FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Egy teljes óra megalázó szenvedés a bádogsátorban

2015.07.27. 05:22 Repülős Rozi

A ferihegyi bádogsátorról sok rosszat el lehet mondani, mondtuk már mi is, de pár percet azért el lehet viselni benne. Egy kis odafigyeléssel megoldható lenne, hogy minimalizálják az utasok ott tartózkodását. Ezért igazi tahóság, amikor a késő gép ellenére nagyon hamar kikényszerítik a népet a sátorba, majd több mint egy órán át várakoztatják a sok hülyét. A végső majd' negyed óra ácsorgás a 35 fokos folyosón már csak a bónusz. Ezt hívja a Ryanair szolgáltatás-javításnak?

Rögtön az elején leszögezve: ez nem fikaposzt, inkább értetlenkedés. A felett, hogy kis odafigyeléssel el lehetne kerülni az utasok birkaként kezelését, de ez még mindig nincs meg egy olyan légitársaságnál, amely másfél éve azon küzd, hogy javítsa szolgáltatásait, magasabbra pozicionálja magát. 

A ferihegyi fapados beszállítósátorról többször írtunk már. Elfogadjuk, hogy a Malév hirtelen kinyiffanása utáni kényszermegoldásról van szó, az is látszik, hogy valamilyen szinten próbálják is komfortossá tenni. Például most nyáron egész jól működik a légkondi, a kinti 35 fok helyett a bádogban 27 fokot mértünk, ami szinte felüdülésnek tűnt. Írtuk, hogy már pár szék is van, de klotyó továbbra sincs, az utaskomfort növelésének egyetlen módja, hogy az illetékesek a lehető legrövidebbre szorítsák az időt, amit az utasoknak a bádogterminálban kell töltenie. Ehhez képest íme a legfrissebb tapasztalás.

A gép menetrend szerint 12.50-kor indul. 12.05-kor megjelenik a kijelzőkön a beszállás felirat és a kapuszám. Ami végül is mindegy melyik, egy a bádogkapuk közül. Sokan azonnal elindulnak a kapuhoz, vagyis a kellemes körülményeket biztosító fő terminálból kibaktatnak a bádogba. 12.10-kor megjelenik, hogy utolsó hívás, ennél már a rutinos utas is inkább elindul kifelé. Mi kitartunk, de mínusz harmincnál elvileg bezárhatják a kaput, így akit már szívatott meg a Ryanair annyira, hogy mínusz 29.55-nél nem engedte át egy késő gépnél, az nem kockáztat. Kivonulunk hát az utolsó utáni pillanatban és természetesen a beszállítás még el sem kezdődött. Sem 12.20-kor, sem 12.30-kor, de még 40-kor se. Ekkor már megnézzük, hogy mikor érkezik a gép, ami befordul a mi járatunkba és látjuk ám, hogy 12.25 helyett 12.38-kor. Ezt azért pontosan lehetett tudni egy órával korábban is.

Innentől kiszámolhattuk, hogy szívunk tovább a bádogban. Csendes káromkodások, sokan próbálnak leülni a betonra, ilyen a hangulata:

badogtomeg.jpg

12.58-kor nyílik az ajtó, indul a kiterelés. De a gépre nem lehet felszállni még, a fedett, de 35 fokban kurvára nem kívánatos nyitott folyosón újabb 14 perc várakozás kezdődik, míg 13.12-kor felengednek a gépre. Ez meg ilyen, a hőmérsékletet képzeljük hozzá.

 

badogfolyoso.jpg

 

Aki tehát rögtön elindult a beszálláshoz és nem lett ülőhelye a bádogsátorban, 67 percen át ácsorgott a tömegben a betonon, ebből a végén 14 percet kinn a hőségben. Csak azért, mert a nyilvánvaló késés ellenére irreálisan hamar elkezdték a népet kiterelni, majd várakoztatni. Le se szarták, hogy ez mennyire megalázó, mennyire kellemetlen.

Nem ismerjük egészen pontosan a szolgáltatók közti viszonyokat, de úgy véljük, ez nagyrészt a légitársaság és a földi kiszolgáló cég sara. A reptérnek is az lenne az érdeke, hogy minél tovább legyenek az utasok a fő terminálban, egyenek, igyanak, vásároljanak. A Ryanair azonban megköveteli alvállalkozójától, a földi kiszolgálótól, hogy amikor a gépből jelet adnak a beszállásra, az utasok azonnal induljanak. Ezért a földi kiszolgáló biztos ami biztos alapon inkább sokkal hamarabb odatereli a népet előbb a bádogba, aztán ki a folyosóra. Pedig ez lenne az a pont, ahol hatalmasat lehetne javítani az utaskomforton. 15-20 percet még el lehet viselni a sátorban, meg pár percet a gép előtt a beszállásra várva, az viszont, hogy nyilvánvaló csúszásnál is odacsődítik az utasokat, hogy szívjanak több mint egy órát, az kimeríti a beleszarás és a tahóság fogalmát. Az meg mi már, hogy utolsó hívással sokkolnak, miközben a gép még be se repült a magyar légtérbe?  

Tehát: adott egy helyzet Ferihegyen, ebből kell várat építeni. Csak egy kis odafigyelés kellene, hogy a leírtakhoz hasonló szívatásokat elkerüljék. Képtelenek vagyunk felfogni, hogy miért olyan nehéz ez?

(A Wizznél ekkorát még nem szívtunk, de ők is elég hamar kiterelnek, nem tudjuk, ennyire durván nyomják-e ők is pl. késés esetén)

81 komment

Címkék: Ryanair bádogsátor bádogterminál

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr847657090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AirFrance KLM 2015.07.27. 14:17:12

Most azt leszamitva, hogy valoszinuleg alig fizettel valamit a jegyert (tehat az ar/kapott "szolgaltatas" stimmel!), csupan szakmai kivancsisagbol megkerdeznem, hogy miert kell T-30-kor lezarni a boardingot? Amikor meg ki sem szalltak, illetve a Ryant ismerve eppen hogy csak foldetert a gep? T-30-as zarasnak semmi ertelme; meg T-10-zel is siman megy minden...

