FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Szétülteti a családokat a Ryanair, ha csak az egyik szülő fizet

2017.03.05. 22:51 Fillér B. Gusztáv

Érdekes, hogy miközben a Ryanair az egyik oldalról behozott az elmúlt pár évben jó néhány utasbarát intézkedést, a pitiáner lehúzások nem értek náluk véget, sőt bejött egy vadi új is. Az, amikor egy két szülő plusz egy gyerek alkotta család csak akkor tud egymás mellé ülni a gépen, ha mindkét szülő fizet a helyért, összesen 8 eurót. 

Tavaly szeptember óta él a nem igazán jófej szabály náluk, hogy ha gyerek is utazik, akkor a kísérő felnőttnek kötelező megvennie egy választott ülőhelyet 4 euróért, a gyerek kap egyet ingyen, így biztosan egymás mellé ülhetnek. Arról, hogy miért vezették be ezt a kötelező új költséget a gyerekeseknek, akkor mi is részletesen írtunk, meg arról is, hogy ha akarják, külön kötelező díj kivetése nélkül is megoldhatták volna azt a problémát, hogy mocsok családok későn csekkolnak be, nem mindig marad nekik egymás melletti hely.

Most utaztunk az új rendszerben először olyat, hogy két felnőtt és egy gyerek volt a foglaláson. A rendszer már foglaláskor ahogy kell, automatikusan kifizettette az egyik szülő kötelező ülőhelyválasztását, a 4 eurót. Jött a becsekkolás, a rendszer felkínálta, hogy a másik szülő is vegyen 4 euróért magának helyet. Kíváncsiak voltunk, hogy ha nem tesszük, hova ültet a rendszer. Az eredmény: a gép átellenes végébe, a lehető legtávolabb a család másik két tagjától.

Nyilván mi vagyunk a fillérbaszók, hogy sajnáltuk az újabb 4 eurót, ilyen tartalmú kommentet kár írni. De nem erről van szó, mi máshonnan néznénk a dolgot. Korábban a Ryanairnél is, valamint az összes többi légitársaságnál ma is teljesen nyilvánvaló, hogy egy ilyen felállású család tagjainak külön macera és díj nélkül is egymás mellé adja a rendszer a helyeket. A fapados gépeken 3 ülés van egymás mellett, pont odaférnek.

Ha a Ryanair úgy gondolta, hogy egy szülőt feltétlen meg kell büntetnie, tegye. De mivel a rendszer pontosan tudja, hogy a gyerek és az egyik szülő hol ül, tényleg semmiből nem tartana a foglaláson szereplő harmadik felnőttnek, vélhetően szintén családtagnak fenntartani mellettük a harmadik helyet. Kevés pitiánerebb lehúzás van annál, mint hogy inkább idegent tesz oda a rendszer csak azért, hogy legközelebb már mindkét szülőt kifizesse azt a szaros 4 eurót.  

Ha pedig van még más felnőtt is a foglaláson, vagy 12 évesnél idősebb gyerekek is utaznak, nekik szintén nem jár az ingyenes ülőhelyosztás. Mindenki után külön-külön perkálni kell a 4-4 eurókat, hogy egy kupacban üljön a család. Ez azért übergáz.

62 komment

Címkék: lehúzás Ryanair ülőhelyleosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr3212315985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonTintoretto 2017.03.06. 08:08:22

Ha jól tudom, az Egyesült Államokban kötelező a családokat egymás mellé ültetni mindenféle felár nélkül. Nem tudom, hogy Európában az ilyen magatartás mennyire kompatibilis a szabályokkal.

Monkeyface3 2017.03.06. 08:21:57

Lehet ezt még fokozni: ha majd 2 helyet egymás mellé +15€-ért tudunk foglalni...

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.03.06. 08:47:57

Más légitársaságnál is van ilyen, ez nem menti fel őket. Ami még durvább, ha a gyereked valamiért egyedül ülne (mert mondjuk tobb mint 12) és nincsen 16 akkor volt olyan, hogy nme engedték őket felszállni a gépre. Mert a gyerek nem utazhat egyedül.

Persze lehet ez kamu mert az újságban volt. :D

PomberMaci 2017.03.06. 08:51:27

Amíg van lószar, addig van veréb is. Ab start nem a rájenér a fillérbaszó hanem a kedves utas, aki olcsóbban akar utazni mint a rá eső üzemanyagköltség. A fapados egy ilyen műfaj, olcsó hús, híg lé.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.03.06. 08:52:15

@Mr Eggs: Egyedül nem ülhet a gyerek, de ilyenkor a gépen keresnek önkénteseket, akikkel helyet cserélhetnek.

