FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (3) ajándék (2) akció (15) alapszabályok (1) Amalfi-part (2) apartman (1) app (1) Arad (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) Athén (3) átszállás (2) autóbérlés (4) Azori-szigetek (3) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balkáni útvonalak (1) bankkártyacsalás (1) Barcelona (1) bénázás (1) Bergamo (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (2) blama (1) blöff (1) Bordeaux (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (7) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) Chania (1) Ciprus (3) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csomagszabályok (13) Dánia (1) Debrecen (4) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (1) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (12) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (5) Ferihegyi busz (2) fillérekért (6) fjord (1) Flixbus (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (2) Fuerteventura (4) géplekésés (1) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Granada (1) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) hányinger (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (2) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) információ (1) ingyen wifi (1) Isztambul (3) Izland (5) Izrael (4) járatindítás (1) járatmódosítás (1) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (5) kártérítés (4) katasztrófa (5) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kés (1) késés (4) kézipoggyász (2) Koppenhága (1) Kréta (1) kutya (1) Lanzarote (2) last minute (2) légikatasztrófa (2) legjobb helyek (1) Legoland (1) lehúzás (10) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (4) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (1) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Málta (1) Marákes (1) Mastercard lounge (1) MÁV (2) mellékhelyiség (1) Mélosz (1) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (1) MiniBUD (3) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norwegian (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (12) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (1) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (1) panasz (1) Párizs (2) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) pilótahiány (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (2) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (1) profit (1) profit warning (1) repjegy (1) repülőtér (3) részeg (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (40) Skócia (2) Skót Felföld (2) Spirit (2) spórolás (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (1) szállás tippek (1) Szantorini (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (3) sztrájk (2) sztyuvi (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) törlés (8) Transavia (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (5) új menetrend (7) új útvonal (5) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (1) utasszívatás (5) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (3) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (1) wifi (1) Wizz Air (62) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Eltűnik az egyik ferihegyi bádogterminál, mától buszozás

2017.01.09. 17:40 Fillér B. Gusztáv

A gyaloglás vége: mától bontják az egyik ferihegyi bádogsátrat, a B oldalról induló, vagyis útlevélkezelésen áteső utasoknak nem kell a mínusz sokban kigyalogolniuk a gyűlölt beszállítókapukhoz, busszal mehetnek a géphez. Hurrá, de az A oldal tovább szív.

Ahogy tervezték, elkezdődött az új szupermóló kivitelezése a budapesti reptéren és szerencsére útban van az egyik bádoghodály (reptéri nyelven basic boarding gate, egyszerű beszállítókapu), kénytelenek gyorsan lebontani. Tehát véletlenül sem arról van szó, hogy az utasok gyűlölete játszott volna szerepet a döntésben, az tök lényegtelen lenne, hiszen a reptér és a légitársaságok is elégedettek voltak az itt megénekelt gyaloglós-bokáig pocsolyában ácsorgós rendszerrel.

A szupermóló kiszolgálja majd a burzsuj légitársaságokat és gyalogoltató ultra fapadosokat is. Előbbiek persze utashídon szállíthatnak majd be róla, a csóróknak meg visszatér a gyaloglás. De ez is minőségi ugrás lesz majd a bádoghoz képest, mert nem a halálban levő nagy sátorból nylínak majd a kapuk, ahol a beszállítást végzik, hanem az új mólóból, ahol kényelmesen lehet majd várakozni.

Amíg az építkezés tart, a B oldalról buszos kiszállítás lesz a gépekhez. Ez főleg rossz időben megváltás az eddigiekhez képest. Meg esetleg egy plusz kabáttal kevesebbet kell vinni télen. Eddig bosszantó volt, hogy a béna bádogos beszállítás, majd 15 perces hidegben várakoztatás miatt kellett egy téli dzsekit is vinni, majd egész úton vonszolni akkor is, ha mondjuk a kellemes meleg Eilatba utazott az ember.

Az új móló a tervek szerint jövő nyárra lesz kész, ezzel a reptér mostani max 12 millió utasos kapacitása 15 millióra nő. Azt várják, hogy pár éven belül ez is kevés lesz és szükség lesz egy harmadik, új terminálra is.

Az majd az A oldalon is kiválthatja a nagyobbik bádogot, de a következő pár évben a Schengenen belüli fapados utasok kénytelenek a mai színvonalon elviselni a beszállítást.  

30 komment

Címkék: Ferihegy bádogterminál

A bejegyzés trackback címe:

http://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr8612113391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Darth Revan 2017.01.09. 23:09:10

"szükség lesz egy harmadik, új terminálra is."

