FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Az 5 legnépszerűbb tévhit a fapadosokról

2016.05.31. 19:07 Fillér B. Gusztáv

Még mindig kapunk olyan kérdéseket, amelyekből az jön le, sok tévhit él ma is a fapados légitársaságokkal kapcsolatban - most összegyűjtöttük a leggyakrabban felmerülőket. Való igaz, többféle szívatásnak is volt korábban alapja, de gyorsan változik a világ, s vele a legnagyobb fapados hozzáállása is az utashoz. 

Lepukkadt szutyok gépekkel járnak és bunkó a személyzet

Az elejének is csak néhány cég esetében volt alapja és jó pár évvel ezelőtt, ma az európai fapadosok flottája jóval fiatalabb, mint a hagyományos szállítóké. Ami pedig a tahó személyzetet illeti, a Ryanair sokáig valóban árunak nézte az utasokat, magunk is láttuk, ahogy egy sutyerák angol utaskísérőfiú teljesen ok nélkül leoltja az utast. Néhány éve a Ryanair is belekényszerült abba, hogy szolgáltatást nyújtson, meg rámozduljon a céges utasokra, ebbe pedig már náluk sem fér bele a pöcsködés. Persze rossz napja ma is bárkinek lehet, de ez nem nem fapados specialitás.

A fapados azért fapados, mert nem ad kaját és mert fizetni kell a feladott csomagért

Valóban nincs ingyen ebéd és fizetős a csomag, de nem emiatt fapados a fapados. Az egy dolog, hogy már a hagyományos légitársaságok közül is egyre többnél fizetős a feladott poggyász az alacsonyabb díjkategóriákban. A kaja is egy nagy nulla és eszement költségét beépítik az árba. Az már igaz, hogy több ülést zsúfolnak a gépbe a low-cost cégek - a képen a Wizz legelcseszettebb üléskonfigurációja, ahol egy normál méretű ember mozdulni se tud és ülészseb sincs, szerencsére hamar lecserélték jobbra.

wizzszarules.jpg

De a legfontosabb különbség akkor derül ki, ha valami gebasz van. Az utasok elenyésző részét érinti, de ha beugrik egy hosszú késés vagy törlés, akkor a hagyományos légitársaság megszervez mindent, elvisz szállásra és elszállít akár más céggel is. A fapados tesz az utasra, akinek maga kell megoldani a dolgokat. Átfoglalhat persze, de maga keres szállást, maga intézi a B terv kivitelezését. De legalább utólag, ha a nyakára jár a szolgáltatónak, számla ellenében be tudja hajtani az utazási és szállásköltségeket. 

Az elsőre feltűnő jegyár kamu, még rájön egy csomó költség, reptéri illeték és társai

Valóban így volt 10 éve, ma meg már rég nincs. Brüsszel barátunk megüzente, hogy mással szórakozzanak a légitársaságok, így az uniós cégeknél biztosak lehetünk abban, hogy amit a foglalás elején, vagy a hirdetésekben látunk, az már a végső ár, amibe beleépítették az adókat, illetékeket, egyebeket. Az easyJetnél amit először látunk, az a két személy foglalása esetén érvényes ár, náluk per foglalás van admin díj. Vagyis egy főre drágább lesz a jegy annál, mint ami először feltűnik, kettő felett pedig olcsóbb, mert az admin díj többfelé oszlik. Ahol még kicsit trükköznek: hitelkártyás foglalásért többen is kis extrát számolnak, a Wizznél pedig a jegyárban nincs benne a normál méretű kézipoggyász, csak a kicsi ingyenes. 

A fapadosok halál faszán levő repterekre járnak

Egyre kevésbé jellemző. Korábban is csak a két ultra repült a világ végére, távol a városoktól. A Ryanair azonban az elmúlt két évben bement a városba, minden új bázisa fő reptér, egyre inkább hanyagolja a semmi közepét. Ettől persze a régi beváltakat nem zárta be, de arányuk folyamatosan csökken. A Wizznél kevésé látványos ez a trend, de náluk is érzékelhető. 

Folyamatosan szívatnak a kézipoggyásszal, büntetnek, ahol tudnak

Már nem. Illetve kis túlzással csak egyetlen légitársaság csinálja, a Wizz Air és az is csak egyetlen reptéren, Budapesten. Írtunk róla eleget, de már itt is érzékelhetően javul a helyzet. A lényeg, hogy a látványosan túlméretes poggyászokat a Ryanair és az easyJet is kiszűri, de náluk a beszállítást végző személyzet fő feladata már nem ez, hanem hogy megfelelő mennyiségű kézipoggyászt vegyen el az utasoktól, hogy azok feladottá átminősítve a gép gyomrába kerüljenek. Ez az ára annak, hogy náluk ingyen lehet elég szép méretű kéziket felvinni a fedélzetre, az utasok pedig annyit hoznak, hogy nem férnek fel a cuccok. Lemondtak tehát erről a szívatós büntetős bevételi forrásról abban bízva, hogy több utasuk lesz.

189 komment · 1 trackback

Címkék: tévhitek

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr488550208

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 7 ok, ami miatt SOHA ne utazz fapadossal! 2016.06.01. 16:53:11

A fapadosoknál mindenért külön kell fizetni, megbízhatatlanok, a legapróbb hibáidat is megtorolják, kényelmetlenek és megalázó módon viselkednek veled. A fapadosok rengeteg kellemetlen meglepetést tartogatnak, és sok a csapda, amibe könnyű beleesn...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muad\\\'Dib 2016.06.01. 11:28:36

@Richie21061:
De tudod mit, igaz, lehet már 100 000 körül is találni jegyet, úgy mindjárt "csak" 50 000 a különbség.
Mazsolázgassál:
www.bravofly.hu/vg1/search/results.action?idRequest=2001020802577

Kánikula 2016.06.01. 11:29:53

@gyongyi70: heathrow reptérről is be kell jutni valahogyan az vagy 6000HUF illetve a Lufthansa árban is van feladott csomag?

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.06.01. 11:30:33

@shapiro: még valami: késés mindenhol előfordul, nem a fapad velejárója. olyannal pedig még nem találkoztam, hogy csak úgy, áttették volna kedvükre az időpontokat.

Kánikula 2016.06.01. 11:31:42

@shapiro: @Muad\\\'Dib: Szerintem lehetetlen lesz meggyőzni, de mindegy is.

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2016.06.01. 11:33:19

@Kánikula: itt az elhangzott osszegek: 48680HUF, 14000FT, 16000FT, 26000 meg ilyenek.

Ha en utazok, valoszinuleg az IP cimemet erzekeli a wizzair, es azonnal a duplajat szaomlja, es igen, van igenyem poggyaszra, van igenyem arra hogy ne zsibbadjon szet a picsam a vegere, es hogy erezzem a vegtagjaimat amikor felkelek a szekbol. nektek erre nincs igenyetek.

Nemtom hogy a faszba, de 12 ezerert meg 25-30 ezerert utaztok (ha igaz). Nem nekem valo, az is biztos, mint ahogyan az is biztos, hogy annyival nem olcsobb, mint amennyivel szarabb, ebben megegyezhetunk szerintem. Tekintsetek standard szolgaltatasnak a fapadosat. Szerintem ez nem jo irany.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2016.06.01. 11:33:41

Ügyfélszoláglati szextelefon: mi van, ha valaki belföldről hívja a +3616777506 számot? Ez van megadva Moldova számára ügyfélszolgálati számnak.