Sheriff az égből 2017.03.06. 08:59:12

Hehe.... hülye Rájner.. mi direkt máshova csekkolunk be mert a két kölyök együtt szétszedné a gépet egyedül meg megülnek a seggükön valamellyest. Amugy meg kétszerre kell megvenni esetleg masik accounttal (ha amugy lehet valasztani legalabb egy helyet)

takacsgabor 2017.03.06. 09:04:59

Undorító.

És elég valószínű, hogy valamilyen repülésbiztonsági szabályba is ütközik. Ha ugyanis van szabad hely, biztos vissza fog ülni a "megbüntetett" családtag a családja mellé, márpedig ezt nagyon nem szeretik, ugyanis balesetkor nagyon nehéz azonosítani az össze-vissza ülő embereket. És a gép elhagyásakor is extra veszélyforrás, ha a családtagok nekiállnak egymást keresgélni. Be kellene jelenteni valamiféle felügyeleti szervnek, szerintem tuti nyakon vágnák őket.

Amúgy is célszerű a repüléskor magas komfortot biztosítani az utasoknak, ma is sokan félnek még tőle, ezek meg itt szemétkednek?

VaradiJanos 2017.03.06. 09:49:38

Írtad, hogy kár ezt kommentelni, de szerintem nem: fillérbaszók így jártak.

LondoniTódi · http://greenwichlakas.blog.hu 2017.03.06. 09:52:12

"...az összes többi légitársaságnál ma is teljesen nyilvánvaló, hogy egy ilyen felállású család tagjainak külön macera és díj nélkül is egymás mellé adja a rendszer a helyeket."

Akkor megvan a megoldás, ugye?

szombi 2017.03.06. 09:52:59

Az összes fapados "lehúzás" az utas direkt szivatásáról szól, nem a pénzgyűjtésről! (Abból van elég.) Éreztetni kell a nagyképű csóró utassal, hogy egy 8-10 eurós retúrjeggyel a zsebében nem lesz az élet császára. Hogy mekkora lúzer amiért velünk utazik és nem valami drágább "prémium" légitársasággal. A légitársaság plusz energiákat fektet be (lásd: direkt a gép másik végébe teszi a 2. szülőt), fizet a fejlesztőknek azért hogy a kicseszést a lehető legmagasabb szintre emelje. A színvonalat szándékosan, pluszpénz befektetéssel csökkenti, hogy olcsóbban adhassa. Persze ez nem csak a repülésnél van így...

szombi 2017.03.06. 09:57:02

@szombi: Ja igen, Wizz-nél becsekkoláskor látod az egész gépet, a szabad helyeket. Jegyvásárláskor az általad beállított preferenciák (és +€) alapján betesz valahova, amin (elvileg) ingyenesen tudsz változtatni, feltéve ha az új hely nem magasabb kategóriába tartozik. Szerencsére csak a plusz lábtér és az ablak melletti hely feláras.

Rajzok a diliházból (törölt) · http://rajzokadilihazbol.blog.hu 2017.03.06. 10:06:48

"Nyilván mi vagyunk a fillérbaszók" vs. "Fillér B. Gusztáv" :)))

fda 2017.03.06. 10:29:01

A fapados arról szól, hogy olcsóbb legyen. Pedig nem fapadon kell ülni, hanem puha széken. Inkább Olcsópofátlanlehúzósbosszantós légitársaságnak kellene ezeket hívni.

Védelmükben, azért azt meg kell érteni, hogy ezeknek a működési modellje az, hogy 12 euróért felengednek a gépre, aki levegőt akar venni, vagy csomagot vinni, az fizessen pluszba. Aki normális utazást akar, az pedig válasszon normális légitársaságot.

lackofiam 2017.03.06. 10:54:38

@Mr Eggs: ez biztos, hogy kekeckedés vagy kamu volt, mert mi már nem egyszer repültünk úgy, hogy a gyerek külön ült. Most 15 éves, ezek 13-14 évesen történtek Easyjet, Wizzair és Flybe társaságoknál. Általában a gyerkőc nem is szeret mellénk ülni, mert az ablaknál ülne, meg az anyja is, ezért, ha lehet külön ülnek, én meg mindig a sor szélén, de ez a mi hülyeségünk. Soha nem fizettem még külön ülőhelyért, oda dob a gép ahova akar, persze legtöbbször egymás mellé adja

