehettek.

CoolKoon 2017.07.29. 21:22:25

@irdesmond: Álmaidban esetleg. A reptér meg nem mellesleg ott is messze van a belvárostól (ahol a buszpályaudvar van), meg a vasútállomástól is. Odáig is el kell ám jutni valahogy...

Pierr Kardán 2017.07.29. 21:38:42

Nem igaz, hogy nemfapados fizeti a szállást, lányunk Párizsból jött volna haza az esti AirFrance járattal, amit töröltek, mert Németország felett vihar volt. Kapott egy 11 eurós szendvicsbónt és semmi mást!!! A másnap kora délutáni járatra cserélték át a jegyét, a CGD-n dekkolt, szállást azt nem kapott :-(

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.07.29. 22:08:50

@Pierr Kardán: Egyetértek, nem CSAK a fapadosok ilyen tetvek. Tavaly a húgom ment volna Budapestről Amszterdamba a KLM gépével, fontos programra. A KLM valamiért törölte a gépet, mindenki mehet haza, nincs itt semmi látnivaló. Érthető kérdés: miért törölték? Válasz: az időjárás akadályozta a járatot. Összeraktam a húgomnak az adott időszak összes meteorológiai fényképét és automatikus repülésmeteorológiai időjárás-jelentéseit, mutassa be a KLM-nek, és kérjen kártérítést. Az adott időszakban ugyanis gyönyörű idő volt az egész útvonalon, még csak komolyabb felhőzet sem volt sehol. Persze a KLM magyarázott össze-vissza, és lehet perelni, ha óhajtjuk. Egy óriáscég ugyanúgy megengedheti magának a pofátlanságot, sajnos.

Guest1654543 2017.07.29. 22:26:11

A két főváros 200 km-re van egymástól, ezt a távot kellett volna teljesíteni úgy hogy mindent fizetnek. Nem értem problémát, felnőtt utasokról beszélünk, vagy kiscsoportos óvodásokkal volt tele a gép?

laci_52 2017.07.29. 22:35:00

A lányom a madridi gépen volt, ezért közelebbről ismerem az esetet. A pozsonyi leszállás után órákig etették őket azzal, hogy busszal mindenki hazajut. Ezért aztán nem sokkal este 8 után hazamentem Ferihegyről és éjfél után lefeküdtem - majdcsak jelentkezik a lányom.

Számára csak késő éjszaka derült ki, hogy végleg cserbenhagyták, ezért bebuszozott a pozsonyi pályaudvarra és a hajnali Metropol-expresszel jött haza, reggel fél kilenc után érkezett a Keletibe. Ennél még az is korrektebb lett volna, ha rögtön a pozsonyi leszálláskor közlik: mindenki le van szarva és menjen amerre lát. Akkor ugyanis(ha nincs már vonat) rögtön kidöngettem volna Pozsonyba a lányomért.

Mindenesetre a vonatjegyet(és a repülőjegyet is!) megőrizzük és hétfőn megpróbálunk kártérítést kiharcolni.

Guest1654543 2017.07.29. 22:49:10

@JGDus: Még a drágább járat sem tudja garantálni hogy eléred a csatlakozást, nem hogy egy fapados.El kell olvasni a szerződést, az egyetlen dolod amit ígérnek hogy nem zuhansz le - ami a legtöbb embernek elég is. A megoldás nyilván az, hogy biztosítást kötsz vagy rászánsz egy napot a csatlakozásra. Nem akarok szemét lenni, de szerintem te gazdag szülők gyereke vagy, aki megszokta hogy mindent megkap ingyen (esetleg fapados áron) egy kis hisztivel (lásd: 2 éves levelezés).

laci_52 2017.07.29. 22:53:10

@Guest1654543: Olvasd el előző kommentemet: éjfél után derült ki, hogy mindenkinek önállóan kell megoldania a hazatérését(amikor nem egyszerű megoldást találni!), másrészt szó nem volt arról, hogy mindent fizetnek.

Képzeld el, hogy valaki Nyíregyházán lakik: ő eredetileg úgy képzelte, hogy este felszáll az Intercityre és éjfélre othhon van...

Gerardus A. Lodewijk 2017.07.30. 00:35:38

Minthogy egy ilyen akció egyfelől nem véletlen az elkövető részéről, hanem teljesen tudatos és szándékos (a vis maior legkésőbb a budapesti repülőtér újranyitásakor megszűnt*), másfelől pedig az utasoknak okozott vagyoni és nem vagyoni kár, valamint fizikai és lelki kényelmetlenség messze meghaladja egy Pozsony-Budapest buszjegy árát, ideje lenne, hogy a hatóságok elkezdjék végre alkalmazni a bírságolási jogkörüket (könyörtelenül, de természetesen a jogszerűség keretei között).

*: Már ha egyáltalán fennállt. Ha ugyanis eleget tankolnak, elkerülhető lett volna a pozsonyi kitérő. Ami pedig - adott esetben akár óvatos előre gondolkodással - elkerülhető, az nem vis maior.

dr. mesterséges színezék 2017.07.30. 01:03:13

Én csak arra vagyok kíváncsi, hogy aki szerint az eljárással semmi probléma, az helyből Pozsonyban/Bécsben/Frankfurtban/... száll fel/le a járatokra/-ról, ha egyébként Budapestről/-re indulna?
Elvégre rokon van, kocsi van, benzin van, affrancnak mindig repkedni csak azért, mert jegye van rá az embernek!

dr. mesterséges színezék 2017.07.30. 01:11:48

@laci_52: "A lányom a madridi gépen volt, ezért közelebbről ismerem az esetet. A pozsonyi leszállás után órákig etették őket azzal, hogy busszal mindenki hazajut."

