FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Magyar szégyen, hogy nincs busz a belvárosból Ferihegyre

2015.10.30. 19:41 Fillér B. Gusztáv

Van még Budapesten kívül olyan város Európában, ahol a nemzetközi reptérről nincs közvetlen tömegközlekedési kapcsolat a belvárosba? Mi nem találtunk. Öt napig járt a 200K busz a Deák térről Ferihegyre, nagyon kellett volna, hogy maradjon, de persze vége lett. A reptéren már évi közel tízmillió utas fordul meg, vérciki, hogy csak előre rendelt minibuszokkal lehet a belvárosból közvetlenül elérni. Elég mucsából, normális buszt akarunk!  

Egy konferencia miatt élt öt napot a 200K, aztán csendben el is tűnt. Amennyire lehet, figyeltük a forgalmát. Kifelé általában néhány embert vitt, befelé láttunk olyat, hogy tízen szálltak le az Astoriánál és még maradtak rajta páran. Ez érthető, kifelé csak az keresi, aki értesül a létéről, befelé bárki belebotlik, aki eljut a reptéren a buszmegállóba.

Úgy repültünk, hogy a legutolsó járattal mentünk a reptérre két hete péntek délután. Még a délutáni csúcsban is 45 perc alatt, menetrend szerint kiért a reptérre. Páran utaztak a belvároson belül, a reptérre rajtunk kívül mindössze hárman. De ez a pár nap is igazolta, hogy egy ilyen járatra lenne igény.

200k.jpg

A járat indulásáról szóló poszt kommentelői között akadtak, akik nem értették, minek párhuzamos járat a metróval. Nekik javasoljuk, hogy nézzenek körül Európában, s látszik, hogy a reptéri járatok külön kategóriát jelentenek. Kis hátizsákos ultra fillérbaszóknak nyilván nincs kényelmi szempont, de nem véletlenül van hely a reptéri buszokon bőröndöknek - a repterekre tartók nagy része baromira nem akar feleslegesen átszállni. Jó, ha van metró - busz összeállítás olcsón, de illik lennie közvetlen variációnak is. 

A 200K sima vonaljeggyel igénybe vehető volt, kihasználtuk, köszönjük. De egy hasonló állandó járatnál ez nem elvárható, nagyjából 1000 forintos viteldíj teljesen rendben lenne. Az optimális útvonalon lehet vitatkozni, de jó lenne, ha legalább a Keleti pályaudvarnál és a népligeti buszpályaudvarnál megállna. Utóbbi persze zűrös, mert ott épp a felüljárón áthaladva nyer a járat időt.

Igazi elcseszett hungarikumnak tűnik, hogy egyedül nálunk nem lehet átszállás nélkül tömegközlekedési eszközzel eljutni a belvárosba a reptérről. Akárhány várost néztünk, mindenhol van ilyen kapcsolat. Talán Prága hasonlít a leginkább Budapestre a miatt, hogy közel van a beévároshoz a reptér és metró vezet a közelébe. Amúgy kett is és mindkettőtől van helyijárat a reptérre. De ezen felül ott van a külön tarifás reptéri expressz a belvárosba. Ára 60 korona, valami hasonló biztos gurulna Budapesten is. Sőt, fontos lenne, szükség lenne rá. De ez az utasok szempontja.

Azt hallottuk, hogy a probléma szolgáltatói oldalon van. A piac nem szabad, nem állhat be bárki, a BKK engedélye kell, azt meg senkinek nem ad, s ő maga sem szolgáltat. Jó kérdés, hogy miért. Van aki azt mesélte, hogy maga a reptér is ellenérdekelt, mivel a taxisoktól bezsebelt kemény összegen túl jól keres a reptéri minibusz szolgáltatáson is, márpedig egy közvetlen reptéri busszal épp ezeket kannibalizálná. Plusz még a parkolásból szedett díjakat is.

Akárhogy is, a reptér forgalma csúcsokat dönt, vérciki, hogy tízmilliós utasszám mellett ennyire béna Ferihegy elérhetősége, az a 200E busz lényegében az egyetlen megoldás, amely az utazókat és a vecsési ingázókat egyaránt szolgálja és az összeomlás szélén álló metróra hord. Még sok-sok év, mire a vonatot kivezetik a reptérre, szégyen lenne, ha addig a jelenlegi mucsai állapot maradna.

97 komment

Címkék: Ferihegyi busz

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr828037268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.31. 00:31:19

Busz, gyorsvasút, új metró, bármi jobb lenne, mint a lerobbant hármas metróra hordó 200E.

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2015.10.31. 11:01:22

Nem tudom, mi igaz belőle, de úgy hallottam, hogy a konferencia idejére a szervezők kérték és fizették a 200K működését, nem a BKK - igaz volt olyan vezető, akinek az utasoknak kellett megmondaniuk, hogy merre kell menni, mert nem ismerték az útvonalat (pláne a másik, Hungexpora vezető 100K útvonalon).

Én úgy emlékszem, hogy korábban volt valami 1500 forint körüli jegyárral közvetlen reptéri busz a Deákról, de csak egyszer találkoztam vele és akkor se utaztam rajta.

Szerintem a 200E+metró megoldásban az igazán vér ciki, hogy képtelenek voltak akadálymentesen kialaktani az átszállást, hogy a kerekesszékesek, babakocsisok, meg ugye az arrafelé rendszeresen guruló bőrönddel közlekedők állandó cipekedés nélkül átszállhassanak.
A metrónál építetek liftet, de nem mindig működik és azt is katasztrofálisan oldották meg. A mozgólépcső mellett van egy lift, aztán kb. 20 méterrel a mozgólépcső kijárattól van újabb 5-10 lépcső, ami miatt betettek egy újabb liftet, ahelyett, hogy a teljes felüljárót egy szintbe hozták volna, vagy valamilyen lejtőt alakítottak volna ki. A buszpályaudvarnál meg már azt se tudom, hogy lehetne lejutni kerekesszékkel/babakocsival.
Mivel engem csak a bőrönd érint, inkább cipekedek mindig, minthogy megkeressem a liftet, de azért az építész karokon igazán bevezethetnének legalább 2 hét kötelező kerekesszékezést a hallgatóknak, hogy megértsék, milyen fontos volna értelmesen csinálni az akadálymentesítést...

Basilisk Captain 2015.10.31. 11:49:12

@vAfotóriporter: ezzel újat nem mondtál. Gusztiék is írták, hogy a konferencia szervezői fizették a járatot, és nem a BKK. Igen az EU soros elnöksége alatt volt az a közvetlen busz, fél évig. A reptér, a város, és egyben a bkkbkv szégyene, hogy nincs NORMÁLIS közvetlen kapcsolat a városkp és a reptér között. Ahogy a cikk is írja a reptér félti a kis hasznát amit bezsebel a taxisoktól és a saját minibusz cégén keresztül... De mennyire boldog lenne mindenki ha az easybus megjelenne itt is, és bevinne MEGÁLLÁS nélkül a városba, nem ilyen szar virágszedő 200E-vel, majd átszállni a szakadt szar metróra...

