FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Európai fapadosok is simán ledobhatják az utast a gépről

2017.04.13. 16:31 Fillér B. Gusztáv

Óriási botrány lett Amerikában abból, hogy a biztonságiak elég agresszív módon távolítottak el egy United-gép fedélzetéről egy utast. Megnéztük, beleszaladhatnak-e ilyenbe európai fapados utasok is. Elméletileg igen, túlfoglalás kisebb mértékben, de itt is előfordul. Hasonló balhé viszont még nem volt, elég magas az uniós kártalanítási összeg, plusz az önkénteseknek felajánlott jutalom is vonzó. 

Volt jegye, túl voltak a beszállításon, amikor kellett a hely a légitársaság embereinek. Úgy tűnik, túlfoglalás esetén teljesen szabályos, ha eltávolítanak utasokat a gépről és noha sokan kétlik, hogy a saját emberek gépre ültetése túlfoglalásnak minősül, a légitársaság biztos a dolgában, jogilag védettek. Talán ezért is kommunikáltak fél vállról és itták is meg a levét: sok millió utas akadt ki a cégre, több ezren jelezték a közösségi csatornákon, hogy nem repülnek többet Uniteddel.

Jó kérdés, hogy hasonló előfordulhat-e Európában, különösen egy fapados járaton. Az ugyanis a United-ügyben is világossá vált, hogy túlfoglalás esetén először önként jelentkezőket keresnek az útlemondásra és ha a felajánlott több száz dollár ellenére sincs elég jelentkező, akkor irányított sorsolás következik. Azt kérik fel távozásra, aki a legolcsóbb jegyekből vett, illetve aki utolsónak csekkolt - a gyerekesek, átszálló és törzsutasok általában védettek. Na de egy fapadosnál ebből általában csak a gyerekes játszik.

Gyorsan körbefutottuk, hogy a Budapesten legnagyobb négy cégnél mi az ábra. A Ryanair büszkén kommunikálja, hogy egyedüli európai légitársaságként ők bizony nem foglalják túl a gépeket, egy darab jeggyel se adnak el többet, mint ahányan felférnek. Ennek kissé ellentmond mondjuk ez az utaskomment:

Ryan air do this, but they just bump the late comers and do mean things to stall you. I was last in line at the gate once and had just a small rucksack style bag, even though it weighed about 3kg and was smaller than the average suitcase, it was awkwardly shaped and would not fit in their luggage thing - the staff were really rude and said I could either go and check the bag in (would've missed my flight) or leave it there, I decided to leave it there after which they said "Oh I'm sorry, the pilot has just closed the gate" - I could still see people on the tarmac queuing to get on the plane. At least most other airlines have a plan and will compensate you, Ryanair will make it look like your fault, so you get no pay out and are stranded.

E szerint szívóztak a csomagjával, de az egyiket kidobva sem engedték fel a gépre, mert azt mondták, addig bezárt a beszállás. Az utas szerint így oldották meg a túlfoglalás problémát, de egyáltalán nem biztos, hogy erről volt szó. Ráadásul ez már több éves sztori, azóta változhatott a dolog, a csomagos, utasotthagyó szívózásról már leszoktak az írek.

Az easyJet leírja az oldalán, hogy kulturáltan, de él a túlfoglalás eszközével, ami van amikor szerencsésen jön ki az utasoknak. Mi is maradtunk volna még egy napot a cég költségén, plusz bezsebelve a több mint 100 ezer forintot.

On a light to Luton from Mykonos last year EasyJet needed 4 volunteers - they were offered ¿400 each plus overnight accommodation. Needless to say more than half the passengers volunteered for an extra night in Mykonos !

A Norwegiannél is megleltük, hogy működik náluk a túlfoglalás, a Wizznél viszont semmi hivatalos verzióra nem bukkantunk a szabályaikban, csak utasbeszámolók alapján feltételeztük, hogy nagy ritkán náluk is előfordul, s akkor a kötelezőt pár hét alatt kifizetik.

Biztos ami biztos rákérdeztünk és ezt a választ kaptuk:

A Wizz Air a légiközlekedési iparági gyakorlat és az alkalmazandó fogyasztóvédelmi jogszabályok betartásával a legnépszerűbb járatain csekély mértékű túlfoglalást tesz lehetővé annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb szék maradjon üresen, és így minél többen utazhassanak. Abban a kifejezetten ritkán előforduló esetben, amikor minden korábban lefoglalt jeggyel rendelkező utas valóban meg is jelenik a járatnál, az önként jelentkezőknek jelentős kompenzációval felajánlják, hogy később utazzanak, vagy az utasfelvételt legkésőbb elvégzőknek felajánlanak jegyet a következő járaton és kompenzálják őket az utasok jogairól szóló szabályok figyelembevételével.      

Az uniós jogszabályok pontosan megmondják, hogy beszállás megtagadásakor mekkora kártalanítás jár (250-600 euró útvonalhossztól függően), ettől független az, amit az önkéntesek ki tudnak alkudni. Egy ügyes amerikai újságírónő 11 ezer dollárt kaszált családjával egyetlen lemondott retúr úton, de ez a tengerentúlon is kirívó. Mi sose láttunk és nem is hallottunk arról, hogy a fapadosoknál komoly feszkó lett volna túlfoglalásból, ezért ha valakinek volt ilyen élménye, kérjük, írja meg.

