FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Csoda történt a ferihegyi bádogterminálban

2015.06.15. 05:49 Repülős Rozi

Amikor már azt hittük, hogy kedvenc budapesti bádogterminálunkban nincs lehetőség a fejlődésre, olyanba botlottunk, hogy alig bírtunk felszállni a repülőgépre. Persze még pár ülőhellyel se lett sokkal jobb hely a karám, de nem annyira nagy már a színvonalbeli különbség például a koppenhágai csóringer terminállal összevetve.

Leírni is nehéz, de lassan 3 évvel a megnyitás után ülőhelyek kerültek ki a fapados beszállítóhelyre. Persze lehet, hogy csak mi nem vettük eddig észre eddig, de valószínűbb, hogy nemrégiben sikerült súlyosan megdobni az utasok komfortérzetét. Egy ilyen üléshez ugyanis a bádogsátorban jellemző hőmérsékleti viszonyok közepette még tavasszal is könnyen odafagyna az ember valaga. (Frissítés: odafagyhatott, az olvasók szerint már télen is ott voltak a székek, mi pedig vagy nem vettük észre a tömegben, vagy a B oldalon nincs, vagy nem tudjuk. De klotyó továbbra sincs.)

badog_ules.jpg

Minden beszállítósorba került pár szék, melyek azoknak hasznosak, akik a legkorábban érnek ki a sátorba. A kijáratnál van ugyanis, csak az első 30-40 ember láthatja, a többi beáll a sorba és a tömegtől nem tudja észrevenni. Mi maradunk továbbra is a fő terminálban, ahonnan ha lehet leghamarabb mínusz 35 perc körül indulunk a karámba. Persze aki számít a székekre, próbálkozhat a bádogban is, előrepofátlankodhat a sorban, de valószínűleg felesleges, úgyis foglalt lesz már mind.

Közben jártunk Koppenhágában, meglestük azt, is, hogy náluk milyen egy hasonló fapados megoldás. Persze ott nem egy hirtelen eseményre adott piaci reakciót lekövetve kellett felhúzni egy csarnokot (nálunk a Malév-csőd után 50 százalék fölé ugró fapados részarány, benne a két legerősebb ultrával kényszerítette ki), hanem rájöttek, hogy a stagnáló forgalom után a bővüléshez nyitni kell a low-cost felé, szükség van egy olyan fapados terminálra, aminek alacsony díjait megfizetik a minden fillér költséget megnéző cégek. Utasszemszögből nézve idegesítően messze van ez az épület, 14 perc gyaloglást írt ki a rendszer a szekutól, s volt is majdnem annyi kilépve, saccra közel egy kilométer.

A végén, amikor egy hosszú csőbe lépve halad az ember a cél felé, a padlón visszaszámolnak, hogy milyen messze van még.

cph_430.jpg

 

Kívülről kábé annyira bizalomgerjesztő, mint a ferihegyi verzió, de legalább belső folyóson kell megközelíteni, nem egy külső fedett járdán.

cph_badogkivul.jpg

De belülről tágas, s noha kevés a szék, kényelmesen elfér mindenki, van vécé is (igaz, csak két fülke, ami két gép indulásánál már kevés) és pár italautomata.

cph_badogbelul.jpg

Tök jó dolog tehát, amikor a fapados fő reptérre jár és külön terminált kap, de Koppenhágában is érvényes az az olcsó húsról szóló mondás. Jó kérdés, hogy mi az az árkülönbség, amit érdemes megfizetni azért, hogy jobb szolgáltatást kapjunk. A Ryanair új Koppenhága-Budapest járatára 20 eurótól indulnak a jegyek, a Norwegian ritkán ad 50 alatt. Ennyivel biztos nem adnánk többet a norvégokért, de ha 15 euró körül lenne a difi, azt már biztos kiperkálnánk, hogy a reptéren belül ne a halál farkán levő beszállítókapuktól kelljen indulni és élvezhessük a fedélzeti internetet is. Persze igaz, a Norwegian gépekhez is kell kutyagolni 7-8 percet.

Érdekes lesz látni, hogy a dán utasok hogy reagálnak, a Ryanair mindenesetre nagy mértékben bővíti ottani bázisát, de a helyieknek pár euró különbség pont nem számít, a kényelem annál inkább. Egyelőre az látszik, hogy az írek iszonyat árversenybe kezdtek, vajon elég lesz?