Repülős Rozi 2015.07.27. 14:23:52

@AirFrance KLM: Erre a kommentre számítottunk, csak nem tőled. Aki 3 ezres jegyet vett és aki 30 ezrest, ugyanezt kapta.

Aha, persze 2015.07.27. 14:28:51

Az, hogy olcsó a jegy és ebben a bádog szörnyedvényben kell állni az egy dolog. (Én pl Madridba járok és ott érdekes módon kapuhoz áll a Wizzair gép is, plusz ezzel tökéletesen elrontja azt az egész kellemes utolsó emléket Budapestről, amit a Sky court megad). De valóban, mindig legalább 20-30 percet kell állni ott, majd még 10 percet a folyosón. Minek? Kérdem én, nem elég kinyitni a kaput, ha már tudják, hogy a gépre is fel lehet szállni? Ez egyébként Madridban is így van, beengednek a folyosóra a klímás váróból, majd ott a 40 fokban kell várni 10 percet a folyosón. Akkor miért nyitották ki a kaput, ha a gépre úgyse lehet még felszállni??

Ez csak szervezés kérdése lenne és jelentősen javítana a légitársaságok megítélésén.

AirFrance KLM 2015.07.27. 14:35:54

@Repülős Rozi: Bocsi, rossz napom van; fogorvos meg hasonlok.
De tovabbra sem ertem, hogy ez kinek jo: sem a legitarsasag, sem a repter, sem az utas nem nyer vele semmit.A T-30-as kapuzarasnak tenyleg semmi ertelme, foleg ugy, hogy ahol utashidra all a gep ott nem is megvalosithato.

Csipetke Léna 2015.07.27. 14:36:12

akkor nekem szerencsem volt tavaly decemberben. parizsba mentunk, mar leertunk, mikor kozoltek, hogy kesik a gep. lentrol felszoltak, hogy ne engedjek az utasokat, a tobbieket pedig kertek, menjenek vissza. persze aki akarta, az megvarhatta a badogsatorban is.

2015.07.27. 14:38:23

emirates és kész

onlame 2015.07.27. 14:46:25

Sajnos az a helyzet emberek, ahogy az öreg zsidó mondta: "Moses is Moses, but business is business."

BUD sajnos viszonylag drága, pláne egy olyan országban, ahol nem mindenki engedheti meg magának a repülővel nyaralást. Vagy a nyaralást egyáltalán. A Ryan meg azt mondta, hogy nem fizeti ki a földi kiszolgálás egyes tételeit, különben drágább lenne a repjegy, és kiszámolták, hogy nekik mindegy, hogy a forró betonon áll az utas, vagy a terminálban, mert a piackutatás azt mutatja, hogy a parasztnak az a fontos, hogy olcsó legyen a jegy, meg amúgy is a repteret fogja hibáztatni a fele nép -- mint láthatjuk.

A BUD meg azt mondta, hogy egyfelől szopás lenne, ha a Ryanair elmenne, mert elég sok slotot vett, amit nehéz lenne feltölteni, meg amúgy szép forgalmat generál, másfelől az utasok felől is jön a nyomás, hogy szar szolgáltatást ad (miközben az utas baszik fizetni a szolgáltatásért). Ezért épitett nektek bádogvárót, hogy ne az esőben, vagy a napon kelljen állnotok.

Szóval az a nagybüdöshelyzet, hogy az utasok hisztiznek továbbra is, hogy szar a szolgáltatás, amiért kb. nem is fizetnek. Ami lássuk be, kicsit olyan mintha a lakásod alatti kávézó free wifijét használnád otthon, és azon sopánkodnál, hogy lassú a net.

vizsla_barat 2015.07.27. 14:47:01

A BKV/MAV kombot ismerve orulhettek hogy nem macskakoves uton huz ki menneteket az lovontatta omnibusz a repterre. Eleg regen feltalaltak a csáp intezmenyet,dehat a 60 ojros jegybol nem tellik na. Kerjetek meg a Zorbant hogy a focistadionokba epitsen teleportkapukat is.

onlame 2015.07.27. 14:49:26

Hogy mi az értelme a T-30-as kapuzárásnak, azt én se tudom, de szerintem itt is az lehet, hogy a Ryan megmondta, hogy ő csak annyi időre hajlandó fizetni a kapuért meg a földi személyzetért, akik ugye folyamatosan vándorolnak. Meg a Ryannek csak az a fontos, hogy a statisztika rendben legyen pontosságot illetően, mert az jól hangzik, hogy ők a legpontosabb légitársaság, de hogy ezt úgy érik el, hogy te egy órát állsz a bádogkatlanban, az nyilván nem része a statisztikának.

kiber kóbor 2015.07.27. 14:51:04

Mi f*szért épülték meg a SkyCourtot ha az embereket meg a bádogtáborban várakoztatják? Ésszel fel nem foghatom, ekkora tahóság is csak Agyarországban van.
Ha valamelyik repülőtársaság nem tudja kifizetni a Skycourtot, ne repüljön Budapestre és kész. Majd jönnek mások! És ne gyertek azzal hogy nem tudják az emberek kifizetni, egy f-szt! elrepülnek Barcelonába, Madridba, nehogymár nem repülnének 15000-el drágábban! Ugyanmár, baromság!
Ez az egész csak arra jó, hogy megint mi legyünk a csóró unokatesó a nyugati emberek szemében. A fapadosok meg röhögnek a markukba, hogy már megint palimadarat csinálhatott valaki a magyarokból!
a Skycourt egy világszínvonalú terminál, használjuk. Ennyi!

onlame 2015.07.27. 14:56:19

@kiber kóbor: Az a baj, hogy az emberek csak annyit látnak, hogy húszezerbő' megvan odavissza róma, most kell menni... Lehet, hogy a szállás pont drágább éppen, de mindenki a repjegyárat nézi, nem a teljes nyaralás költségét.