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr8712421293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.13. 18:20:29

Európán belüli fapados járatnál sose tapasztaltam túlfoglalást. Amerikai belföldi és tengerentúli járatoknál szinte minden járaton túlfoglalás volt...

Punxsutawney Mormota 2017.04.13. 19:05:46

Szerencsére ilyet botrányt még nem láttam, de egyszer szemtanúja voltam egy Qatar járaton kb. 8 éve, hogy szóltak egy indiai nőnek, hogy vegye az ölébe a kb 10 éves fiát, mert a gyerek helyére valakit beültettek.
Elég érdekes volt az eset, a nő szó nélkül engedelmeskedett, pedig nyugodtan kiverhette volna a balhét, hogy vagy a palit, vagy őt, vagy a gyerekét ültessék a business classra, mivel az kongott az ürességtől.
Nem véletlen, hogy egy indiai nő volt a "célpont" és nem egy kicsit öntudatosabb európai pógár.

Darth Revan 2017.04.13. 23:09:23

Brusszelbol repultem haza az Aer Lingus este jarataval. Bemondtak, hogy 4 onkentest keresnek, akik hajlandoak a masnap reggeli geppel utazni. Mondom, 250 euroert, mar hogy az istenbe ne!
Ugyanakkor az odautat az isten penzeert sem lettem volna hajlando elhalasztani.

wildcow 2017.04.14. 02:24:04

Velem sajnos pont megtörtént ilyen túlfoglalásos móka, és micsoda véletlen, éppen pont United gép volt az is. A Frankfurt - Houston - LAX útvonalon, Houstonban a biztonsági átvilágítás, az USA-ba való beléptetés után már a gate-nél a személyzet visszaküldött a pulthoz, mondván "valami gond van a beszállókártyámmal". Ott a társaság alkalmazottja elkérte az útlevelemet, eltűnt vele a pult mögött, majd 10 perc múlva egy szó nélkül kaptam egy új beszállókártyát.
Egy gond volt csak vele, hogy az nem a kapunál álló gépre szólt... amikor reklamáltam, gyakorlatilag széttárta a kezeit, és azt mondta nem tud mit tenni.
Percekkel később kétségbeesve néztem, ahogy a gépem ajtaját becsukják és elkezd kigurulni.
A pogyóm persze fent maradt a gépen (ugyanaz a gép repült tovább, mint amivel jöttünk!), és nélkülem ment el Los Angelesbe. Én meg várakozhattam egy 8 órával később induló belföldi járatra, amire áttettek.
Hiába kértem kompenzációt, ellátást, innivalót, ételt, akármit, elhajtottak.
Ráadásul, mivel egy sima belföldi járatra tettek át, azon semmilyen ellátást nem kaptam, egyszerűen egy pohár vízen és egy mini zacskó mogyorón kívül nem adtak mást az utasoknak - azokon a járatokon még venni sem lehet semmit.
Hulla fáradtan és éhesen pedig még jó időbe telt LAX-on előkeríteni a 8 órával korábban odaérkező csomagjaimat.
Utólag persze hívtam őket, panaszt tettem, de kb. szóba sem álltak velem. Tényleg soha többet ezzel a céggel...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.14. 08:02:21

@wildcow: Nyújts be írásos panaszt, 1000 dollár feletti kártérítés jár, ha nem önkéntesen maradsz le a gépről, hanem ők raknak le.

Töhötöm Kolompos 2017.04.14. 11:59:02

Fapados járatokon max az utasok verekednek össze a voucher-ért... :)

FlyD 2017.04.15. 08:00:38

@wildcow: Ez érdekes. Régen történt? Úgy tudom, feladott csomag nem utazhat a gazdája nélkül, ilyenkor le kell szedni a poggyászt is.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.04.15. 12:55:30

Legolcsóbb jegyek előnyt élveznek a sorsolásnál? Fillérbaszóék...

De túlfoglalás kapcsán: Ha előre megvan a pontos helyed a gépen, akkor a túlfoglalásnál könnyen jönne létre olyan, hogy más is "pont ide" kap helyet, miközben a fél gép üres. Ez választott helyeknél, felárnál érdekes.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2017.04.15. 13:15:20

Törvényileg tiltanám a túlfoglalást. Ha szerencsejátékozni szeretnék, akkor veszek lottót.

dukeekud 2017.04.15. 13:47:59

Ez az utas veres nem kicsit durva.

Ha magyarorszagon egy videki buszra, nem engednenek fel egy jegy nelkuli reszeg hajlektalant, abbol vilagbotrany lenne.
Azonnal megszunne a demokracia, meg a sajtoszabadsag, a kormanynak termeszetesen gondolkodas nelkul lekene mondania.
Az aktualis amerikai nagykovet 3 honapon at leckeztetne az orszagot demokraciabol. Es ha semmi nem valna be, akkor majd ugyis jol kirugnak minket az uniobol dumat vetnek be.

Naluk meg ha rendori segitseggel felholtra vernek egy fizeto utast, a legitarsasag adminisztracios hibajabol az egy kis semmiseg, szo sincs demokracia megszuneserol, fekekrol ellensulyokrol, emberi jogokrol.
Eddig is sok rosszat gondoltam az amcsikrol, de azt almomba nem gondoltam, hogy ilyen megtortenhet.

dukeekud 2017.04.15. 14:03:54

Es kivancsi volnek, vajon az utazasi feltelekben leirjak e egyertelmuen, hogy barkitol barmikor ok nelkul megtagadhato az utazas ?
Eloszor is persze tiltani kene az ilyen tulfoglalasos eljarast, azonkivul pedig a repulojegyre 2 centis betukkel kotelezoen rairatnam, hogy az utas barmikor kirughato szukseg eseten agyonverheto, ha a legitarsasag uzleti erdeke ugy kivanja. A cigarettas dobozhoz hasonlo kotelezo figyelmeztetesekkel kene ellatni a jegyeket is.

szemétpasi 2017.04.15. 14:12:28

@wildcow: Erősen kétlem, hogy ez így ebben a formában szabályos volt....