40 komment

Címkék: bádogterminál

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr747543938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basilisk Captain 2015.06.15. 06:55:03

Múltkor 56€ retúrért volt norwegian, augusztusra. Bud-cph-bud.

Repülős Rozi 2015.06.15. 08:46:46

@Basilisk Captain: sose láttam ennyiért. most is 48,3/50,9 a legolcsóbb télre is, ezért van 50 a posztban.

Bambusznád 2015.06.15. 09:40:15

Márius 14-én már egészen biztos ott voltak azok a székek.

macislum 2015.06.15. 09:46:49

@Bambusznád: Mi pedig április 15-én ültünk egy ilyenen. De nincs ezzel semmi baj. Van amit meg én nem veszek észre :)

Basilisk Captain 2015.06.15. 09:53:25

@Repülős Rozi:
Azért mert te sose láttál ennyiért, attól még volt.
3,9€-t tévedtem, mert 59,9€ volt RETÚR.
i.imgur.com/3yfbgxi.png

;)

Lehoz Tamas 2015.06.15. 10:17:28

Valamikor januarban en mar ultem ezeken a padokon.

Repülős Rozi 2015.06.15. 10:40:24

@Lehoz Tamas: @macislum: @Bambusznád: köszi, javítottam is. azt tudja valaki, hogy a B-b van-e? nem értjük, hogy nem tűnt fel tőlünk senkinek, igaz, az elmúlt fél évben többnyire az útleveles oldalról indultunk.

@Basilisk Captain: elhittem én, ügyes, de látom te is meglepődtél annyira, hogy csinálj róla egy screenshotot. :)
azért fontos infó ez, mert valószínűsíteni lehet, hogy télre, amikor a Ryan is beáll, lesz olcsóbb, mint most.

Basilisk Captain 2015.06.15. 10:45:19

@Repülős Rozi: Esélyes, hogy árat fog csökkenteni DY, mert ryanair a bejelentés óta 5990 huf a legtöbb dátum még mindig, ez biztos sok foglalást elhoz DY-től, vagy lépnek, vagy visszaesik a forgalmuk.

Repülős Rozi 2015.06.15. 11:05:16

@Basilisk Captain: kérdés mivel jár jobban, ha csökkent és átlagáron veszít, vagy ha nem, vagy keveset vág inkább és a töltöttségen bukik. szar helyzet, egyébként is szopóágon vannak a hosszú táv miatt, amin égetik a pénzt.

AirFrance KLM 2015.06.15. 12:43:16

@Repülős Rozi: Hosszutavon nem nehez szopora rakni a fapadost: Ha a legacy megtolti a businesst, akkor onnantol az economyt annyiert adja, amennyiert jolesik (plusz a cargo, ugye!). A "nagyok" mar reg megegyeztek transzatlanti szinten; amennyiert a DY elvisz econ, annyier ok is. Innentol a DY Dreamlinerek veszteseggyarak. Nekik sem fog osszejonni a longhaul, mint ahigy eddig senkinek sem. A DY "premium" meg messze nem business class, inkabb premium economy business aron.
Egyebkent nem fog csokkenteni, mert nem point-to-point alavetoen. Az utasok donto tobbsege atszalassal erkezik Skandinavia mas reszebol. A Norwegian a SAS-sal "versenyez", illetve "hangol ossze" arakat...

Basilisk Captain 2015.06.15. 12:52:49

@AirFrance KLM: Meg hiába lenne "olcsóbb" a norvég longhaul, amikor olyanokat olvasni, hogy konstans 6-10 órás késések, 0 tájékoztatás, 0 segítség az utasoknak... Sokszor nem is dreamliner gép megy, hanem valami kukázott bérelt gép ami 10 éves, szóval nem is csodálom, hogy veszteséges. Sokan ráizgulnak, hogy JUJJ OSLÓBÓL ENNYI MEG ANNYI NEW YORK. oké, menj ki osloba, aludj meg valahol 30k alatt, ha sikerül, addig én Pesten felülök bármelyik legacyra (lh-af-kl-ba) és elvisz annyiért, amiben benne van a kaja/feladott...

adrfst 2015.06.15. 18:10:03

Végülis három év alatt csak összespórolta a reptér négy vasszék árát. Bár lehet, hogy ez is uniós fejlesztés volt. Mindenesetre remélem, emiatt nem fog tönkremenni, és az utasok továbbra is megelégedéssel használják majd mind a négy széket.