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2015.10.31. 12:54:18

@Basilisk Captain: A linkelt másik posztban tényleg írnak a korábbi közvetlen járatról és utólag beleírták, hogy a szervezők fizettek érte, de azt a posztot csak most olvastam, ebben nem látok ilyeneket. A lényegen és a helyzeten meg nem sokat változtat sajnos.

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2015.10.31. 12:55:03

Mármint hogy a mostaniért fizettek a szervezők...

Basilisk Captain 2015.10.31. 13:50:40

@FeketeMacska73: szeritned? sima buszjárat... a bkv jegy jó volt rá...

babbaba 2015.10.31. 15:03:07

Taxi?

Miért az állam meg a város fizesse a majdnem ingyen utazásod nagyobb részét? Ha meg csóró vagy, metró és busz. Mi a baj vele? Hogy egyszer át kell szállnod? Hihetelen mucsa, egy csórónak.

♔bаtyu♔ 2015.10.31. 15:10:24

Mondjuk, ha baromira nem akar átszállni van busz, akár hajnal háromkor is. 3500 Ft és van hely a bőröndöknek is. Bármelyik szállodába megrendelhető, ráadásul időre jön.

Teljesen rendben van az, hogy egy járat a metróra hordja az utasokat nappal, az nincs rendben, hogy a metró nagyon lepukkant (ezen már segítenek) és az, hogy az átszállásnak nagyon egyszerűnek kellene lennie. Persze egyszerűbb lenne, ha nappal nem busszal, hanem vasúttal oldanák meg és mondjuk a nyugatihoz menne. Vagy ha nem, akkor a metró peronjának másik felén állna meg.

csadeev 2015.10.31. 15:27:06

@babbaba: Taxi jelenleg pofatlanul sokba kerul. Nekem tobbe kerulne a varos masik oldalarol egy fuvar, mint atlagban egy fapados repjegy. 11 ezer forintert, amennyibe kerulne az ut, kiberlek egy szobat egy pesti hotelben, es reggel szepen bebuszozom a repterre.

A kiemelt projektte minositett repteri vonat kiepitesere van valami celdatum, vagy tudtok rola valami konkretumot?

Almandin 2015.10.31. 15:32:21

Azért nincs közvetlen járat, mert azok, akik a reptérre érkezők lesápolásából élnek (taxisok, minibusz-üzemeltetők), valószínűleg megakadályozzák a közvetlen buszjáratot.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.10.31. 15:56:28

A BKK csak a szabott feltételekkel adhatja. Azaz a jegyárak fixek, ez csak akkor lehet sikeres, ha van mellé megrendelő aki fizeti a többi költséget, ingyen utazók jegyét, stb. ettől eltérő feltételekkel nem lehet mással sem egyezség, ez a feltétel rendszer viszont éppeszű utasnak nem vonzó.

Kornél Harta 2015.10.31. 16:01:07

hirek.logportal.hu/rea-ferihegyre

Anno volt ez is, és szinte üresen jártak fél évig a buszok, lejárt a szerződés, és vége lett!!

Mari-2 2015.10.31. 16:03:51

@babbaba: kedves babbaba, nem a csóróságon van itt a hangsúly, hanem azon, ha ez ember fel van pakolva, még akkor is, ha hátizsák és gurulós bőrönd, bizony nem mindegy, hogy átszállás nélkül egy alacsony padlós buszon, cuccait kényelmesen lerakva utazhat, vagy pedig több átszállással, lépcsőn föl-le kell kínlódnia. És akkor még a kerekes székesekről és kisgyerekesekről nem is szóltam. Azt meg senki nem írta, hogy ingyen szeretné. Külföldön is megkérik az árát, de legalább legyen!
A kommentjéből nekem az jön le, hogy nem nagy utazó. Az empátiáról már nem is szólva. És igen, akárhol járok a világban, ezt megoldották nagyon szépen, okosan.

monddazigazatmar 2015.10.31. 16:56:25

"Van még Budapesten kívül olyan város Európában, ahol a nemzetközi reptérről nincs közvetlen tömegközlekedési kapcsolat a belvárosba?"
Brüsszel Charleroi???

Alick 2015.10.31. 17:01:17

Jogos a felvetés, viszont sok olyan reptér van a világon, ahol az olcsó, gyors és kényelmes egyszerre nem teljesül. Előbb-utóbb magyarisztánban is javulni fog a helyzet... valamelyest.

ördöngös pepecselés 2015.10.31. 17:14:37

Miért nem lehet kijutni a Karlsplatzról Schwehatra? Osztrák szégyen!
Miért nem lehet a Brandenburger Torról kijutni Schönefeldére? Német szégyen!
Miért nem lehet kijutni a Buckingham Palotától Lutonra vagy Gatwickre? Angol szégyen!

Lo Gikus 2015.10.31. 17:21:35

@monddazigazatmar: A Charleroi-i reptér nevében a Brüsszel szerepeltetése csupán szarkazmus. Az a nagyjából 50-55 km ami Brüsszel központja és a reptér között van, az igazán semmiség. Néhány város, szántóföld és egyéb tereptárgyak között még a waterloo-i csatatér is odafér.
De tényleg egy busszal el lehet jutni a vonatig, ami elvisz Brüsszel közepébe. A vonatállomáson kellett lépcsőzni mert nem szélső vágányra jött a vonat, liftet nem is kerestem, nem tudom, van-e.

Ellenben mi nem hívjuk a kecskeméti repteret Budapest Dél-nek, és oda a legtöbb ember nem egy 350-es vonaljeggyel akar eljutni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.10.31. 17:54:01

@monddazigazatmar: nem nyert, van közvetlen buszjárat Brüsszel belvárosába

@Taxomükke (UK): sok közvetlen buszjárat van, ez se nyert. egyéb?

@ördöngös pepecselés: ez még trollkodásnak is szar.

azekezetnelkulitelseolvasom 2015.10.31. 17:58:40

A fenti számok nem igazolják, hogy ezt a járatot kihasználnák, arról nem is szólva, hogy az útvonal nagy része alatt metró fut.
Érdekes kísérlet lehetne, ha ki lehetne vonni a bérletes rendszerből, és 1 vagy akár 2 jegyet kérnének lyukasztani a sofőrök/ellenőrök. Régen ilyen volt a kishajó. Akkor is kéne?

andalgó kandalló 2015.10.31. 18:01:14

Az nem is lenne hülyeség, most hogy lesz jónéhány midibusz is, hogy ha lennének vip járatok a frekventált időben és irányba, amire nem érvényes semmilyen kedvezmény, bérlet sem. Csak vonaljegy, 350-ért...

monddazigazatmar 2015.10.31. 18:13:32

@Lo Gikus: A wizzair oldalán Brüsszel- Charleroi néven fut, akkor miről beszélsz? A hivatalos neve "Brussels South Charleroi Airport" Hívhatod Kecskemétet Dél Pestnek, az azért nem ugyanaz.
@Fillér B. Gusztáv: A 20-30 percenként induló 14 euróba kerülő buszra gondolsz?
Mert mintha a menetrendszerinti járatot követelnétek. Gondolom 320 Forintért.