Yumurdzsak 2017.04.15. 14:22:23

úgy lehet lecsekkolni, h van-e túlfoglalás, amikor a bádogkarámban túlhaladsz a két csomagellenőrző emberen, hátrafordulsz, és belekukkolsz a monitorukba, ott láthatod hányan vettek jegyet és hányan csekkoltak be.

bambulka14 2017.04.15. 15:00:26

Austrian airlines nem fapados, es el a tulfoglalas eszkozevel. Eu iranyelv mentesiti ezeket az erdemi karteritesi kotelezettseg alol. Az austrian helyszini kommunikacioja ilyen esetekben is monosithetetlen.

bambulka14 2017.04.15. 15:07:31

A tulfoglalas a legitarsasagok legnyeresegesebb jegyertekesitesi technikaja. A te jegyedet tobbszoros aron eladjak az utolso pillanatban mikozben a katrritesi kotelezettseguk maximakizalva van, emlekeim szerint kb 250- 300 eur nagysagban. A tulfoglalas igy tudatos magatartas eredmenye, mig elvileg az eu iranyelv szerint egy technikai hibanak kene lennie.

christophe 2017.04.15. 15:22:14

@dukeekud: aha,csakhogy ennek ott kovetkezmènyei lesznek....

Arcade Macho 2017.04.15. 15:33:50

regen is amikor jottunk haza kulfoldrol es mindegy volt hogy esetleg egy nappal tovabb maradunk-e, akkor mindig a vegere maradtunk hatha sikerul megcsipni egy kis aprockat

Arcade Macho 2017.04.15. 15:36:48

@FlyD: igen lehet ez a torveny hogy csomag nelkul szabalytalan az utaztatas, ezert lehet az hogy az ember ha atszallassal jon a vegen ugymond "nem talaljak" a csomagjat
valojaban meg meg se probaljak az atszallanal atpakolni hogyha kesesben vannak

Arcade Macho 2017.04.15. 15:38:28

@dukeekud: "Es kivancsi volnek, vajon az utazasi feltelekben leirjak e egyertelmuen, hogy barkitol barmikor ok nelkul megtagadhato az utazas ?"

a United -del foglalkozo cikkben valahol leirtak hogy hiaba van ulohelyed egy adott jaratra, te ugy szerzodsz veluk hogy 2 varos kozott vettel utazasi jogot, raadasul ezt azzal is alatamasztotta ott, hogyha lekesned a csatlakozast akkro kapsz ingyen mashol helyet

Szaktanár 2017.04.15. 16:16:05

vki hozzáértő világosítson már fel légyszi, h ez a túlfoglalás h működik, h történhet meg egyáltalán. már úgy értem, számomra teljesen evidensnek tűnik, h ha mondjuk egy repülőgépen 196 embert lehet leültetni, akkor max 196 jegyet adok el rá, nem pedig 202-t. komolyan nem értem, h történhet meg ilyesmi, segítsetek ki egy magyarázattal, köszi!

bambulka14 2017.04.15. 16:25:50

@Szaktanár: googliba ird be, hogy overbooking. Ha egyszer veled megcsinaljak, napokig el se hiszed, hogy ez jogszeru. Pedig, de. Az altalanos szerzodeses feltetelekben mindenhol bent van - termeszetesen.

Szaktanár 2017.04.15. 16:31:50

@bambulka14: köszi a választ, de - úgy érzed, ezzel a magyarázattal kisegítettél? a technikai részletekre vagyok kíváncsi, nem pedig arra, h a jelenség valóban létezik-e.

bambulka14 2017.04.15. 16:43:25

@Szaktanár: az ilyen kedves hozzaszoloert barmit: feljebb egy hozzaszolasomban leirtam a lenyeget. Pisa teszteken nem csoda, hogy egyre rosszabbak az eredmenyek...

Eastbay1 2017.04.15. 16:48:18

@Szaktanár: Szerintem azért adnak el mondjuk 202 jegyet a 196 helyre, mert ugye mindig van pár utas, aki nem csekkol be. Namost, ugye az ő helyükre be lehet rakni azokat akik az utolsó napokban, pillanatokban vettek jegyet qrva drágán. Aztán ha a be nem csekkolt utas jelentkezik a pénzéért, akkor visszaadják neki az olcsó(bb) jegy árát. De van aki hagyja veszni a pénzt, mert mondjuk meghalt vagy sittre került.
Valamint még van az a faktor, hogy jobb ha 202 jegy ára kamatozik a cég számláján, mint 196-é.