Bobby Newmark 2017.03.06. 10:56:01

Hát, szerintem vagy rendesen bassza az ember a fillért, vagy sehogy. Egy szülő is el tudja szórakoztatni a gyereket, a másiknak meg legalább nyugodtan telik az útja. Visszafelé lehet cserélni.

báró Csekonics 2017.03.06. 11:39:23

@fda: "Pedig nem fapadon kell ülni, hanem puha széken." Volt azért olyan ötlet is, hogy állóhely legyen a gépben, mint a BKV buszon - csak nem ment át a biztonsági szabályok miatt.

Rodrigue 2017.03.06. 11:57:03

Mi tavasszal megyünk Wizz-el, 2 szülő 3 gyerek. Kíváncsi leszek, hogy oldja meg a Szent Antióchiai Algoritmus a problémát :-))

Anno az 1 euros jegyárak korában a Ryanair egy komplett sort adott, hogy osszuk be.

fda 2017.03.06. 12:07:37

@báró Csekonics: Ez nem a fapadosok ötlete volt, ők ilyesmi dolgokba nem is szólhatnának bele, hanem a boeing egyik terve szivárgott ki, aztán elvetették, mert ránézésre elég baromság, hiszen a repülős utak még kontinensen belül is 1-2 órásak jellemzően minimum.

2017.03.06. 12:23:36

Jól teszik, hogy szétültetik őket.
Nincs rosszabb, mint amikor a szülők a repülőn buzgárkodnak, meg hupákolnak.

tonyk 2017.03.06. 12:40:05

@Dr. Trejo: De van! Pl. amikor beleáll a gép a földbe mint a gerely. Na, azért az egy kicsit rosszabb.

lovasjózsika 2017.03.06. 13:14:23

@tonyk: A legkellemetlenebb, mikor a gép úgy áll a földbe, mint a gerely, miközben a szülők a repülőn buzgárkodnak meg hupákolnak... Akinek egyszer ilyenben van része, egy életre elmegy a kedve a fapadoskodástól.

odamondó 2017.03.06. 13:35:26

Nem értem. Ül egy szülő a gyerek mellett. A második felnőtt a ryanair számára hogy derül ki hogy a kedves férj vagy feleség? Lehet, hogy barát vagy barátnő akivel együtt mennek valahova... Ilyen alapon minden ismerősöm holnaptól család tag és ingyen ül majd mellettem... Ja nem.

mojoking77 2017.03.06. 14:25:13

Hmmmm.... Nalunk a nem-fapadosokon meg soha nem volt ilyen jellegu szivatas. Sot, az AF pl igyekszik ugy megoldani (amig nincs tele a gep), hogy lehetoelg kozepen ne uljon senki,csak mi a ket szelen. A nagygepeknel meg alap volt eddig, hogy a falhoz kaptunk helyet, ahova a bolcsot fel lehet rakni, amit a legiarsasag biztositott.
Hajra fapados :)

vajkay 2017.03.06. 14:49:47

@szombi: bocs, de ez jó nagy hülyeség. miért szólna direkt az utas szivatásáról és nem a pénzről? nekik is érdekük, hogy legközelebb is velük utazz. nem a jegyeken keresnek sokat, a kiegészítő bevételek adják a bevétel 40-45%-át, nagy részét pont az ülőhelyes játék.
de az is lehet, hogy a fapados tulajdonosok és részvényesek csalódott emberek lelkéből táplálkoznak és nem pénzből élnek, ki tudja?

Mercel 2017.03.06. 16:10:34

Remélem az EU kicsit nyakonveri már a kedves fapados szolgáltatókat.
Amúgy a Lufthansának is van fapados jellegű járata és a Norvég légitársaságnak is.
Annyira nem olcsók mint a ryanair típusú tetvedék bandák, de nem is húzzák le alapvető szolgáltatások esetében az utasokat.
Direkt sem szivatják őket.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2017.03.06. 16:59:37

Fillér B. Gusztáv:

Hogy-hogy nem, ez a cikk is a Ryanair-t ekézi és nem a kedvenc wiszéredet.
Irhatnál már -legalább becsületből- egy olyan bejegyzést is, amiben a wiszérről is van legalább egy halovány negatív szösszenet. Csak azért, hogy megcáfold, hogy nem wiszér ügynök vagy.

avelemenyszabad 2017.03.06. 17:20:12

azért itt meg kellene jegyezni, hogy vélhetően a gép elejére foglaltak helyet - ezért dobhatta a végébe a harmadik utast.... :) Nem de bár?