Basilisk Captain 2015.06.15. 18:37:16

@adrfst: sokat spórolni nem kellett, hisz ezek nem új padok, hanem a benti terminálból vitték ki, vagy tartalékok közül.

Rakovszky · http://rakovszky.blog.hu 2015.06.15. 18:52:23

Érdemes lett volna azt is belevenni a cikk szövegébe, hogy ki üzemelteti a repülőteret.
Tudtommal külföldiek, akiket nem érdekel, hogy élnek vagy halnak a magyarok. Nekik az a legjobb, ha elfogyunk, tehát ezt igyekeznek segíteni.

KékFény6 2015.06.15. 20:25:10

@Rakovszky: Ugye, ezt nem gondolod komolyan? És akkor kiből élnek majd? (Teszem fel az igen egyszerű és nyilvánvaló kérdést.)
Minden cégnek az az alapvető érdeke, hogy egyre többen vegyék a termékét, vagy vegyék igénybe a szolgáltatásait. Nem az, hogy egyre kevesebben.

Punxsutawney Mormota 2015.06.15. 20:44:11

@Rakovszky: Bravúros hozzászólás, mely egyaránt vonatkozik a repülésre, az utazásra és a reptéri környezetre. Csak így tovább, Kolléga, így tovább!

filantroposz 2015.06.15. 21:18:55

mar honapok ota ott vannak azok az ulohelyek. min fel eve mar. de legalabb fembol vannak, hadd fazzon a picsank!!! :))))))

filantroposz 2015.06.15. 21:20:51

@Basilisk Captain: a multkor 1000 euroert repultem Mahera az emirates-szel. kurva jo volt. :DDDD

Szaktanár 2015.06.15. 22:12:56

"Utasszemszögből nézve idegesítően messze van ez az épület, 14 perc gyaloglást írt ki a rendszer a szekutól, s volt is majdnem annyi kilépve, saccra közel egy kilométer."

ez elég durva, melyik terminál melyik részéhez kell ennyit menni? én sose gyalogoltam kastrupon 7-8 percnél többet a bejárattól, bárhova is repültem

Kirszta 2015.06.15. 22:32:32

Mi áprilisban utaztunk a B-ről de mi nem láttunk padokat. Viszont a bádogketrecben történő várakozás után még 50 percet álldogáltunk kint mire a gépre engedtek. (Addig egy rászoruló utastársat liftes autóval emeltek a gépbe. Ami nem baj csak addig miért kellett a hatalmas szélben kint várakoztatni az embereket.)
Arról tud valaki, hogy miért szivóznak 50 dkg - 1kg közötti túlsúlynál?! Régen rá lehetett fizetni. Mostanság nem! Ez a Wizzair. Na persze kivettük a túlsúlyt de az a stílus ahogy mindezt közöltek velünk nagyon bunkó és megalázó volt. Konkrétan 3 check-in pultos "ember" lenéző megvető hangos megnyilvánulása volt, hogy mit képzélünk mi 32 az 32 kg. Ja és mindezt úgy, hogy én kedvesen megkérdeztem rá lehet e fizetni a csomagra (mint régen). Legszívesebben én is a tuskó bunkó stílusukat felvéve kikértem volna magamnak ezt a hangnemet de nem ereszkedtem le a szintjükre és nem mellesleg a két kicsi gyermekünkkel fel akartunk szállni a gépre. Na de sok ilyen sztorim lenne pl. hogyan siratnak meg egy három éves gyermeket akinek a kezéből tépték ki a kis kézi bőröndjét amiben a macija meg egy könyve fért csak bele de kilógott a kerék fele miközben mellé még befért volna még egy kézi poggyász és hiába tette a férjem döntve a keretbe mert úgy bőven a kereten belül volt a bőröndöcske NEM fogadták el. Az óta lecsereltük egy még kissebbre a gyerek kézipoggyászát de mély nyomot hagyott benne a dolog mert az óta is rettegve kérdezi a reptéren, anya ugye ezt nem veszi el tőlem a bácsi?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.15. 23:06:16

Utolsóként kell érkezni, akkor nem kell sokáig várni a karámban.

pPanni 2015.06.16. 01:11:01

32 kg egy csomagban a max, amit az emberek (reptéri rakodo, csomagszállító stb) emelgethet. Ha két bőrönd volt ennyi, az valóban érthetetlen, de egy csomagnál jogos. Simán lehettél volna pl munkaügyi ellenőr is, aztán szívnak.