Muad\\\'Dib 2016.06.01. 11:37:51

@Richie21061:
Hiába magyarázkodsz. még, ha a te általad berakott plus szolgáltatást is vesszük alapul (71 030,00 Ft) priority boarding-al, nagyobb lábhellyel, egy nagy méretű és egy feladott poggyásszal, akkor is sokkal olcsóbb, mint más nem fapados légitársaság az általad megadott napokra (lásd a fenti linket). BA 91 167 Ft, feladott poggyász nélkül turista osztályon.
Akármit osztunk-szorzunk, marhaságokat beszélsz.

masada 2016.06.01. 11:45:19

@Colonel Maybourne: A ketto osszefugg, mert barmoknak neznek minket es barmokkal utazunk, mi is barmok modjara acsorgunk a badogbodeban. Gondolom a progit marginba beleferne egy normalis varohely es Varadi elvtars nem halna ehen ugyse...

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.06.01. 11:46:49

@Richie21061: Oké, válassz Plus fare-t, de akkor BA-nal is adogasd hozzá az elsőbbsáégi beszállást, a csomagokat, meg azokat az extrákat amiket a Plus tartalmaz. jó hogy ide nem adtad hozzá a callcenterrel való dumálgatást, hehe.

amugy meg a kapitalizmus és a verseny nem azt jelenti, hogy te válaszhatsz, hogy mivel akarsz menni a-ből b-re, hanem, hogy azzal/azokkal mehetsz, aki a népszerűbb szolgáltatás miatt életben maradt(ak) ott a versenyben - ha már ilyen mélységekbe belemész.

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.06.01. 11:51:23

@Richie21061: legegyszerűbb, ha elmész valamelyik fapados oldalára, 2500ért is lesz jegy, mert 12ért is, közte, biztos felette is jó helyekre, 2016 van. Bár nem vagyok egy hatalmas darab, el még nem zsibbadtam soha, sokat fejlődött ez is. legyen igényed a poggyász: 3-4ezer ft pluszban, és sok helyen már a "rendes" társaságok nem sem adják ingyen.

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2016.06.01. 12:02:10

@Muad\\\'Dib: DE miert? mit irtam neked, konyorgom OLVASD MAR EL BAZMEG!!!

"A fapadosok szolgaltatasainak az ara nagyjabol 5%-al marad ma el az egykori hagyomanyos legitarsasagok 10 evvel ezelotti aratol (...) nagyjabol 8-12%-al olcsobbak ma a fapados repjegyek"

Ha en utazom, nincs 70 ezer alatt jegy, ti 12 ezerert utaztok borond nelkul, egy evvel elore foglalva, hidba lemenve, hangarban acsorogva, hoban- fagyban - kanikulaban kiteve magatokat a wizzair kenye-kedvenek. Nincs klubkartyam nincs pontgyujto szarom, nem megyek le hidba a repteren es nem nyomtatom ki a beszallokartyamat, poggyasszal utazom, mert van ra igenyem.

Akkor kerult 90 ezerbe egy jegy, ma kerul 70 ezerbe """ugyanazzal""" a szolgaltatassal, boronddel, minden szarral mikozben a szolgaltatas szinvonala igy is M E S S Z E elmarad az azonos kategoriaba sorolt szolgaltatas szinvonalatol, mikozben mindenki a segget veri a foldhoz kispolgari oromeben, hogy mennyire olcso a repulojegy!!! ERTED EZT??? Na ez nem fer a fejembe. Le lesz rombolva a szionvonal, meg dragabb lesz az OSSZES legitarsasag ettol a jelensegtol, beleertve a fapados szart is. 10 eve mennyi is volt a koolaj hordoja? Ma mennyi is? gondolkozzunk el egy KICSIT es plane olvassuk el, mit irt a masik. Nem az olcso utazas ellen vagyok, hanem a szemrebbenes nelkuli hazugsag es atbaszas ellen.

PTom70 2016.06.01. 12:05:34

Akkor az árakról egy kicsit:
Mivel imádok repülni és utazni úgy döntöttem, hogy egy hosszú hétvégét végigrepkedek. Az útvonalam a következő: Debrecen - Brüsszel-Charleroi - Gdansk - Malmö - Budapest. Ez a Wizzair-nél (klubtagként) 17.000 Ft-ba kerül összesen! Mondjatok már olyan nem fapadost, ahol ezt meg tudnám valósítani! Igen, időben vettem jegyet, nem adnak enni, kis kézipoggyásszal megyek, nem vetítenek filmet, de önként választom és tudom, hogy mire számítsak. Többször utaztam már a Wizz-zel, de egy rossz szót sem tudnék róluk mondani. Az utaskísérők nagyon kedvesek, a csomagellenőrzésre egy szavam nem lehet (ja persze van otthon mérőszalagom).

Muad\\\'Dib 2016.06.01. 12:11:21

@Richie21061:
De mi a szemrebbenés nélküli hazugság? Ha én pár napokra megyek külföldre, bőven elég a kézipoggyász. Ebben az esetben qrvára sokkal olcsóbbak ma a jegyárak, mint régebben. Az általad említett 90 000 helyett mondjuk a fele. 10 utazással majd félmillió forint spórolás. Szerintem ez elég korrekt mennyiségű lóvé, amiből vidáman kijön egy kétfős nyaralás igen menő helyen. Ezért belefér, hogy nem viszek bőröndöt - amikor épp nem kell -, nincs ingyen kaja azon a hatalmas egy-két órás úton, és nem dönthetem hátra a székem, hogy aludjak.

ZX71 2016.06.01. 12:11:36

"Nemtom hogy a faszba, de 12 ezerert meg 25-30 ezerert utaztok (ha igaz)."

Csak pár példa.
Brüsszel-CRL-re ötször repültem 2 éven belül, a retúr jegyem legdrágább 8000 volt.
Milánóba 6000.
Larcana drága lett, öten mentünk 2 bőrönddel, egyéb extrákkal, így jött ki fejenként 30000-re, kiemelt időszakban.
Isztambul 12000/fő (ketten egy bőröndöt vittünk, az is benne volt az árban)
Most nyáron Málta nekem 12000/fő lesz.
Ezek mind valid adatok, visszaigazoló email mind megvan (nem mintha elküldeném...).

Valaha régen, amikor még létezett SkyEurope, azzal 4x utaztam fejenként 4000-es retúr áron, ekkor még emlékeim szerint a feladott poggyász is grátisz volt, egyedül enni nem kaptunk.

És ez nem minden, csak pár példa, ami eszembe jut.

Fapaddal eddig olyan 50-60 szektort repültem. Késni nem késett sose. Kétszer fordult elő, hogy járattörlés miatt fél nappal később ill egy nappal korábban indult a gép, de ezek nem zavartak. Ennyi pénzért így is bőven megérte. Ennyi.