Rajzok a diliházból (törölt) · http://rajzokadilihazbol.blog.hu 2017.03.06. 17:34:03

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel): talán ő a legolcsóbbat keresi, ezért botlik folyton a R-be, ami egyébként a neten olvasott hírek alapján messze a legundorítóbb banda az Eúrópában szolgáltató légitársaságok közül.
Ellenben a kommented alapján te egyértelműen az ő emberük vagy.
A posztoló egyébként lehet akár a kollégád is. Ki mondta, hogy mindegy mit, csak beszéljenek rólam? :)

Balint133 2017.03.06. 18:10:28

Irtad, hogy ne de ettol meg fillerbaszo vagy. Szemet legitarsasag el mer kerni 4EUR-t bruhuhu. Az gondolom a szarrago agyadba nem jutott el, hogy nem te vagy a vilag kozepe es nem csak te utazol veluk hanem 100x ezer masik ember. Elemi matek megy? Szamold ki milyen nagysagrendnyi bevetel ez, nem a maltai szeretetszolgalat. Fenntarthato mukodesukhoz kellenek az ilyenek, az olcso jegyqr csak a mezesmadzag.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.03.06. 18:44:00

@Balint133: én alapvető szövegértési problémákkal nem kommentelnék a helyedben. bírom azokat, akiknek fingjuk nincs a témáról, de azért a másikat gyalázzák.

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel): olvass vissza, találsz egy csomót, nehogy már nekem kelljen bármit is bizonygatnom. nehéz felfogni, hogy mindenkiről megírjuk a jót is és szart is?

@Rodrigue: a Wizzé egy kupacba adja normálisan, úgy ahogy az easyJet is, vagy bárki más.

D2 2017.03.06. 18:48:48

@Bobby Newmark: Teljesen egyetértek! Nem hetekig nélkülözzük a szülőtársat, hanem max. 3 órára. (Ja, menet közben is lehet cserélni.)

John Heard 2017.03.06. 20:04:26

Valaki irta itt, hogy a Lufthansa... ja kerem, hat a Lufthansa az Legitarsasag! Ezek meg nem! Maskulonben a €4 az nem egy nagy osszeg, de ezzel egyutt ez megint egy sarc.

VT Man 2017.03.06. 20:14:08

Nézd a pozitív oldalát: az egyik szülőnek lesz egy nyugodt 3 órája :-)

fda 2017.03.06. 20:27:56

@Rodrigue: Bocs, nem a boeing, hanem az airbus találta ki, rosszul emlékeztem.

Kb. egy évtizeddel az általad belinkelt origós cikk előtt publikálták.

Egy rövid összefoglalás:
en.wikipedia.org/wiki/Vertical_seat

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2017.03.06. 20:54:04

@Fillér B. Gusztáv: "nehogy már nekem kelljen bármit is bizonygatnom"
de bizony neked kellene cáfolni, ráadásul érvekkel, vagy linkekkel.
Teljesen egyértelmű, hogy a wiszér felé húzol. Linkelj már egy bejegyzést, amiben a wiszért komolyabban negatívan tünteted fel és nem csak valami piszlicsáré hülyességet rósz fel. Valami hasonló kategóriát, mint amivel a Ryanairt ekézed.
"jót is és szart is" egy fapadosról mi jót lehet írni, azonkívül, hogy lehet olcsó jegyeket is kifogni olykor? Az alapszolgáltatásokat sem tudják lehozni kultúráltan, másról meg nem beszélhetünk. Ja elfelejtettem, hogy fapadon a vészkijárati sor már extra, meg az is hogy (normal, nem Nyíregyen gyártott wiszér) cabinsize böröndöt felvihetek.
Ahogy a viszeres barátaim mondták anno, mikor "a repülés mindenkié" volt a szlogenjük: háát, igen ez meg is látszik a közönségen. Akkor nem így mondták, azóta látjuk mindenki=fillérb@szók.

