FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (3) ajándék (2) akció (16) alapok (1) alapszabályok (1) Amalfi-part (2) apartman (1) app (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (3) Athén (3) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (3) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balkáni útvonalak (1) bankkártyacsalás (1) Barcelona (1) Bázel (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (2) blama (1) blöff (1) Bordeaux (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (7) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Ciprus (3) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csomagszabályok (16) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (5) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (12) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (3) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (7) Ferihegyi busz (2) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (2) Fuerteventura (4) futás (1) géplekésés (1) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (1) Granada (1) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (2) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) horror (3) hosszú hétvége (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (5) Izrael (4) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (5) kártérítés (4) katasztrófa (5) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kés (1) késés (4) kézipoggyász (3) Koppenhága (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lanzarote (2) last minute (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) Legoland (1) lehúzás (12) lényeg (1) Lipari-szigetek (1) Lisszabon (3) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (1) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (1) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Málta (1) Marákes (1) Mastercard lounge (1) MÁV (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (2) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (2) nők (1) Norvégia (2) Norwegian (2) nyaralás (1) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) olcsó jegyek (14) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (1) őszi szünet (1) óvintézkedés (1) Pafosz (2) panasz (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) poggyász (2) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (1) profit warning (1) repjegy (1) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (47) Santander (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) Southend (1) Spirit (2) spórolás (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szakszervezet (1) szállás tippek (2) Szantorini (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) Szifnosz (1) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (3) sztrájk (2) sztyuvi (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (10) Transavia (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (6) új menetrend (7) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) Váradi József (3) vasút (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (1) wifi (1) Wizz Air (71) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Ilyen a Wizz Air első, Budapestre akkreditált óriásgépe

2015.11.27. 05:53 Fillér B. Gusztáv

Munkába állt a Wizz Air első A321-es repülőgépe, mely a terveknek megfelelően a budapesti bázisra érkezett. Messze nem annyira feltűnő rajta a tömegnyomor, mint ahogy azt sejteni lehetett előre, de üzemeltetésével 10 százalékot spórol a vállalat, s azt ígérik, ezt nagyjából tovább adják olcsó jegyek formájában az utasnak. Meglátjuk, de ha nem bírják tölteni, borulhat a menetrend. Íme első tapasztalataink az új "óriásgépről".

Eddig kizárólag A320.asokkal repültek, melyekbe 180 ember fért, az A321-esekbe 230. A gép elsőre furcsa a hosszúsága miatt, de az ülések viszonylag kényelmesek. Nekünk úgy tűnt, hogy egy hajszálnyival nagyobb lett a lábtér, de ez valószínűleg csak érzéki csalódás, mindenesetre az utolsó szériás 20-asokban is feltűnő vékony ülések alapvetően rendben vannak, üdítőt le lehet tenni az ülészsebbe, láb kicsit mozog, közepes méretű laptopot ki lehet nyitni, van annyi hely, hogy az ember molyoljon rajta.

w6a3211.jpg

Az ötvennel több emberre eggyel több sztyuvi van, öten teljesítenek szolgálatot a gépen. Viszont nem lett több budi, ez tele járatnál okozhat majd sorbaállásokat, a 20-asokon is volt rá példa. Az első slozi olyan mint eddig, a hátsó viszont új formát és dizájnt kapott, érdekes: összement a mosdókagyló, de több a hely a fejnek, nem előre görnyedve, fejet a boltozatnak támasztva tudnak benne a fickók brunyálni, hanem állva, kényelmesebben, ráadásul több és nagyobb tükör van benne.

 A 10-11-es és a 25-26-os sorok gázosak. Vészkijárat, de nincs ablak, egyáltalán nem lehet kilátni, a 10 és a 25 csak két személyes, a gép szélénél nincs is ülés.A színvilág érdekes, ez a fura kék inkább nyugtalanító, mint megnyugtató, mégis alapvetően kellemes érzete van az embernek.

telefonrol_1023.jpg

A Wizz egy Luton-Birmingham-Luton közötti ünnepi különjáratot szervezve mutatta be a gépet az újságíróknak, a fedélzeten és a közép-angliai reptéren kis koncerttel, amit egy-egy debreceni zenekar adott. Azért e választás, mert Birmingham új célállomás a Wizznél, Debrecen pedig a legújabb bázis lesz.