A Ryanair fb-oldaláról egy bogotai "hálás utas" szóról szóra ugyanerről számol be:

"Santiago Quintero Please don't fly with Ryanair never again!! On Wednesday I was with my family traveling from Venice to Budapest. In the mide of the flight we had in Bratislava because of bad weather at Budapest, and they told us we were going to wait for the weather at Budapest to get better. However, when we landed in Bratislava they decides it was better to take us on bus to Budapest, so they took us off the plane. Once we were on the airport no one of Ryanair appeared, and they told the ladies of the airport information that we had to wait 4 hours for the bus to arrive. After 4 hours of waiting, at 12 am they told us that the buses were not coming, that we had to manage on our own how to get to Budapest. They gave the people a 5 euro ticket in a snack place, but they did not responded. In fact, there was no staff of Ryanair at all!!!! So we had to take a taxi at 12 am to Budapest, which costs 250 euros. Ryanair is not a serious airline! They were never there to respond to the people.
"

Magyarul: busz beígérve... aztán későbbre beígérve... aztán éjfél után elő a farbával: menjen mindenki isten hírével, ahogy tud.

Nyilván lesz olyan, aki szerint neki is örülni kellett volna, hogy "Pozsony is magyar", és hívnia a nagyfatert, ugorjon már kocsiba, és menjen érte.

fifibá55 2017.07.30. 10:22:23

@Etniez: "Továbbá az apósod életéből is órák mennek el"
Nem lehetne, hogy az anyós fuvarozzon?

Kánikula 2017.07.30. 13:22:46

@Jobban tudja: Az okostojás az ebben a sztoriban te vagy! Hol segít a fogyasztóvédelem/bíróság stb. egy éjjel a leszállási helytől 200km-re ragadt utason? Mond meg nekem légyszi.

Konkrét tipp a cikk végén erre az esetre. Te meg jössz ezzel a jogi dumával.

Majd ha legközelebb pozsonyban landolsz hajnal 2-kor Bp helyett, akkor nyugtasd meg az utastársaidat ezzel a szöveggel. Nem tudom mit szolnak majd hozzá, hogy annyira jók a kilátásaik, hogy lehet ebből per lesz 2 év múlva és 5 év múlva lehet, hogy bírság is.

"Szóval aggodalomra semmi ok emberek, mindenki kövessen engem és megyünk a legközelebbi fogyasztóvédőhöz."

Legjobb tipp amit életemben hallottam.

Taxomükke (UK) 2017.07.30. 20:05:58

Latom, kommentelt nehany Ryanair-alkalmazott is...

Jobban tudja 2017.08.02. 10:16:56

@Kánikula: Hablatyolsz itt össze-vissza.
Csak megjátszod a hozzáértőt. Meg ő is.
Mint írtam, a nagyképű szakértő látszólagos tájékozottsága csak egy rosszul álcázott lepel. Meztelen a király!
Szóval:
NEKEM NE! Ok?
Inkább keress olyat akit tényleg lehet hülyíteni.

Kánikula 2017.08.02. 14:04:03

@Jobban tudja: Egy valaki arcoskodik, szakért és jogászkodik itt..

OK fasza ez tényleg így van, de hajnal kettőkor ez lóf*aszt sem ér.

mondjuk tényleg én vagyok a hülye, hogy egy troll bácsival leállok :)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.08.02. 19:10:38

@Kánikula: ennyi ordenáré fikázásba kevert ostobaság láttán nekem is nehéz volt megállni, de sikerült. :)

Beer Monster 2017.08.08. 13:28:29

@dr. mesterséges színezék:

Először azért találták ki, hogy busszal viszik tovább, hogy mindenki önként, egyezség és papír nélkül hagyja el a gépet, elismerve a szolgáltatás befejezését.

Azután azért repültek utasok nélkül Budapestre, mert így lényegesen kevesebb üzemanyagot fogyaszt a gép.

Greg36 2017.08.09. 08:54:11

@Beer Monster: @Fillér B. Gusztáv: @dr. mesterséges színezék: Egyébként aznap meddig volt indulás a pozsonyi reptéren? Simán lehet - és ezzel nem a Ryanairt védem, mert a buszokat nekik kellett volna intézniük - hogy mivel mindenkit leszállítottak a gépről, csomagostól, a reptér nem volt felkészülve arra, hogy éjjel 11-kor még egy gépnyi utast újra becsekkoltasson, berakodják a csomagjaikat és átzavarják őket a securityn.
(Ezért szívnak aztán utasok olyanokkal, hogy órákig üldögélnek egy gépben, akár a pálya közepén is, ha kitérőre megy a gép, vagy csak nagy a forgalom).

Beer Monster 2017.08.09. 11:55:34

@Greg36: Mielőtt a beszálláson gondolkozunk, azt kell megmagyarázni, hogy miért volt sürgős a kiszállítás egy hamis indokkal.