FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Lezuhant egy Germanwings-gép

2015.03.24. 13:30 Fillér B. Gusztáv

Ma délelőtt bekövetkezett az első olyan légikatasztrófa, mely - első blikkre - európai diszkont légitársaságot ért. A Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó járata az Alpokban zuhant le, Franciaország területén, az érintett idős gép nemrég kapott Germanwings festést, korábban a Lufthansánál szolgált. Egyelőre mindenki csak tippelget az okokról, de az biztos, hogy fel sem merülhet fapados féle spórolás lehetősége, szinte biztos, hogy az utazási kedvre nem hat majd negatívan a tragédia. Frissítések a poszt végén.

Részleteket, okokat persze még nem lehet tudni pár órával a becsapódás után, de az valószínűsíthető, hogy az európai légiközlekedésre nem lesz számottevő hatása a 150 áldozatot követelő tragédiának. (Az első hírek 142 utasról szóltak, de sajnos 144-en voltak és az A320-asokon szokásos 6 tagú személyzet.) Az utasok többsége német és spanyol, magyarról egyelőre nincs hír. A Germanwings a Lufthansa fapados leánycége, náluk pedig soha nem merültek fel karbantartással kapcsolatos aggályok, a Lufthansa Technik az egyik legelismertebb név abban az iparágban. Azt, hogy az olcsó fapados spórolhatott a karbantartáson, nem csak e miatt nem vetheti fel senki komolyan.

gw_arrive.jpg

Örökre hiányzik a gép a düsseldorfi érkezők listájáról - forrás: AP

A Lufthansa az elmúlt években változtatta meg üzleti modelljét úgy, hogy a hosszú távú járatokat indító bázisait kiszolgáló Európán belüli járatai maratnak csak a Lufthansa brand alatt, a többit kitették a Germanwings márkanév alá, mely idén végére megszűnik, Eurowings név alatt mennek majd a fapados járatok. A szerencsétlenül járt járatot egy 25 éves, korábbi Lufhansa-gép teljesítette korábbi Lufthansa-útvonalon, tehát semminemű találgatás nem merülhet fel a fapadosok biztonságosságával kapcsolatban. E helyett nyilván azon fog rugózni a sajtó, hogy a Lufthansa-pilóták az elmúlt évben szinte folyamatosan sztrájkoltak, noha ennek vélhetően igen kevés köze lehet a balesethez.

A gép nehezen megközelíthető helyen zuhant le, hamarosan odaérnek a mentőcsapatok. Minimális az esély arra, hogy túlélőket találjanak. Egyelőre annyit lehet tudni, hogy a gép a lezuhanás előtt 6 perc alatt több mint 3 ezer métert süllyedt, veszélyesen közel kerülve a hegyekhez. Friss: rejtélyes módon fokozatosan süllyedt, mielőtt hegynek csapódott, ami azért is fura, mert hajtómű nélkül is elvitorlázhatott volna tovább, más lehetett a baj.

gw_flightradar.png

Forrás: Flightradar

Egy közelben dolgozó brit szállodai munkás is azt mondta a BBC-nek, hogy látta szokatlanul alacsonyan repülni a gépet. Azt is közölték már, hogy volt idejük a pilótáknak bejelenteni a vészhelyzetet - később cáfolták, hogy maydayt küldtek volna. Lehet, jönnek majd az elméletek arról, hogy szándékosan vitték le a gépet, mint a maláj pilóta az MH370-est tavaly, a másik eddig felmerült verzió szerint teljesen irányíthatatlanná vált a gép. 

Európában nagyon ritka a 100 fősnél nagyobb utasszállítókat érintő, halálos áldozatokat követelő baleset. A balesetek többsége felszállás és leszállás közben történik, egyelőre nem érdemes találgatni, hogy pontosan mi történhetett. A légiirányítástól kapott információk, a pilótákkal folytatott beszélgetések nyilvánosságra hozatala után többet tudunk majd, a francia irányítók egyelőre annyit jófejkedtek, hogy lemondták a holnaptól tervezett, szokásosnak mondható sztrájkjukat.

FRISSÍTÉS: 15.45 A Germanwings sajtótájékoztatóján nem derült ki sok újdonság. A gépet tegnap ellenőrizték utoljára, a kapitány 10 éve dolgozott a német csoportnál és hatezer órát repült Airbuson. Megerősítette, hogy nyolc percnyi süllyedés után zuhant le a gép a hegyek között.