John Stephenson alelnök szerint 10 százalékkal olcsóbban hoznak ki a nagyobb géppel egy ülést, a spórolást árcsökkenés formájában megosztják az utasokkal. Az alacsony árak ugyanis kulcsfontosságúak a Wizznél, amely egy olyan régióra, Kelet-Európára állt rá, ahol kisebbek a jövedelmek. Majd figyeljük, látszik-e ebből valami.

telefonrol_1024.jpg

Pár kérdést fel tudtunk tenni az alelnöknek, kiderült, hogy Budapestre jön most az első négy A321-es, jövő nyáron 4 nagy és 6 kis gép alkotja majd a pesti bázis flottáját. Pest feltöltése után Bukarestbe mennek majd a 21-esek, utána Varsóba, mostantól kizárólag a nagyobb típusból vesz át a Wizz. A 230 utasos konfiguráció természetesen a legdurvább verzió, ennél több ülést, illetve utast nem lehet belezsúfolni egy ilyen gépbe. 

w6a321tuba.jpg

A tervek szerint nem változik a menetrend attól, hogy megnőttek a gépek, megpróbálják megtölteni őket. De már láttuk, hogy nem mindig sikerül, a decembertől 321-essel repülendő isztambuli útvonalnál pár napja már törlésekre, összevonásokra került sor. Az alelnök szerint ha nagyon szükséges, akkor fognak élni a géptípuscsere lehetőségével, tehát rosszul muzsikáló útvonalról egy jobban töltöttre helyezik át a nagyobb gépet. Az előzetes ülőhelyleosztás miatt ilyenkor lehet, hogy újra ülést kell választaniuk az utasoknak, reméljük, a menetrend nem borul fel ilyen esetben.

 

 

70 komment

Címkék: Wizz Air A321

A bejegyzés trackback címe:

http://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr848117042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

AirFrance KLM 2015.11.27. 07:35:07

Oriasgep? Oriasgep a B747, meg az A380. Hosszu? Hosszu az A340-600. vagy a B777-300. Egy sima 321-es minden csak nem hosszu.

A 230 ules meg egyenesen rettenetes. A standard szekezes 198! Ez 6 sor plusz a Wizzen. 198-ra szekezve sem valami fenyes a labter, de a 230-at egyszeruen nem tudom elkepzelni. Meg akkor sem, ha a pairvekony (es ezzel szoros osszefuggesben kurvakenyelmetlen) Recaro ulesek vannak benne... (A320 168-ra szekezve Recaroval elfogadhato, Wizz 180-ra nem Recaroval mar eleve borzalom!

Az A321 egy igazi igaslo. Jo valasztas; ezerszer inkabb mint egy B739! (cserebe a K utas ha veszkijaratozik akkor meg ne akarjon kifele bamulni!:))

Basilisk Captain 2015.11.27. 07:45:16

Akkor lesz 10%-kal olcsóbb,ha meg tudják tölteni a gépet. Ami nyáron nyilván nem lesz gond, de télen eléggé gázos lesz... Alicantéra is beállítják a gépet, aztán mégis 3-4000 körül van a jegy. SAW,EIN,CRL re áll még be luton mellett, ALC csak február végétől.

Darth Revan 2015.11.27. 10:28:44

a ryanairt erdemes ma csekkolni: 2 euros jegyek sok helyre

Basilisk Captain 2015.11.27. 10:40:21

@Darth Revan: hetek óta fossák ki a 2-5-10€-s jegyeket. De ismét nem pestről kell nézni. Innen csak az okádék CRL van annyiért, bezzeg Varsó, Pozsony...

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.11.27. 11:32:39

Egy ismerős utazott már az új gépen Londonba, neki a 11. sorban kifejezetten tetszett, hogy nincs előtte ülés és kényelmesen kinyújthatta a lábát. Az ablak helyett laptopon nézett filmet :)

Basilisk Captain 2015.11.27. 13:55:43

@Étteremkritikus: annyi pénzért ,amennyibe az extra lábhelyes hely kerül, ez a minimum.

_e30st_ 2015.11.27. 15:51:50

@AirFrance KLM: De jó is lenne egy Wizz 747-8, például egy Targu Mures - Vilnius útvonalon.
Igazából mégiscsak nekik van a legnagyobb keskenytörzsű fapados gépük az EU-ban, a legtöbb üléssel, úgyhogy lehet ezt óriásgépnek csúfolni.