Ez pont olyan, mint amikor az emberek sirnak, hogy a budapesti karácsonyi vásáron milyen drága a forralt bor, mert Bécsben is annyi kb, úgyhogy menjünk akkor inkább Bécsbe plusz 8 ezer forintért. :D Amit már kb a magyaroknak csinálnak a bécsiek minden évben. Az összes külföldi (még a horvát is, aki nem gazdagabb mint mi) haverom a seggét veri a földhöz, hogy mennyire fasza a budapesti vásár, de a magyarnak nem jó. :D

RZoli71 2015.07.27. 14:57:52

Piacgazdaság van... Úgy értendő a rezsicsökkentéshez szokottaknak, hogy amíg repülnek vele az emberek, amíg megveszik a jegyet, addig kényszerítő körülmény nincs a társaság számára.

Az meg, hogy most "cukiság kampány van"... :) Ez leginkább szóban nyilvánul meg szerintem. "Nem ugatják le rögtön" az utast, ha az reklamál...

onlame 2015.07.27. 14:58:47

egyébként meg ha olcsón akarok repülni, mert egyedül megyek úgyis csak meglátogatni valakit egy darab hátizsákkal, akkor meg lefosom a fél órát a 40 fokon, mert semmivel nem rosszabb, mint mondjuk két órát zötykölődni országon belül egy 30 éves ikarusz busszal, ahol tökig nyomatják a fűtést ugyanabban a 40 fokban. az utazást vettem meg, nem a kényelmet.

Mészáros Laci 2015.07.27. 15:03:41

@onlame:

de most komolyan, a BUD több pénzt kérne a brian-től, ha (a gép késve indulása esetén) később küldené ki az utasokat? némiképp nem tudom elhinni, hiszen ezek az utasok pont többet soppingolhatnának közben.

2015.07.27. 15:08:18

@kiber kóbor: Nem faszér' építették a Sky Court-ot, hanem azért, mert az is egy szolgáltatás. Aminek van egy bizonyos ára. A Ryan baszik fizetni érte. Innentől a reptéren múlik, hogy hagyja-e, hogy a betonon ácsorogjatok, ahogyan a Ryan szeretné, vagy épít egy légkondis bádogvárót, hogy mégse ázzatok/süljetek meg.
A reptér épített egy ilyet. Ez nyilván nyomába sem ér kényelemben a Sky Court-nak, de ingyen van.

2015.07.27. 15:10:12

@gwr: folyt: a Ryan nem nem tudja, hanem nem akarja kifizetni. És innentől 22-es csapdája. A reptér sem dobhatja csak úgy ki őket, mmert annyira nem népszerű, hogy hipp-hopp, találjon helyette más, fizetni hajlandó légitársaságot.

Peetee 2015.07.27. 15:17:37

A madarski-nak ez is jó! Amíg így is tele vannak a gépek és ömlik a foglalás meg duplázódik a nyereség, addig miért változtatna bárki is a rendszeren???

arpad1983 2015.07.27. 15:19:11

Ryan meg nem kesett nekem Pesten. Viszont Wizzair kesett nekem 3 orat Budapestrol Madridba. Nem tereltek ki minket a satorba, hanem annyival kesobb engedtek ki oda, amennyivel kesobb indult a gep.

Megjegyzem gyakran utazom Varso Modlin repulotererol is, ami ugye koztudott csak a Ryanair hasznal. Ott is kiterelik az utasokat, a terminalbol (ami alapbol amugy sem nagy) ki a szabadba. Ott annyi kulonbseg van, hogy tenyleg a szabadba terelik ki az utasokat a szabad eg ala varakozni minimum 30 percet. Telen-nyaron, 35 fokba meg minusz tiz fokba, ha esik az eso, ha havazik es ez igy van mar harom eve.
Tudom nem jo ami nekunk van, de itt ha legalabb esik az eso van teto a fejed felett, ott meg maximum egy Tescos zacskot huzhatsz a fejedre hogy legalabb a fejed ne legysn vizes.

onlame 2015.07.27. 15:22:19

@Mészáros Laci: nem tudom, ez egy tipp részemről, hogy a kapukkal meg az emberekkel kell tervezniük, amihez ugye rezsiórabér rendelhető, tehát költsége van... ráadásul nem a ryanair utasai fognak shoppingolni a skycourtban, tekintve, hogy náluk extra csomagnak számit a reptéren vásárolt termék. szóval max kajálnak, de azt megteszik időben többnyire, járatkéséstől függetlenül, ha egyáltalán megteszik.

Én például nem költök a reptéren általában egy vasat se, pedig nem ryanairrel repülök. Néha külföldi munkatársaknak ott veszem meg a bort, vagy magamnak 1-2 üveg szeszt, de leginkább irány a lounge, ahol meg ingyen kaja/pia van. De a lényeg, hogy mire a kapuhoz mennek az emberek, már mindent megvettek, amit meg akartak venni. Szerintem.

kilgore.trout 2015.07.27. 15:38:00

Most csak nekem van ilyen pechem, mert ahányszor olvasok ilyen "óccsó fapadostól mit akartok" hozzászólásokat, mindig kinyílik a bicska a zsebemben, mert még csak nem is olcsó,amivel én járok.Ahol lakom, nincs más közvetlen járat, csak az Easyjet, és kurva drága.Legutóbb 100ezerből fordultam meg pl.És mellé még fillérbaszónak is néznek,meg a Sky Courtból is kiraknak.100 ezerért.Ugyanennyiért a Swiss Air meg a segged is kinyalja.Szóval nem biztos, hogy azért jár valaki fapadossal,mert olcsó,hanem mert nincs más.De ugyanúgy szivatnak,mint az 5 ezer Ft-os jegyűeket.Hogy klasszikust idézzek.Ezt most így hogy?

degeco 2015.07.27. 16:10:26

"A sok hülyét" !?
Én sem szeretem a fapadosokat de nem nézem le azokat akik ilyennel mennek. Journalista ilyet nem írhat le. Bizonyára nem is az csak egy fasz-szopo köcsög

lopiurtep 2015.07.27. 16:13:50

Regen is ugyanez volt, csak akkor a buszban kellett allni 30 percet, es meg a klima sem volt bekapcsolva csak indulaskor. Ez a bádog epulet meg egy rakás szardínia. Gratulalok a tervezoknek!

ier6w7i 2015.07.27. 16:41:43

Sajnos Wizzair-el is fordult mar velem elo hasonlo helyzet: bejovo gep kesett kb 40 percet, de kirendeltek az utasokat es vartunk a badogvaroban pedig meg be sem erkezett a gep. Mondjuk legalabb legkondi volt, de leulni nem lehetett. De legalabb a betonon mar nem alltunk. Nem tul kenzelmes valoban - de gondoltam hogy legalabb tenyleg olcsobb mint a hagyomanyos.