_e30st_ 2015.06.16. 02:17:05

Kriszta, a feladott poggyász eddig sem lehetett 32Kg-nál több, ráfizetni sem lehetett. A wizz ezt a 32kg-t elérhetővé teszi mindenki számára.
A konkurenciánál van jellemzően, hogy a feladott poggyász 20-23kg, és rá lehet fizetni, de náluk is csak maximum 32kg-ig. Mert a reptéri alkalmazott 32-nél nehezebbet nem emelhet meg.
És ez minden legacy légitársaságnál is így van.
Lehet, hogy kicsit bunkó volt a check-in pultos, rossz napja volt, de ezt a 32kg-t illik tudni.

Ha a gyerek poggyásza döntve elfért a rekeszben, nem lógott túl, akkor azt mindenképp fel kellett volna engedniük, hiszen nincsen megkötés arra, hogy milyen irányban kell beférnie a csomagnak a rekeszbe. Ilyenkor célszerű jegyzőkönyvet felvenni, mobillal lefotózni minden szögből a történetet, és a nyaralás után elküldeni az esetet a kedves légitársaságnak, majd várni a kártérítésre. Ha ez nem jön, akkor mehet a sztori a tékozló homárhoz, vagy például ide. Utána max 48 óra és reagál a légitársaság.

Egyébként úgy vettem észre, hogy a wizz alkalmazottak a sorba utolsóként érkezőknél sosem nézik a kézipoggyászt, még azt sem, hogy Large vagy Small. Csak sürgetnek, hogy menjek már a gépre. Nekem bevállt, elmúlt 8-10 repülésem során egyszer sem nézték a méretet, még azt az idétlen matricát sem rakták fel. Nyilván gyerekkel más a helyzet. Valamint Ryannél és Easynél nem jó stratégia, mert ott az utolsóktól elveszik a nagy poggyászt, és a gép gyomrába rakják.

ComLo 2015.06.16. 06:57:07

A 32 kg (ami egyébként 35, az a "végső határ"), is lehet azért rugalmas. Ok nekem Emirates-en, és 3. vilgában (Indonézia), sikerült feladnom 39,5 kg-os böröndöt ... ráadásul ingyen (tudom taplóság volt, de költöztem haza, és párszázezer IDR-ért szó nélkül elnézték).

A kézivel szívózás pedig egy bizonyos szint felett tenyérbemászó. Az hogy kisgyerekek, egyébként méretben megfelelő, esetleg kicsit túlcsúszó böröndjét vegzélják ... Komolyan kiváncsi lennék az ilyen emberek lelkivilágára ...

♔batyu♔ 2015.06.16. 08:59:50

Csoda történt, valami fapados már félig embernek nézi utasait. Bár WC továbbra sincs.

bkkzol 2015.06.16. 09:57:51

Igenyes utazoknak igenyes varo! Nem is lenne szabad engedelyt adni ilyen viskora.
Valoszinu, hogy sok hasznot hoz az orszagnak az az utazo vagy turista aki ilyen igenytelen.

Ciprusi Utazók · http://ciprusi-utazok.blog.hu/ 2015.06.16. 15:27:09

@Kirszta: A 32kg munkavédelmi szempontból (is) határ elvileg ennél többet 1 ember nem emelhet.

A másik nem tudom mikor történt, de ilyet már én is láttam, hogy forgatták a bőröndöt a kedves utassal..Egy irányból kell a keretbe passzolnia olyan nincs, hogy minden irányól, mert, akkor ugye kocka bőrönddel kellene utaznunk.

xtlight 2015.06.16. 16:26:49

Mit szólnának szegény csomagosok a 40-50 kg-s készbetonos zsákokhoz?! :)

fifibá55 2015.06.16. 17:13:22

Van arról tapasztalat, hogy reagálják le, ha WC híján az ember vagy gyereke a fal mellett könnyít magán?

Kirszta 2015.06.16. 22:43:10

Ciprusi utazok: évente többször utazunk és volt már, hogy több volt a csomag 32-nél és csak annyit mondtak legközelebb jobban figyeljünk vagy rá kell fizetni. De mondom leginkább az a stílus volt tényérbe mászó ahogy beszéltek velünk.