Imee 2015.10.31. 18:22:13

@Almandin: Szerintem meg azért nincsen, mert nincs rá igény. A WizzAir-nek egyébként van közvetlen transzferbusza a Madách tér és a reptér között, egy útra 6, oda-vissza 11 euróért, de szinte 0 a kihasználtsága. Minek fizetne valaki 6 eurót egy reptéri transzferért, mikor egy átszállójeggyel 530 Ft-ért (kb. 1,7 EUR) is bejuthat a városba. Aki meg kényelmesen szeretne utazni, az az AirportShuttle-lel háztól házig (reptérig) utazhat 2880 Ft-ért (kb. 9 EUR).
Sőt ott van még az Uber/Wunder is 130 Ft/km-ért, ha legalább ketten utaztok együtt, már az is olcsóbb, mint egy belvárosi transzferbusz lenne.
Úgy tűnik, egyszerűen nincs igény erre a köztes megoldásra, hogy egy busz a belvárosba vigyen drágán.

balage28 2015.10.31. 18:22:45

@monddazigazatmar: Az a 14EUR nem több egy kicsit, mint a ferihegyrol/re indulo mikrobusz ara? Nem ertem en ezt a fillerbaszaszatot... :D

monddazigazatmar 2015.10.31. 18:25:59

@balage28: De, több. Plusz a ferihegyi busz címre visz, a brüsszeli meg a központba, de nyilván a magyar szégyen, európa legalja.

Imee 2015.10.31. 18:46:25

@balage28: Ha elég korán megveszed a jegyet, akár 5 EUR-ért be lehet jutni Brüsszel-Charleroi reptérről Brüsszelbe. Meg a Wizzair-nek is van transzfere 10 EUR-ért. De azért van némi minőségi különbség a Flibco luxusbusza és a Wizzair minibusza (amire még a Ryanair van kimatricázva) között.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.10.31. 18:50:35

@monddazigazatmar: olvasd el újra, benne van. közvetlen járatról beszélünk, amely a belvárosba megy, BKV-tól függetlenül, piaci árazással, ami nálunk 1000 ft körül tűnik reálisnak. szóval ha mindenhol van, itt miért nincs?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.10.31. 18:54:34

@Imee: a kérdés ugyanaz: ha lényegében az összes európai reptéren van ilyenre igény, miért gondolod, hogy itt nincs? Nagyrészt persze a külföldiek használnák, de a magyar utasnak is jó, ha van választási lehetősége.

Imee 2015.10.31. 18:57:15

@Fillér B. Gusztáv: Azért, mert
1. a magyar EU-elnökség idején fél évig volt ilyen járat, és nem volt kihasználva,
2. a Wizzair-nek most is van ilyen járata, és nincs kihasználva.

monddazigazatmar 2015.10.31. 19:06:29

@Fillér B. Gusztáv: Brüsszelben 14 euró a reális? Azt te itt elvárod ezerér.
Mert te vagy I. azaz Nagy Fillérbaszó Gusztáv...
Ha megérné piaci alapon működtetni, akkor csinálnák. Azt meg tényleg ne várd már el a BKV-tól, meg a költségvetéstől, hogy a te ingyenélő valagadat olcsóért furikázzák.

♔bаtyu♔ 2015.10.31. 19:21:06

Szerintem azért kár ezen rugózni, mert a BKV járműnek eleve az m0-n kellene mennie, hiszen az az útvonal szinte biztosan balesetmentes, értelemszerű, hogy a belvárosból inkább a metró.

Egy Bp-et átszelő buszjárat a BKV-tól igen nagy ostobaság lenne, nem véletlenül nincs. Ugyan ki merné használni kifelé?

Egyébként a taxi 4 főre (telefonon) 7500 Ft, ami még 2000 sincs egy főre, a kisbusz pedig 3500/kopf, ez is kaputól kapuig. Ez sem sok hajnalban.

Neked ugatok nem a házat őrzöm 2015.10.31. 19:39:27

Ez igaz? ezt egyszerűen nem hiszem el. Én 1x utaztam egy kék csuklós busszal a KÖKI-re , hát már azon is kiakadtam, de azthittem hogy én vagyok a hülye és nem találtam meg az Aerportbuszt.
Régen az ánti világban az Engels térről vagy a Dorottya utcából indult a busz és viszont. Vagy 30 évig nem jártam a Feri hegyen, és amikor meg igen, akkor ezt kerestem, de már nem volt meg, de gondolom lett volna rá igény.

Szerintem ez pont olyan maffia, mint a Keletiben a pénzváltó, és hogy nincs bankautomata. Valaki jó pénzt kaszál, hogy nem ad ki engedélyt ezekre a helyekre.

Neked ugatok nem a házat őrzöm 2015.10.31. 19:52:56

@Fillér B. Gusztáv: legtöbb helyen van a városi közlekedés meg az Aerport busz, annak aki megfiezti és nem akarja, hogy minden bokorban megálljon a busz. Az előbbi általában e megy a városközpontba.

Hamburg-Nürnberg- Dortmund és Frankfurtot Münchent ismerem itt a földalatti, kimegy a reptérig, Frankfurtban az ICE is kimegy a reptérre, Bécsben azt hiszem a Meindlingen - Europaplatzról indulnak a Buszok a Schwehatra.
A legtöbb embernek nem ér véget az utazás a reptérrel, tehát még el kell jutni valamelyik pályaudvarra, és ha már odáig eljutott, akkor onnan már gyerekjáték bárhová a városban.

Mylady 2015.10.31. 20:25:04

Én inkább az éjszakai-hajnali tömegközlekedés lehetőségét hiányolom. A 200E valamikor 4 után indul először és kb éjfélig jár. Utána meg egy éjszakai busz (óránként) elvisz valami ismeretlen helyre, ahol át lehet szállni egy másik éjszakai buszra (ki tudja, mennyi átszállási idővel), ami elvisz valahova. Ez így elég röhejes.
Amikor tömegesen indulnak repülők reggel 6-kor és érkeznek éjfél körül, akkor ez nem használható. Pedig elég nagy szükség lenne a tömegközlekedésre.
A reptéri gyorsforgalmi mellett lakom, onnan konkrétan 5 ezer a taxi, a minibusz meg 3 ezer.