Tulkepp tulelheto a dolog, de egy kis odafigyelessel lehetne ezen javitani. Szerintem ez a legitarsasag es nem a repter `bune` , utobbinak az lenne jobb talan ha odabennt varakozol, mert akkor talan vasarolsz es koltesz is. Legitarsasag meg szeretne minel elobb a gepen latni.

Ryanair-el kestem kb 1.5 orat, ott eloszor kivonultunk, majd mindenkit visszakuldtek az epuletbe es kezdodott kesobb a beszallitas elorol.

Mi a T-30ban a logika? A fapadosok nagyon alacsony turnaround time-mal operalnak vagyis az olcsobb jegyert azt varjak az utastol, hogy a ki-es beszallas nagyon gyorsan tortenjen vagyis inkabb az utas alljon ott sorban es ne a gep varja az utolso koborlo es vasarolgato utasokat. Ha ez sokkal olcsobb jeggyel parosul akkor nekem megeri, meg a badogvaroban is. Persze vannak jobb repterek is ahol szinte a hagyomanyossal azonos a kiszolgalas/varakozas - esetleg buszozas van, nincs beszallito `cso`.

Mondjuk keses eseten tenyleg odafigyelhetnenek jobban.

Gyorgy Nagy 2015.07.27. 16:54:11

Hogy ezt kitaláltàk rohadjanak meg Hardy Mihàlyal együtt.

Szaktanár 2015.07.27. 17:16:14

@kilgore.trout: no offense, de tök nehezen tudom elképzelni, h csak és kizárólag Ryanair-rel tudsz menni. Hol élsz, ha nem titok?

Szaktanár 2015.07.27. 17:17:20

@kilgore.trout: bocs, Easy-t akartam írni, de a kérdés ugyanúgy fenn áll.

hdnctrl 2015.07.27. 17:32:44

Bukarestben is ez van, nem magyar specialitás.

Darth Revan 2015.07.27. 17:41:06

Dublinban az egyetlen kenyelmetlenseg, hogy sokat kell gyalogolni, mert a legtavolabbi kapuknal lehet beszallni, ha ryanairrel utazol, de az a resz is rendes epulet, kavezokkal, ujsagossal, WC stb

kepfeltoltes.hu/150727/ryanair_www.kepfeltoltes.hu_.png

kilgore.trout 2015.07.27. 17:43:43

@Szaktanár: Basel mellett.Konkrétan 5 perc a reptér a lakásomtól.Ez jó.Viszont nem megy más innen Bp.-re, csak az Easyjet.Ez meg szívás

2015.07.27. 17:43:58

Banyek nem vagytok normalisak. A német ICE gyors, kényelmes, legkodis, megbízható. Még a másodosztályú kocsiban is. Menne a franc hülye fapadosokkal.

Szaktanár 2015.07.27. 17:58:36

@kilgore.trout: Zurich? oda megy más is. Mondjuk egy órát még vonatozni kell utána. De ha így nézed, nem is olyan drága a százas a retúrjegyért, főleg, h helyben is van...

kilgore.trout 2015.07.27. 18:09:33

@Szaktanár: Persze, Zürichből megy, de ugye az nem itt van.Kifizethető az ár,de mondjuk,ha már ketten megyünk gyerekkel,akkor 200.. De én arról beszélek,hogy kifizetek annyit,mint Zürichből a SwissAir-re, de szolgáltatás nulla,és ahhoz képest, hogy fapados , drága, és még zaklatnak érte,hogy rakjam be a kézitáskámat a bőröndbe.Most komolyan!

Vidor Gregus 2015.07.27. 18:28:03

A Budapest-Basel járatot én is nagyon gyakran használom. Időben vásárolva megvan 25 ezerből a retúr jegy.

Szaktanár 2015.07.27. 19:00:03

@kilgore.trout: drága, drága, értem én, de hát Basel környékén mi a fene nem drága? Ott minden ehhez van mérve. Gyertek kocsival, ha többen jöttök, már jobban megéri.

Szaktanár 2015.07.27. 19:13:36

@Vidor Gregus: ez is igaz, most néztem meg, akár holnap-holnaputánra van retúr 85-ért, ami még mindig nem 100, de ha csak 1 hónappal előre gondolkodsz, már csak 70. Szóval nem kétlem én, h lehet 100-ért is jegyet venni, de azért az elég kapkodós.

Vidor Gregus 2015.07.27. 19:15:48

@Szaktanár: Ezért gondolkodok JÓVAL előre... Karácsonyi és jővő januári jegyek már megvéve.

kilgore.trout 2015.07.27. 19:42:02

@Vidor Gregus: Igen, ha az ember tud tervezni.Én sqjnos nem mindig tudok, többször volt, hogy családi vagy üzleti ügyben hirtelen mennem kellet.Nem hülye vagyok,ha tudom,én is előre megveszem.De ha nem tudom( legtöbbször), akkor bizony elég drága.

Szaktanár 2015.07.27. 19:48:18

@kilgore.trout: sajnos a családi ügyek valóban tudnak ilyenek lenni - de ha üzleti, akkor úgyis a cég fizeti, nem?

mihavit 2015.07.27. 20:48:40

nem értem mit kell rinyálni mindenért

ha nem tetszik az ácsorgás,repülj bécsből!
ennyi még belefér, ugyí?

vuvuvu2 2015.07.27. 20:56:42

addig amíg fapadossal jártok, ez lesz. vagy még ennél is rosszabb. mert a szarrágást még lehet ennél tovább is fokozni.