19.15 Biztos, hogy nincs túlélő, millió darabra szakadt a szikláknak csapódó gép. Megtalálták az egyik fekete dobozt, el is vitték elemzésre. Ez az útvonal adatait rögzíti, ezt nagyjából ismerjük, fontosabb lenne a hangrögzítő, arról nem leltünk hírt. Közben besötétedett, nehezebb a keresés és egyre rosszabb, viharos idő várható a hegyen, 2500 méter magasban.

21.30 Mára befejezték a kutatást, világosodáskor folytatják. Addig a személyes sztorikat tálalja a média: két operaénekes is volt a gépen és ahogy lenni szokott, megkönnyebbülten csicseregnek azok, akik a gépen lettek volna, de máshogy alakult. 

Továbbra is csak találgatások vannak arról, hogy miért süllyedt a gép folyamatosan percenként ezer métert nyolc percig, a becsapódásig. Irányíthatatlanná vált a gép, vagy a pilótákkal történt valami?

60 komment · 2 trackback

Címkék: katasztrófa Germanwings

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr587300295

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: L’identification des victimes, dans le labo de recherche criminelle 2015.04.13. 04:17:06

Plusieurs mois sont nécessaires à l’IRCGN pour analyser les quelque 400 échantillons de corps perdus dans le crash de l’Airbus de Germanwings… L’identification des corps des victimes de l’Airbus A320 de la compagnie aérienne a été confiée à la Gendarme…

Trackback: Repülőszerencsétlenség Franciaországban 2015.03.24. 14:19:40

cikkünket folyamatosan frissítjük! A Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó Airbus gépe zuhant le a francia Alpokban, fedélzetén 144 utassal és hatfős személyzettel.   A gép 10 óra után indult Barcelonából, és 11 óra 49 perckor kellett volna Düs...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facehugger 2015.03.24. 14:42:01

@StanLee:
Egy 4000 láb/perces süllyedés nem zuhanás. Ez a járat az irányt tartva, tartós sebességgel, nem egyre gyorsabban, kontrolláltan süllyedt. Az AoA szenzorok befagyásakor leadja az orrát, oszt megindul lefelé, ezért adta ki a gyár az utasítást, ami benne van az általad linkelt cikkben.

StanLee · https://newsroll.net 2015.03.24. 15:51:42

@Facehugger: Az utasítás is megérdemelne szerintem egy misét. Hogyan lehet az, hogy a gyártó egy majdnem 25 éves modell esetében csak ez után az eset után jön rá, hogy kiadja az utasítást, amit kiadott. De a Lufthansa 80 ilyen gépen cserélte a szenzort az eset után, biztos ami biztos alapon.

Nem vagyok szakértő, csak azért írtam, hogy a két eset nagyon hasonló, mert az általam linkelt esetben 4000 láb/perc volt a süllyedés, a szerencsétlenül járt gép meg kevesebb, mint 10 perc alatt süllyedt 38000-ről 6800-ra.

Egyébként mindegy, hogy mit okoskodom itt, a szomorú tény, hogy a gép lezuhant és emberek haltak meg.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2015.03.24. 18:43:08

@Válasszunk: Valóban, mert "Invalid Post specified.". Mi volt ott korábban?

Mészáros Laci 2015.03.24. 19:42:20

"Egy közelben dolgozó brit szállodai munkás is azt mondta a BBC-nek, hogy látta szokatlanul alacsonyan repülni a gépet."

korábban még azt mondta "nem látta, csak hallotta". holnap már motorból kicsapó lángokra, holnaputan az utasok sikoltozására is emlékezni fog.

Mészáros Laci 2015.03.24. 19:44:43

@StanLee:

1. a lufi szerint a bilbaoi eset óta frissítették az airbusok szofferét
2. a szofferfrissítést megelőzően megtanították a pilótákat az eset kezelésére
3. nem volt olyan időjárás, amelyik bármely külső érzékelő jegesedését okozhatta volna.

Fandor 2015.03.24. 19:52:26

és kicsit sajnos hasonlít egy 1993-as esetre, az Air Inter (148) szintén A320-a ütközött hegynek a Vogézekben. Egy akkori francia kolléganőm egyike volt a 9 túlélőnek (a gép hátsó részében aludt....), de súlyos sérülései voltak...

Gerardus A. Lodewijk 2015.03.24. 20:02:14

"az első olyan légikatasztrófa, mely - első blikkre - európai diszkont légitársaságot ért"

Első? És akkor ez: en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522 hányadik volt?