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.06.01. 12:15:35

@Richie21061: hagyd már ezt az egy évre előre foglalást baszki. jövő hétvégi árakat hoztunk fel. plusz a "rendes" társaságoknál ugyan ez az algoritmus igaz az árképzésre. attól, mert több szót írsz le nagy betűkkel és alpáribb vagy, nem lesz kevésbé hülyeség. ez a hídbalemenéses minden hülyeségből is látszik, hogy olyanról beszélsz, amiről nem sok fogalmad van.

egyébként bőrönddel együtt utaztam sokat és olcsón, de újfent megéri leírni, hogy a bőrönd pluszban 3-4 ezer (ahogy más társáságoknál is rájön még ez), hűha. pesten van ez a "bádogdoboz", de máshol nincs, visszafelé a többi, "rendes" társaság utasaival egy helyen vársz. hozzáteszem pesten is, csak a közvetlen beszállás előtt kell lemenni oda. azt a 20 percet meg csak ki lehet bírni. a repülőn a kényelemben különbséget nem fedeztem fel. 2-3 órás úton meg vagy kibírom kaja nélkül, vagy veszek 3-4 euróért, az sem nagy pénz, a nagy társaságot ezt jóval többért illesztik bele az árba.

egyszer azt a 20 percet azért ki lehet bírni szerintem ott.

Colonel Maybourne 2016.06.01. 12:16:32

@masada: En nem varok a bodeban, inkabb a lounge-ban, de ez tulajdonkeppen mindegy, mert ahhoz, hogy ezekhez eljussak at kell magamat verekednem az "utazokozonsegen", ami sokszor kritikan aluli elemekbol tevodik ossze. Ezert is volt jo, amikor meg mukodott a T1.

Varadi et. meg okos ember; tudja, hogy a magyaroknak ez is jo. Sot, ha andna meg 10ft kedvezmenyt, ha az utas maga pakolna a csomagjat, akkor azt is bevallalnak, mert OCCSO. A magyarok nagy tobbsege az ar alapjan valaszt es barmit bevallal azert, hogy olcso(bb) legyen. Azt is, ha marhakent terelik karamba.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2016.06.01. 12:17:12

@Darth Revan: Lehet, akkor sem esett jól... Két főre 8000 forint volt. Először nem akartam elhinni, bejelentkeztem újra, és ugyanez volt. Előtte 1 héttel wizzair-rel repültem, ott minden egyértelmű volt.

xlngx 2016.06.01. 12:17:24

@Virág et.: Nem azert de aki Dubai jobb kornyeken el, a DWC meg kozelebb is van mint a DXB. Az Emirated BUD DXB ide er ejjel 11re, mire kijut az ember a bohom nagy repterrol van ejjel 2. DWC meg kis repter wizz ideer fel kilencre, fel ora alatt kint vagy es meg a tax isi olcsobb.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2016.06.01. 12:17:52

@Richie21061: nyilván csak neked drága, te vagy a nagy globális fapados összeesküvés áldozata. semmi gond, repülj többszörös áron, mi meg jópáran vállalunk némi kényelmetlenséget azért, hogy pár ezer forintokért repüljünk.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2016.06.01. 12:20:18

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: ha jól tudom, látják, honnan hívsz és ha mezei ügyfélszolgálati kérdés merül fel bármelyik alapdíjas számon, azt kell mondaniuk, hogy bocs, ez nem arra van, hívd a szextelefont. de a jóindulat gyakran felülírja a szabályt és segítenek az olcsó számon is.

Muad\\\'Dib 2016.06.01. 12:22:44

@Colonel Maybourne:
Ezt a magyarozást olyan elánnal emlegetitek néhányan, hogy már kezdtem egy pillanatra azt hinni, csak itt népszerűek a fapados járatok. Aztán nagy elhatározással körülnéztem a csodás interneten, és azt találtam, hogy a mesés nyugaton, sőt - kapaszkodj - még a skandináv országokban is igen népszerűek.

Colonel Maybourne 2016.06.01. 12:22:46

@PTom70: Azert egyszer probalj ki valami "normalisat" is. Mondjuk LH, vagy AF business, vagy first hoszutavon. Csak osszehasonlitas keppen. Az "eljutas valahova legijarmuvel" <> repules...

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2016.06.01. 12:25:13

@Muad\\\'Dib: Szerintem az ar a hazugsag: Ma pontosan annyi a koolaj vpiaci ara, mint 10 eve. Pontosan annyi, a terrorizmuson kivul semmi nem indoloklja ezeket az arakat.

A Wizz egy adoparadicsmban jegyzett, profitorientalt ceg, SOHA nem fog annyiba keruli a jegy, mint amennyit nyujt MINIDIG tobb lesz a jegy ara, es mindig egyre tobbet kell fizetned, egyre tobb szemetseget talalnak ki amit te mosolyogva fogsz elviselni, mindig egyre tobb ember zsufolnak mejd fel a gepre es te mindig meg fogod venni a jegyet, mindig boldog leszel vele. Es ezzel csak meg feljebb toljak az arakat, tovabb torzitjak a piacot, tovabb rontjak a szinvonalat, es ami a legrosszabb: a kozepkategoriat leromboljak, aki nem akar fapadozni meg tobbet fog fizetni. Ez az a logikai szal amire azt mondom, annyival nem olcsobb, mint amennyivel szarabb, arrol nem beszelve, milyen hatast gyakorol az agazatra.

Colonel Maybourne 2016.06.01. 12:26:29

@Muad\\\'Dib: Persze. A gazdasagi migransoknak is haza kell jarni valamivel. Egyebkent kurvara nem nepszeruek a skandinavok kozott, vajon miert nincs egyetlen fapados belfoldi jarat sem? Sem Daniaban, sem Svedorszagban, sem Norvegiaban? A Norwegian nem fapados (hybrid), arkepzeseben meg vegkepp nem, ugyhogy nem jo pelda.

Colonel Maybourne 2016.06.01. 12:38:26

@Muad\\\'Dib: Hmmm. Halozati legitarsasag, visszavalthato jegyek. Csak ket pelda ami ellentmond a fapados modellnek. Az arak meg...
Pont most neztem, hajszalpontosan annyiert szallitananak el 3 nap mulva, mint amennyiert a Luftwaffe business class full flex. Szerinted? De kb barmikorra ugyanannyi mint a KLM. Baromi draga tarsasag, veszteseggyar igy is.

Muad\\\'Dib 2016.06.01. 12:40:52

@Colonel Maybourne:
Hát, ez már viszonyítás kérdése. Nekem ők még a fapados kategória, némi plusszal. Bár hozzátenném, hogy legsúlyosabb heringélményem, és kényelmetlen ülőhelyem pont egy norwegian úthoz köthető.

Tajgetoszvagybazmeg 2016.06.01. 12:40:59

Low cost vs legacy-k többsége üzemanyag szempontból. A legtöbb fapados a törvényi minimumot tankoljuk vagy nagyon a körül tankolnak. A legacy-k meg annyit, amennyit a kapitány egészségesnek tart. Persze, a több üzemanyagot drágább elvinni, mert többet is fogyasztasz, de legalább nem vagy kicentizve, ami komoly időjárás esetén elég problémás tud lenni. Az nem városi legenda, hogy a fapadosok hol itt, hol ott jelentenek vészhelyzetet minimál keró miatt. Európában ez elég gyakori.

@ComLo: az Öböl-menti légitársaságok nem csak long haulon vagy ultra long haulon zabáltatnak halálra. Amit mindenki ismer, Emirates BUD-DXB, Qatar BUD-DOH, ezeken nem félórára múlik el a magyar paraszt éhsége, hanem konkrétan meghízik, mert minden fel kell zabálni, amit odatolnak, ugye. És persze seggrészegre is issza magát, mer' ingyé' van a pija, há' nem? Há' de. Utaztam nem Bp-ről Emirates-szel, Malaysiannel, stb, érdekes módon ott jártak hányni a mosdóba az utasok.

Tajgetoszvagybazmeg 2016.06.01. 12:42:02

Úgy értem, NEM jártak hányni az utasok.