Na várom a cikket amiben a viszért szidod valamiért.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2017.03.06. 21:15:09

@Rajzok a diliházból: wiszér ryanair egykutya, undorító kalap fos mindegyik. Próbálj ki egy Jetblue-t vagy flydubai-t vagy euból norwegiant, de még az easy és jet2 is elmegy, sőt egy pegasus és atlasjet is szinvonalasabb. Egyik se egy Emirates, Turkish, Etihad, Singapore, Cathay vagy Qatar, de azért fényévekre van a két nagy európai fostól. Wiszér Jóska jól ráérzett, hogy kelet-európában erre van igény. Csoró prolinak az agyába ültette, hogy ócsó, miközben többnyire annyira mégsem. Sőt egy két "extrával" már drágább is, mint egy 100x jobb szolgáltatást nyújtó hagyományos LT.

"Ellenben a kommented alapján te egyértelműen az ő emberük vagy."
Nagyon rosszul olvasol a sorok között. Nagyon nem talált. viszerrel egyszer voltam kénytelen utazni, remélem soha többet nem kell. azok után ryan-re már fel sem merek ülni, csak legvégső esetben.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.03.06. 21:54:33

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel): mondom, olvass vissza és keresd meg. mivel tudom és fontosnak tartom, hogy a mérce pontosan ugyanaz legyen mindenkire, nem érdekel, ha valaki valamiért nem hiszi el ezt és kívülről rosszul látja. ezért soha nem fogok magyarázkodni és linkekkel bizonygatni.

TMGBP 2017.03.06. 23:54:54

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel):
Ez egy blog, azt ír amit akar, miért kéne bizonygatnia a függetlenségét? Egyébként elég oldalt rákattintanod a cimkéknél a Wizz Air-re, és számold meg az első oldalon lévő 8-ból mennyi pozitív. Csak az új járatok, amiről minden légitársaságnál pozitívan ír...

Aláírom, hogy a norwegian jó, de cserébe drága is. Viszont az easyjet... Sokszor mentem velük, lepukkantak a gépek, a személyzet meg... Kösz, inkább a wizz stewik.
Biztos én ültem rossz legacyken, de szerintem egy BA-nál vagy egy TAP-nál bőven jobb a norwegian, miközben hozzájuk képest még olcsóbb is. És már egy BA-nál se kapsz semmit a legolcsóbb jeggyel.
De mindenki maga dönt a pénzéről. Ha szerinted megéri, mert "100x jobb a szolgáltatás" akkor használd a legacykat. Ha neked igényed van 2*23 kg csomagra, reptéri check-inre, kajára, és elsőbbségi beszállásra, akkor úgy hasonlítsd össze az árakat. Én megvagyok ezek nélkül, és tudok 2-3 hónapra előre foglalni. Mindig nézek legacyt is, de még soha nem volt a a fapadosok közelében se a jegyár. Hidd el, ha akárcsak súrolná, legacyvel mennék, ahogy szerintem mindenki más is. De nem ez a helyzet...
Abban viszont egyet értünk, hogy Váradi jól ráérzett az igényekre, 14 év alatt nulláról 75 gépes flotta azért nem rossz. Így nem nőnek a legacyk.
És nyugodtan leprolizhatsz engem is (anélkül, hogy ismernél), de én bevállalom, hogy inkább ötször megyek egy évben jókor levadászott fapad jegyekkel, mint ugyanennyiért kétszer legacyval.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2017.03.07. 06:35:06

@Fillér B. Gusztáv: "kívülről rosszul látja"
tehát te belülről (viszéren belülről?) jól látod, aki nem úgy látja, az rosszul látja? Ez nagyon fideszes volt. Jó és rossz relatív. Te írod a blogon a saját véleményedet és meg kommentben az enyémet. Elfogadom a véleményedet, csak nem értek vele egyet. A problémám az, hogy szerintem a mérce nem egyenlő. Szerintem fos mind a kettő, avagy egyik szarabb, mint a másik. Én úgy látom neked e két kupac közül a viszéré kevésbé büdös, már már illatos. :)

"nem érdekel, ha valaki valamiért nem hiszi el ezt" ez is jól hangzik, ez is olyan habonyi. Mert te tudod és kész, és az úgy van ahogy te gondolod, mindenki más hülye. Értelek.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2017.03.07. 07:26:05

@TMGBP: "Ez egy blog, azt ír amit akar, miért kéne bizonygatnia a függetlenségét?"
Így van! Azt ír amit akar, mégcsak függetlennek sem kell lennie. De akkor vállalja fel, hogy ő azt szereti és ne próbáljon meg úgy csinálni, mintha egyenlően mérne.