De csak egy terminal van! Ha szükség van még egyre meg lehet nyitni az egyest.

rognork 2017.01.10. 08:43:28

Nem értek egyet a véleményeddel, szerintem az A terminálon lévő bádog épület teljesen megfelel. Gyanítom, hogy a fapados forgalom túlnyomó többsége nem a zimankóból a forró nyárba zajlik.

naplómente 2017.01.10. 08:44:50

@Darth Revan: Van 2A és 2B.
és az már nagyon régen ki lett vesézve, hogy az egyes terminál alkalmatlan.

ekat 2017.01.10. 11:48:37

Sziasztok, amúgy meg tudnátok mondani, hogy melyik légitársaságok használják a hodály(oka)t? Mióta egyszer volt hozzá szerencsém, nem merek fapadost foglalni, ezt az infót meg nem találom sehol.Ezért mostanság is a British Airways-t nézegetem londoni jegy miatt.. (Mondjuk annál a Heathrow is plusz.)

Yumurdzsak 2017.01.10. 12:00:48

@naplómente: ezt kifejtenéd,h egy terminál miért alkalmatlan? 5 éve még jó volt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.01.10. 12:13:58

@naplómente: Még jó, hogy a felújítás után nem sokkal zárták be. Ha valóban alkalmatlan, akkor a felújítás mire volt jó?

@rognork: A bádogkarám neked megfelel, de az emberek többségének nem...

Le Sigh 2017.01.10. 12:57:04

Nem tom én bármivel, bárhova megyek és bárhogy szállítanak be a gépbe, télen kabát mindig van rajtam/nálam, mert egyelőre még nem az egyik ferihegyi mozgólépcső alatt lakok, hogy ne kelljen télen kabátot húzni addig, míg kimegyek a reptérre. Vagy mások kidobják a kabátot beszállás előtt vagy mi?

bkkzol 2017.01.10. 14:32:43

@Le Sigh: Ha télen utazok trópusi helyre mindig csak egy pulóverben megyek a reptérre. Megoldható a kabát kidobása nélkül. Próbáld meg.
A bádogterminál igénytelen szégyenfoltja az országnak, mint az 1 eurós /300 forintos troller.
Szerintem a fapadosakat valahova ki kellene érkeztetni pl. kecskeméti, debreceni reptér.

cradbox 2017.01.10. 14:39:29

@rognork: Neked megfelel, de sok más utas is van, akiknek nem. Hosszú távon a légitársaságoknak sem jó, mert az igényes utas nem velük megy, a 2990 forintos semmitnemköltős kedves utasból pedig nincs profit. Jómagam sem vagyok hajlandó olyan géppel menni, ami onnan indul, inkább fizetek többet.

@onlinetávmunkás: T1 egész egyszerűen kicsi, nem alkalmas ekkora utasforgalomra, ennyi utasra járatonként. Ne felejtsd el, azt a boldog békeidőkben építették, amikor jóval kevesebben repültek. Kevés a mosdó, a várakozótér, szűk a biztonsági áteresztő kapacitás, stb.

rognork 2017.01.10. 15:05:05

@cradbox: furcsállom, hogy semmitnemköltős utasnak nevezed őket, meg hogy szerinted ezen nincs profit. A karám ennek ellenére reggel 6-kor rohadtul tele szokott lenni, és valamiért mégis megéri. A repülés tök átlagos utazási forma lett, olyan emberek is utaznak, akik korábban nem pattantak ki a vevőhöz gyors tárgyalásra, nem járhattak külföldi egyetemre, nem ugrottak ki egy fasza koncertre.
Mellesleg a vonaton sem az első osztály a legnagyobb és mégsincs tele.

A fizetek többet pedig sok esetben úgy néz ki, hogy Eindhoven Wizz 35e, Amsterdam KLM 120e. Ezért kapsz cserébe egy kényelmesebb beszállást, szendvicset és kávét. Kicsit aránytalannak tartom.

Szerintem a bádogkarám tökéletesen megfelel másoknak is, ennél sokkal szarabb megoldásokat is láttam (hosszú kutyagolás a reptéren a betonon, hosszú várakozás a kapun kívül, esőben).

Yumurdzsak 2017.01.10. 15:53:48

@cradbox: de valamennyire alkalmas. sajnos nem találtam T1-re külön utasforgalmi adatokat, de én a T1-est sokkal jobban prefereálom mint a konzumer, hideg T2-t.