Repülős Rozi 2015.07.27. 21:25:01

@mihavit: @vuvuvu2: a figyelmes olvasás sokat tud segíteni a szövegértésben.

@Vidor Gregus: ez az easyJetnél működik, a Wizznél és Ryanairnél pont nem járnál jól.

onlame 2015.07.27. 21:41:23

@kilgore.trout: lényegtelen hogy miért mész "fapados" társasággal, nem a reptér szopat téged, hanem csak azt kapod, amit megvettél... hogy mennyiért, az egy másik kérdés. a reptérnek nem az a dolga, hogy jófej legyen, hanem hogy azt nyújtsa, amiért fizettek neki. ha az easy nem veszi meg az utasok földi kiszolgálását, akkor a reptértől nem fogod megkapni azt.

onlame 2015.07.27. 21:43:22

@Gyorgy Nagy: ha nem találták volna ki, akkor vagy a fagyban/kánikulában állnál a gépre várva, vagy nem lenne ryanair itthon, mivel ők nem hajlandók fizetni az utasok kiszolgálásáért abból a pénzből amit nekik fizetsz.

Viner Spicli 2015.07.27. 21:54:06

Nem kell fapadossal utazni és nincs ilyen gond...

kilgore.trout 2015.07.27. 22:29:57

@onlame: Értem én tökéletesen az ő szempontjaikat, csak próbáltam a sajátomat is elmondani( csak közben elment másfele itt a beszélgetés), hogy attól még, hogy fapadossal utazok, lehet,hogy kifizettem annyit a jegyért, mint a sorban előttem álló , csak én az általad is felsorolt indokok miatt lófasz szolgáltatást sem kapok. ez bosszantó ,főleg ha nem fillérbaszás végett utazol fapadossal,hanem ,mert nincs más lehetőséged.Tehát ugyanannyiért szopok a bádogban,mint amennyiért a másik a Sky Courtban kapuccsínózik.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.07.27. 22:46:23

Én csak azt nem értem, hogy miért kell a terminálból kilépve is leolvastatni a beszállókártyát az automata kapuknál és a karámban is újra ellenőrizni.

Amúgy a reptérnek nem lenne érdeke odaengedni 1-2 árust a fapados turistákhoz? Persze nem luxuscikkeket árulni, hanem szotyit, üdítőt, stb.

onlame 2015.07.27. 22:57:54

@kilgore.trout: tökéletesen értem a szempontodat. Én csak annyit emeltem ki, hogy nem a Budapest Airporton múlik, hanem az Easyjeten, hogy mit kapsz a pénzedért.

Ez pont olyan mint ha az utazási ügynököm foglalna nekem szállást a Radissonban egy hétre 200 ezerért, és beraknak egy standard roomba, te meg ugyanennyiért tengerre néző deluxe szobát kapsz ugyanitt, akkor engem nem a szálloda vert át valószínűleg...

onlame 2015.07.27. 23:03:14

@kilgore.trout: de egyébként ja... aki amiatt beszól, hogy fapadossal utazol, az tuskótirpák. Mindenki azzal utazik, amivel tud, és/vagy akar. viszont az általánosítás azon része igaz, hogy ha fapadossal utazol, akkor ott nem számíthatsz semmire, azon kívül, hogy eljuttatnak A-ból B-be.

v2peti 2015.07.28. 00:19:12

@onlame: Ikarusra vihetsz fel egy nagy üveg ásványt, repülőre nem, vagy csak a méregdrága belső boltból. Na meg ott csak egy ember ül melletted nem kettő, és a poggyászát nem a fejed fölé, hanem a busz alsó részébe rakja.

AirFrance KLM 2015.07.28. 05:17:48

@kilgore.trout: "főleg ha nem fillérbaszás végett utazol fapadossal,hanem ,mert nincs más lehetőséged."

??? Mindig van mas lehetoseg. A legacy barhova elvisz ahova a fapados is (minusz libalegelok).

AirFrance KLM 2015.07.28. 05:27:57

@ier6w7i: "Mi a T-30ban a logika? A fapadosok nagyon alacsony turnaround time-mal operalnak vagyis az olcsobb jegyert azt varjak az utastol, hogy a ki-es beszallas nagyon gyorsan tortenjen "

Nem. Ez egy marketing huzas. A fapadosok ki/beszallitasi tenyleges netto ideje hosszabb, mint a legacyke. A fapados azt mondja, hogy 25/30 perc alatt fordit. A legacyk nagy tobbsege menetrend szerint 30/40 perccel operal. A ki/be szallas a legacynal gyorsabb, mert nem kell a kezipoggyasszal tetriszezni, meg az utazokozonseg tapasztaltabb. Amennyivel kb megis ugyanoda jon ki a dolog az onnan van, hogy a legacynal hozzajon a catering, tobb poggyasz, meg a cargo. Mindket brigad fel ora alatt fordit Europan belul. Tehat annak semmi ertelme, hogy kiterelik a nepet T-30-ra, mert akkor fog betont a Ryan, ki kell szallni, ki kell takaritani, tehat a beszallas legjobb esetben is T-20-nal kezdodik (jo esetben).Egyszeruen T-10-nel kellene zarni, akkor is mindenki szepen kenyelmesen leul...

Világvándor 2015.07.28. 07:04:29

Van ám olyan repülőtér, ahol szépen megebédelsz a Wizz indulása előtt, aztán odasétász a kapuhoz és a csövön beszállsz a gépbe. Ilyen pl. Malmő, ahol semmilyen más lehetősége nincs a Wizz-nek, mint arra állni. Ott kifizetik, itt nem. Ennyi.

ropile 2015.07.28. 07:14:12

Érdekes post...
Írd meg a ryanairnek, hogy te szeretnél azt hiszem jegyenkent meg 8K-t fizetni, hogy BUD-on használhassák a fő terminált, ezt persze minden utas nevében.
Aztán tedd hozza, hogy szeretnéd, ha a gépe járásához állna, persze kifizetés a jegyben ezt is.

Vagy kuss, és fogadd el hogy nem fizetsz semmit, de legalább elvisznek. A hetes buszt hasonlítok ugyanis a japán gyorsvonathoz.