StanLee · https://newsroll.net 2015.03.24. 20:33:39

@artifex: Az, hogy a posztolo szerint az AOA szenzorok jegesedese okozhatta a katasztrofat, es meg azt is irta benne, hogy Airbus A320 karbantartassal foglalkozott, ill. arra is volt papirja. aztan hogy mi abbol a mese, azt senki se tudja :-)

Gerardus A. Lodewijk 2015.03.24. 20:42:34

Most egy órája írta a spiegel.de, hogy számos Lfthns- és Grmnwngs-pilóta megtagadta az Airbusokkal való felszállást, biztonsági fenntartásaik miatt. www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/germanwings-crews-in-duesseldorf-und-stuttgart-verweigern-start-a-1025378.html

Talán ez a tragikus esemény jó alkalom lesz arra, hogy nagyon sokáig titokban tartott nagyon csúnya dolgok kerüljenek napvilágra, vagyis nagyon durván kiboruljon egy hatalmas nagy bili. (Már ha vannak ilyen titkok, de nekem ebből a hírből nagyon úgy tűnik, hogy sok pilóta tud valamiről, amiről pl. a hatóságok esetleg még nem.)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.03.24. 21:21:28

@Gerardus A. Lodewijk: az charter volt, de ok, voltak menetrend szerinti járatai. komoly diszkontcégekről beszélünk, a Helios a maga 3-4 gépével és hibrid modelljével semmiképp sem tartozott közéjük.

fda 2015.03.24. 21:38:43

@Mészáros Laci: "nem volt olyan időjárás, amelyik bármely külső érzékelő jegesedését okozhatta volna."

Látom, szakértő vagy. Milyen volt arra felé az idő 10000 méter magasan? Gondolom a fekete dobozt elemezni is időpazarlás, inkább írd ide a tutit.

Darth Revan 2015.03.24. 21:41:20

@Gerardus A. Lodewijk:

Nem beszelek nemetul a google forditas pedig nem pontos, le tudnad forditani, hogy pontosan miert nem szalltak fel a pilotak?

Mészáros Laci 2015.03.24. 21:42:54

Műholdkép. Derült idő.

Mészáros Laci 2015.03.24. 21:43:44

@fda:

Az előzőt neked írtam.

StanLee · https://newsroll.net 2015.03.24. 22:06:58

@Darth Revan: Arra hivatkozott tobb szemelyzet is (tehat nem csak a pilotak, hanem a teljes csapat), hogy repulesre alkalmatlan allapotban vannak (nem a gepek, hanem a szemelyek). Amit meg is ertek, mert en is sokkolva lennek, ha a kollegaim meghaltak volna.

2015.03.24. 22:24:13

@Darth Revan: te semmilyen nyelven nem beszélsz a kommentjeid alapján, még magyarul sem, hiszen katasztrofális a helyesírásod, ékezetek karakterekkel pedig nem is fáradsz. Tegnap még az első osztályról osztottad az észt, meg a prolikról. Most meg fordítson valaki neked?

Darth Revan 2015.03.24. 22:31:09

@retrovírus: figyelj, ha tetszem leszophatod a farkam, de tobbrol nem lehet szo.

2015.03.24. 22:35:24

@Darth Revan: nem értem, amit írsz. Próbáld meg magyarul.

Tudományos libsizmus 2015.03.24. 22:44:00

Telis-tele az internet atomtudósokkal és repülési szakértőkkel. Ez azért megnyugtató.

Tudományos libsizmus 2015.03.24. 22:56:05

@Darth Revan:
Azt írja a cikk, hogy "Nose Landing Door" probléma miatt tagadták meg a felszállást több Lufthansa és Germanwings járat pilótái.

Ez a "Nose Landing Door" egy olyan szitu, hogy az orrfutó záró ajtaja, vagy mi a fasz, nem nyílik ki. Ezért állt a lezuhant gép tegnap néhány órát a düsseldorfi repülőtéren, akkor hárították el ezt a hibáját.

Egy másik Spiegel cikkben azt olvastam, hogy a Germanwings gépeinek 23,5 év az átlagéletkora. Kétségtelenül nem vagyok szakértő, de egy 23,5 éves autóval nem vágnék neki Spanyolországnak. Jó, egy repülőgép nyilván más. A Germanwing a Lufthansától kapja a gépeit.

Tudományos libsizmus 2015.03.24. 23:09:09

@Darth Revan:
A lezuhant gépet 1990-ben építették és 1991-ben állította forgalomba a Lufthansa.

tra lala 2015.03.24. 23:16:23

@Tudományos libsizmus: 23 eves autoval en sem indulnek neki nagy utnak, de azert hozzateszem, hogy en autot akkor viszek szerelohoz, mikor mar muszaj. Minden ut elott meg meg a kreszben eloirtakat sem szoktam megnezni, nemhogy meg szerelovel is atnezessem indulas elott. Egy repulore azert jobban "vigyaznak", mint egy szemelyautora. De meg egy buszra is.