Basilisk Captain 2015.11.27. 16:05:17

@_e30st_: Nanana túlzásokba ne essünk. A JET2 B757 gépe még mindig nagyobb az A321-nél... Abban 235 ülés van.

BloodOrange 2015.11.27. 16:45:11

OFF: Ryanairnél 620 Ft-os (2 EUR) jegyek vannak Brüsszelbe januárra. A Malév csődje óta nem láttam ilyen olcsó jegyeket Bp-ről...

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.11.27. 18:22:38

@Basilisk Captain: Az árát nem mondta, csak azt, hogy mostanában nem ült olyan gépen, ahol ekkora helye volt :)

@BloodOrange: Brüsszel és Párizs mostanában nem túl vonzó úticél :(

BloodOrange 2015.11.27. 22:37:21

@Étteremkritikus: Ne is mondd, holnap megyek CRL-ra, hagyományőrző éves Bruges túrára. Mondjuk Brüsszelt nagy ívben elkerülöm.

Yumurdzsak 2015.11.27. 23:21:13

"John Stephenson alelnök szerint 10 százalékkal olcsóbban hoznak ki a nagyobb géppel egy ülést, a spórolást árcsökkenés formájában megosztják az utasokkal."

nagyon meghatódtam. beveszi ezt még valaki?

londonból ezzel jöttem haza. nagy meg kék, és érződik a szagon, h nemrég jött ki a gyárból. ez is hazahozott mint a többi. késett 40 percet, de ez volt a harmadik fordulója.

Basilisk Captain 2015.11.28. 08:39:09

@Yumurdzsak: Ja annyira megosztják az árcsökkentést, amennyire megosztották a cégek az olcsó kerozin nyújtotta előnyöket. :) Semennyire. :) Pedig igen sokat nyertek a kerozinon a cégek, akik nem kötötték le évekre előre.

Darth Revan 2015.11.28. 12:06:18

@Basilisk Captain: Bocs, en dublinbol neztem, azt hittem mindenhonnan ugyanennyiert lehet utazni :(

ébrenjáró 2015.11.28. 15:29:11

A 321-est órásgépnek titulálni Ezt biztos a Wizzair rendelte meg.
Egy kicsit hosszabb a 320-asnál, ennyi. A 380-as, az óriásgép.

zoli_ 2015.11.28. 16:10:05

Van képetek a 12 sor ABC üléséről? Az ügyfélszolgálat szerint csak a 12A ülés a nagyobb lábteres. Ezzel szemben online meg 12 ABCF ülések nagy lábteresek....

Punxsutawney Mormota 2015.11.28. 16:13:36

Az év csúsztatása, legalábbis fapados berkekben... Emmyi erővel azt is felfelfesthetnék a gépre, hogy "Friss, helyben sütött pékárú" csak azért, mert szottyadt croissannt árulnak. Az igazságtartalma kb ugyanannyi.

mennyémá 2015.11.28. 16:37:08

BUD face oldalán van egy kép, amin éppen elgurul az emirates 330 mellett. ennyit az ORIÁS gépről :)

Dernovics László 2015.11.28. 16:58:30

Oriasgep? Nagy a sötetseg. Csak ovatosan momdom, hogy a 777-200ER-t szoktak kb. 290-300 szekre szerelni. 230-an egy A321-ben?! Borzadaly.

Mészáros Laci 2015.11.28. 17:25:56

@AirFrance KLM:

198 vs 230 szék:

teljesen jól látod - ez a különbség a first tier és a fapados cégek között.

ugye nem fogsz átlényegülni totalcar újságíróba, akik a daewoo matizt fikázták, mert a 735 BMW-ben nagyobb volt a lábtér.

Mészáros Laci 2015.11.28. 17:28:04

@ébrenjáró:

én nem tudom, miből él a blog, de nekem eddig nem tűnt fel, hogy nyaliznának. utaztam már 321-ben (nem wizz), a beszálláskor ráfordulva az utasfolyosóra tényleg megdöbbentően hosszú csőnek látszik.

petit bourgeois 2015.11.28. 18:15:33

@Punxsutawney Mormota: Ezt egyébként kábé meg is teszik (mármint ami a friss pékárut illeti).

GrenAbla 2015.11.28. 18:23:52

Óriásgép. :DDD
Gyéri konfigban 185 utas, fapadosban 220 a gyár szerint, W6-ék csak bezsúfoltak 230-at. Jó utat. :DDD

norbert79 · http://norbert79.deviantart.com 2015.11.28. 18:43:42

Érdekességképp: Lufthansa A321: 190 hely. Szóval 230 őrülten sok és szűk...