Fifibá55: Nekem egy ismerős család mesélte akiknek szintén két kis gyermekük van, hogy egy alkalommal a kisfiúnak kis dolga akadt. Szóltak az ott dolgozóknak de nem engedték őket vissza. Mit tudtak volna csinálni?! Beforditotta a kicsit a sarokba és hagyták oda pisilni.

Rá egy évre nálunk ugyanez történt de minket vissza engedtek. Hiába készül az ember rá elviszi a szülő a mosdóba a gyereket a bádogketrec előtt nem lehet kiszámítani, hogy később nem lesz e rá szüksége. Elég nagy baj hogy nincs egy WC sem abban a váró részben.

De a padok hiánya is nagy probléma lásd idősek, kisgyermekesek, terhes kismamák is utaznak és nekik is ott kell állni liba sorban órákat ami felháborító mert nulla mozgástér van. Ami még a jól nevelt kisgyerekek türelmét is próbára teszi. Mert még egy felnőttnek is probléma végig állni azt a hosszú időt a kígyózó sorokban nemhogy egy kisgyereknek aki ha áll a többi utas derekáig sem ér és egy helyben toporoghat vagy ha valaki a karjába veszi őket akkor szintén senkinek se jó hosszabb ideig. De ezek senkit nem érdekelnek ott.

Kirszta 2015.06.16. 22:55:38

A férjemmel azon szoktunk nevetni, hogy minek az elsőbbségi jegyet megvenni?! Miért vetetik meg az emberekkel ha ezeknek az utasoknak ugyanúgy végig kell várniuk a bádogketrecben azt az időt amit a sima mezei utasnak?! Aztán a nagy rohamban amikor kiszabadul a nép és megrohamozzák a gépet lehet, hogy egy nem elsőbbségi utas előbb felszáll a gépre mint aki ezért pénzt is fizetett. Most, hogy hely jegy van kiváncsi leszek mennyiben fog változni az egész procedúra.
Talán abban segít, hogy az emberek nem egyesével töltik fel a sorokat és a családosok együtt tudnak majd ülni. Mert erre is láttam már példát, hogy a "kedves" útitárs nem ült volna át egy másik helyre se csak azért hogy egy másik család együtt tudjon ülni a gyerekeivel.

AirFrance KLM 2015.06.17. 10:40:52

@Basilisk Captain: "JUJJ OSLÓBÓL ENNYI MEG ANNYI NEW YORK. oké, menj ki osloba, aludj meg valahol 30k alatt,"

:))) Foleg, hogy menj ki OSL-ba. Nem TRF es nem RYG. (onnan sok sikert 300NOk alatt eljutni OSL-ba... ) 30kHUF az olyan 900NOK, ennyibol, mar ha ugyes vagy, akkor meg lehet aludni a Park Innben, ami setatavolsag a terminaltol, reggelivel. Egyebkent meg marad a hienazas a terminalban, landside-rol nem dobnak ki, ha van ervenyes jegyed masnapra. Mondjuk nem egy nagy elmeny.
A nagy dreamileres kesesek mar a multe, de nehany ora siman elofordul, meg az is, ha kiesik egy gep, akkor "gyorsan" a portugaloktol jon az A343 egy Norwegian matricaval... ;)

2015.06.17. 11:44:44

@Kirszta: eddig bírtam a rinyát. kedves hölgyem, mi abban a felháborító, hogy sorban kell állni? max. kényelmetlen, kellemetlen, ráadásul most, hogy a wizz is oszt helyeket, és vége az aki kapja, marja pitiánerkedésnek, nem is muszáj versenyezve rohanni a bádogfolyosón. de felháborító? lehet üddögélni fönt, oszt kényelmesen elindulni lefelé. ez az egyik. azt írod, hogy órákat. a többes szám miatt az minimum kettő. hol? mikor? és a kell-t sem értem. nem, nem kell. diszkonttal utazni egy opció, lehet menni mással. amúgy is érdekes olvasni olyan hsz-eket, amik a hagyományos kiszolgálás hiányát kérik számon a diszkontokon.

Basilisk Captain 2015.06.17. 12:00:47

@AirFrance KLM:
Befürödtek a 787-tel, mert most is sok a késés ( akár 1-2 napos is). Twitteren már elküldték az anyjukba a DY-t, mert 0 info, 0 segítség. Jelenleg is repül nekik HiFly A332, és sokan megveszik a jegyet, dreamlinert várnak, és beáll a csápra egy szakadt régi gép.
Mondjuk én nem is nézem az USa DY árakat, mert BUD-ról felesleges. CPH-OSL-ARN viszonylatban nem tudom a többi társaság mennyiért ad egy NYC jegyet, de DY 250€ retúr (mezítlábasan). Aki csak hazafele hoz csomagot, meg otthonról hozott kajával bekajál ESETLEG megéri neki a DY.
De nem ismerem az északi viszonyokat, de kiindulva az átlagbérekből 1-200€ diffi nem olyan nagy dolog ott.