Mylady 2015.10.31. 20:27:20

@♔bаtyu♔: Lehet, hogy a taxi 4 főre 7500, de ha egyedül utazol, akkor is pont annyi. Azért az elég durva. Főleg, ha úgy alakul, hogy mindkét irányban igénybe kell venni. Veszel olcsón repjegyet, és kifizeted a kétszeresét taxira.

monddazigazatmar 2015.10.31. 20:40:18

@Mylady: First World Problem.
Istenkém, hát milyen az már, hogy fillérbaszva veszel jegyet, aztán a gonosz Budapest meg nem üzemeltet csak neked buszjáratot.
Próbálj meg sétálni büdös proli

G. Wolf 2015.10.31. 20:42:28

Szerintem a busz nem jó megoldás, dugóba kerül felszín is így eléggé túlterhelt már.

Viszont az igény jogos.

Több értelme lenne a 3-as metrót kivinni, és úgy hogy elmenjen Vecsésig, így az onnan bejárók is nyernének és a repülőteret is ki lehetne szolgálni egy vonallal.

Persze legalább 4-es metró színvonalú járműpark és állomás is kéne hozzá.

ászív 2015.10.31. 21:19:58

A Keletiben nincs automata es penzvalto? Lutonban nincs tomegkozledes? Ezt a blogot fillerbaszo fapados zsenki vagy agyfelbaszo trollok kommentelik tobbnyire?
Meg a nincs igeny ra mert fel evig volt es nem vot' utas. Ja esetleg egy termeket bevezetunk, promotalunk es idobe tellik mire felfut? De akik ilyeneket irogatnak nyugodtan elmehetnek a MAV-hoz dolgozni, altalabban ott is ezzel az attituddel keszitik elo az aktualis evi menetrendet. Mi koze ennek a csorosaghoz? Berlinben is felulsz az Alexanderplatzon 20 perc mulva Tegelen vagy. Vagy vonattal a SXF-en. Persze tudom a csorosag. Ezert nincs se busz se vonat se metro Heathrow fele, mert mindenki olyan luxy, hogy taxizik es minibuszozik!

balage28 2015.10.31. 21:25:40

@Imee: A kérdés ugyanaz... 5-10 EUR bagó egy "kényelmes" 40-50fős buszos transzferért, ami nem is visz házhoz, 9-10EUR pedig rohadt drága egy háztól-házig transzferért - én vagyok a hülye, vagy a tükör görbe???

Gekko 2015.10.31. 21:26:11

Szerintem meg a jelenlegi közlekedés hozza azt a színvonalat, amit Ferihegy. Teljesen kompatibilisek egymással.
Csöves vizer reptérnek csöves busz/metro.

Barakkah 2015.10.31. 21:41:20

@ászív: Így van, itt egyáltalán nem a reptér és belváros közti közlekedés ára a központi téma, a másokk zsebében turkáló trollok vitték el ebbe az irányba a kommentelést. Ezzel szemben a lényegi észrevétel az, hogy a Budapest-Ferihegy közti közlekedés egyszerűen balkáni színvonalú - aminek egyik kompnense, hogy nem lehet közvetlenül valamilyen tömegközlekedési eszközzel a belvárosból a reptérre kijutni. Aki ebben az igényben a csóróságot látja, az szimplán hülye. Mellesleg nem csak azt kellene nézni, hogy x.y. helyi lakos mennyire könnyen és hány forintért jut el a reptérre, hanem azt is, hogy a Budapestre érkező nyugati turistát milyen első benyomások fogadják, miután leszáll a repülőről. Merthogy Nyugat-Európában, igen, az a természetes, hogy egy nagyváros és reptere közt könnyen tudsz metróval/busszal/vonattal közvetlenül közlekedni. Ez pedig messze nem a csóróság szinonimája. A frankfurti vagy párizsi CDG reptéreken még ICE/TGV pályaudvar is van, ahonnan közvetlenül egy másik nagy városba is el lehet jutni igen kényelmesen, Magyarországon ismeretlen sebességgel és kényelemben - és valószínűleg az ilyesmi még a következő 50 évben ismeretlen lesz mifelénk.

balage28 2015.10.31. 21:44:21

@Barakkah: IAD-ról pl. nincs normális tömegközlekeés (többször átszállós busz van) - pedig Washingtont nem nevezném kis lényegtelen városnak.

RedRum 2015.10.31. 21:51:23

@ördöngös pepecselés: kicsit még nézz utána

-Wien Mitte - Schwechat 25min (igaz 600 egész méter a Karlsplatztól), de mehetsz IC-vel is, mert ezek az ostobák oda is húztak egy megállót.
-Kings Cross - Luton xy min (igaz van egy egész km is Buckingham Palotától - jaj, de ezek az ostobák oda már metrót is építettek)
-Berlinben csak a Tegelt ismerem, sorry, ott csak 3 kül.buszjáratból választhatsz.

Luton, távolsági és helyi busz + Vonatközlekedés. Frankfurt-u.ez
Manchester vonat/busz terminál az ország minden irányába
Liverpool autóbusz, vonat közlekedés.
Firenze -buszterminál, Róma -bármi, Porto -villamos/vonat, Sevilla - buszterminál, Isztambul- bármi, Pozsony - Buszterminál. Hirtelen ennyi, amit próbáltam.

Maradjunk a szar piti ferihegyi lehúzásnál. Külföldi kollégáimat intem, de ők beleszámolják ezt, "Országimázs".

Barakkah 2015.10.31. 22:02:51

@balage28:

www.flydulles.com/iad/other-public-transportation-options

Az 5A busz bevisz a városba, oké, ha Downtown-ba akarsz menni, akkor még egyet metrózni kell onnan. De legrosszabb esetben is azt lehet mondani, hogy a kivétel erősíti a szabályt. Nyilván ha nagyon kutakodunk, fogunk találni olyan városokat tőlünk nyugatabbra is, ahol nem minden ideális, de ez még nem mentség a nálunk lévő helyzetre.

monddazigazatmar 2015.10.31. 22:20:33

@Barakkah: Me nálunk a helyzet aztán tarthatatlan, a kék busz bevisz a kökire, ottan meg kell gyaloglani vagy harminc métert, hogy metrózhass.
Skandallum. Át kell szállni.

monddazigazatmar 2015.10.31. 22:21:41

@Barakkah: Ja, Washingtonban az oké, hogy a downdownba át kell szállni a metróra, nálunk már rögtön szar.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.10.31. 22:24:47

@Imee: 1. annak más okai voltak, minisztérium rendelte, bkk szívatta, de még így is jó lett a végére, nem összevethető. 2. egy légitársaság saját minibusz-szolgáltatása megint teljesen más, mint egy hivatalos reptéri buszjárat.