Basilisk Captain 2015.11.28. 18:45:15

@norbert79: ellenben latehansa hagyományos társaság, wizz meg low-cost... Nem tudom miért kell ilyenen csodálkozni.

Hell-Ász 2015.11.28. 19:00:43

kevés a budi? Be kell vezetni, hogy a konyhasarokban 3 euróért bilibe lehet pisilni.. A wizz ott tart ahol a ryan 10 éve. Ők rájöttek már hogy az utasszivatás nem kifizetődő.

Hell-Ász 2015.11.28. 19:02:14

kevés a budi? Be kell vezetni, hogy a konyhasarokban 3 euróért bilibe lehet pisilni.. A wizz ott tart ahol a ryan 10 éve. Ők rájöttek már hogy az utasszivatás nem kifizetődő.

tlantos 2015.11.28. 19:30:28

@Mészáros Laci:
Na ez az erzesed sose lesz meg egy A380-banvagy egy 777-ben, mert tobb szakaszbol allnak.

Punxsutawney Mormota 2015.11.28. 19:39:37

@Mészáros Laci: Szerintem nem esik át, de azért a földön kellene maradni. Hirtelen ezt a linket találtam, amint méretarányosan látható egy A320- A321 és egy A330-as modell. És még ez utóbbi sem igazán nevezhető óriásgépnek, bár az óriásgép létnek nem nagyon van definiciója.

Mészáros Laci 2015.11.28. 19:49:54

@tlantos:

Már a 767-ben sem volt (a törzs harmadánál levő galley mellett volt a beszállítás), meg a széles törzsben akár ugyanaz a hossz is kevésbé csőszerű.

De én most csak arra gondoltam, hogy a pilótafülkéből hátranézve tényleg érezhetően nagyobb a gép, mint a mostani 320 (még ha az "óriás" nem is precíz).

Mészáros Laci 2015.11.28. 19:51:28

@Punxsutawney Mormota:

Hairsplitting :)
Ez nem egy lexikonbejegyzés hanem ettől a blogtól mexokott szubjektív beszámoló.

Punxsutawney Mormota 2015.11.28. 19:59:09

@Mészáros Laci: Nézd, Én is villogtam a 16 zenés Casiommal a nyírbogdányi diszkóban '86-ban... De az itteni törzsközönség még akkor is fanyalog, és kritikus, hogy ha nem feltétlenül a low-cost modell ellenzője. Akkor miért csodálkozik azon bárki, hogy egy ilyen címtől mindenki eret akar vágni a bloggazdán?

Privateer 2015.11.28. 20:02:42

Már bocs, de mitől óriásgép ez? Esetleg 747, A380 igen, de egy A321 nem az.
Jó lenne ha javítanák a címet, mert hiteltelenné válik a blog.

Buncog 2015.11.28. 21:55:34

Egy olyan országban, ahol egy tízemeletes épület toronyháznak számít, az A321 igenis óriásgép.

Buncog 2015.11.28. 21:58:18

Nomeg ahol az NBI.-es focimeccsek nézőszámát is kozmetikázzák...

jjoey 2015.11.28. 22:32:02

Ha jol ertem a posztot, ez egy viccer finanszirozott bujtatott reklam. A321, orias, na ja, akkor mit mondjon az erfranc vagy a zaeroflot aki ilyenekkel rohangal europaszerte es van par a340, 380 vagy b777 es b747 is a flottaban, azok mik? Bazioriasok? Es akkor az an225? Ultima? Tenyleg fbszo vagy guszti, de nagyon, a blog aljan tedd mar ki az x-et.
Hja, hogy Mo "nemzetije" egy ultrafillerbaszo ceg, vagy hogy hetfo reggel reszeg ir es brit van franzhillen es ennek orulsz, pasi, csak, tokmind1, kurni jott pestre, szoval orulj neki, hogy mint a 80as evekben a szex fovarosa vagyunk, csak akkor az olaszok forgattak az analokat...., az, hogy pragaban is 50%-al tobbet hagy a turista, bizton csak liberaliskapitalistatokes armany...