Amúgy bud-zrh-bud 4 napos indulása 77K.

Repülős Rozi 2015.07.28. 08:21:54

@ropile: na még egy szövegértési problémával küzdő júzer.

zsoci 2015.07.28. 08:32:38

Ez az egész bádossátor alapvetően a reptérüzemeltető sara. A Külföldi repterek miért tudtak nemet mondani a fapadosoknak? Szinte mindenhol a rendes beszállítókapukat használják a WIZZ és a Ryan gépek is.
Egyszerűen csak annyi kell, hogy nem kell lehetőséget teremteni a másféle beszállításra. Ezzel mindenki csak jól járna, mert a reptér utasokat nyerena terminálba, elégedetebbek lennének az utasok is. A fapados meg akkor is innen repülne, mert nincs másik reptér pesten.

ZX71 2015.07.28. 08:59:24

Sokat repültem fapaddal is (kb 50 szektort), nekem semmi bajom a karámmal. Általában eltelik az idő gyorsan ott is, plusz előnye, hogy a tényleges beszállásra már mindenki ellenőrizve, átnézve stb. Szerintem rosszabb az, amikor csőben beszálláskor, közvetlenül előtte ellenőrzik az útlevelet/beszállókártyát/poggyászt stb, mert mindig akad 1-2 júzer, aki miatt megáll a sor. A karámnál ez nem fordulhat elő, mert ugye itt még a karámba terelés előtt elrendeznek minden ilyen gondot, amikor pedig a tényleges beszállás indul, az villámgyorsan megy. Annyi a trükkje, hogy ne a kapunyitáskor mindjárt indulj neki, ráérsz last call előtt v körül.

Yumurdzsak 2015.07.28. 09:37:46

@ropile: 8K-ról honnan van infód? én úgy tudom egy csáő bérlése járatonként 100 euró körül van. egy főre leosztva, az nem sok, és én kifizetném.

@zsoci: nem voltunk ott, amikor tárgyaltak. de én is azt gondolom, h gyengén tárgyalt a BUD.

akrosztikon 2015.07.28. 10:34:13

Egyrészt a várakozás a bádogsátorban valóban nem túl kényelmes önmagában sem, tapasztalataim szerint azonban igazából nem maga az épület a probléma, hanem az utastársak. Sajnos a sok frusztrált, türelmetlen, kulturált sorban állásra képtelen, tolakodó, lökdösődő ember miatt válik valóban kellemetlen élménnyé a várakozás. Némi önfegyelemmel és odafigyeléssel ez kiküszöbölhető lenne. Az egyszeri utas a reptér infrastruktúráján aligha tud változtatni, a saját viselkedésével viszont sokat tehet azért, hogy ő maga és mások is jobban viseljék a várakozást.

cradbox 2015.07.28. 11:06:45

Nekem az a tapasztalatom hogy a legtöbb esetben (különösen K-Európában ill. a másodlagos reptereken) ma már az utolsó hívás meg egyéb közléseket nem kell figyelembe venni, hanem a megfelelő alkalmazáson keresztül meg kell nézni, egyáltalán a gép a környéken van-e már.

A legtöbb repülőtéren (nemcsak Budapesten) alulfizetett, motiválatlan személyzetet foglalkoztatnak, lehetőleg alvállalkozón keresztül, akik minél hamarabb szeretnének hazatávozni, és éppen csak annyira magas színvonalon végzik el a munkát (tisztelet a kivételnek), hogy az ne minősüljön hibának. Ezért villog a last call már akkor, amikor még jó órára van a gép a leszállástól, ezért terelnek ki a terminálba idő előtt. Tökmindegy, álldogáljanak a káposztafejűek.

Mindez egyébként nem egyedi, a jobbnak számító Berlin-Tegelen is nagyon boldogan behajtották a 1.5 órát késő gép közönségét egy viszonylag szűk boarding-terembe, ahol max. egymás hegyén-hátán lehetett állni, teljesen feleslegesen 2 órát. (De ott legalább volt 1 db wc).

Sajnos mióta Ragyás Jóska, Pápai Öcsi és Bözse mama is repülhetnek, a repülés színvonala igen meredeket zuhant, sokszor a repülési élmény nem haladja meg a Budapest-Kunszentmiklós-Tass személyvonat szintjét. (Ez sajnos igaz a legacy társasokra, utaztam én már olyan British Airways gépen, amihez képest a 99-es busz színvonala a Tudományos Akadémia).

(Egyébként pedig nem teljesen jó érv, hogy aki olcsón vesz jegyet mit akar: a fapadosokra olcsón IS lehet jegyet venni, de azért bővel lehet 80-100.000 forintba kerülő kombinációkat is találni, több héttel későbbi időpontra, és akkor is ezt a "szolgáltatás" kapod.)

kilgore.trout 2015.07.28. 12:34:03

@AirFrance KLM: havisszaolvasnád, amire válaszolsz, tudnád, hogy a Basel-Bp. útvonalat használom,amin csak és kizárólag az Easyjetnek van járata.És igen,tudnék menni Zürichből,de az ugyebár már nem a Basel-Bp. lenne, meg hát az ilyen tanácsokkal úgy vagyok, mintha vkinek azt tanacsolnák,ha nem tetszik a Budapesti helyzet, menj Bécsből.Khmm, igen,de ez valós tanács, vagy csak okoskodás? sztem utóbbi

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.07.28. 14:18:59

@ropile: Nekem jobb ötletem van, amiben nem kell minden utasnak fizetni. A többség ingyen megkapja a bádogsátras gyalogos beszállítását. De ugye ki lehet találni, hogy a Ryanair viszonteladóként árul sok reptéri szolgáltatást, azt is amit a Celebi ad.

Annyit kell kitalálni, ha te fizetsz azért, hogy még hostess is végig kísérjen és a seggedet is kinyalják, akkor a Ryanair lehetővé tegye, hogy az ezt nyújtó partner cég megkerülje veled a sort. És szervezzék meg úgy, hogy rád nem azért ne kelljen várni mert 20 percet állsz a betonon...