Konflikt · http://flickr.com/konflikt 2015.03.24. 23:19:04

"mint a maláj pilóta az MH70-est tavaly,"

szerintem MH370-re gondoltal:)

Tudományos libsizmus 2015.03.24. 23:24:27

@f renc:
OK, elhiszem. Tényleg nem értek hozzá.

Tudományos libsizmus 2015.03.24. 23:32:27

Egyébként azt mondom, most kell Germanwigs-szel repülni. Ki van zárva, hogy egy légitársaság rövid időn belül két gépet elveszítsen.

Tudományos libsizmus 2015.03.24. 23:33:24

@Tudományos libsizmus:
Jó, leszámítva a malájokat, de ott az egyiket az ukrán bábkormány lövette le.

Mészáros Laci 2015.03.24. 23:37:31

@Tudományos libsizmus:

Ez az ukránozás nem jött be, a gépben megtalált repeszek alapján

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2015.03.24. 23:38:24

@Tudományos libsizmus:

Vagy a donyecki bábkormány, hogy az ukránra kenje.

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2015.03.24. 23:48:34

@Mészáros Laci:

Vagy Putyin, hogy a CIA-re, de szerintem ezt most itt fejezzük be.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.03.24. 23:51:16

@Tudományos libsizmus:

A ruszki gazdijaid lőtték le a maláj gépet. Persze ha anyád azon utazott volna, akkor most nem nyalnád Putyin seggét fényesre.

Tudományos libsizmus 2015.03.24. 23:58:48

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül:
Ez olyan, mint az akvárium. Az amerikai állampolgárok alkotta ukrán bábkormány lelövet egy maláj gépet, tehát Putyin seggét nyalom.

Melyik szabadnépfélórán tanítják ezt a pengeéles görög logikát, haver?

Balt 2015.03.25. 00:02:54

@Tudományos libsizmus: Most mondja a pacák a tévében, hogy ezzel nincs gond: a 25 éves gép kb. olyan, mint a nagypapa kalapácsa: "csak a nyele meg a feje új". A kérdésre (hogy elegendő-e, hogy az előző átvizsgálás 2013-ban volt a gépen) azt mondja: ez mindenhol repült órák után esedékes, fapadosnál ugyanúgy (ugyanazok a cégek) végzik, mint a business társaságoknál.

Balt 2015.03.25. 00:05:03

@Mészáros Laci: Off: de egyelőre ugyanúgy lehetett ukrán BUK, mint orosz/szakadár.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.03.25. 00:10:46

@Tudományos libsizmus:

Köcsögkém, de jól ismered, hogy mi a tananyag a szabadnép félórán! Ifjú agymosott komcsiként jól beszívtad magadba! Akkor is a ruszki-magyar komcsi diktatúrát éltetted, most elhülyült panelproli kisnyugggerként is a Putyin-Orbán komcsi diktatúrát élteted.

De már nagyon vernek titeket a ballibsik, az utóbbi 5 választáson lenmosták a fajtátokat a térképröl. Csomagolhatsz, indulhatsz vízumot kérni a ruszki elvtársaidhoz. Pár hónap múlva már menekülnöd kell, akkor már lemaradhatsz az alijáról.

Tudományos libsizmus 2015.03.25. 00:12:18

@Balt:
OK, tényleg elhiszem. Nyilván semmi sem eredeti rajta, legfeljebb a sárkány.

De valóban megrázó, hogy látszólag minden ok nélkül leesik, tapasztalt pilótákkal meg minden. A németek azért nyilván rendesen karban tartották. Szóval szomorú.

Mészáros Laci 2015.03.25. 05:06:41

@Balt:

Off - nem, a repeszek a újabb modellből származnak, az ukránoknak csak régi van.

Basilisk Captain 2015.03.25. 05:35:29

@Fillér B. Gusztáv:
Egy apró elütés:
"Európán belüli járatai maratnak csak a Lufthansa brand alatt, a többit kitették a Germanwings márkanév alá, "

Maradnak.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.25. 05:49:40

Majd megmondják: a pilóta iszlamista kamikadze volt.

Nekem ez CIA-akciónak tűnik erősen.

AirFrance KLM 2015.03.25. 06:06:11

@maxval bircaman szerkesztő: Igen es a CIA GY.F. kottajabol jatszik. Balfasz.

A bloggazdak kiirthatnak a politikat innen...