Szaktanár 2017.04.15. 16:56:34

@bambulka14: remélem azért nem vagyok köteles elolvasni az összes hsz-t, mielőtt kérdezek vmit, már persze, csak ha nem haragszol meg. de h megnyugodj, most megnéztem, mire gondolhatsz, az a baj ezzel, h csupán egy elmélet (és annak is kissé hibás, mit értesz pontosan az alatt, h "A te jegyedet tobbszoros aron eladjak az utolso pillanatban"? az én jegyemet biztosan nem tudják eladni, hiszen azt már eladták nekem). a magyar pisa teszt eredményekhez nem sok közöm van, lévén, h nem ott élek, de ha ott élnék, valszeg felfelé húznám őket programozóként - talán így már világossá válik a magadfajta arrogáns hozzászóló számára is, h miért a technikai háttere érdekel érdekel a túlfoglalás mikéntjének, nem pedig spekulációk.

Szaktanár 2017.04.15. 17:01:59

@Eastbay1: ez mondjuk egy logikus magyarázatnak tűnik, de azt feltételezi, h előre megfontolt szándékkal vezetik félre a vásárlókat, hiszen gyakrabban lesz túlfoglalás, mint ahányszor nem, na most ha ez szembe megy a jogszabályokkal, akkor valszeg elég gyorsan el lehet jutni olyan bírságig, h már ne érje meg csinálni, ezért feltételezem azt (jóhiszeműen), h inkább technikai hiba eredménye a túlfoglalás.

Arcade Macho 2017.04.15. 17:16:19

@Szaktanár: "a technikai részletekre vagyok kíváncsi"

a technikai reszlet az a valoszinusegszamitas es statisztika, na meg 40 evnyi tapaszatalat, ennyike

a lenyeg valahol az hogyha mindenki 99% -al csekkol be akkor tenyleg hangyaf.sznyi lesz az eselye annak hogy mind ott lesz, de akkor tessek a szamitas...
0.99 a 200adikon vagy nem?
0.13397967485796195171470321592154
13 %, ok? hat nem bolondok, hogy ne jatsszak meg !!!

na mielott meg nekiallnal rakerdezni, hogy de mi van ha a super bowl -nal jatsszak ezt el, akkor megsugom arra a valasz az az hogy ott nem cicaznak ezzel, hiszen van ra 40 ev tapasztalat...

Szaktanár 2017.04.15. 17:22:17

@Arcade Macho: "a lenyeg valahol az hogyha mindenki 99% -al csekkol be akkor tenyleg hangyaf.sznyi lesz az eselye annak hogy mind ott lesz, de akkor tessek a szamitas...
0.99 a 200adikon vagy nem?
0.13397967485796195171470321592154
13 %, ok? hat nem bolondok, hogy ne jatsszak meg !!!"

tökre nem értem a válaszodat (és sztem te sem), de mindegy
a "technikai" alatt inkább informatikait értettem (milyen bug okozhatja), nem pedig matematikait (valószínűségszámítás)

ahogy látom ezt az egész kérdéskört, kb mindenki epét hány itt egy ártalmatlan kérdéstől, szívesen elnézéseteket kérem, de ez a beszólós kommunikáció nem az én stílusom, és ha jól sejtem, itt belépő a paraszt viselkedés, szóval nincs sok keresnivalóm errefelé, bocsi, szevasztok.

VálaszdaJövőt 2017.04.15. 18:05:00

@Szaktanár: informatikailag hol látsz abban kihívást, hogy több jegyet adjanak el? Bármelyik helyre eladhatsz két jegyet. Ha felbukkan mind a két ember, a később becsekkolót átbookolja egy még be nem csekkolt helyére. És ez így mehet addig, míg a végén vagy lemaradsz, vagy bejutsz...
Az overbooking nem bug, hanem feature.

sterimar 2017.04.15. 18:20:19

@Szaktanár: Nem bug okozza, egyszerűen több jegyet adnak el, mint ahány hely van a gépen. Ennek az az oka, hogy pár százaléknyi utas majdnem mindig van, aki nem jelenik meg az utasfelvételnél.

Arcade Macho 2017.04.15. 19:06:57

@Szaktanár: "vki hozzáértő világosítson már fel légyszi, h ez a túlfoglalás h működik, h történhet meg egyáltalán. már úgy értem, számomra teljesen evidensnek tűnik, h ha mondjuk egy repülőgépen 196 embert lehet leültetni, akkor max 196 jegyet adok el rá, nem pedig 202-t. komolyan nem értem, h történhet meg ilyesmi, segítsetek ki egy magyarázattal, köszi!"

hat akkor pájton:
if overbooking.enabled == True:
available_seats = available_seats + 5;

Arcade Macho 2017.04.15. 19:12:40

@Szaktanár: "tökre nem értem a válaszodat (és sztem te sem),"

dontsd akkor el hogy erted a valoszinusegszamitasos reszet vagy nem!!!
lehet, hogy rosszul irtam le de ketlem ez a legegyszerubb eset :)))

bambulka14 2017.04.15. 19:37:34

Jatekelmeletileg osszetetteb a keplet 3 korso sor utan : plusz 1 jegy eladasa 250 eurnal magasabb extraprofit mellett, mig a max extrakoltseg 250 eur ksrterites akkor nulla kockazat nelkul keres a legitarsag. Ehhez jon az. Hogy 200 utasbol 2 valszeg nem fog idoben mgjelenni. Igy extrakolyseg sincs.

bambulka14 2017.04.15. 19:41:13

@bambulka14: plusz a legitarsag trukkokkel kesedelmes checkbe kenyszeriti az utast. En, amikor megjelentem becheckolni, az elsők kozott voltam, megis mar a boardingnal nem adtak ulesszamot.