AirFrance KLM 2015.06.17. 13:51:04

@Basilisk Captain: Abszolut mezitlabasban 250€ koruli osszegert valoban kihozhato (2300kr), de ha hozzaraksz meg 700 koronat (90€), akkor elvisz ennyiert a SAS is. Csomaggal, kajaval. 700 korona meg egy szimpla bevasarlas, vagy 7 korso sor, mondjuk az osloi ejszakaban, vagy 7 doboz cigi, 3 menu a mekiben, vagy egy tank (50 liter) benzin. Nem egy tul nagy tetel...

AirFrance KLM 2015.06.17. 13:53:41

@Basilisk Captain: " 0 info, 0 segítség"
En legyek a legutolso, aki vedi a DY-t, de azert van atfoglalos pult Osloban, nem kell rohangalni, meg telefonalgatni. csak szepen sorbanallni. A segitseg adott, ember csinalja, sajat alkalmazott, nem agent, persze ket ember nehezen birkozik meg 200-zal...

Basilisk Captain 2015.06.17. 14:30:52

@AirFrance KLM: USA reptereken nem nagyon van segítség. Az elvárt, hogy a bázison OSL-ban legyen segítség. :)

SAS elviszi a népet már 340€-ért? Az durva. De gondolom az átszállós lh-af-kl-ba kombók se vészesen drágák.

Fél off kérdés: CPH-ban szerinted elég átszállni 55 perc? sch-non shc váltással.

AirFrance KLM 2015.06.17. 14:43:40

@Basilisk Captain: Elviszi. Most neztem, KL is 2500-ert! (NOK) Mondom; DY nem fogja sokaig huzni. Lufi sokkal dragabb, meg nem is aktivak a norveg piacon (lasd: ki is vonultak BGO-bol mar egy eve).

CPH-ban Schengen --> Non-Schengen iranyban 40 perc is boven eleg. Egyszeru a repter, mint a bot. Schengen-Schengen 25 perc ami engedelyezett.

Basilisk Captain 2015.06.17. 15:00:04

@AirFrance KLM:
Nemcsak a veszteség miatt nem fogják sokáig húzni, hanem a sorozatos jogi viták miatt. Ír leányvállalat, hogy kikerüljék a norvég törvényeket. Pilótákat is más cégen keresztül foglalkoztatják. USA se nagyon akar nekik adni több jogot, pedig open-sky megállapodás van, de nekik sem tetszik az ír leányvállalat+thai személyzet kombó. :)
Ryan se meglepő, hogy nem indítja be a longhaul operationt.

CPH-t meg kösz. :)

Kirszta 2015.06.17. 16:00:28

@Spamet nem küldünk rá: először is nem rinyálok! Másodszor az egész lényege az röviden összefoglalva hogy ön is megértse, hogy vannak olyan rászorulók, idősek, kismamák, karon ülő kisgyermekes szülők akiknek igenis megterhelő ennyi időt egy vagy fél négyzetméteren toporogni. ( Igen volt már rá több alklom is, hogy órákat a ketrecben és nem lehetett már az épületben maradni mindenkit kitereltek. ) Igazán jól jönne néhány ülőhely. Ez ennyire magas elvárás?!
Az hogy valaki nyakát törve rohan a folyosón az csak szaladjon. Mindenkinek lesz ülőhely. Bár a repülőn ha önnek a gép elejében a kedves utastársanak meg a gép végében jutna hely gondolom ön is húzná a száját. Láttam már ilyet. Az új rendszer ezt a kérdést megoldja. Az elsőbbségiek ugyanazon a helyen levő várakozását viszont nem. De ezt is mindenki maga dönti el miért fizet többet.
Azt a véleményt, hogy discount légitársaság helyett miért nem választok egy normálisat már vártam.:) Választok de vannak olyan helyzetek amikor az nem megoldás. Ja és érdekes módon ezek a problémák CSAK Budapesten vannak. ;)
süti beállítások módosítása