StanLee · https://newsroll.net 2015.03.25. 06:51:49

@Basilisk Captain: Ez igy nem teljesen igaz. A Lufthansa jaratok Nemetorszagon belul is maradtak, ha Muenchen-t vagy Frankfurtot erintik. En repultem MUC-HAM utvonalat tavaly, az is Lufthansa gep volt, igaz azt a Lufthansa Cityline GmbH uzemeltette, de nem Germanwings-es festesu gepbe kellett beszallni, pedig az belfoldi jaratnak szamit.

Balt 2015.03.25. 08:38:21

@Mészáros Laci:

"As a part of this, the link to the Malaysian Airlines aeroplane has to be demonstrated for each source, in part because the aeroplane crashed in an area of civil conflict."

www.onderzoeksraad.nl/en/onderzoek/2049/investigation-crash-mh17-17-july-2014/onderzoek/1630/reaction-to-dutch-broadcast-rtl-news-about-mh17-investigation#fasen

Mészáros Laci 2015.03.25. 09:01:36

@Balt:

Persze, ezt értem, egy hivatalos vizsgálóvbizottságnak tizenháromszor ellenőriznie kell a dolgokat, de a megtalált repeszek a tizenöt éve rendszerbe állított M1-2 rakétából származnak, miközben az ukránoknak csak a 80-as évek elejéről megörökölt régebbi típusuk volt.

Balt 2015.03.25. 09:10:38

@Mészáros Laci: Itt egyébként légvédelmi tüzérek polemizálnak a dolgon:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9120320

Mészáros Laci 2015.03.25. 09:14:48

@Balt:

Tüzérséghez nem értek, mi lehetséges és mi nem -- a két rakétatípus repeszméretei kicsit eltérőek. A géproncsban talált repeszek az M1-2 rakétából származnak. Azt tudom feltételezni, hogy hollandusok sok repeszt akarnak összegyűjteni, hogy teljesen kizárják a mérési hibákat (a repeszek deformálódtak).

Basilisk Captain 2015.03.25. 09:21:30

@StanLee:
Balfasz.
Ha nem vetted észre betűelütésre hívtam fel a figyelmet...

MaraTnak HELYETT maraDnak...

2015.03.25. 09:30:59

Volt már ilyen a Germanwings kölni járatánál. Akkor hordágyon hozták le a két pilótát és a "szennyezett" levegő volt az ok.

StanLee · https://newsroll.net 2015.03.25. 09:57:49

@Basilisk Captain: Akkor olvashattad volna tovabb a mondatot, es felhivhattad volna a figyelmet arra is, hogy a mondat masodik resze ertelmezhetetlen, ha mar annyira segitokesz akartal lenni.

En meg abban akartam segitokesz lenni, hogy az altalad idezett, elutest tartalmazo mondat tartalma nem felel meg teljesen a valosagnak. Fuggetlenul attol, hogy az nem a te gondolatod volt.

lifelike 2015.03.25. 10:07:25

nem lehetne moderálni?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.03.25. 10:43:15

@artifex: Aki postolta állítólag a karbantartásra megfelelő papírral rendelkezett, nyugdíjas szerelő. Jó eséllyel a korábbi technikán szocializálódott, így akár elfogult is lehetett kicsit a modernebb fly by wire rendszerű gépek ellen. - A hozzászólásának ez a része ellenőrizhetetlen.

Ellenben felhívta a figyelmet, hogy mely szenzor típus kerül elő gyanúsan sok Airbus-t érintő eseménybe, gyakran a már kicserélt, javított szenzorok is. Így az, hogy ezen már egy "újabb típus volt", mint amikor legutóbb baj volt velük, nem feltétlenül irányadó. - A hozzászólásnak ez a része ellenőrizhető.

És a süllyedés mértékét a hasonló hibával magyarázó postokra reflektál. Ennyi a kontextus.

Amiért szerintem érdekes:

A jegesedést persze - teljes joggal - a szakértők többsége valószínűtlennek nevezi. Részben az időjárás miatt, részben a rendszer fejlesztései miatt, részben pedig azért, mert a software-t frissítették. Ugyanakkor nem mindig a jég volt a baj.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.03.25. 11:27:25

@lifelike: határeset, beszéltünk róla, de úgy döntöttünk, épp belefér. de vagyunk, figyelünk.

Gerardus A. Lodewijk 2015.03.25. 18:38:45

@Darth Revan: "Személyes okokból" - így a cikk. Na most a pilóták tudvalévőleg nem ijedős emberek, úgyhogy valami komoly gubancnak kell ott lennie. Bízom benne, hogy néhány nap vagy hét múlva többet fogunk tudni.
süti beállítások módosítása