Aláírom, hogy a stuvik a viszérnél a legcsinosabbak. Hiába a magyar (és a k-európai) nők a legszebbek a világon (meg sajnos egyik-másik a legparasztabb is). Erre is jól ráérzett Jóska: nem okos, hanem fiatal, szexi csajok kellenek a fedélzetre.

Nem véletlenül nem hoztam példának egy európai legacy-t sem (félig-meddig a Turkish kivétel). Az eu-s legacyk elindultak lowcost irányba és még nem ismerték fel, hogy nekik nem az lenne az irány. Nem is szárnyalnak túlságosan. De a keleti legacyk a profi szolgáltatásokkal tarolnak a világpiacon.

Point to point 1-2 órás úton kibírható a fapados, de átszállást el lehet felejteni (majdnem biztos, hogy bukta). A fapad modelből adódóan a pontosság karcsú, bunkó paraszt a földi- és kabinszemélyzet és a közönség nagy része is.

Konkrétan téged nem proliztalak le, akinek nem inge...

"Ha neked igényed van 2*23 kg csomagra, reptéri check-inre, kajára, és elsőbbségi beszállásra" Nekem sincs egyikre sem igényem. A kajára is csak az utastársak miatt lenne igényem: régi, jó magyar szokás szerint felülünk a (vonatra) repülőre, el sem indulunk és előkerül a jó kis hazai. Aztán az egész kabinban terjeng a fokhagymás kolbász és fasírt átható "illata". 2006 előtt dukált hozzá a finom napközis tea Olympus-os flaskában. És sajnos az utastársak higiénia elképzelésével is problémáim vannak. De végül is nem rosszabb, mint júliusi 38 fokban délután a tömött 7-es buszon.
Na nekem arra van igényem, hogy ezt ne érezzem.

Konkrét példa: tavaly nyáron, júlisban Isztambulba menvén 5 hétre előre nézve szabad időpont választással (egy cabinsize börönddel, egy hétre ennyi nekem kell), viszérrel semmi extrával, csak a cabinsize csomag (nem feladott pogyó) 47.000 Ft.
Viszér SAW-ra megy, onnan citycenter 1-1,5 óra legolcsóbban + 2x3000 Ft.
Összesen 53.000 Ft.
Végül Turkish-sel mentem IST-re. Akár 23 kilós pogyót is feladhattam volna. Kényelmes üléseken, egészen jó kajával (még a turistán is sör-bor-pálinka), személyzet kedves, aranyos, az egyik stuvi még jól is nézett ki (bőven viszérstuvi átlag felett) ingyenes helyfoglalással 54.000 Ft. Citycenterbe metróval 2x300 Ft. Összesen 54.600 Ft.
Nekem bőven megérte az 1.600 Ft különbséget.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.03.07. 11:36:29

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel): ember, nézz már magadba egy kicsit. olyannal nincs értelme vitatkozni, aki jobban tudja nálam, hogy én magam mit gondolok és tudok, közben lazán meghazudtol, meg idekeveri a mocskos politikát. hülye voltam, hogy egyáltalán válaszoltam neked

Mérgező Hulladék 2017.03.07. 13:22:46

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel):
A mocsok "vidékivolántörzsközönség" nem átallott teát inni olympusos üvegből? Repülőn??? Ez szinte már terrorizmus!
Különben is be kellene vezetni, hogy 10km felett csak az eltartott kisujjal megivott "ingyenes" sörtől meg pálinkától lehessen büfögni, ugyanis úgy már nem proli!