bambulka14 2017.04.15. 19:48:43

@bambulka14: kedves bambulka, elozoek miatt ez nem valoszinusegszamitasi, hanem jogi problema: a legitarsasagok egy nagyon kedvezo szabalyozast lobbyztak ki. En ket hibajat latom a szabalyozasnak: nem sorsoljak az overbookingot elszenvedo utasokat, hanem sejtesem szerint kivalasztjak. A eu iranyelv tenyleg technikai hiba esetere vonatkozik, mig jelen szamitastechnikai ismeretek mellett ez kizarhato. Ez tudatos overbooking.

bambulka14 2017.04.15. 19:53:31

@Szaktanár: a pisa teszt nem az allando tartozkodasi helyedet minositi, hanem az oktatasi rendszert, amelyben reszesultel. A lenyeg meg1szer: maximalizalva van a jegyed "eladasa" mas reszere miatt keletkezo karteritesi kotelezettseg.

RedRum 2017.04.15. 20:28:57

@bambulka14: Az Austrian esetén én is tapasztaltam a túlfoglalós gyakorlatot, ott azonban a becsekkolt, boardingra váró utasokat egyenként kérdezték meg, hogy egy kárpótlással töltött Debit kártya ellenében ki vállalná az átszállást.
Nem siettünk, jól jártunk.
Persze ha valaki rohan.......

dukeekud 2017.04.15. 22:14:39

Ez a tulfoglalas egy nagy szemetseg.
Es ha megis ilyen pofatlan modon aruljak a jegyeket, akkor meg nem parszaz dollart kene adniuk, hanem minimum 5-10 ezer dollart kene kinalniuk, hogy leszalljon valaki a geprol.

Arcade Macho 2017.04.16. 00:30:44

@dukeekud: ki lehet ugy is hozni hogya karterites az 10e dolcsi legyen csak akkor valszeg mindig lesz 5 szabad hely a 200 -bol
aminek az arat te fizeted meg mert az igy elvesztegetett hely / penz lesz

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.16. 01:05:54

Hahaha, csak nem az én korábbi kommentem volt a poszt inspirációja??

fapadosinfo.blog.hu/2017/04/09/ime_10_nevetsegesen_olcso_fapados_jegy_egeszen_tuti_helyekre/full_commentlist/1#c32826647

:-)))
Köszönöm, ezt bóknak veszem! :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.16. 01:19:56

@dukeekud: Haha, jajaja. A repülés káros az egészségre, rosszul lehetsz, lezuhanhatsz, lelőhetnek, felrobbanthatnak, vagy akár ezek egyszerre is.Mi szóltunk!

:-))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.16. 01:32:50

@bambulka14: Te, most ezt így hogy, tik ketten vagytok és egymást győzköditek?? :-o :D Valami skizó dolog lehet?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.16. 01:40:05

És akkor például mi a bánatos ló-ivarszerv van, ha mondjuk egy nyaralás odaútján csinálják ezt meg velem, ahol le van foglalva és ezáltal kifizetve esetleg egy jó pár fakultatív program is a szállás mellett és mondjuk csak hetente egyszer jár oda gép, mert mondjuk valami kis apró hely, egy sziget, vagy Szváziföld-alsó; ahol nincs nagy turistaforgalom, de engem spec. mégis pont az érdekelt?
ILyenkor azért erősen vastagon kell fogni a a ceruzának a kártérítés papírján az összeg rubrikánál, hogy ne indítsak q nagy botrányt, pert, akármit...
Nem?

Eastbay1 2017.04.16. 02:42:13

@Szaktanár: Ez tudtommal a nyugati világban sehol nem illegális. Nyilván a fogyasztó tudatos félrevezetése, de ezt kb mindenre rá tudnánk húzni a kereskedelemben vagy pláne a pénzügyi szektorban.
És ezt azért nem lehet ész nélkül játszani. Eleve nem lehet a járatok 90%-át túlfoglalni, mert örülnek a légitársaságok, ha nincs mínuszban egy járat sem. Meg valszeg ki van kalkulálva, hogy mennyi túlfoglalásnál mekkora kompenzációval éri meg ilyen trükköket bevetni.

lobster thermidor 2017.04.16. 08:14:37

Nem csak a fapadosoknál fordul elő, és nem csak az utasokkal, hanem a csomagokat is szemrebbenés nélkül otthagyja a légitársaság. pár éve egy 30 órás, két átszállásos repülés után az Austrian, aki egyébként ez esetben a Qatar partnerjárata volt, több órás indokolatlan várakoztatás után Bécsből nagy nehezen hazahozott, de úgy, hogy amikor már a gépen ültünk, és bezárták az ajtókat, az ablakon kinézve megdöbbenve láttam, hogy a géptől sietve távozó targoncán viszik el a géptől a csomagjainkat. Történetesen egy 3 hónapos ázsiai tartózkodás után jöttünk hazafelé, ezért szinte mindenünk a bőröndökben volt. Azt már a felszállás előtt tudtuk, hogy nem örülhetünk felhőtlenül a hazaérkezésnek, mert azonnal kezdhetjük a poggyászaink keresését intézni a nem kicsit flegma, és unott reptéri alkalmazottakkal, akikbe nem sok segítőkészség szorult. A jegyzőkönyvet rutinból felvették, de a csomagoknak csak a kifejezett unszolásomra néztek utána a rendszerben, és a legalapvetőbb információkat is csak többszöri felszólításomra voltak képesek megadni. Hiába mondtam el nekik, hogy a saját szememmel láttam, hogy a csomagjaimat Schwechaton hagyták.
És hogy miért is írtam le ezt az esetet ide? Azért, mert ez akár fordított esetben, az odautazáskor is simán előfordulhatott volna, és akkor bizony akinek be van osztva az ideje, időhöz kötött csatlakozásai vannak leszervezve, jegyeket vásárolt előre, szállodákat foglalt, és fizetett ki, az alaposan meg van lőve akkor, ha a valahol a világ másik felén otthagyott csomagjait kell keresgélnie úgy egy ázsiai repülőtéren, hogy még az alapvető információkat sem adják meg számára.

