Lassan két héttel az orosz gép lezuhanása után úgy döntött a Wizz Air, hogy felfüggeszti hurghadai járatát. Még szombaton és talán jövő szombaton is lesz járat, amire ugyan foglalni már nem lehet, de hazahozza a kint levő turistákat, utána viszont vége. Nem árulják el, hogy pontosan milyen kompenzációt kapnak a törölt járatok utasai, egyenként egyeztetnek velük. FRISSÍTÉS: az utolsó járat utasaival viszont igazi pitiáner fillérbaszó paragrafushuszár módjára viselkednek.
Nem tudni, mi áll a törlés hátterében, csak tippelhetjük, hogy biztonsági kockázatok. A héten vált hivatalossá, hogy az orosz hatóságok szerint a Metrojet-járat terrortámadás következtében zuhant le, ráadásul egészen primitív módon robbantották fel, normális biztonsági ellenőrzés mellett nem kerülhetett volna a robbanóanyag a gépre. Ezzel együtt azért meglepő húzás a járat kukázása (hivatalosan felfüggesztés, de teljesen kikerült a foglalási rendszerből, nyoma se maradt), mert Sharmba a brit járatstop él, de Hurhghadába ők semmit sem korlátoztak, a mai napig vígan repül oda mindenki, köztük az angol légitársaságok, az easyJet is. Sőt, lehet, hogy decembertől újraindulnak a Sharm-i járatok is - az easynél a menetrendben benne vannak, foglalni is lehet, de megemlítik, hogy 'under review", tehát értékelés alatt áll, nem tuti.
Ezt mondja a Wizz:
A működési környezet felülvizsgálatát követően a Wizz Air november 28-tól határozatlan időre felfüggeszti a Budapest-Hurghada közötti járatát. Utasainkat értesítjük a döntésről, és bár az utasok igényei különbözőek lehetnek, több lehetőség is nyitva áll előttük. Készséggel szolgálunk részletekkel minden érdeklődő utasnak. Vállalati előírásaink alapján úgy a saját szolgáltatási standardjainknak, mint a vonatkozó törvényeknek és szabályozásoknak is megfelelünk. Sajnáljuk, hogy ezt a döntést kellett meghoznunk, és elnézést kérünk minden érintett utasunktól.
Az utasoknak adott kompenzációról kérdésünkre is csak az derült ki, hogy egyénileg egyeztetnek mindenkivel. Az uniós szabályok szerint két héten belüli törlésnél jár a pénzbeli kártérítés, ez 400 euró Hurghada esetében. Ebben - mivel a kint levőket hazahozzák az említett egy vagy két járattal - azok lehetnek érintettek, akik most, vagy jövő szombaton utaztak volna kifelé, kivéve, ha elvisz mással hasonló időpontban a cég, vagy ha rendkívüli körülményre hivatkozik. A terrorveszélyre hivatkozás fogalmunk sincs, hogy jogilag megáll-e, amikor a többi légitársaság változatlanul száll ugyanarra a reptérre.
Egyiptomba döntően magyar turisták - például búvárok - utaztak ezzel a járattal, ha nekik a jegyár-visszatérítés mellett ingyenes átfoglalást is felajánlanának más nyaralóhelyekre (például Ciprusra, Máltára, esetleg Tenerifére), az igazán korrekt megoldás lenne. De ha ez lenne a helyzet, talán kommunikálták volna. Ha valaki érintett, örülnénk, ha megosztaná velünk, hogyan intézi a dolgot a Wizz, amikor nem beszél róla, inkább egyénileg egyeztet.
FRISSÍTÉS: Egyrészt, egyik kommentelőnk írásából az derül ki, hogy nem kínálnak semmiféle átfoglalási lehetőséget. Az index cikke szerint akinek viszont holnapra szól a jegye kifelé, jövő szombatra vissza, nem engedik lemondani az utat. Egyébként szabályzatilag jogosan, a járat közlekedni fog. De mégis a pitiánerség csimborasszója, hogy ők terrorveszély miatt becsukhatják a járatot, de ha az utas szeretné ugyanezzel az indokkal visszamondani, akkor nem engedik neki, a jegy árát vissza nem adják. Mivel nyilván csak az utasok egy kis része mondaná le az utat, egyszeri egészen minimális visszafizetésről, vagy átfoglalási lehetőségről lenne szó, egy icipici valamiről, amit utasközpontúságnak, illetve nagyvonalúságnak neveznek. Szomorú, hogy ez még mindig hiányzik.
Annyi biztos, hogy sima törlések, járatmódosítások esetén már nem kell senkinek a korábban erre a célra fenntartott alapáras telefonszámot hívogatnia, mert beépítették az ingyenes átfoglalás lehetőségét az online rendszerükbe, az utas ezt is elvégezheti saját maga a rendelkezésre álló időhatáron belül. Többször is kicsit nehezen lehet néha rájönni, hogy mi a következő lépés, de azért működik és az utasnak is egyszerűbb, mint a telefonálgatás.
Utolsó kommentek