@monddazigazatmar: nehezen eldönthető, hogy trollkodsz, vagy ennyire agyatlan vagy, de válaszolok. 1. megérné piaci alapon működtetni, de nem engedik senkinek. 2. Nézd már meg, hogy Charleroi milyen messze van Brüsszeltől és mennyibe kerül a városi busz-vonat kombó. A reális jegyár többek között a távolságtól és az alternatívák áraitól függ.

A személyeskedéssel meg főleg állj le, semmi közöd, hogy ki baszik fillért, de ha én szeretnék, normális busz esetén is a rohadó metróval és 200E-vel mennék, tehát nem ezért reklamálok.

altimus 2015.10.31. 22:33:26

@Online Távmunkás: miert, mi a baj a 200E-vel? a utobbi evek legnormalisabb huzasa. persze a gyorsforgalmi szervizutjat, amin jar, fel kellene ujitani. (illetve az egesz gyorsforgalmi utat atepiteni) nameg nem kellene megallokkal tarkitani az utat, boven eleg lenne a ket vegallomason megallnia. (esetleg a repteri dolgozok altal hasznalt helyen)

altimus 2015.10.31. 22:34:20

tokeletesen _felesleges_ a kert busz, ott a metro es a 200E. miben lenne jobb egy deak terrol indulo es a felszinen kuszkodo busz a metronal?

altimus 2015.10.31. 22:38:54

a ferihegyi tomegkoxlekedesi osszekottetesnek _egyetlen_ kulturalt formaja az m3 kivezetese lenne. (az osszes tobbi elkepzeleshez kepest fillerekbol, toredek aron meg lehetne ezt valositani)

a vonatsin a kokinel 10 meterre megy el a metro sintol, siman osszekotheto lenne. (tudom tudom, mas a betaplalas, a biztonsagi rendszer ...) ezeket siman lehetne duplazni, es megoldani a problemat. aztan minden 3., 4. menetrendszeru metro siman kimehetne ferihegyre. (ott meg a repuloteren eleve megvan a sin, amire ra lehetne csatlakozni. felujitani nyilvan kellene, meg a biztonsagi problemat is megoldani)

ez a megoldas ezerszer normalisabb lenne egy busz osszekottetesnel, a vonattal a keleti osszekotesrol nem is szolva, amit el nem tudok kepzelni, hogy valaha is hasznalnam.

Index_fhun 2015.10.31. 22:40:36

En sokkal inkább szívesen használom a metró+200E-t mint Londonban a metró + vonat Gatwick/Luton/Stansted vagy a nagyon lassú metrót Heathrowra.
A direkt buszok gyakran lelassulnak a forgalomban.
Így busz a legközelebbi metró megállapítást ideális, es a legkisebb meglepetést adja az utazás időtartamával kapcsolatban.
A busz gyakori es végre van egy normális jegy automata a megállóban a reptéren. Mindennek az ara pedig nagyon nagyon alacsony.

Akinek gyorsabb illetve kényelmesebb megoldás kell, van bőven választás Budapesten is.

Erdekes lesz amikor a vonatokat elteritik a reptér fele (majd valamikor a távoli jövőben), de azt is csak akkor használnám ha a végállomás könnyen elérhető számomra.

Addig pedig a busz + metró - vagy taxi/minibusz - is 100% tökéletes megoldás meg nyugati összehasonlítás alapján is.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.10.31. 22:44:35

@Fillér B. Gusztáv: A piaci árazás nem arról szól, hogy te mint ultrafillérbaszó mit tartasz vágyálmaid szerint reálisnak. A WizzAir buszát többen említik, az a várható költségekkel arányos, és sok más helyen is hasonló az ár, de az itteni alacsonyabb járatkihasználtság (túl jó és olcsó BKV, AirPort Shuttle is erős alternatíva) mellett ez nem csoda, és az alacsonyabb bérek éppen csak kompenzálják az adókat. Sem a reptér sem a város nem fog beszállni a költségekbe.

Ha nem felel meg az ár, nem fedeznétek a költségeket, akkor nem is vagytok fizetőképes kereslet. Márpedig a postban a kereslet és a fizetőképes kereslet között nem tesztek különbséget. És nem veszitek észre, hogy ilyen szempontból az a reptér ahol sok az UFB kevés a jól fizető utas más, mint ahol sok a jobban fizető utas. Ugyanis az UFBk jelentős része külvárosi szállodákba megy, és olykor a reptérhez közelebb.

A helyi UFBk jelentős részének van bérlete, a kis csomaggal ez nem akkora nehézség. A kért szolgáltatásért nem feltétlenül akarnak annyit fizetni, amennyiért az reálisan nyújtható, ez pedig a járat kihasználtságát túl alacsonyan tartja lehet oka annak, hogy a járat gazdaságtalan legyen. Ezt a kockázatot is mérlegelik sokan.

A volán pályaudvar sincs már annyira a belvárosban. A Volán így kiesett. A közpénzbe is kerülő helyi közlekedés számára nem feladat, hogy a reptér, a fapadosok, stb. üzletét segítse vesztességgel.

laci_52 2015.10.31. 23:30:06

Akinek repülőzésre van pénze, nincs, aki kijöjjön érte vagy kivigye és snassz neki a 200E-vel és a metróval bejönni a városba vagy kimenni a reptérre, az taxizzon vagy próbálkozzon az Uberrel. Ennyi!

babbaba 2015.11.01. 04:04:28

@csadeev: Ja, ha midenből a legolcsóbbat akarod, akkro biztos igazad van, bár szerintem a taxi sem olyan nagyon drága. Más meg a legkémyelmsebbet választja. Ne panaszkodja, ha két euróért még át is kell szállni!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.11.01. 08:19:06

@Válasszunk: olyanokat cáfolsz, amiket nem is írtam. meglepően sokan küzdenek e poszttal kapcsolatban szövetértési nehézségekkel.

Yumurdzsak 2015.11.01. 09:29:08

@ászív: @monddazigazatmar: a keletiben ugyanúgy mint ferihegyen lehúzós automata van (eurocash vagy mi), ami kb. 260 forintért számítja be az eurót.

qwertzu 2015.11.01. 09:39:44

@altimus: Hidd el jó helyen vannak a 200E megállói. Sárkány center logikus megálló, néhány helyen át lehet szállni, egyes terminálnál meg HC (igló utca) szintén kell a melósok miatt.

rezsöatya 2015.11.01. 09:44:10

@Taxomükke (UK): Lutonra kijutsz menetrendszerinti jarattal akar 20 £-ert is Londonbol, Readingbol... gondolom mashonnan is, en csak e kettot vettem igenybe eddig.

rezsöatya 2015.11.01. 09:46:59

@ördöngös pepecselés: Luton, Gatwick egy kicsit messzebb van London kozpontjatol, Ferihegy meg bent van a varosban Budapesten.
(London Centralra eljutsz tomegkozlekedessel!)

jet set 2015.11.01. 10:11:47

@Fillér B. Gusztáv: A végén már utaztak rajta hárman? Azt nem nevezném tömeges igénynek.
BKK-tól megkérdezhetnéd, hogy mi az álláspontjuk erről.

monddazigazatmar 2015.11.01. 10:17:10

@Fillér B. Gusztáv:
1. megérné piaci alapon működtetni, de nem engedik senkinek.
Ez ugye nem igaz. Jelenleg is van, ahogy más említette.