zoleyka 2017.04.16. 10:22:26

Nem is olyan régen volt egy cikk, hogy beszállásnál figyelik a sztyuvik, hogy baj esetén kire lehet számítani ( mondjuk erős testalkatú, határozott), ill. kivel lehet probléma (pl. nagyhangú). Ennyi erővel kiszúrhatják a mulyákat, " bocs hogy élek"- típusokat is, akiket ilyen esetben le lehet szállíttatni. Nem?

Arcade Macho 2017.04.16. 10:54:21

@geegee: ez is a terv resze, de le van irva a megfelelo helyeken, pl. egyedul utazo gyereket semmikeppen nem raknak le(utolsokent csak), es pontosan definialva van a sorrend hogy viszont kiket igen
erdekes de meg az is szamitasba vehetik hogy ki volt az aki kicentizte a beszallast

_e30st_ 2017.04.16. 14:24:14

@Szaktanár:
Overbookingról a lényeg az, hogy mindig több jegyet adnak el, mint amennyi van. Bizclassra nem jellemző, economyn annál inkább. Amikor olcsó repjegyet veszel, akkor elfogadod, hogy a név nem átírható, és ha csak nem halt meg valakid, nem adják vissza a repjegy árát. Viszont mindig van egy csomó utas, akinek közbejön valami, és ilyen-olyan okokból nem tud elutazni, ha viszont a csórójegyet vette, akkor nem kapja vissza a pénzét.
A hagyományos légitársaságoknál ez még annyival meg van bolondítva, hogy a travel classon kívül (economy, business, first) vannak booking classes-ek. Ezek társaság válogatja hogy milyen kondíciókkal rendelkeznek, nagy általánosságban az Y a full-fare economy, a J a business, F a first, G a csoportos jegy, O a promóciós jegy, S a discount economy. insideflyer.com/forums/wiki/booking-classes-ba/ itt van például a british airways táblázata. A booking classtől függ például hogy mennyi mérföldet írnak jóvá a törzsutasprogramba, de az is, hogy az adott jegy lemondható-e vagy sem. Economy osztályon habár a kiszolgálás ugyanaz, a full-fare economy Y jellemzően 5x annyiba kerül, mint a discount-economy (S vagy O). Akkor mégis ki a francnak éri meg Y-ra jegyet venni? Annak, aki nem tudja biztosan két hónappal előre, hogy kedden vagy szerdán utazik, de fontos neki, hogy adott esetben indulás előtt is pár órával felhívhassa a légitársaságot, hogy inkább holnap akar menni. Valamint azoknak, akik overbook esetén mindenképp azzal a járattal el kell menniük. Illetve járattörlés esetén elsőbbséget élveznek arra, hogy minél hamarabb utazhassanak tovább.
Aki pedig a legolcsóbb repjegyet veszi, az tényleg lottót vesz. Mert túlfoglalás esetén áttehetik későbbi járatra, ha pedig nem jó neki az időpont mert közbejött valami, még pénzért se változtathat nevet, és a pénzét vissza nem kapja (gondoljunk csak bele, ha simán lehetne nevet változtatni, akkor fél évvel előre, akciók alkalmával a nepperek felvásárolnának minden repjegyet, és jófogáson, vagy járatindulás előtt a reptéren árulnák). Ami viszont érdekes, hogy a legolcsóbb repjegyár gyakran vesztességes a légitársaság számára. Azt, hogy egy légitársaságnak mennyi költsége van egy utasülés/km-re, sokan nem hozzák nyilvánosságra, a Lufthansánál tudni lehet, náluk tavaly ez 3,11 Eurócent volt. Vagyis durván 10 forint / utas / Km. Vagyis egy Budapest-NewYork távolság, ami légvonalban odavissza 14.000Km, (átszállás miatt kis kitérővel számoljunk oda-vissza 15.000Km-el), az a légitársaságnak 150.000Ft-jába kerül. Nomármost ha én jövő hétvégén szeretnék utazni lufhansával, könnyen megnézhető skyscanneren, hogy ez kerülne nekem 125.000Ft-ba. (ezért is nem fog a wizz long-haul járatokat nyitni, mert ha egy hagyományos eladta a business class jegyeket, jóformán bármennyiért árulhatja az economy classt, megéri neki). Viszont mivel economy jegyből (transzatlantinál én úgy tudom a no-show 3% körül van) 3%-al többet lehet eladni, máris több pénz jött be, és a gép is televan. Ha pedig véletlenül többen jelentek meg, mint amire számítottak, jöhet az, hogy önkéntesek pénzért lemaradnak, vagy pedig 1-2 mázlista complimentary bizclass upgradet kap.
Hagyományosoknál még egy érdekesség, a forgalmas hosszútávú utaknál, például London- Newyork ahol van napi 10+ járatpár, a forgralom jelentős része átszálló. És ha az egyik járat késik, és róla 10-en mentek volna tovább New Yorkba, akkor őket valahogy a következő gépre át kéne pakolni. Viszont ugye azt is lekésik páran, és így megy tovább a domino, aminek a vége, hogy jellemzően a napon belüli utolsó járatokra direkt kevesebb jegyet adnak el, (hónapokkal előtte ha akarsz foglalni, szándékosan drágább rájuk a jegy) és így ha mással nem is, a késők azokkal mindenképp el tudnak utazni. Pont pár hete mentem így Bostonba egy napvégi járattal, és egyik middle-seaten sem ült senki, sok sor pedig teljesen üres volt.
Overbooking egy nagyon klassz dolog, és mindenkinek megéri, nélküle drágábbak lennének a jegyek (utas szív), a gépek kihasználtsága rosszabb lenne (légitársaság szív és zöldek a környezetvédelem miatt szívnak). És egyébként az ilyen eset relative ritkák.