jjoey 2015.11.28. 22:36:00

@Punxsutawney Mormota: aha, te is meg a blogger is a nezoszamra megy ra, te kifogtad a legragyasabb csajt, a jot, akit meghuztal a zeneloora utan mas cseszegeti azota is, fbaszoguszti is rarepult a cimre, mint az ungarische zeit, bmeg, mint a kva beobachter hitler alatt...., cimekkel akar klikkelest elerni. Hajra, legy buszken, de szarul.

jjoey 2015.11.28. 22:40:49

@norbert79: csomagterben meg fektetve beferne 50 egyseg, szoval a 230 lehetne 280 es bmeg az osszes ceg, aki a 280 kopfhoz b787 neagyisten 777-t hasznal, + uagyagspurihoz mindenki elott 1 pedal, tekerd az aramert, (nix generator, kevesebb a fogyasztas) de ugy, hogy "ez csak azert van, hogy a 6 oras dubajozasi uton ne kapj trombozist a labadban bmeg, ha mashol kapz, elvezd"

Punxsutawney Mormota 2015.11.28. 22:42:54

@jjoey: Még nem ittad szórakoztatóra magad. Vagy nagyon-nagyon elementáris szövegértési nehézségeid akadnak.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.11.28. 23:09:50

Sejtettem, hogy lesz rugózás az óriásgépen, de hogy ennyi, azt azért nem. Rossz hírem, van, ennyi iróniától a továbbiakban sem zárkózunk el.

Mészáros Laci 2015.11.28. 23:34:00

@Punxsutawney Mormota:

"...az itteni törzsközönség még akkor is fanyalog..."

Lehet, hogy nem mondok vele újat, de ez sajnos meglehetősen magyar sajátosság (mármint az állandó fikázás).

Mészáros Laci 2015.11.28. 23:34:30

@Fillér B. Gusztáv:

Örülünk :)

Irónia, mint tudjuk, az az ország, ahol az irónok élnek.

LHA 2015.11.29. 01:37:44

@Fillér B. Gusztáv: Az primitív hibával való szembesítés nem igazán írónia... Csendben átírni a címet sokkal bölcsebb, mint előadni az öntudatos firkászt, akinek minden hülye szembejön...

ComLo 2015.11.29. 05:31:23

3 gépkategórát tartanak számon: keskenytörzsü gépek ( ABC - DEF székezés klaszikusan B737 A 320) szélestörzsű (B777 A330 stb laikusként ott van két folyosó a székek között) és van a két óriásgép (B747 A380). Valami mást öriásgépnek hívni ami nem az, azért nem vicces, mert létező kategóriáról beszélünk.

A budi problémát nem is egészen értem, 1-2 órás repülésről beszélünk. Már ezen sorok tudnak kialakulni?? Ezek az emberek mit csinálnak ha pl buszozni kell? De ennyit akár egy-egy nagyvároson belül is el lehet metrózni. Vagy autóval is megállnak óránként??

A székezés zsufoltságáról: nálam a "brutalitás" rekordját az indonéz Lion Air viszi, ahol egy B737-900-asba (gyári érték 162 gyári maximum 189) zsufoltak be 214 (!!) ülést. Azt követően azért szinte minden lábtér kényelmes :-) .

zpataki 2015.11.29. 07:33:37

Kicsi vagy nagy, kuldhetnenek mar gepet Irorszagba. Csak Ryanair van, altalaban aranyaron...

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2015.11.29. 08:50:04

@zpataki: van még Aerlingus is.
Garantáltan nem fognak belépni a Ryanair egyik fő bázisára.
De ha úgy lenne is nem sokat nyerne rajta senki, fillérekért ők sem utaztatnának. Ünnepek körül meg mindenkinél elég magasak az árak.

Punxsutawney Mormota 2015.11.29. 09:22:53

@Fillér B. Gusztáv: Tudom, hogy a kákán csomót keresők nem igazán számítanak, de akkor illett volna az óriásgép szót-, szóösszetételt mondjuk egy idézőjelbe tenni, ezzel jelezvén birka olvasóidnak, hogy itt bizony irónia esete forog fenn!

LHA 2015.11.29. 09:25:37

@Punxsutawney Mormota: Ennyi... Ha agy viccet magyarázni kell, lehet, hogy nem az olvasó a hülye....

Punxsutawney Mormota 2015.11.29. 09:30:13

@LHA: Hát ez az!