PTom70 2016.06.01. 12:42:18

@Colonel Maybourne: Majd ha sok pénzem lesz kipróbálom, megígérem.

Tajgetoszvagybazmeg 2016.06.01. 12:46:31

Még egy: munkaidő és szabadság. A low costok többsége is elég szigorúan betartja a napi munkaidőt. De az simán előfordul, hogy nem tudsz elmenni szabira. De nem 5 beragadt napot nem ad ki, hanem 30-at. Márpedig ez itt nem csak egyéni szociális probléma, hanem tömeges kockázat.

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.06.01. 12:48:20

@Colonel Maybourne: menő ez a stílus, de ha jól tudom ez nem a wizz agyszüleménye volt. másrészt ez csak budapestre vonatkozik. fordítva is lehet ilyen stílusban megnyilvánulni - ha a szarra ráírják hogy exclusive, akkor van aki kifizet érte mondjuk háromszor annyit, mert ő megteheti és nem a pórnépből való. utaztam már ugyan azon az útvonalon fapadossal és nem fapadossal is, olyat kaját kaptam, amit fapadoson megveszek 5 euróért, ha kell. ilyen 2 órás utakon is volt rá igényem, de elémtolták, és beleszámoltak vagy 30 eurót.

lounge :)) fapados jeggyel is bemehetsz, ha kifizeted. nagy társaság jegyével sem mehetsz be, ha nem fizeted ki pluszban. visszafelé hol szoktál várni? nem általános dolog, hogy van a reptereken.

Darth Revan 2016.06.01. 12:49:05

@Colonel Maybourne:
na, egy kepernyomentest ez megerne.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2016.06.01. 12:51:58

@nagybalfasz: Nem azok voltak. A légitársaság emberei kint vannak a kapuknál meg fent a fedélzeten (ahonnan a 25 perces turn-around alatt nem is jönnek le). A csomagot meg felteszik a futószalagra és megy be a csomagelosztóba.
A reptért üzemeltető társaság emberei (az alkalmazottak) pakolják, csoportosítják - és kirabolják - őket.
Szóval ezt nem lehet a légitársaság nyakába varrni. Van sok egyéb, amit viszont igen.

Colonel Maybourne 2016.06.01. 12:57:52

@Darth Revan: Nem kell ehhez kepernyomentes; BGO-BUD-BGO SK/LH kombo, SK jeggyel (117-), J foglalasi osztaly kb barmikorra 6000NOK koruli osszeg. Norwegian, mondjuk most vasarnap/hetfo 5500 alatt nem uszod meg (ertelmes eljuatsi idokkel szamolva). Probald ki. ;)

2016.06.01. 12:58:03

@Richie21061:
Olvasgatom a kommentjeidet. Viccesek. Hogy egy hasonlattal éljek, először teszel egy állítást, hogy a Kőbányai csak alig 10-15%-al olcsóbb, mint a Paulaner, mikor szembesítenek a tényekkel, hogy valójában átlagban úgy duplája, akkor meg jössz azzal, de hogy mennyivel jobb a Paulaner (senki nem mondta, hogy ez nem igaz), meg összeveted a Paulaner bolti árát a Kőbányai kocsmai árával, hogy hátha úgy kijön a képleted.

2016.06.01. 13:00:07

@kekecke:
A kapunál veszij el ezeket a kézipoggyászokat a légitársaság emberei, onnantól kezdve, hogy ki lop, nem lehet tudni, de az ismerősömnél elég feltűnően felderítették előtte a terepet, hogy mire érdemes lecsapni.

Colonel Maybourne 2016.06.01. 13:01:33

@shapiro: A lounge-ba bemehetsz: business class jeggyel, vagy economy jeggyel megfelelo szintu torzsutas kartya bemutatasa mellett ingyen. Meg ne a pesti lounge-nak csufolt valamikbol indulj ki. Mondjuk CIP Lounge Istanbul, vagy SAS lounge Koppenhaga esetleg KLM Crown Lounge Amszterdam.

2016.06.01. 13:04:35

@Colonel Maybourne:
Mitől nem fapados a Norwegian? A Budapestről induló járatai kb. a Wizzair szintjén vannak.

2016.06.01. 13:05:50

@Colonel Maybourne:
Osloba kb. olyan áraik vannak Budapestről, mint a wizznek Malmöbe vagy Stockholmba.

Colonel Maybourne 2016.06.01. 13:07:17

@nagybalfasz: Megforditom a kerdest: Mitol fapados? Mert fizetni kell a kajaert? Mert minden masban NEM az. Halozati es nem point-to-point mukodesu, peldaul.

sterimar 2016.06.01. 13:07:43

@Kolompár Tarzan:
"nem tartják be még a minimum üzemanyag tartalék szintet sem,"

Természetesen betartják. Honnan vetted a sztorit, mi a forrásod?

Colonel Maybourne 2016.06.01. 13:10:14

@nagybalfasz: NEM a legitarsasag emberei veszik el, hanem a (veluk szerzodott) foldi kiszolgaloceg. A ketto lehet neha ugyanaz (mint pl a volt Malev es a Malev Ground Handling), de Ferihegyen nincs ilyen.

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2016.06.01. 13:12:14

@nagybalfasz: Ha majd 12 ezerert sikerul akar 1 metert repulnom a wizz airrel akkor eskuszom visszaterunk erre.

Tajgetoszvagybazmeg 2016.06.01. 13:12:41

@sterimar: ez nem igaz, de az igen, h az előírt minimumnál többet nem tankolnak.

2016.06.01. 13:16:02

@Colonel Maybourne:
A kaján kívül még fapados, mert a legtöbb repülőjükön wizzairhez hasonló 0 lábhely van, a bőröndért külön fizetni kell és az árképzésük is fapados.

2016.06.01. 13:18:39

@Richie21061:
Nem 12 ezerért. Te azt állítottad, a 90 ezernél (London) csak 10-15%-al olcsóbb. Na valójában az átlagár ennek kb. fele Budapestről a Wizzairnél Lutonba. A buszozással/vonatozással együtt sem jönnek ki a számaid.

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2016.06.01. 13:26:22

@nagybalfasz: azt allitottam 90 ezernel 10-15%-al olcsobb, poggyasszal, normalis elleatassal. Es ki is jott, olvasd feljebb. 71 ezerre jott ki a wizz. Allitom tovabbra is: Nem annyival; olcsobb, mint amennyivel szarabb, tonkreteszik vele az agazatot, szmefenyvesztes az, hogy jajj de olcso. rajta, lehet hasznalni (folge, hogy nincs mas).

sterimar 2016.06.01. 13:33:14

@Tajgetoszvagybazmeg: De az előírt mimimumban is több van annál, minthogy csak a desztináción tudjon leszállni a gép. A fenti esetben hova tűnt az alternate fuel? Ami ugye kellett, hogy legyen.

Darth Revan 2016.06.01. 13:35:35

@Richie21061: meseld mar el, hogy mennyivel nagyobb elmeny egy atlagos turista osztaly a British Airwaysen Budapest London koztt, mint egy atlagos fapados?
"normalis ellatas"
kapsz egy csomag mogyorot. (na, jo lehet egy szendvicset is, en csak Dublin London kozott utaztam BA-val)

Tajgetoszvagybazmeg 2016.06.01. 13:40:28

Persze. Ezért mondom, h az nem igaz. Először minimum fuelt, utána fuel emergencyt kell jelenteni.

