Orbitális szívás az ultra fapados utasnak, ha kénytelen felhívni a légitársaság ügyfélszolgálatát. A Ryanairé például szextelefon árú és mégis sokszor nehezen elérhető. Tudjuk ezt mi jól, mégis benéztünk egy foglalást, nem volt mit tenni, el kellett érni az illetékeseket. Sok cifra káromkodás és mintegy kétezer forint az ablakon kidobva, de ekkor rátaláltunk az optimális megoldásra: a Ryanair csetes ügyfélszolgálata működik és ingyenes.
Igen, elkövettük a legnagyobb hibát, amit Ryanair-utas elkövethet: siettünk a foglalással és hibáztunk. Két utas után ugrott az ár, ezért nagyon cselesen először csak ennyire foglaltunk. Amikor újra leesett az ár, jöhetett a többi tagnak egy másik foglalás, de összekeveredtek a nevek. Egy olyan arcot, aki az elsőben is szerepelt, sikerült újra foglalni a következő körben. Double booking, igazi córesz. Nem változtatható online.
A hű de nagyon ügyfélbaráttá vált Ryanair új szolgáltatása, hogy egy napon belül ingyen javítja a kis foglalási hibákat. Mi ilyennek gondoltuk ezt is, lehiggadás után elkezdtük az elkerülhetetlent: megnéztük az emelt díjas számokat az ügyfélszolgálathoz. Van egy kissé emelt, de azzal az volt a tapasztalatunk, hogy soha a büdös életbe nem veszik fel, csak szól a várakoztató zenes és fogy a pénz. De van egy még drágább szám (priority assistance), azt legalább régebben felvették. Utóbbinak ára a weblapjuk szerint 250 forint, odaírták, hogy mobilról több lehet. De azért a pofánk leszakadt, amikor hívtuk és az elején bemondta a gépnő, hogy hatszázakárhány forint/perc. És ennek ellenére csesztek felvenni, ment a "várjon, minden ügyintézőnk foglalt" duma. Majdnem három perc után feladtuk, szálltak ki az ablakon az ezresek.
Közben azonban találtunk egy linket, mely szerint van egy alternatív lehetőség is, csetelés az ügyfélszolgálatossal. Csak röhögtünk ezen, de harmadik kísérletre sikerült belépni és jelentkezett is Csaba. Első kérdés, magyarul megy-e a kommunikáció, oké volt neki. Innentől pár perc alatt megoldotta a problémát. Ilyen esetben, double bookingnál visszaadják a második foglalás árát, de Csaba elfogadta a javaslatunkat, hogy a második foglalásban szereplő rossz nevet csak írja át egy új utasra. Megtette, 10 perc után meg is kaptunk a visszaigazolást. Sőt, a teljes csetelés szövegét pillanatok alatt átküldik e-mailen.
Tehát attól a pillanattól kezdve, hogy elértük az ügyfélszolgálatot, a kiszolgálás profi volt. Soha nem fogjuk megérteni, miért kell az utast a vérbe szívatni addig, míg eljut a megfelelő helyre. Sokakat húznak le sok ezer forinttal a szextelefon-díjazású számmal, s túlzás lenne azt állítani, hogy propagálják a csetes ügyintézés lehetőségét. Amivel kapcsolatban azért elég visszataszító, hogy csak hétfőtől péntekig napközben üzemel, tehát ha szombaton csesszük el a foglalást, esély sem lett volna ingyen egy napon belül megoldani, maradt volna a csillagászati áras telefon.
Ezzel együtt minden potenciális szerencsétlen sorstársnak, aki nem tudja elkerülni a Ryanair-ügyfélszolgálatot, itt a lényeg, az egyik hely, ahonnan az ingyenes csethez eljuthatunk.
Utolsó kommentek