Én csípem ezt a blogot, de Gusztáv - nagy ritkán - vállalhatatlan dolgokba áll bele.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.11.29. 09:35:01

@LHA: @Punxsutawney Mormota: nem is magyaráztam, pedig meg tudnám. inkább mulatok, hogy ez mekkora probléma. a szövegben egyébként idézőjelben van.

Basilisk Captain 2015.11.29. 09:39:53

@Írországi Utazók: Meg ennyire vakok az emberek, hogy nem látják, hogy PEstről a wizz az utóbbi 2 évben csak olyan útvonalat nyitott, ahol nemhogy low-cost, de még hagyományos versenytársas nincsen. Legutolsó ilyen Lisszabon volt, ahol Tap a versenytárs, de ahol abszolút senki:
(nem időrendi sorrend): Alghero, Glasgow, Birmingham, Baden-baden, Nizza, Maastricht(igaz ez kuka lesz), Bologna, Tenerife, Kutaisi, Dubaj(akkor még semmi konkurencia nem volt), Baku. Szóval nem nyit olyan útvonalat, ahol van konkurencia... Párizst is Debrecenből indítják. Ami bázis igazán nagy kérdőjel, a londoni, eindhoveni járatokon kívül mindegyik járat konstans 5000 Ft oda vissza, a nem klubtagoknak is. A töltöttség meg elég siralmas, mert lehet látni foglalás alatt.
Majd pont dublinba nyitna járatot ahol 2 konkurenciája is lenne. :D Persze...

Punxsutawney Mormota 2015.11.29. 09:40:56

@Fillér B. Gusztáv: A címben nincs. És mindenkinek azon ragad meg a szeme.

Basilisk Captain 2015.11.29. 09:50:00

@Punxsutawney Mormota: zindex címlapaon is csak a cím látszott. :)

Cpeti123456 2015.11.29. 11:30:03

Wizzair? Óriásgép?
Hagyjuk már...

razsa 2015.11.29. 12:19:45

Tök jó, hogy mindenki hüledezik a 230 ülésen egy A321-esen, de állítom, hogy a hüledezők közül még egyikőtök sem utazott rajta! Igen, valóban soknak tűnik, mikor ennyi ülést 767-esbe szoktak pakolni, de a Wizz A320-asain, amin 180 ülés van, ahhoz képest nem lehet különbség, hisz az A321 hosszabb, és az ülések vékonyabbak. Az eddigi beszámolók alapján a legtöbben arról nyilatkoznak hogy vagy ugyanakkora a lábtér mint eddig, vagy egy hajszálnyit még több mint az WizzA320asokon. Tehát aki eddig kibírt egy 2 órás utat európán belül, az ezen túl is ki fogja bírni, különösebb kényelmetlenség nélkül, kivéve ha 195+ az illető. Ez a lábtér mizéria amúgy is túl van lihegve, az átlagos embereknek teljesen kibírható ekkora útra, ha pedig többre vágyik akkor bizony fizessen extra lábhelyért. Pl egy KLM vagy Lufi gépen hiába van kevesebb szék, pár centivel van max több lábhelyed, mert azon vagy több konyha van, vagy van business class, vagy elválasztó fal az első ajtónál,ami az Economyból vesz el helyet.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.29. 12:33:59

@LHA: De óriásnak nevezni az átlagnál csak kicsivel nagyobbat, utalva arra, hogy ennek a mérete körül mennyi hivatalos nyálverés megy Wizzair kapcsán, már az. Persze van akinek akkor is el kell még egyszer magyarázni a viccet amikor már mindenkinek leesett.

Mellesleg, ha még mindig nem értenéd, az óriásgépes utalás egyáltalán nem hízelgő a WizzAirre nézve... "Van legalább 3 féle árban ülésünk, összesen kb. 230" helyzet kicsit olyan, mint amikor a széles törzsű korszak kezdetén kb. minden gép "óriás" volt a gyártó szerint. Nem csak a Jumbó... Ez akkor a 220-260 fős befogadást jelentett.

A WizzAir "megoldotta" az óriásgépet sokkal kisebb méretben. Ennek a következményeit megosztja veled... Neki kevesebb költség jut, neked meg kevesebb hely.

Na amikor az ember képzeletben odateszi egy widebody mellé a "kompakt óriást" és elgondolkodik mennyivel is kevesebb a hely, és hogy a widebodyn is sokszor panaszkodik a kevés helyre az utas (economy-n) okkal, na az egyáltalán nem indokol x-et aláírásban.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.29. 13:01:37

@razsa: A székezés sűrűségét sok oldal összesíti, ez tényleg rekord közeli...