ComLo 2016.06.01. 13:40:39

@Tajgetoszvagybazmeg: Mint mondtam, DK Ázsiában élek és dolgozom, ezért elég gyakran utazom EMirates-el. Korábban a BUD-DOH most pedig a BUD-DXB az, amin szégyenled hogy magyar vagy. Soha ilyen alpári paraszt viselkedést nem láttam még repülőn (bár az igaz, nem utaztam alkoholtilalom elötti, Moszkva-Thaiföld járaton ... az biztos überelné :-P). Ma minden Vállalkozó Józsi és élettársa, mükörmös Gizi, azzal a járattal utazik le télen "Phuketra". De azt határozottan cáfolnám, hogy halálra zabáltatnak SŐT!!! a sztenderd, menzai kisadagot kapod, meg ingyen rágcsát.
Az igazi long hault, 7 8 óra felett kezdődik ... ott pl az Emirates-nél, étkezések között is van korlátlan kaja Economy-n is.

Colonel Maybourne 2016.06.01. 13:42:13

@nagybalfasz: A Norwegian short haul flottaja B738-bol all es 186-ra van szekezve. A legacyk, pl KLM meg 180-ra. Tehat a Norwegianban 1, azaz egy sorral tobb ules van. Ezt a labteren nem erezheted igazan...
Az arkepzes is erdekes, mutass meg 1 fapadost, ahol van full flex jegy. Visszateritheto, nem levasarolhato, vagy cserelheto, hanem ahol effektive visszaadjak a penzt...
A fizetos csomag meg... A KLM-nel is fizetos Europan belul, pl.

(A Wizz mar mas teszta, ok 180-ra szekezik az A320-t a bevett 168 helyett, ez erezheto, illetve az A321-t 220-ra a 198 helyett.)

Dungó 2016.06.01. 13:49:10

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos:

Decemberben törölték az isztambuli járatomat indulás előtt pár nappal. Felhívtam a HELYI TARIFÁS wizz telefonszámot, megadtam azcadataimat és 7napon belül pöccre utalták a 250 Eurót!!! Meg is lepett mert eddig keményen kellett veszekedni és fenyegetni őket...

ComLo 2016.06.01. 13:49:32

@Virág et.: Emirates azért repül szélestörzsüvel mert neki csak az van. A majdnem azonos távolságú Budapest - Doha-t a Qatar keskenytörzsüvel repüli.

A kaja pedig tényleg embertől függ. De azért ne túlozzon senki, az 5cmX10cm-es sztenderd dobozba, egy átlag magyar menza kisadagja fér el. Plusz a két falat előétel, plusz a két falat desszert. Nem mondom hogy nem jó (mert ettem már fejedelmien finomat (nálam amúgy a Singapore Airlines kajái viszik a primet)), de aki azzal jól lakik, az szerintem abszolult nem is volt éhes.

És csak hangsúlyozni tudom, ha van szerencséd kipróbálni a business class-t long hault-on, akkor fogod igazán érezni, mennyire kevés, amit az Economy-n adnak.

Gaaast 2016.06.01. 13:53:37

@nagybalfasz: szerintem ne menj bele, @Colonel Maybourne: a megnyilvánulásai alapján valószinűleg AF/KLM nick-kel rendelkező ámokfutó új profilja

Muad\\\'Dib 2016.06.01. 13:58:42

@Richie21061:
A 90 000-ben még mindig nincs benne egy deka poggyász sem a BA-nál, szóval ezzel ne számolj...

qwertzu 2016.06.01. 13:59:09

@sterimar: Mondjuk ki őszintén: az a bajod hogy a csóróbbak is repülhetnek. Régen olyan volt, mint egy fizetős klub, ma meg mint a sarki krimo.

Tajgetoszvagybazmeg 2016.06.01. 14:00:59

@ComLo:
Nekem kurva sok, amit odatesznek. Nem az az egy nyavalyás, vékony és száraz KLM- vagy BA-szendvics.

Igen, a magyar paraszt a leggusztustalanabb utas a világon. Már felszállás előtt bebasznak a felhozott piával. És amikor jön a purser, hogy üljenek már le, turbulencia van, még nekik áll feljebb. Leszarják a kisgyerekeseket, azokat, akik aludni akarnak vagy filmet nézni, ááá, a faszom tele van a polgártársakkal.

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.06.01. 14:06:33

@Richie21061: mehet annál olcsóbban is. a hirdetésekben meg a főoldalon kint lévő árak végösszegek, egy kistáskával. feladott nagy táskával számolj rá +3-4 ezret. nem atomfizika ez. annyival viszont nem rosszabb a szolgáltatás, mint amit leírsz. lehetne jobb, nyilván, de ezt felülírja a kínálat-kereslet.

az üzemanyag dologban lehet valami, bár erősen kétlem, hogy szabálytalanul keveset tankolnának, úgy megbüntetnék őket, hogy le is húzhatnák a rolót kb. viszont egyszer volt részem egy felszállásmegszakításban, már majdnem felszállósebességnél madárral miatt. újra kellett tankolni :)

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.06.01. 14:06:56

IGEN! Jo cikk, tobb ilyen pozitiv tartalmu cikket a magyar mediaba! olcsomobilhivas.hu/

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.06.01. 14:07:59

@Tajgetoszvagybazmeg: a reptéren rántotthusis szendvics evés alap proliság, de az angol boozecruise/legénybúcsú társaságnál szerintem sokkal normálisabbak a magyar utasok. az a legalja, amit sikerült megtapasztalom.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.06.01. 14:10:37

@gyongyi70: lufival az a baj, hogy atszallosdi, ergo 3-4 oraval hosszabb az utad minimum... wizz reggel indulsz, ebedre ott vagy, lufival reggel indulsz, vacsorara vagy ott :S olcsomobilhivas.hu/

Tajgetoszvagybazmeg 2016.06.01. 14:11:03

@shapiro: az tényleg brutál szint, meg a Helsinki-járat se volt valami népszerű a Malév-személyzetek körében, de ne becsüljük le a kulturált magyar utazókat se.

Kánikula 2016.06.01. 14:16:49

@Richie21061: Az ne zavarjon, hogy éppen az általad említett időpontra a BA 90.000HUF a Wizz pedig 39900HUF ahogyan levezettem (csomaggal)

Ha a wizz Plus Fare-t hasonlítod -ami a 71.0000HUF - akkor a BA hasonló csomagját hasonlítsd, ne az alapárat. Csodálkoznék, ha az megállna 200.000HUF alatt a BA-nél.

gyongyi70 2016.06.01. 14:18:50

@FeketeMacska73: ez igaz, de amit pl. én néztem össz-vissz 4,5 óra, míg a közvetlen 2,5. Ez egyrészt nem olyan vészes (én repültem már sajna a szomszédos Belgrádba 8-9 óra alatt, mert a cégpolicy a gkocsit nem engedi, és hülye desztinációkon keresztül lehetett csak eljutni), na, az kemény. De 4,5 óra normális, ráadásul kényelmes körülmények között vagy, el tudsz menni pisilni kulturáltan (a fapados aluminiumsátorban várakozást pl. ezért se vállalnám be) és kétszer szállsz föl s le, ami külön jó, mert én pl. kifejezetten szeretek repülni. :-) Ja, és a wizz reggel 6-kor indul... Nekem nem olyan vészes a repülőtérre való utazás, kb. 10 perc otthonról, de mivel 1 órával korábban illik kint lenni, így is borzasztó korán kell kelni. :-(

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.06.01. 14:27:05

@gyongyi70: a reggel 6-al szerintem meg van célozva egy bizonyos réteg. egy időben, amikor külföldi projecten dolgoztam, hétfő reggeli géppel mentem brüsszelbe vagy londonba, és onnan egyből be az irodába. ha az nincs, mehettem volna vissza vasárnap este. ezekre a főbb desztinációkra van gép pár órával később is szerintem, bár nyilván nem mindenhova.