Darth Revan 2017.03.07. 22:43:06

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel):

A Ryanair kenterbe veri az osszes altalad felsorolt legitarsasagot. Mind arban, mind repult desztinaciokban. A wizzairt nem ismerem, mert ide felenk, nem repulnek. Viszont ha valahova el akarok jutni, akkor nagy valoszinuseggel a ryanairnek van kozvetlen jarata. ha valahova nincs, akkor eleg durva osszegbe kerul elmenni oda. Most hetvegen Stockholmba megyek, ahova nem repul innen Ryanair. Lehetne a SAS kozvetlen jaratat igenybe vennem, de az meg majd' 500 euro lett volna. A Norwegian nem repul minden nap, igy maradt az atszallas (Lufthansa, 130 euro)

TMGBP 2017.03.07. 22:48:10

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel):
Jó a példa. Isztambul fantasztikus hely. Én még 2014-ben voltam ott. Wizz jegy 18 volt, Turkish az általad is jelzett 50 környékén mozgott akkor is. A busz transzfer 13 líra volt (/fő/irány) a Taksim térre SAWról, az akkoriban kb 1300 forint volt, azaz egy főnek wizz repjegy + 2 transzfer összesen 20600 ft volt. Ehhez képest a Turkish háromszoros áron adta akkor a jegyet. Konkrátan három főre volt a repjegy 55 a wizznél, amit a transzfer különbözete (3 főre 5000 ft) se nagyon árnyal. De az igaz, SAW tényleg 1-1,5 óra buszozás, ezzel kb elbukod a pesti bázisú gép előnyét (Turkish mindig Isztambulból indul (-2 óra), és Pestről megy vissza)

És szerintem itt jól látszódik a különbség a fapados és a legacy közt: Legacy viszonylag fix árakkal dolgozik, a fapadosnál pedig ha ügyes vagy, nagyon olcsó jegyeket is ki lehet fogni.

Ehhez tényleg ügyesnek kell lenni (erről szól ez a blog...), nyilván nem érné meg egy fapadosnak se, ha mindenkinek harmadáron adná a jegyet. De az átlagos jegyár szerintem még így is a legacyk alatt van bőven. Továbbra is tartom: Ha kb ugyanannyi a jegy, inkább legacy. De érdemes vadászni az olcsó jegyekre, ezt pedig fapadnál lehet.

bbnet1 2017.03.09. 10:29:56

Az volt már, hogy mit vársz egy olyan társaságtól, aki EMELT DÍJAS TELEFONSZÁMON nyújtja a törvényben előírt ügyfélszolgálati szolgáltatását?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.09. 12:14:43

@PomberMaci: Tessék, szerinted mennyibe kerül az egy főre lebontott üzemanyagköltség?Legalább nagyságrendileg.Mondjuk ezer km-enként...

Én már kurvára várnám azt az árpolitikát, hogy előre lehessen tudni, hogy ezer km mondjuk 50 euró fapadon, 100 másodosztályon és 150 első osztályon.Vagy valami hasonló ökölszabály.Lehet, hogy simán jobban járnának a légicégek is, nem kéne ilyen bonyolult honlapot üzemeltetni, ilyen rohadék algoritmusokat használni, stb.Lenne egy fix km-pénz, kell vagy nem kell, oszt jónapot.
De hát bilibe lóg a kezem...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.09. 12:24:53

@Mercel: Ha a Norwegianra gondolsz, akkor tévedésben vagy, azok is minden f@ssággal lehúzzák az embert.Ott is fizetni kell az egymás mellett ülésekért egy családnak...Egyre sz@rabb ez az egész.Európán belül komolyan mondom, jobb ajánlat egy dízel kocsi és utána elfelejteni az egész kib@szott repülősdit...

les miserables 2017.03.09. 16:28:59

@Barbi Martos: Miért volna beteges?Én például nem szeretek ablak mellett ülni és mindig lefoglalok helyet.Most ha jön egy család és nekem foglalt a helyem én üljek máshova ?Amúgy nem egy nagy was ist das 8 € .Még a magyaroknak sem !

les miserables 2017.03.09. 16:34:04

@bbnet1: De hiszen a világon mindenütt emelt díjasok a szolgáltatók teleszámai !Legyen az Tmobile vagy Easy Jet .Valakinek ki kell fizetni a panaszfelvevő bérét de miért a cég?Hollandiában élek és itt ha jogsi csere vagy orvosi meghosszabbítás ugyan úgy 35 € -t kell fizetni érte a városházán!Sőt havonta 110 € a beteg biztositás mindenkinek még a 120 évesnek is és aki nem fizet ha rájönnek adócsalásért becsukja börtönbe amiért szintén napi 18 €-t fizet a rab.De sok gyógyítást 55 éves kor után kivesznek.Valamint a ct ,röntgen ,operációt is részben fizeti a biztosító.Úgy mint Usában !