Le Sigh 2017.01.10. 18:35:24

@bkkzol: Nem tudom megoldani, talán azért, mert nem vagyok pesti. Mondjuk Pesten belül el tudom képzelni, hogy ajtótól ajtóig taxizik az ember kabát nélkül, aztán kész.

@rognork 20-ért oda-vissza már az easy is repüli Amsterdamot. Tényleg aránytalan.

Nem tudom én elég sznob vagyok, de a bádog annyira még sose zavart. Meg a fapadosok ügyfélkezelése sem. Igaz én lehetek az a palimadár, akit itt szoktak emlegetni, a lúzer, aki megveszi az ülőhelyet az elsőbbségit stb. Aztán nekem panaszom nincs is semmire. Még sose mérték a csomagomat se meg semmi. Halljátok, azt se tudom azt hol csinálják, még nem is láttam olyat. :D Meg elvisznek A-ból B-be. 153 centi vagyok, nekem még extra lábtér nélkül is extra lábtér van. :D
Nekem az olcsó bádog még mindig jobban megéri, mint az átszállás. Fapados közvetlen elvisz A-ból B-be úgy, hogy legacyval az átszállás ideje lenne csak annyi, mint fapadossal a komplett út... Eleinte nagyon ódzkodtam tőle, de most ezekre az rövid utakra Európán belül... Betartom a szabályaikat, aztán velem nem sok olyat tudnak csinálni, ami felháborítana. :D

Értem én, hogy máshol nincs karám, de itt valamiért e' van. Legalább van. Ha nem lenne karám, vagy akár fapados se, az lenne csak a szívás.

ordasbacsi 2017.01.10. 19:35:58

A karámba csak az a szar, hogy nincs elég ülőhely ha többet kell várakozni a kelleténél.

svajcineger 2017.01.10. 20:07:47

@ekat:
Londonba most már nyugodtan mehetsz fapaddal is! Egyik sem a bádogból indul.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.01.10. 22:02:49

@cradbox: Az volt a fapados terminál évekig, szóval miért nem felel meg a fapados forgalomhoz? De mehetne onnan nem fapados járat is.
Egyébként Írországba mindkét cég a karámból indult, amikor utoljára arra jártam, más opció nincs.

@Yumurdzsak: A T1 emberibb hangulatú volt, közelebb van a városhoz és a vidékiek vonattal is tudnának menni. Bár az a megálló a felüljáróval emlékeim szerint csak 1-2 évvel a bezárás előtt készült el...

@Le Sigh: Nekem egyszer mérték le a táskám, amin csodálkoztam, mert abból kettő is befért volna a megadott keretbe. Bezzeg amikor határon volt a hátizsák, akkor rá se néztek.

cradbox 2017.01.11. 00:50:45

@rognork: abban teljesen igazad van, hogy a repülés elvesztette az exkluzivitását. sajnos. ma már sokat kell fizetni, hogy élvezet legyen egy repülőút. A holland példád jó, csak tedd hozzá: a KLM Amszterdamba megy, Eindhovenbol meg lehet jó 1-1.5 órát vonatozni. Az idő pedig pénz....karámhoz jó szórakozást :-)

@onlinetavmunkas: kicsi checkin tér, szűk biztonsági rész - ha emlékszel a Ryanair már anno sem fért be amikor még ment, egyből a T2-ről jártak. Műemlék, nehézkes átalakitani, kevésbé rugalmasan mozgatható személyzet - bizonyára még 15 másik oka is van amiért nem használják.

M. Péter 2017.01.11. 03:03:00

@Le Sigh: @bkkzol: Télen azt szoktam csinálni, hogy berakom a kabátot, sapkát, egyebet a bőröndömbe, ha fér.

rognork 2017.01.11. 09:30:17

@cradbox: vicces, hogy ezzel a hozzáállással fapados járatokról írsz blogot: "a repülés elvesztette az exkluzivitását. sajnos". Vegyél fel egy monoklit is, és ne felejtsd otthon a sétapálcád. Ahogy látom, a hozzászólók inkább szeretik a fapadosokat, és aki képes olvasni, azt megszívatni se szokták.

Mellesleg Eindhoven - Amsterdam vonatút 1,5 óra és 20EUR.

@Le Sigh: az easyvel az a gond, hogy nincs minden nap, de megnézem, köszi.

Kánikula 2017.01.11. 14:57:41

@rognork: cradbox nem ír semmilyen blogot, de ha ír is biztosan nem ezt.

Kánikula 2017.01.11. 15:02:50

@Online Távmunkás: Láttál egy reggel 6órás indulás előtti check-in vagy egy délután 4-5 óra körülit a T1-en?