bambulka14 2017.04.16. 15:42:49

@_e30st_: az altalad leirtak az overbooking kampanyszovege, a benne foglaltak mind igazak, vitatkozni nem lehet vrluk. De, javaslom arnyalni a kepet: az aszf-ben hatarozzak meg, hogy mely jegytipusokra vonatkozik az overbooking es melyikre nem ( ez nincs meghatarozva tudtommal, az austriannal meg biztosan). Azaz, ha veszek egy dragabb helyfoglalasos jegyet, akkor ne kelljen rettegnem, hogy mar a boardingnal en vagyok a kivalasztott volunteer. Austriannal hiaba van helyjegyem, dragabb tipusu jeggyel, siman volunteert csinalhatnak belolem. Nincs definialva a kivalsztas sem, hogy kibol csinalnak volunteert, sajnos a keves interneten fellelheto, nem reprezentativ adatok alapjan diszkrimknaciot sejtek.pl egy vie- kiev vonalon az ukran allampolgarok sokkal nagyobb valoszinuseggel lesznek volunteerek mint egy osztrak. Jogorvoslati eselyed a nullaval egyenlo. Pl. Osztrak allamvasutaknal tehetsz panaszt, ha silerul jegyzokonyvet felvetetned...

_e30st_ 2017.04.16. 16:29:10

@bambulka14: Austriannál mint lufthansa tulajdonnál, az biztos, hogy full-fare economy esetén mentesülsz overbooking levételtől. Attól, hogy egy filléres jegyhez megveszed 10EUR-ért az ablakmellettit, vagy 20-ért az exitrow ülést, nem leszel semmivel sem jobban védve. Viszont biztosan visszakapod a kompenzáción felül az extra ülésért kifizetett pénzt.
Hogy ki lesz a volunteer, azt normálisan úgy döntik el, hogy tényleg felajánlják az X dollárt a lemaradásért. Néha ha spórolni akarnak, akkor tényleg van olyan, hogy random szivatnak 1-2 utast, találomra. Ez tény, hogy jellemzően nagyon szemét módon történik. Olyanokkal lehet eljátszani, akik ránézésre is nem frequent flyerök, fogalmuk sincs mi hogy működik. utazomajom.hu/hopp-egy-repulesbol-kimaradsz-tobb-jegyet-adtunk-el-mint-ahany-szekunk-van-wizzair/ itt van például ez a wizzair eset, ahol a vidéki nyuggert szivatták meg elég suttyó módon. Aimtoclaim vagy hasonló jogászcégekkel ilyenkor is sok pénzt le lehet húzni a légitársaságról. Nyilván aki életében először megy Kijevből akárhova, az még hírből se hallott ilyesmikről, és a légitársaság megússza a kompenzációt, azt meg leszarják hogy egy évtizedenként egyszer repülő ember elvből nem fogja újra őket választani 10 év múlva.
Egy szóval sem mondtam hogy tökéletes a jelenlegi helyzet, de szerintem a hibái ellenére is szerethető, és aki sokat utazik, tisztában van a rendszer működésével és a jogaival, annak nem okozhat problémát. Nekem például volt egy SYD-LAX utam Qantassal, ahol jópénzért vettem extra lábhelyes ülést (16 órára megéri), majd beszállításkor félrehívtak, megkérdezték, hogy nem akarok-e a holnapi járattal menni, mire mondtam hogy semmiképp sem, mutattam a kártyám hogy oneworld sapphire státuszú törzsutas vagyok. Erre mondták hogy oké, csak egy pillanat, gyorsan nyomtatnak egy új beszállókártyát. Na és már a helyemre érve vettem észre hogy a köcsögök más ülésszámot raktak az új beszállókártyára, az enyém persze az utolsó sorba szólt a WC elé, ahol már görbül a törzs és még az ablaknak dőlni se lehetett, és a széktámla is limitáltan volt hátradönthető. Életem legrosszabb repülésélménye volt (mert ráadásul egy 120kg tag ült mellettem). A reklamációt követően visszautalták az extra hely árát és kaptam egy kevés mérföldet bónuszként.

bambulka14 2017.04.16. 19:59:13

@_e30st_: 261/2004 EU iranyelv szabalyozza a kompenzacio merteket overbooking eseten. Ehhez nincs mit hozzatenni. Az egyes eu-s legitarsasagok az aszf- ukben csak erre hivatkoznak. Ez a jogi szabalyozas egy ptk-s karteritesi kovetelest gyakorlatilag semmise tesz. En megis orulok, hogy ti orultok az overbooking intezmenyesitett rendszerenek, hisz vegulis ertetek tortenik. Sajnos az en iparagam, ahol mukodom, nincs korkatozva a karteritesi kotelezettsegem. En is orulnek, ha vegtelen idom lenni, de sajnos ez egy korlatos eroforras, mig a karterites maximalizalt. Ennek az ugynek nem az az attributuma , hogy sidneyben vagy kijevben tortent. Itt egy jog, a jegyhez valo jog es kotelezettseg atertelmezese tortent, mely a jogalkoto szandeka szerint uzemeltetesi hiba kijavitasa celjabol kerult elfogadasra. De, beszeljunk inkabb arrol, hogy texasban, dublinban kinek milyen elmenyei voltak.