2. Nézd már meg, hogy Charleroi milyen messze van Brüsszeltől és mennyibe kerül a városi busz-vonat kombó.
Ez pedig mégis hogy jön ide? Te innen a foteledből kitalálod, hogy mi mennyibe kell, hogy kerüljön?

monddazigazatmar 2015.11.01. 10:19:37

@Fillér B. Gusztáv: "meglepően sokan küzdenek e poszttal kapcsolatban szövetértési nehézségekkel."
Esetleg tehetségtelen vagy, és szarul írsz, azért nem érti senki a szövegedet

balage28 2015.11.01. 13:21:35

@monddazigazatmar: Lehet, hogy at is kellene nevezni a blogot: "Fapadosinfo - bosszankodjunk fillerekert."

Arcade Macho 2015.11.01. 14:52:14

Köln
From Cologne, take the S-Bahn [suburban railway) No. 7 to Porz Markt, from there with Bus No. 161 to the Airport and back.

PannonBoy 2015.11.01. 18:41:49

Mekkora szégyen már, hogy tömegközlekedéssel nem lehet kényelmesen kijutni a reptérre. Pedig az M3 metró kivitele annyira adná magát.
Se egy gyorsvasút, se egy metró nincs Ferihegyre, érdekes, hogy amit 100 ezrek használnának, arra nincs pénz, olyan stadionra, amire meg a kutya se kíváncsi, meg van.
A taxi iszonyat drága (még Köki-ről is), az Airport Shuttle meg csak ha nagyon muszáj. Hát, nem semmi.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.11.01. 20:02:06

@monddazigazatmar: no akkor elég, az átlagkommentszínvonal megtartása végett köszönjük az eddigi részvételt, többet nem kérünk belőle.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.11.01. 20:38:49

@altimus: Most írtad le, hogy mi a gond vele...

@jet set: Egy sehol sem hirdetett buszjáraton miért lenne több ember?

mismásológép 2015.11.01. 22:47:17

@rezsöatya:
Ferihegy 2 NEM Budapesthez tartozik, és kb. 25 km-re van a 0 km-kőtől.

mismásológép 2015.11.01. 22:51:09

@Fillér B. Gusztáv:
Nyilván ha téged bírál valaki, az a legegyszerűbb, ha kitiltod.
De ha nem bírod a kritikát, akkor ne tedd kommentelhetővé a blogodat, és meg van oldva.

Az viszont eléggé gerinctelen megoldás, ha csak a dicsérő kommenteket hagyod meg, a kritizálóakat nem.
Pláne ha még igaza is van.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.11.01. 23:54:44

@mismásológép: most miért kell baromságot írni? szeretjük a kritikát, az értelmes vitát, aki ezt nem látja, az vak. tele vannak fikázásokkal a kommentek és nagyon ritkán dobunk ki embereket. de jogom van meghúzni egy határt, egy bizonyos szint alatt nem tolerálom az agresszivitással párosuló sötétséget.

mismásológép 2015.11.02. 00:03:37

@Fillér B. Gusztáv:
"most miért kell baromságot írni?"
Én is ezt kérdezem tőled, meg ezt kérdezte a kitiltott kolléga is.
És sem sötétséget, sem agresszivitást nem láttam, csak egy gúnyos megjegyzést, ami nem volt minden alap nélkül.

v2peti 2015.11.02. 00:04:03

@Válasszunk: Régen is voltak betűjeles BKV-járatok, amelyekre két jegy kellett, és a bérlet nem volt érvényes!

mismásológép 2015.11.02. 00:42:31

@v2peti:
Én azt nem értem, hogy ha külföldön jó a buszjárat a metróig/vonatig, majd metró/vonat, akkor itt miért nem.

Jó, jövőre lehet majd panaszkodni, mert felújítják az M3 metrót, jó magyar tempóval gondolom, legalább 2 évig, és pótlóbusz jár majd helyette egyes szakaszokon, na, az szopás lesz.
De az arra lakóknak még nagyobb.

Egyébként egy csomó nagyvárosban nem a helyi tömegközlekedési vállalat üzemelteti a reptér és a város közötti buszt (ahol van), hanem valamelyik helyközi társaság. És nagyon nem olcsó, még helyi viszonylatban sem.

Nálunk a minibusz (3 fő alatt) vagy a fix áras taxik (3 fő felett) nyugati szinten nem számítanak drágának, és kapuig/kaputól visznek, a kért időpontban.

Régen, amíg volt buszmegálló az Erzsébet téren, volt busz Ferihegyre (legalábbis az 1-es terminálig biztosan, talán óránként, akkoriban elég sokat használtam), de már akkor is eléggé rossz volt a kihasználtsága, volt, hogy 2-3 ember volt rajta.

Szóval érthető, ha elég megosztó a cikk.

Ellentétben azokkal, amelyek a jegyárakról tájékoztatnak, azokat mindenki hasznosnak tekinti, a csomagok miatti légitársaság-basztatást is a többség (bár azért ott már nem egyértelmű), de el kell fogadni, hogy van, amit meg legalább a nép fele másként gondol.

Apropó, a másik meg az, kedves @Fillér B. Gusztáv: , hogy lehetőleg te se használj a válaszban olyan szavakat, amelyek miatt mást kitiltanál. Tudom, hogy a te blogod, de attól még nem elegáns.

rezsöatya 2015.11.02. 01:11:29

@mismásológép: mondjuk ugy, hogy a 2A igen, a 2B meg kivul esik a kozigazgatasi hataron (szaggatott vonal):

s17.postimg.org/lguh2lxxr/Ferihegy.jpg

Kiegyezhetunk dontetlenben? :DDD

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.02. 01:59:03

@v2peti: Tudod ami régen volt, annak ma már nem feltétlenül van meg a jogi alapja jelenleg, és ugye az sem lep meg, hogy itt a kinek mennyi kedvezmény jár hangsúlyos szempont.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.02. 02:46:59

@Fillér B. Gusztáv: "Azt hallottuk, hogy a probléma szolgáltatói oldalon van. A piac nem szabad, nem állhat be bárki, a BKK engedélye kell, azt meg senkinek nem ad"

Ezt az állításodat alapvetően cáfolja az, hogy a WizzAirnek mégis van ilyen járata, de nem csak ez az egyetlen lehetőség van benne. Így itt megosztasz egy olyan elméletet aminek az alapja amit leírsz nem igaz. Ezek után nem szövegértéssel van baj, hanem azzal, hogy nem néztél utána.