Már akkor is kautikus volt, azóta meg rendesen emelkedett az utasszám, ami a diszkont cégeket illeti.
Mondjuk lehetne egy dedikált Wizz terminál azt talán elbírná.

Írországba a Ryanair és Aerlingus jár, nem hiszem, hogy az AL a bádogból indulna.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.01.11. 20:29:19

@Kánikula: Láttam péntek délutáni sort a T1-en. Viszont arra még mindig nem kaptam választ, hogy miért újították fel, ha aztán mégse jó? És miért kellene az összes fapadost onnan indítani?

Tavaly nyáron az Aer Lingus a karámból indult.

@cradbox: Akkor miért újították fel bezárás előtt kevéssel?

Kánikula 2017.01.11. 21:00:52

@Online Távmunkás: Akkor volt szerencséd a tömegnyomorhoz meg teljes kavarodáshoz.

Nem tudom a választ, de gondolom racionális okai lehettek és gondolom arra nem számoltak, hogy a Malév becsődöl.
Vagy arra gondolsz mikor átalakították rendezvényekhez?

OKé, de akkor ki induljon onnan? Az sem egyszerű az árérzékeny szolgáltatók közül ki kapná meg? (nyilván senki nem fogja)

Az AL bádogozott? ez nem gondoltam volna. Főleg, hogy csatlakozást biztosít az USA-ba Dublinon át.

Le Sigh 2017.01.11. 23:42:39

@rognork: De Hollandia nem csak Amszterdamból áll. Szóval ha valaki nem is oda megy, akkor végképp nem jár rosszul egy jóval olcsóbb Eindhovennel. De mint írtam, van már fapados (easy) amelyik repüli Amszterdamot, a blog is írt róla már ezer éve.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.01.12. 07:12:48

@Kánikula: A Malév csődjének semmi köze az 1-es terminál bezárásához, ez a ferihegyi hazugságok egyike, amit a sajtó terjeszt. A Malév a 2-es terminálról indult, az 1-es fapados terminál volt. A Malév csődjekor annyit kellett volna tenni, hogy a Ryanairt vagy a Wizz Airt átrakják a 2-esre. Ha a 80-as években simán kiszolgált 1,5-2 millió utast, akkor a 2005-ös felújítás és modernizálás után ez nem lehetett probléma.

Mérgező Hulladék 2017.01.12. 12:25:20

@cradbox: dehogy veszítette el! Nyugodtan bérelhetsz magángépet, az még exkluzívabb is, mint amihez hozzászoktál. És akkor még több emberre lehet lenézni.

Kánikula 2017.01.12. 13:46:42

@Online Távmunkás: Nem tudom, hogy hazugság-e vagy sem, de 2012-ben racionálisnak tűnt teljesen.

Az más kérdés, hogy ott egy terminál üresen és kihasználatlanul vasúti összeköttetéssel erre építenek egy harmadikat?

Ennél a Wizz-nek több utasa lesz 2017-ben szerintem Bp-en, de még talán a RA-nek is.

John Heard 2017.01.13. 19:12:25

A cimhez: VEGRE! Remelem, erre a sorsra jut a 2A-n is ez a szar. Ideje lenne az orrara koppintani a fapadoknak es vegre emberhez melto szolgaltatasok nyujtasara kotelezni oket! Remelem a 2B-n az uj terminalban lesz eleg utashid, hogy a fapadok is (beleertve a Norwegiant is) oda alljanak! Ez, valamint egy alapjaiban mas ugyfelkezeles kellene meg: akkor lehet en is utaznek fapadossal.

KelemenGy 2017.01.24. 08:44:59

T1: nem az a gond vele, hogy kicsi, meg miegyéb. Egyszerűen egyrészt túl közel van a kertesházakhoz mind a 17., mind a 18. kerület esetében, így a rendszeresen, hajnaltól éjjelig járó gépek megint forradalmat okoznának a közel lakók körében, másrészt pedig mivel a magán- és tehergépeket még mindig a T1 szolgálja ki, nagyjából le is van kötve az a kapacitása, amit meghagytak neki. Ha jól rémlik, az volt anno a megegyezés az érintett önkormányzatokkal, hogy este 10 után nincs forgalom a T1-en.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.01.24. 13:31:36

@KelemenGy: Azért az megvan, hogy terminálról van szó, és nem futópályáról?

Le Sigh 2017.02.15. 21:59:06

Nem tudom ki hogy van vele, de engem az utóbbi pár hétben 3x buszoztattak meg, de én a hátam közepére se kívánom a buszt, nekem jobb volt anélkül.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu