Munkába állt a Wizz Air első A321-es repülőgépe, mely a terveknek megfelelően a budapesti bázisra érkezett. Messze nem annyira feltűnő rajta a tömegnyomor, mint ahogy azt sejteni lehetett előre, de üzemeltetésével 10 százalékot spórol a vállalat, s azt ígérik, ezt nagyjából tovább adják olcsó jegyek formájában az utasnak. Meglátjuk, de ha nem bírják tölteni, borulhat a menetrend. Íme első tapasztalataink az új "óriásgépről".
Eddig kizárólag A320.asokkal repültek, melyekbe 180 ember fért, az A321-esekbe 230. A gép elsőre furcsa a hosszúsága miatt, de az ülések viszonylag kényelmesek. Nekünk úgy tűnt, hogy egy hajszálnyival nagyobb lett a lábtér, de ez valószínűleg csak érzéki csalódás, mindenesetre az utolsó szériás 20-asokban is feltűnő vékony ülések alapvetően rendben vannak, üdítőt le lehet tenni az ülészsebbe, láb kicsit mozog, közepes méretű laptopot ki lehet nyitni, van annyi hely, hogy az ember molyoljon rajta.
Az ötvennel több emberre eggyel több sztyuvi van, öten teljesítenek szolgálatot a gépen. Viszont nem lett több budi, ez tele járatnál okozhat majd sorbaállásokat, a 20-asokon is volt rá példa. Az első slozi olyan mint eddig, a hátsó viszont új formát és dizájnt kapott, érdekes: összement a mosdókagyló, de több a hely a fejnek, nem előre görnyedve, fejet a boltozatnak támasztva tudnak benne a fickók brunyálni, hanem állva, kényelmesebben, ráadásul több és nagyobb tükör van benne.
A 10-11-es és a 25-26-os sorok gázosak. Vészkijárat, de nincs ablak, egyáltalán nem lehet kilátni, a 10 és a 25 csak két személyes, a gép szélénél nincs is ülés.A színvilág érdekes, ez a fura kék inkább nyugtalanító, mint megnyugtató, mégis alapvetően kellemes érzete van az embernek.
A Wizz egy Luton-Birmingham-Luton közötti ünnepi különjáratot szervezve mutatta be a gépet az újságíróknak, a fedélzeten és a közép-angliai reptéren kis koncerttel, amit egy-egy debreceni zenekar adott. Azért e választás, mert Birmingham új célállomás a Wizznél, Debrecen pedig a legújabb bázis lesz.
John Stephenson alelnök szerint 10 százalékkal olcsóbban hoznak ki a nagyobb géppel egy ülést, a spórolást árcsökkenés formájában megosztják az utasokkal. Az alacsony árak ugyanis kulcsfontosságúak a Wizznél, amely egy olyan régióra, Kelet-Európára állt rá, ahol kisebbek a jövedelmek. Majd figyeljük, látszik-e ebből valami.
Pár kérdést fel tudtunk tenni az alelnöknek, kiderült, hogy Budapestre jön most az első négy A321-es, jövő nyáron 4 nagy és 6 kis gép alkotja majd a pesti bázis flottáját. Pest feltöltése után Bukarestbe mennek majd a 21-esek, utána Varsóba, mostantól kizárólag a nagyobb típusból vesz át a Wizz. A 230 utasos konfiguráció természetesen a legdurvább verzió, ennél több ülést, illetve utast nem lehet belezsúfolni egy ilyen gépbe.
A tervek szerint nem változik a menetrend attól, hogy megnőttek a gépek, megpróbálják megtölteni őket. De már láttuk, hogy nem mindig sikerül, a decembertől 321-essel repülendő isztambuli útvonalnál pár napja már törlésekre, összevonásokra került sor. Az alelnök szerint ha nagyon szükséges, akkor fognak élni a géptípuscsere lehetőségével, tehát rosszul muzsikáló útvonalról egy jobban töltöttre helyezik át a nagyobb gépet. Az előzetes ülőhelyleosztás miatt ilyenkor lehet, hogy újra ülést kell választaniuk az utasoknak, reméljük, a menetrend nem borul fel ilyen esetben.
Utolsó kommentek