Megjegyzem, ahogy számos bevásárlóközponthoz is lehet menni úgy ide sem gond. Nincs engedélyezés szempontból szűk keresztmetszet.

Viszont az 1000 forintos ár nincs rendben, ha meg reális árat nézünk, akkor mint ahogy a meglévő járat is mutatja, már nincs rá megfelelő fizetőképes kereslet. Az 1000 forintot pedig ugyancsak te írtad, hogy szerinted rendben lenne. Ha viszont nem fedezi a költségeket, akkor nem lenne rendben.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.11.02. 12:40:25

@Válasszunk: hogy jön ide egy előrendelős minibusz-szolgáltatás? mi olyan nehezen érthető azon, hogy normális menetrend szerinti reptéri expressz autóbusz szolgáltatásról szól a poszt, olyanról, ami mindenhol máshol van. tehát nincs meglevő járat. aztán: utánanéztem, ilyet akartak már többen és nem engedték.

AirFrance KLM 2015.11.02. 13:16:47

@Fillér B. Gusztáv: Nem engedik, mert kiderulne, hogy lehet jobban es olcsobban csinalni, mint a BKV. Ennyire egyszeru.

A poszthoz egyebkent meg annyit, hogy az eredeti(!) felvetese igenis helytallo. Az, hogy nincs normalis, menetrendszeru osszekottetes a repter es a belvaros kozott egyszeruen rohely. Aki meg CRL-val meg hasonlokkal peldalodzik meg tehet egy szivesseget. Budapest egy orszag fovarosa, BUD meg az egyetlen reptere. Az, hogy a taxi az egyetlen kozlekedesi eszkoz (meg a minimusz, tudom, bazdmeg egy tuktuk Europaban...), ahol 10 esetbol 9-szer megprobalnak atvagni (altalabol a repterrol egyenesen az Intercontiba megyek, nem szoktam megszolalni addig magyarul, ameddig "elfogadtaho" utvonalon megyunk. nem maradok sokaig csendben...) az nem elfogadthato. Basszus GDN egy harommilios forgalmu repter, uj vonattal bekotve a varosba, de a taxis sem probalt meg soha atvagni, pedig 100-nal is tobb utam volt eddig veluk. Mindigy ugyaonda megyek, mindig ugyanazon az utvonalon visznek (pedig 35km!!!), mas-mas tarsasagok. Ott miert lehet? Es nem a nygathoz hasonlitok, hanem a kelethez...

Basilisk Captain 2015.11.02. 13:24:29

@AirFrance KLM:
Amit azonnal csinálnék ha én lennék valami reptéri fejes.:
-Az összes tirpák bunkó feketéző hiénataxist eltakarítanám a reptér 5 km-s körzetéből, kerül amibe kerül.
-Kitakarítanám a szánalmas árfolyamon ( eur vétel: 240, eladás: 350 huf) operáló pénzváltót. (kerül amibe kerül...)
-Megkörnyékezném a nagy nyugati buszos cégeket, hátha lát valamelyik potenciált a reptérben.(easyBus,terravision, etc...)
-Kiegyeznék a BKK-val egy NORMÁLIS nem csak nevében 'E' buszt, ami nem vecsési virágszedőként funkcionál, és nem a hányadék kőbányán dob ki...

De ez sosem fog megvalósulni...

Amúgy én már nem taxit használok, ha kell gyors bejutás, hanem UBER-t, ahol elérhető. Olcsóbb, mint a taxi, megbízható, kp mentes, telefonon látom, hogy a legrövidebb útvonalon megy.

vanek ur 2015.11.02. 16:02:22

@AirFrance KLM: Nem is olyan egyszerű a dolog. Egyes számú kérdés: hova a belvárosba? Hol van olyan hely, ahol viszonylag kulturált körülmények között lehet a ki- és beszállítást elvégezni és jók az egyéb közlekedési kapcsolatai is (akár még hajnali 3-kor is)?

3 belvárosi végállomásötletem van, de egyik sem tökéletes: Deák tér / Erzsébet tér (főleg a ki- és beszállítás a gond napközben); Nyugati tér (a tér maga elég lepukkant); Baross tér (éjszakai közlekedés nem a legjobb). Köztes megállóból nem kell sok, Nagykörútnál, Hungária körútnál és Kö-Ki-nél elegendő (a végállomástól függően, kerülőt azért ne tegyen a busz).

Egy negyedórás járatsűrűség szóló buszokkal irányonként kb. 3300 férőhely, csuklóssal kb. 5500. Ez akár még elég is lehet, bár az utasok eloszlása meg nem ennyire egyenletes.

Számolgattam is kicsit. Kb. 10-15 buszt + hozzá kb. 40 sofőrt igényel a projekt (negyedórás járatsűrűséggel). Nekem az jött ki, hogy 50%-os átlagos load factor mellett akár irányonként 700 Ft-os (2 BKV vonaljegy árának megfelelő) jegyárral már nyereségesen is lehetne a boltot üzemeltetni. Igaz, pár költségelem mértékét (közterülethasználat, reptérnek fizetendő koncessziós díj) nem tudtam meghatározni, de tartalék van a rendszerben.

Nem értem az averziódat a reptéri minibusszal szemben "(meg a minimusz, tudom, bazdmeg egy tuktuk Europaban...)", szerintem megvan a maga helye a repterek és a városok kapcsolatában. (Bár USÁ-val nem illik összehasonlítani a reptéri ki- és bejutási lehetőségeket, ott több városban is teljesen pozitív volt a minibuszokkal a tapasztalatom.)

mismásológép 2015.11.02. 18:39:17

@AirFrance KLM:
Azért ezzel az egyetlen reptérrel elkéstél pár évtizedet, nemzetközi is van 2 másik Budapest mellett.

A minibusz nem tudom, miért lenne tuktuk, jóval komfortosabb, mint egy normál busz, és házhoz visz, kb. annyiért, amennyiért nyugaton egy busz bevisz a reptérről a városba (kb. 10 euró), ahonnan aztán még el kell jutnod a címre.
Ráadásul a minibusznak nem érdeke, hogy ne a legrövidebb úton menjen, fix áron dolgozik.

@vanek ur:
A Baross térről nem a legjobb az éjszakai közlekedés?
Negyedóránként jár arra egy csomó busz, a belváros és a külvárosok felé is.
Mi lenne neked a jó éjszakai közlekedés?

Éjszaka egyébként az emlegetett nyugati reptereken sincs busz a belvárosba. Az éjszakai közlekedés meg nagyjából nulla a legtöbb városban.