Kánikula 2016.06.01. 14:31:48

@Tajgetoszvagybazmeg: Hát akkor még nem utaztál nyaralni induló angolokkal vagy oroszokkal. A reggel 6-os járaton már tajt részeg és reggelire is vodkát rendel sörrel.

Friss élmény orosz polgártárs literes felhozott üvegből szopogatja a viszkit, leszálláskor még van benne vagy 2 deci és az útlevél ellenőrzéshez is úgy, megy, hogy kezében az üveg félmeztelen és közben piázik meg üvöltözik.

Na most ha a magyar utas szendvicset visz a gépre az semmi szerintem.

Kánikula 2016.06.01. 14:40:32

@gyongyi70: a bádogban nem kell 4-5 órát várakozni senkinek. kb. 20 perc.

Punxsutawney Mormota 2016.06.01. 14:43:01

@Muad\\\'Dib: Ha nem tudsz olvasni, akkor miért válaszolsz valakinek? Azt írta, hogy egy-két óra még rendben van, de 4-5 óra repülés már idegtépő tudna lenni bármiféle szórakoztatóelektronika vagy hasonló nélkül. Persze, vidd csak fel a tabletedet a gépre, és a bámuld a roppant törvényesen letorrentezett filmedet.

StanLee · https://newsroll.net 2016.06.01. 14:46:30

@shapiro: a legdurvabb amit en eddig tapasztaltam az MAN-MUC utvonalon az oktoberfest idejen a fiatal angol hordak. Egyik-masik mar MAN-en be volt allitva. Amig munka miatt repulni kellett, az oktoberfest idejen business class-en repultem, mashol nem volt hely, de ott legalabb nem hanytak a reszeg angolok...

hedgy 2016.06.01. 14:48:13

@Kolompár Tarzan: Gondolom, az egy percig sem zavar, hogy az, hogy "Ferihegy nem fogad, nincs ILS" az nem a leszállás előtt 10 perccel derül ki, hanem ezeket a lezárásokat jó előre bejelentik. Persze a Bors magazinban így is jól mutat...

Kipper 2016.06.01. 15:00:26

@Dr. Bélus___: Nyugodtan rohecselj, nalunk a cegnel csak Easyjet-et hasznalunk, meg az igazgatok is. A korabbi munkahelyemen Germanwings, Easyjet, Ryanair, Wizz mind megvolt, szoval az uzleti ugyfelek igenis celpiac a fapadosoknak.

Ugyanakkor az Austrian mondta mar Londonban, hogy elviszunk egy het mulva; na ez pont annyit er, mint az oldd meg magad.

Teny, hogy en is jobban szeretek business class-on utazni es a lounge-ban ejtozni, de ezt a koltsegerzekeny cegek policy-ja nem teszi lehetove. Ahogy hallom, a Vilagbank business-en es first class-on utaztad, oda kell menni dolgozni. :)

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.06.01. 15:02:00

@StanLee: jó sztorik, feletted párral az oroszos is király, hehe.

legjobb eddig amúgy a balaton sound utolsó napja utáni reggel, brüsszel felé. sok szép szőke lány, mind ki volt merülve és tök csendben aludtak.

negatív: egyszer lutonból késett a péntek esti gép, 20:25 helyett kb éjfélkor indultunk. az olcsó boozecruise hétvégére apelláló angol hordák leitták magukat a még angol szinten is drágánek számító reptéri kocsmákban, a gépen már totál részegek voltak. énekeltek, bár szerencsére nem hallotam sokat belőle, mert én meg zenét hallgattam.

Muad\\\'Dib 2016.06.01. 15:04:51

@Punxsutawney Mormota:
Eeegen, 4-5 óra szórakoztatóelektronika nélkül, az maga a halál. OMFG! Nem tudom, hogy sírjak, vagy röhögjek...
Lazán kapcsolódik: könyv, e-book reader, ilyenek.

Muad\\\'Dib 2016.06.01. 15:07:15

@Punxsutawney Mormota:
Szintén lazán kapcsolódik: tudod, léteznek legálisan letöltött filmek is...

Punxsutawney Mormota 2016.06.01. 15:09:40

@Muad\\\'Dib: Azt írtam, hogy idegtépő. De a leghosszabb táv, amit repültem 16 óra volt. Még az bc-n is elviselhetőség határán volt.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.01. 15:16:32

@user friendly: Legolcsóbb jegy: BA 79-ezer.
Ryanair: 49000 + oda-vissza minden olyan extra amit használsz és kell.

Pl. ha a tárgyalás elhúzódik lekésed a járatot elfogadható költségű átfoglalás. Ehhez ugye előre meg kell venned a biztosítást. Hozzászámoltad?

Mire ezzel együtt kijön egy teljes költség már mások az arányok.

Ilyen módon számolva 150 útból 2-ben volt olcsóbb a fapados. De a maradék 148-ban is karám lett volna, mert ha olcsó akkor mit vársz.

A fapadosok esetén az egy átlag utasra vagy utaskilométerre jutó összbevételt összevetve a Network légitársaságok esetén lévő hasonló összbevétellel (Economy osztályon) van a fapadosnak kis árelőnye.

A fapados irány előnye, hogy az igazán olcsó jegyek nem "last minute" érhetőek el (olcsóbb kisebb-nagyobb vesztességgel adni a jegyet, mint bevétel nélkül üres ülést vinni alapon), hanem olyankor amikor még van időd megtervezni a gazdaságos kirándulást.

Így az egy utasra jutó átlagos önköltség alatt adott jegyek a fapados esetén sokkal jobb dealt jelentenek. Az önköltség felett adott jegyek / szolgáltatás csomagok esetén árelőny nincs. De pl. nincs átszállás sem. Sokan meg is szokták a fapadost, és vett az EBs járatra sok ember úgy jegyet, hogy annál volt olcsóbban nem fapados eljutási mód is.

okoska77 2016.06.01. 15:20:10

@Richie21061: "Nemtom hogy a faszba, de 12 ezerert meg 25-30 ezerert utaztok (ha igaz). Nem nekem valo, az is biztos, "

Bizony, hogy neked valo!
Hiszen a kulonbsegbol meg elmegyek az utazas elott egyet kurvazni, az utazas utan is csak levezeteskeppen es meg a repulon is azt vasarolok a menubol amit akarok. Ezert ha legkozelebb a pesti repteren mosolygos ferfiakat latsz, csak gondolj arra, biztos most koltottek el az extra penzt a varosban az egyik ilyen fapados rosszlanynal. :)

Gyorgy Nagy 2016.06.01. 15:31:48

Kit érdekel a kaja.A làbam nemfér el( 196cm magas vagyok) ez a probléma pl egy 10- 13 orás uton.A biz pedig nagyon drága.