Hanem mert a hostess aki az igénybe vett szolgáltatás részeként kísér 1-2 perces pontossággal találja el a beszállítás kezdetét. Annyival érj oda előbb. És azt az 1-2 percet tudják kitölteni.

Innen máris van két választása az usernek: 3000 forintos jegy mellé lófaszt sem vesz igénybe, nemhogy a Celebi drága szolgáltatását...

Vagy ő már Legacy áron repül fapaddal, akkor már kifizethető extra ezt is kérni a celebinek. És az utóbbi esetben a hostessnek nem árt szólni, hogy az utasnak még felszállás előtt üdítőt, kekszet lehet a kezébe nyomni az útra.

Sőt az sem zavarna, ha a foglaláskor a Ryanair rendszerében egy csomagban megvehetném a nagy lábteres helyet, a fenti kiszolgálási csomagot a reptérre... Sőt, amennyiért párezet forintért egy normális all you can eat éttermet is meg lehet fizetni, annyiért a repülőre is fizethesd ki előre az ellátást.

Technikailag tudtommal megvalósítható. Panaszkodna bárki is, ha a Legacy sok átszállás, az ezt is kínáló fapados pedig Legacy áron nyújtaná ezt a szolgáltatást (így egyben)?

Alotharian 2015.07.28. 14:38:20

@cradbox: "a jobbnak számító Berlin-Tegelen"

Szerintem a Tegel elég szar reptér, kényelmetlen, és kicsit kaotikus. Persze kicsit elfogult vagyok vele szemben, mert csak 2x hagyták el ott az átszállásnál a csomagomat.

AirFrance KLM 2015.07.28. 14:43:36

@kilgore.trout: Hmm. Budapest es BSL kozott a kovetkezo tarsasagok biztositanak osszekottetest, a teljesseg igenye nelkul: KL, AF, SK, LH, SN, BA. Igaz, atszallassal. De a LH peldaul MUC erintesevel kevesebb mint 3 ora alatti eljutast biztosit.

kilgore.trout 2015.07.28. 14:57:59

@AirFrance KLM: te most ennyir kretén vagy, vagy trollkodsz?Azért utaztatnál átszállásal, kétszer annyi idő alatt, mint egy közvetlen járatnál,hogy igazad legyen? Nem bírod azt mondani,hogy bocs, tévedtem,onnan tényleg nincs KÖZVETLEN járat az Easy-n kívül?hú,de nyomoronc lehetsz...

M. Péter 2015.07.28. 16:11:23

@ropile: Másutt (egy lengyel reptér kivételel) hogy tudnak ugyanolyan árért mégis civilizált körülményeket biztosítani?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.07.28. 16:31:53

@kilgore.trout: Nézd, mielőtt beszólogatnál másoknak érdemes lenne pár alap dolgot felismerni: Attól, hogy téged zavar az átszállás, jobban mint a bádogterminál embertelen körülményei, mások még utaznak átszállással. Lehetőséged neked is volt.

A 3 óra alatti út emberi körülmények között pedig sokakat kevésbé visel meg, mint a szép hosszú sorban állás a bádogterminálban. És igen, az út hosszánál a korai kapuzárást, a felesleges várakoztatást is éppen úgy számolják, mint átszállásra várást, gépen töltött időt.

És nyugodj meg, aki a Legacy-t választja az élvezi a Skycourt-ot, a gyűjtött ingyen mérföldeket.

De amennyire téged zavarna, ha leszólnának azért, mert téged nem zavar mennyire egészségtelen és embertelen a gyalogos beszállítás, a kényelmetlenséged semmit sem ér...

Jó lenne ha te sem szólnál azoknak be akik mérlegelik a többi választási lehetőséget is.

M. Péter 2015.07.28. 16:32:31

@Szaktanár: Ha az embernek saját vállalkozása van, akkor másként néz a költségekre.

Szaktanár 2015.07.28. 16:37:23

@M. Péter: viszont ha az embernek Svájcban van saját vállalkozása, akkor a 100 ezer ft-os repjegyért sírni olyan, mintha én azon sopánkodnék, h milyen drága a felni a Ferrarimra.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.07.28. 17:05:26

@M. Péter: Soroljak pár szempontot?

Az első az, hogy ami után magyar ÁFÁ-t kell fizetni az a rekord ÁFA miatt azt jelenti kevesebb marad X euroból náluk. Azaz azonos ár és azonos utasok mellett is lenne sok különbség. Köszönd meg az adópolitikánk kitalálójának. Itt nem csőért fizetünk, hanem stadionért, felcsúti kisvasút projektért, stb.

Ellenben nálunk sok az aki csak a legolcsóbb jegyekre vadászik így több olcsó, kevesebb drágább jegy fogy, kevesebb költségből kell kihozni ugyanazt. A cső díját így okosabb megspórolni.

Ahol a cső több utast jelent és drágább helyettük üres széket vinni, mint a csőért fizetni, ott ugye te az olcsóbb megoldást választod. Azaz ez az egész 90%-ban az utasok elvárásán múlik.

A repterünkön sok a hely, még sok gépet tudna fogadni, de sosem jutna mindegyiknek cső. Így a cső egy megspórolható költség. Ha ugyanis többre van szükség, annak költségét ki kell termelni. És bár egy ilyen bádog vackot olcsóbb felépíteni a csövet, drágább üzemeltetni. Ahol sok a terminál, a pálya a szűk keresztmetszet, ott minek építenének fel (pénzért) valamit, amit drágább üzemeltetni mint a csövet (amit csak használni kell).

Te nem akarod a bővítés költségeit fizetni, mert te csak A-ból B-be szeretnél eljutni kötelező kényelmi extrák kifizetése nélkül.

Meg merném jegyezni, ha az építőipart akarjuk pörgetni, mert EUs pénzből lehet így munkahelyet és adóbevételt venni, lehet infrastrukturát építeni és ennek kapcsán nemzetközi stadion helyett repteret. És igen, akár a magánkézben lévő repterek fejlesztéseit is támogathatná az állam. Ha itthon is jutna cső minden gépnek hosszú távon is, nem lenne gond.