Ha ekkora bolt lenne az a reptéri busz, hidd el, ha más nem, valamelyik fideszes maffiózó (Orbán veje stb.) már rég lecsapott volna rá.
De nem az.
Nemhogy 700 vagy a szerző által a hasraütés igen pontos módszerével kiszámolt 1000, de 2000 Ft-ért sem.

(Mellesleg a BKV 350 Ft-os jegyára kurva drága, meg kell nézni a környező országokat - a kicsit máshonnan indult Ausztriát kivéve -, hogy ott mennyi: 200-250 Ft/óra (és nem egy út, ami lehet 1 vagy 2 megálló is, majd átszállás után másik jegy) környéke egy buszjegy.

AirFrance KLM 2015.11.03. 05:58:59

@mismásológép: Azert DEB, meg SOB ugye nem szamit "komoly" repternek... Ezt te sem gondoltad komolyan, hogy charteren kivul mas turista is erkezik oda? A charteresnek meg van transzfer a hotelba, ugye...

AirFrance KLM 2015.11.03. 06:24:05

@vanek ur: OK, a tukutuk dolog tulzas, de akkor sem "europai", hogy egy sarokban kell varnod, amig osszejon annyi utas, hogy elindulhass...

Busz fel / lelaszallast meg lehetne oldani; le kell szerzodni egy hotellal, hogy hasznalhassa a busz a felhajtojukat, pl. Mindenkeppen Erzsebet ter es kornyeke lenne a megoldas. Keleti / Nyugati erosen hienataxi eselyes ha valaki tovabb akar utazni taxival. :(

AirFrance KLM 2015.11.03. 06:32:44

@Basilisk Captain: Keep on dreaming... :(
- ameddig nem lesz normalis alternativa a taxival szemben, addig a Hiena Cab Co. mindig is ott lesz. Nem feltetlenul az oraval matekol, hanem varosnezo turat szervez, keretlenul.
- a 90 forintos marzs az euron tenyleg szegyen, de ez ilye k europai talalmany; GDN pl ugyanez. Meg jo, hogy van automata.
- Ahhoz a repter, meg a BKK is kellene. Valoszinuleg szep "leadoja" van a repternek a taxisoktol, a BKV meg szent tehen, aki csak egyedul legelhet a reten, mert kulonben kiderulne, hogy sokkal jobban es olcsobban is lehetne csinalni, de akkor mi lesz a sok-sok gizikevel es mancikaval a kozpontban?
- Az E busz lenne a legegyszerubb es legolcsobb megoldas. Akar felorankent, de 0-24-ig. Akarmilyen tarifaval. Be a Deakra oszt' jonapot. Es nem all meg sehol.
- Az uber es hasonlok nem az en generaciom, meg ha mas adozik, akkor ok is adozzanak, de ez elvi vita lenne...

Arcade Macho 2015.11.03. 17:49:15

@AirFrance KLM: "Budapest egy orszag fovarosa, BUD meg az egyetlen reptere."

ez röhej...
XI keruletben is van, van Mátyásföld0n is repter...

csadeev 2015.11.03. 20:38:00

@Arcade Macho: ja mondjuk Debrecent, meg talan Sarmelleket nem kene elfelejteni.

Arcade Macho 2015.11.04. 00:05:34

@AirFrance KLM: "- Az E busz lenne a legegyszerubb es legolcsobb megoldas. Akar felorankent, de 0-24-ig. Akarmilyen tarifaval. Be a Deakra oszt' jonapot. Es nem all meg sehol."

ez milyen okos
ez PONT megfelelo lenne annak a par szaz embernek aki a Deakon lakik
ja onnan hivjon taxit nem?

Arcade Macho 2015.11.04. 00:07:14

@csadeev: elegge potatlan volt az a mondat, pont mint a poszt alapfeltevese...

engem amugy meg mindig nem cafoltak, tehat van egy birodalmi lepteku repter, a bonni, na most van onnan busz a kolni Domhoz?

vanek ur 2015.11.05. 13:03:56

@mismásológép: "A Baross térről nem a legjobb az éjszakai közlekedés?
Negyedóránként jár arra egy csomó busz, a belváros és a külvárosok felé is."
Nem csak az fontos, hogy milyen sűrűn járnak a buszok, hanem hogy hova lehet eljutni. A Baross téren a Rákóczi út - Thököly út/Kerepesi út tengelyen járnak a buszok. A Nyugatinál ehhez képest van a Nagykörút és a Bajcsy-Váci út tengely.
Ha az éjszakai közlekedést nézem, akkor a Nyugati a legjobb, a Deák tér és a Baross tér közül is a Deák tér talán egy hajszálnyival jobb.

"Ha ekkora bolt lenne az a reptéri busz" - sok mindenen múlik. Én egy nagyon egyszerű éves költségbecslést készítettem (buszok ára, sofőrök díja, gázolaj, karbantartás, cég működtetése, marketing), másik oldalon meg a buszok kapacitása és a load factor adta meg az éves utasszámot. Nyilvánvalóan minél jobb a kihasználtsága a buszoknak, annál jobb az üzlet. Viszont minél drágábban adod, annál kevesebb utasod lesz, tehát meg kell találni azt az árat, ahol az összbevételed a legmagasabb lesz. Elvileg évi pártízmilliót tud fialni egy ilyen cég, ez egy tisztes haszon, de politikuséknak talán még nem eléggé.

@AirFrance KLM: "de akkor sem "europai", hogy egy sarokban kell varnod, amig osszejon annyi utas, hogy elindulhass..."
A pestit még nem próbáltam, USA-ban 15 percnél többet még nem vártam. Járatonként 3-4 címnél többet akkor se tesznek be, ha nincs teli a minibusz. 1-2 embernél a taxinál olcsóbb, viszont a tömegközlekedéssel ellentétben házhoz visz.

@Arcade Macho: A tömegközlekedés sehol nem arról szól, hogy házhoz visz. Egy ilyen reptéri járatnak olyan központi helyre kell vinnie az utasokat (másik irányban meg olyan helyről kell indulnia), ami a továbbutazáshoz is jó tömegközlekedési kapcsolatokkal rendelkezik.

Elstron 2015.11.06. 10:13:53

London ilyen. A legtöbb busz Victoriára visz, onnan pedig mindenképp metrózni kell.

_Neville 2015.11.07. 14:22:46

Most komolyan be akarják küldeni a buszt a dugóba? Nincs még elég forgalom a belvárosban :D

Arcade Macho 2015.11.16. 00:25:35

@vanek ur: "A tömegközlekedés sehol nem arról szól, hogy házhoz visz. Egy ilyen reptéri járatnak olyan központi helyre kell vinnie az utasokat (másik irányban meg olyan helyről kell indulnia), ami a továbbutazáshoz is jó tömegközlekedési kapcsolatokkal rendelkezik."

igen pontosan az M3 az ilyen!!!
süti beállítások módosítása