les miserables 2017.03.09. 16:37:35

@geegee: Hát akkor vezess csak 3000 km-t és a különbözet a tankolás ,autópálya díj + autó kopás jóval többe kerül.A fáradtságról nem is beszélve ha éppen 48 órát egybe vezetsz vagy éppen megszakítod és 50-80 € -t alszol egy szállodában vagy a kocsidban és mint a mosott kaka olyan leszel 3 napig.

les miserables 2017.03.09. 16:42:28

@geegee: Gondolom azt se vágod hogy télen kevesebb utas van és akkor olcsóbbak a jegyek.Nyáron viszont ahogy fogynak az ülések úgy emelkedik a jegy ára.A Malév ezért bukott be, mert az általad preferált jegyárai voltak.Londonba 5 perc eltéréssel ment a Malév és a Wizz Air .Amíg a Malév 150 000 Ft -t kért a jegyért a Wizz Air 25 000 Ft vitt el igaz Lutonba és onnét busz + 10 fontba került .Na vágod már hogy ez nem ugy müxik ahogy te elképzeled ?

Kánikula 2017.03.09. 17:03:48

@geegee: MÁV és Volán árképzést a repülőjáratokon aztán egybe olvasztani az összeset, majd szarrá szabályozni és csak külön minisztériumi jóváhagyással lehessen járatot indítani két város között. Ez kéne, mindjárt jobb lenne minden.

Mérgező Hulladék 2017.03.10. 09:54:36

@geegee: vagy menjünk vissza még egy évszázadot, és váltsuk a lovakat a postakocsi előtt!
@Kánikula: aztán még egy kis kiszorítósdi, kamu tendereztetés, és már jöhetne is az Air Lőrinc ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.11. 21:28:59

@les miserables: A 150 ezer t és a 100 euró hol konvergál egymáshoz?Elolvastad a hozzászólásomat?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.11. 21:30:28

@Kánikula: Ilyet én nem mondtam, csak azt, hogy örülnék egy kiszámítható tervezhető árpolitikának a mostani sz@r, lehúzós rendszer helyett...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.11. 21:32:13

@Mérgező Hulladék: Tőlem akár azt is lehet...Úgy látszik valami front lehet, mindenki meg van bolondulva...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.11. 22:37:09

@les miserables: Hát, inkább vezetek is, egy kényelmes autóval, ahol van értelmezhető lábtér, amibe befér majdnem bármennyi és bármilyen csomag, (senki nem cigánykodik, ha nehezebb másfél kilóval, vagy két centire kinyúlik a kereke, fogantyúja, stb), amivel akárhol megállok, pihenek, látnivalókat, városokat megnézhetek, ha akarok útközben megszállhatok és egyébként is, az út a nyaralás része.De biztos hülye vagyok, mert máshogy gondolom, ugye?

Bzs 2017.03.14. 20:53:15

@VaradiJanos: ez a fillérbaszó-zás olyan korlátolt, és szűk látókörű jelzőzés. nem értem. nem az a cél, hogy olcsóbban vegyünk igénybe valamit? nem az a cél, hogy ne fizessünk többet mint muszáj? ha a boltban emelgeted a portékát, és valamit kicserélsz egy olcsóbbra, MERT AZ IS MEGFELEL a célnak, az fillérbaszás? komolyan? dögöljek meg ha értem, hogy mi a f@szra jó, hogy ezt a jelzőt dobálgatjátok egymásra. nyilván nem azt fogod kapni egy fapados járaton, mint a quatar business elit-jén. de ezt nem is várja el senki.
ennek a blognak nem pont az a lényege, hogy kielemezzük a fapados utakat? tudva egyébként, hogy az üzleti modellje milyen alapon nyugszik? rohadjak meg, ha értem ezeket a fillérbaszózó beírásokat.

Bzs 2017.03.14. 20:58:59

amikor utoljára foglaltam, akkor azért ültem külön az asszonytól, mert külön foglaltam. nem tudtam először, hogy van lehetőségünk mindkettőnknek menni az adott helyre. ebben az esetben nyilván normális, hogy nem adta egymás mellé. De itt, a másodjára megvett jegyet az első mellé (majdnem mellé) külön megvettem. Egy ember volt közöttünk, de ő saját maga felajánlotta hogy kiül szélre. úgyhogy az utasok elcserélgethetik egymás közt. kb mint az IC-n. Ha az utasok közös megegyezéssel cserélnek, akkor nem sok mindent csinálhat a cég.
süti beállítások módosítása