daito 2016.06.01. 15:45:10

@Dr. Bélus___: akkor el kell keserítselek. Számos cég simán repteti az embereit fapadossal. Nyilván nem a sir dr phd Nagyon VIP Ügyvezetőt, meg a hasonszőrű énvagyokavilágközepe arcokat.
De a sima üzleti lábasjószágokat (akik sokszor valóban dolgozni mennek, nem "reprezentálni" vagy "tárgyalni", konferenciára), azokat a komoly cégek is ráhajtják a fapados járatokra.
- nyilván rövid távon, tehát Budapest - Berlin, Pozsony - London vonalon
- nyilván azt, akinél belefér 1-2 óra késés, vagy esetleg ha csak másnap áll munkába
- rohadtul azt nézik, hogy költség-idő hogy jön ki. Ha a dolgozót el lehet juttatni célhelyre 1db fapadossal 1db normál helyett - akkor simán. Ha esetleg az 1 normált kiváltják 2 fapadossal, akkor nézik az időt. Ha a két fapados nem 10-18 órával hosszabb (mondjuk 3 óra helyett 16 óra repülés) - akkor megteszik.
- sok cég szerződéses partnere légitársaságoknak, légitársaságok szövetségének - azon belül variálnak
- sok cég szerződéses partnere valami utazásszervezőnek és arra bízzák bizonyos keretek között.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2016.06.01. 15:48:20

@nagybalfasz: a légitársaság emberei nem hagyhatják el a helyüket, ők is csak a szalagra teszik rá a poggyászokat. Hidd el, azok bizony a kedves trógerek a reptereken, akik lopnak. Meg dobálják a csomagokat, meg rátaposnak, stb.

daito 2016.06.01. 16:04:17

@nagybalfasz: az van, hogy a reptéren a gépnél a légitársaság emberei a következők: pilóta, pilóta2, stewik. Van néhány társaság, ahol van valami fedélzeti mérnök és néhol biztonságiak, de ez nem általános. Néha a légitársaságnak van valami helyi embere is, de az pont nem szaladgál ki a gépekhez; az összes kulimunkát (security, ground handling, stb) helyi biorobotok végzik.

A repülőgépes lopások 100%-ban a poggyászos brigád sztorija (mármint az ellopás; a kijuttatás, disztribúció, kenőpénz része az már sok másik emberkéé), egyszerűen ez annyira az alja munka minden reptéren, hogy ide tényleg az orkokat veszik fel. (Vagy aki használható közülük, innen pattanni fog.)

Ha jártál a közelükben, amikor dolgoznak, akkor sosem fogsz poggyászként semmi értékeset feladni, és sosem fogsz olcsó bőröndöt, táskát használni; hacsak tényleg nem zokni lesz benne.
Az egy sz.r meló. Télen kurva hidegben, nyáron elképesztő melegben kell gyorsan, sokat dolgozni nagyon gyök kettő fizetésért. Amit átéltek a reptéri "váróban", azt nyugodtan szorozhatjátok 10-zel, azzal a különbséggel, hogy mikor te leülsz a gépen a helyedre, neki jön a következő adag. :-)
Nyilván, egy budapesti poggyászrakodó fele annyit keres, mint egy berlini; itt is működik az országok közötti különbség.

Lopás terén a fapados és nem fapados között az a különbség, hogy mivel a fapados jobban sz.r.k az ember fejére, amikor az orkok ellopták/lezúzták a csomagodat, akkor többet fogsz szívni az ügyintézéssel, mint a normál társaságnál. Költségek csökkentése nem csak abban jelentkezik, hogy kisebb a lábtér a gépen; hanem fele annyi ember foglalkozik a problémás ügyekkel, mint a nagynál.

Virág et. 2016.06.01. 16:04:47

@Szarazinda: Szaladj neki mégegyszer a hozzászólásomnak. Másodjára kérlek próbáld meg megérteni, ami leírtam.

@xlngx: Hát nem tudom, szerintem az ide kommentelőknek az a fontos, hogy a belváros, esetleg a Marina, a Palm közel legyen, mivel oda mennek. A DWC meg ezektől messze van. A taxi ugyanannyiba kerül bent is és kint is, csak bentről pár kilómétert mész vele, kintről meg kb 60-at. Mentem már mindkettővel és a Wizzair a kanyarban sincs az Emirates-hez képest.

@ComLo: Mentem első osztályon is, nekem elég volt az étel, amit economyn adtak, nem emiatt volt jobb.

Kánikula 2016.06.01. 20:03:01

@Gyorgy Nagy: és melyik fapados visz el téged 13 órás útra Budapestről vagy Európából bárhonnan?

ComLo 2016.06.02. 04:16:14

@világevő: Nem félsz, egy ennyire pörgő, már-már anyázásba fajuló vitába bedobni egy ilyen atombombát ... :-P

OFF:
Indonéziában az AFC-n (Asian Food Chanel) most kezdték vetíteni a Follow Donal to Europe sorozatot ... Nagyon morbid volt pestet bahasául látni :-D

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2016.06.02. 06:10:34

@ComLo: :D dehogynem, azonnal be is vonultam egy óvóhelyre! :)
Az tényleg vicces lehetett!

xlngx 2016.06.02. 06:16:48

@Virág et.: DXB - Marina Taxi kb 100AED, DWC-Marina taxi 90AED es idoben sincs messzebb. Persze ceges ugyekben en mindig emiratessel jarok mert nem lehet osszehasonlitani a minoseget, de amikor a csald utazik haza azert mar nem mindegy az ar kulonbseg. Itt mar megeri szenvedni, viszont az Emirates Bp fele jo idoben repul mig a wizz fel egyre van ott, vissza viszont a wizz van itt f9 re mig az Emirates ejfelre. Szoval az arkulonbseg itt mar akkora hogy siman megeri a fapados minoseg beli kulonseget mert mas negativum nincs.

xlngx 2016.06.02. 06:22:04

@Virág et.: Amit te elso osztalynak hivsz az a Business, azon felul van meg a First. Ne hivjuk mar a Businesst elso osztalynak. Oriasi kulonbsegek vannak.

Virág et. 2016.06.02. 08:47:14

@xlngx: Hát nem tudom, engem kb 190 dirhamért vittek a Fairmontba a DWC-ről, ami mondjuk tényleg nem Marina, de belváros. Kb 70 km DWC, DXB-től kb 10 km. A Marinánál is van úgy kb 10 km eltérés, de az tény, hogy az messze van mindkettőtől. A DXB bent van a belvárosban, ha a célod a belváros, akkor a DWC elég nagy távolság.
Pl. Dubai Mall DWC-től 60 km, DXB-től 13. Ez pedig a legnépszerűbb turistacélpontok egyike (Burj Khalifa miatt, szökőkút miatt). A Marina meg a Palm kiesik mindkettőnek, de még itt a DXB nyer 10-15 km-rel a DWC felett.

Meg összességében lehangoló egy turistának, ha a semmi közepére érkezik, pláne ha egy ilyen drága célpontot választott, mint Dubaj.

"Amit te elso osztalynak hivsz az a Business, azon felul van meg a First. Ne hivjuk mar a Businesst elso osztalynak. Oriasi kulonbsegek vannak."

Persze. Bár mondjuk manapság már szinte senki nem repül first classon és évente jön a hír, hogy ki is vezetik teljesen, de nyilván business classra gondoltam.

xlngx 2016.06.02. 09:30:49

@Virág et.: Nemtudom Dubaiban neked mi a belvaros, de ha Bur Dubai vagy Deira akkor jobb elkerulni a belvarost:) Downtown (Dubai Mall) meg egy nagy construction site meg mindig.