Kotasz 2015.11.29. 17:00:51

oriasgep :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Kotasz 2015.11.29. 17:02:28

@Basilisk Captain: a swiss sokkal nagyobb :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Kotasz 2015.11.29. 17:05:13

@AirFrance KLM: a 777-300 szamomra a gepek non-plus ultraja. Az a GE90-115B motor, aztakurva!!! Bekapja reggelire az a321-et.

AirFrance KLM 2015.11.30. 05:29:12

@Kotasz: Nem rossz gep valoban, bar nekem az A346 jobban fekszik. ;)

AirFrance KLM 2015.11.30. 05:32:49

@razsa: "Pl egy KLM vagy Lufi gépen hiába van kevesebb szék, pár centivel van max több lábhelyed, mert azon vagy több konyha van, vagy van business class, vagy elválasztó fal az első ajtónál,ami az Economyból vesz el helyet."

Ez igaz, illetve reszben: Europaban nem szokas keskenytorzsu gepeket businessre szekezni az elejen (tudo, vannak / voltak kivetelek). Ugyanazon szekben ulsz az elso sorban businessen, mint az utolsoban a levesben. Maximum a businessen nem ul melletted senki. Az meg, hogy van szekreny az elejen? Mert oda pakolja a szemlyzet a sajat cuccat, nem az ulesek feletti tarolorekeszbe, hogy toled vegye el a helyet, lasd Wizz. Ugye.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2015.11.30. 14:01:00

@Basilisk Captain: Pontosan, heti 2-3 járattal egy Aerlingus/Ryanair bázison (és még anyaország is) esélytelen.
Corkból hordta a Wizz a lengyeleket azt hiszem, de ott is bedobta a törölközőt 2 éve, mikor a Ryan rányitott az útvonalaira.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.30. 17:52:54

@AirFrance KLM: Azért a székezés sűrűsége körüli kérdés nagyon nem ilyen egyszerű. Ugye amikor Iberia kapcsán kitalálták az "Iberia Express" ötletét, de a két szolgáltatás keveredik...

Na ott van olyan, hogy A320 székezése sűrűbb, mint a WizzAirnél. Érezhetően. A WizzAir 30-32 inch sortávolsága helyett ott 28 inch játszik Economy-n. Ugye van Business Class. Te azt látod, hogy "kb ugyanolyan szar székek vannak", ők büszkén mondják, hogy nagyobb a lábtár... 30 inches sortávolság. És ugye a középső ülést nem adják el. De a kaja business classon is feláras, mintha fapados lenne.

A321? 31 inches sortávolsággal székezik a legszarabb economy részt. Azaz a hatékonyabb gép előnyeiből inkább kényelemben adnak vissza mintsem pénzben :) És sok olyan járat van ahol ez piszok jól jön.

Ha megnézed a Wizz járatai között is van olyan ami közepes távolságú, kéne rá a kényelem, effektíve jól tölthető. Ahol a jelenlegi sűrű székezés borzalmas.

csadeev 2015.12.03. 12:52:55

Emirates is elindul a fapadosodas iranyaba. Nehany A380as [orias] gepukon megszuntetik az elso osztalyt, es turista szekekkel toltik fel a felszabadult helyet. Igy 615 ember tud bezsofolodni az eddig korulbelul 500 fore kapacitalt oriasgepbe. www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-3315070/Emirates-new-Airbus-A380-capacity-615-passengers.html

vanek ur 2015.12.03. 13:16:52

@csadeev: Az Emirates azért még így is messze van a fapados kategóriától, sőt, bár több utast visz a gép, az adott osztályon kínált helyek semmivel sem kisebbek, mint a társaság 3 osztályos A380-asán.

3 osztályos elrendezésben a felső szinten van 14 első osztályú és 76 business hely, az alsó szint végig economy, 399-427 ülőhellyel (az ülőhelyszám növelése a kiszolgálóterületek rovására történt).

2 osztályos elrendezésben az alsó szinten nincs változás. A felső szinten maradt 48 business hely, a felszabaduló helyre pedig betettek 128 economy széket, ugyanolyan sortávolsággal és ülésszélességgel, mint az alsó szinten.

Valószínűleg összességében (bevétel - költségek) jobb eredményt ad, mint 2 kisebb gépet indítani 3 osztályos kiépítésben.