Csak amíg a legtöbb társadalmi vitában az a fontosabb, hogy a multi ne járjon jól, a külföldi, a másik ne járjon jól és nem az, hogy mi magunk is jól járjunk... Addig erre nem sok remény van.

És elárulom neked nem csak választóként ilyen sok ember. A többségnek fontosabb az, hogy a másik ne kapjon "az ő pénzén" kényelmet, mint az, hogy több utas legyen, olcsóbb legyen a jegy és neki is kényelmes legyen.

Amíg a piackutatás is ezt méri addig a fapados arra fog panaszkodni a reptérnél, hogy az a pár pad nem kéne oda, a légkondit nem kell bekapcsolni... Mert aki ellenne a betonon kitéve az elemeknek azt zavarja, hogy a másiknak "az ő pénzén" kényelmesebb. Még akkor is, ha nem lenne meg ez a kényelem, kevesebb utas lenne, és ő is magasabb jegyárat fizethetne.

Bob1899 2015.07.28. 18:24:16

OFF

A wizz tudom hogy bevezette a savos csomagdijat. Az lenne a kerdesem hogy ez mekkora osszegek kozott mozog? Oktober 10en jonnek Bud-Bir viszonylaton.

Teljes mertekben bocs az offert!

ON

kilgore.trout 2015.07.28. 19:18:39

@Válasszunk: hagyjuk már ezt, te is a semmit hajtod.Előszor is : próbáltuk.Nincs meg három óra alatt, gyakorlatilag majdnem az egész napom ráment.Arrol nem is beszélve, hogy a páromat 2x!!! Hagyták ott Münchenben éjszakáramert a Lufthansa törölte a csatlakozást.Szóval, bocsi, hogy nem akarunk 5-6 órát, vagy egy egesz napot szopni,csak azért, hogy Legacyval utazzunk.A mi megítélésünk szerint ez nem reális alternatíva.De persze ti mehettek,csak hogy elmondhassátok, nem ültök fapadosra

AirFrance KLM 2015.07.29. 05:21:31

@kilgore.trout: "Nincs meg három óra alatt," A menetrend ennek az allitasodnak ellent mond, mert 2:50 az tobb, mint 3. Te mar csak jobban tudod.
"2x!!! Hagyták ott Münchenben éjszakára" Ketszer! Huuu! Eloszor is: nem hagytak ott, hanem elhelyeztek egy szallodaban, kapott vacsorat meg reggelit. Masodszor: a jarattorlesnek oka van, gondolom ha nem megfelelo muszaki allapotu geppel / szar idojarasban / stb kellet volna utaznod, akkor az lett volna a baj. Engem meg soha senki nem "magyott ott", maximum elhelyezett ejszakara, atfoglalt, stb. Es nem 2 alkalommal, hanem nyugodtan irjal hozza ket nullat a vegere.

Egyebkent en meg birom az elkenyeztetett fajtadat, meg a szerencses helyzetedet, hogy megteheted, hogy csak kozvetlen jarattal repulsz. En kozvetlen jarattal kb sehova nem tudok eljutni, mindig at kell szallni, legalabb egyszer. (maganutakon 2 kisgyerekkel is akiknek osszeletkora nincs 3 ev, megis tuleljuk, mukodik, torlik a jaratot, szallodazunk, stb.)De valamilyen szinten en is fillerbaszo vagyok; a tobb szegmens tobb merfold, hamarabb van ingyenjegy.

AirFrance KLM 2015.07.29. 05:44:07

@Bob1899: Gondolom a BIR az igazabol BHX akarna lenni, ha Birminghamrol van szo... (BIR nagyon mashol van:))
Javaslom a wizzair.com/nb-NO/WizzBaggageFeeCalculator hasznalatat, ott megnezheted mennyi a csomagdij.

kilgore.trout 2015.07.29. 10:26:55

@AirFrance KLM:Ad 1. Nem volt elég utas, azért törölték többször is a járatot, nem az időjárás stb. miatt. Persze, kapot ellátástt, de mondjuk egy hét, napi 12-14 óra meló után,amikor kb 48 órája lenne itthon a családjával,mielőtt hétfő hajnalban,vagy vasárnap délután el kell indulni a NEM KÖZVETLEN játú következő helyszínre, akkor valahogy nem tudunk ennek olyan önfeledten örülni,hogy kapott vacsorát,meg szállást. Igaz,hogy otthon volt 24 órát egész héten,de kapott szállást, Hallelúja!Én csak azt mondom,BSL-BUD távon nem jön be a Legacy, túl kockázatos,nem éri meg.Mi sokat járunk ezen,tudjuk,mi a helyzet,ezt megírtam itt,te meg beleokoskodtál,anélkül,hogy ismernéd ezeket a járatokat,és nem engeded a csontot.Persze,mi is gyűjtjük a mérföldeket,köszönjük.Csak más útvonalon.

kilgore.trout 2015.07.29. 10:31:54

@kilgore.trout: Ja, és biztos a férjem a hülye,amikor , mivel a céges policy csak Legacy járatot fizet, inkább saját pénzből megveszi az Easy jegyet BP.-re, minthogy kerülővel menjen.Biztos,mert annyira hülye,meg fillérbaszó.Ja,nem! Hanem azért,mert nem lehet normálisan innen eljutni BP.-re nem fapadossal, és nem akarja égetni az idejét.Ennyi.

Bob1899 2015.07.29. 14:47:23

@AirFrance KLM: igen igen koszonom. Csak a Wizz applikacioja megvezetett. Nem nehtem utana. Kiosztok magamnak egy feketenpontot. Koszonom!

Spamet nem küldünk rá (törölt) 2015.07.30. 15:46:11

@Világvándor: nagyjából-teljesen valóban ennyi a lényeg. Ben Gurion dettó amúgy. Ritka nyugis arrafelé a beszállás. Bár most, hogy a Wizz is osztja a helyjegyet, még mindig kígyózik a sor a kapunál nyitás előtt húsz (!!!) perccel, amit nem teljesen értek.
süti beállítások módosítása