DXB-n a First Class lounge a Business mellett van es a First Class loungeban is eleg nagy am a porges.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.02. 16:39:05

@Virág et.: Azért longhaulnál játszik a first és megvan a sima célközönsége.

Ha hiszed, ha nem, az is egy "árérzékeny" piac. Ismerem a legendát, hogy az ultragazdag cégvezető ül shorthaul business classon. Elnézést, de ez marhaság. Még az sem igaz, hogy az ultragazdag cégvezető ül longhaul first classon.

Ha láttál már nemzetközi szinten ultragazdag cégvezetőt, akkor látod, hogy ott 3 kategória szokott játszani: Gulfstream. Boeing Business Jet család valamelyik típusa. Airbus Corporate Jet család valamelyik típusa.

Ez alatt jönnek a használtan már egész olcsón beszerezhető egyéb üzleti gépek használói. Majd akik ilyet nem saját maguk vesznek meg, hanem "időosztásban részesedést" vesznek, hogyha kell tudják használni. Vagy az aki a "kisebb céges gépet akkor használhatja, ha a nagyobb főnöknek nem kell".

Ez után jön a "csak béreljük az üzleti gépet" alapon charter.

És ez alatt jön a menetrendszerinti járatok teteje.

Az az ember kapja a drága jegyet (First Class is) aki még nem elég nagy ahhoz, hogy céges géppel, bérelt géppel repüljön. De már elég nagy ahhoz, hogy "olcsóbb nagyobb autóval, jobb repülőjeggyel megbecsülni, mint ezt a megbecsülést fizetéssel kiváltani" alapon kapja a céges Audit, BMWt és a drága jegyet.

De nem S Osztály, nem hosszított kivitel sofőrrel... Nem Ferrari, Lambo, stb. hanem "céges Audi gazdaságosan választva keretből".

A középdrága jegy a flottában vett Passat, SuperB, stb szintje.

Ha nincs akkora "delegáció", hogy külön charter járat legyen, nem utazik a középdrága jeggyel / drága jeggyel megbecsült ember, akkor meg a "Paraszt economys jegyét kiváltja a fapados, az ezzel megspóroltható pénznek meg örülnek a részvényesek" megy.

Lopdé PS. 2016.06.03. 12:24:27

@Válasszunk: Egészen eddig egyetlen mentálisan rászoruló látogatta ezt a blogot, ő egy francia, holland légitársaság logója alatt értelmezte félre az itt leírtakat.
Előre szeretném neked jelezni, te hasonló nagyméretű gyermekszobával lettél (téves) útnak indítva.
Az élet nem arról szól, te mekkora Egóra teszel szert, és ez a blog az átlagos gyermekkort átélt, az élet minden napját a maga valójában megélni próbáló embereknek szól.
Látom, közben elkezdtél írni egy szar blogot is. Megtennéd, hogy levakarod a neved mellől a reklámját?
Hidd el, nagyot dobna a népszerűségeden.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.03. 13:48:02

@Lopdé pées: Amit leírtam pedig pontos. Ezzel szemben te érdemi hozzászólás nélkül csak személyeskedést adtál elő. Ha ezt a szokást lecserélnéd és valaki pótolná a gyerekszobádat, a normális neveltetésedet az dobna a népszerűségeden. De ugye nem lesznek hirtelen "új szüleid".

A blog.hu-s regisztrációnál nem véletlenül van ott a honlap megadása. De te úgy gondolod aki azt kitalálta hülye, aki használja az is, mert te nem gondolkodni, hanem gondolkodás nélkül beszólni, személyeskedni tanultál meg otthon.

Tudod nagyon sok ember van aki azt mondja, ő a fapadosokkal az utasok egy része miatt nem szeret utazni. És leír egy látványosan bunkó utastípust. Aminek te vagy a szép példája.

Valaki megemlíti a First és a Business class különbségét, az Economy-n való spórolást. De rosszul lövi be a szinteket, mert nem veszi észre, nem ott van a "skála teteje" ahol gondolja. Ezzel semmi baj nincs. Ő téved. Te viszont amikor ez előkerül csak személyeskedsz, beszólsz. Miért? Mert nincs érved, és mert nem is lenne igazad.

Na az aki ennyire nem tanult meg otthon viselkedni, mint te, az nyilván ezt csinálja a Budportosokkal és van a csodálkozás, hogy egy idő után már ők is átmennek bunkóba. Ezt csinálja a cabin crew tagjaival. Sokszor leírták erre a panaszt és lehet csodálkozni, hogy ők sem az empátia csúcsát jelenti.

Ezen a szinten köti le a munkaerőt baszogatva az ügyfélszolgálatot. Lehet csodálkozni, hogy a legtöbb LCC miért teszi fizetőssé és miért nem mondja azt, hogy a többi utas majd kifizeti a költségét annak, hogy te ilyenre sikeredtél.

Rövid a fordulóidő, nehéz lenne a beszállítás. Főleg öntudatos marhákkal akik számára sok időpont, felszólítás éppen úgy nem lenne egyértelmű, mint ahogy a blog.hu sok funkciója sem az, így normális viselkedés helyett acsarkodnának.

Lehet, hogy 180 közül csak egy olyan van, mint te... De az már késést problémákat okozna. A bővítés után ugyanazon az állóhelyen lesz utashidas beállítás és "várakoztatós fapados". Nem árkülönbség miatt van a kényelmetlen beszállítás. Hanem mert így lehet tartani a fordulóidőt. Anélkül, hogy a későn jelentkező utassal sok balhé lenne. Így is van elég az utolsó pillanatban reptérre kiérőkkel.

Lopdé PS. 2016.06.03. 15:32:56

@Válasszunk: Őszintéjn érdekelne, te vagy-e af klm, vagy sem.
És hogy miért reklámozod azt a szemét, gyermekkori bespisilésre utaló blogot a neved mellett.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.06.03. 15:38:33

@Lopdé pées: Engem meg őszintén érdekel, hogy a szüleid "hivatásának" köszönhető, hogy ekkora bunkó vagy, vagy másnak. De ahogy a te személyeskedő baromságodnak, úgy eme kérdés kitárgyalásának sem itt van a helye.

bkkzol 2016.06.20. 07:05:47

A fapados az fapados. Azért népszerű, mer az emberek agyába ültették a "neked jár" meg "te is megteheted" szlogent. Mindenki elindul repülővel 30 ezer forinttal Európa másik részére. Ennyiből a szomszéd megyébe se volna szabad elindulni. Ha menni akarnak menjenek, de szolgáltatást azért ne várjanak.

Tyto Alba 2016.06.21. 04:00:51

@Richie21061: Nem tudom, te hol vásárolsz, én 8500-ért mentem Liverpoolba, érdemes jóelőre vásárolni jegyet és minden nyavalyát kihagyni, ha pl. csak egy hétvégére mész és kell venni egy akkora kis tatyót, amibe két váltás belefér és passzol a keretbe a reptéren. Slussz.
@bkkzol: és miért ne tenné? Nem mindenki a méregdrága dolgokra vágyik. Ha ügyesen szervezkedsz, a couchsurfingon ismeretlen emberektől is kaphatsz szállást. 30 ezerből ma már nagyon sok helyre el lehet jutni...
+1 annak, aki azt írta, hogy
"a reptéren rántotthusis szendvics evés alap proliság"
nyugi, mi is emberek vagyunk! De ha késik a géped, adok az enyémből :DDDD
süti beállítások módosítása