M. Péter 2017.04.17. 14:21:08

Nem biztonságiak, hanem a reptéri rendőrök vitték el az utast, ez annyiból lényeges, hogy kit perelhet a sérülései miatt.

M. Péter 2017.04.17. 14:37:51

@geegee: Az ászf-ben eléggé alaposan védik magukat a légitársaságok, bár egy jogász szerint az pont nincs benne, hogy a gépre már felszállt utast ki lehetne rakni azért, hogy másnak adják a helyét. Ha biztosra akarsz menni, utazz első osztalyon vagy magánrepülőn. Itt egyébként nem túlfoglalás volt, hanem 4 United-alkalmazottnak kellett a hely, ha ők nem utaznak, akkor valamelyik másik járatot kell törölni, és esetleg több száz utas szív 4 helyett. Először mindig önkénteseket keresnek, ritka hogy ne legyen, nem önkéntesnek 1350 dollár jár pénzben, nem utalványban, a törvény szerint. Az "involuntary denied boarding" valószínűsége kb. 16-a annak, hogy az ember egy adott évben közlekedési balesetben hal meg.

Arcade Macho 2017.04.18. 13:07:10

@_e30st_: irod:
1: "itt van például ez a wizzair eset, ahol a vidéki nyuggert szivatták meg elég suttyó módon."
2: "persze az utolsó sorba szólt a WC elé, ahol már görbül a törzs és még az ablaknak dőlni se lehetett, és a széktámla is limitáltan volt hátradönthető. Életem legrosszabb repülésélménye volt (mert ráadásul egy 120kg tag ült mellettem). A reklamációt követően visszautalták az extra hely árát és kaptam egy kevés mérföldet bónuszként."

erre mondjak azt hogy visszanyalt a fagyi, mi?

Fourre 2017.04.18. 13:17:24

Sajnos sokan nem tudják milyen jogaik vannak. Nekem volt túlfoglalásos esetem 2016. 03.21.-én. Engem és páromat leszállítottak pedig nem is kérdezték meg akarunk-e. Akkor persze nem csináltam belőle botrányt mert azt hittem "ez szokásos eljárás". Persze új jegyet kaptam meg pár eurós vouchert de azért elég gáz volt.
Hazajöttem és próbálkoztam utána járni mit kaphatok kápótlásul, nem volt semmi eredmény. A légitársaság simán elhajtott. Egyik barátom akinek járatkésés miatt volt ügye a flight-refund.hu -nál ajánlotta a céget. Persze nem bíztam bennük, mert úgy éreztem mindent megpróbáltam már önerőből.
Szépen csordogált az ügyem, néha kaptam emailt, hogy minden halad... tudtam, hogy kamu lesz az egész. Aztán 4 hónap múlva kaptam egy mailt: utalják a kártérítési összeget -30% (sikerdíjuk). Néztem is nagyot, hogy mi vaaan? És lám, csodálatos meglepetés. Kaptunk a párommal 560€-t. Csak úgy. Amikor már mindenről lemondtam. Talált pénz volt.
Szóval, minden kétes ügyben ajánlom én is céget, próbát megér, szinte semmit nem vesztetek egy regisztrációval mert ingyen van.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.22. 01:24:00

@_e30st_: Hehh, a mocskos g3cik, ezexerint nem szabad se megmutatni, sem átadni nekik a beszállókártyát.Mocskos férgek.Egyre jobban rühellem az összes repülős céget... :-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.04.22. 01:30:10

@M. Péter: Hehh, na persze, szereljek össze magamnak egy magánrepülőt, ha biztosra akarok menni.Menjenek a p!cs@'ba.És mindezt úgy, hogy én előre kifizetem a jegyet, kvázi finanszírozom az ő üzletüket.Az meg hogy a 4 alkalmazottnak mi van a másnapján, a kutyát se érdekli.És ha a leszállított utas egy vonat-, vagy hajóvezető, akkor lehet hogy több ezer utas szív vagy több ezer tonna áru áll meg napokra, na?Az lehet, hogy súlyosabb probléma, nem?Nehogy már ilyen alapon működjön ez a dolog.
Nagyon jól tudják, hogy mikor hol hány alkalmazottnak kell lennie, tessék ennek megfelelően előre gondolkozni, Ennyi.
Remélem, hogy az idők folyamán egyre jobban fogják tudni az ilyen szemét banda cégeknek a tökeit szorítani különféle hatóságok, vagy ellenőrző szervek, netán a vevőelégedettség fontossága...Vagy valami utas-szakszervezet.

malevb767200 2017.07.30. 03:29:00

@Punxsutawney Mormota: szopás, apámékat businessre ültették alitálián, pechjére csak másfél órás út volt.
süti beállítások módosítása